Проблеми с ученето, или какво знаем за дислексията! - 5

  • 108 346
  • 757
  •   1
Отговори
# 240
  • Мнения: 13
хора, кажете някоя система да научим математиката таблицата за умножение - беше я научила до 5, но я забрави, събиране изваждане - всичко прави с пръсти
понякога смята автоматично - примерно какво ресто да ми върне келнера или колко минути остават, но само ако не е свързано със съзнателно смятане
пробвали сме 2 госпожи по математика - няма ефект, от повтаряне - няма, не знам вече какво да правя, а е 7 клас

# 241
  • София
  • Мнения: 35
хора, кажете някоя система да научим математиката таблицата за умножение - беше я научила до 5, но я забрави, събиране изваждане - всичко прави с пръсти
понякога смята автоматично - примерно какво ресто да ми върне келнера или колко минути остават, но само ако не е свързано със съзнателно смятане
пробвали сме 2 госпожи по математика - няма ефект, от повтаряне - няма, не знам вече какво да правя, а е 7 клас


И при нас е така. Никакво автоматизиране на елементарни математически операции. Каквото наизусти се забравя по-бързо, отколкото го е научила. Оставям я да си смята на пръсти. И направихме един помощник, който представлява ламинирано картонче. От едната страна за събиране и изваждане на числата от едно до десет. От другата страна - умножение и деление. И двете са квадратни таблици. Мисля, че съм споделяла за тях. Видях ги от ресурсната ни учителка и ги ползваме с разрешението на класната. Гледа си в тях като в справочник и така.

# 242
  • Мнения: 636
хора, кажете някоя система да научим математиката таблицата за умножение - беше я научила до 5, но я забрави, събиране изваждане - всичко прави с пръсти
понякога смята автоматично - примерно какво ресто да ми върне келнера или колко минути остават, но само ако не е свързано със съзнателно смятане
пробвали сме 2 госпожи по математика - няма ефект, от повтаряне - няма, не знам вече какво да правя, а е 7 клас

ина -питах младежа за таблицата.Каза следното: решаване на безброй много задачи, в които има сметки -умножение, деление, събиране и изваждане.
 Пробвах го и да ми каже колко е 8*8 .......е пак не го знае наизуст Thinking, но го сметна доста бързо по неговата схема 8+8+8+8+8+8+8+8.Та тази негова схема на мен лично ми се вижда по сложна.Но като се оправя така , съм я възприела и не му се карам.Обаче напредък има и при смятането-събиране и изваждане-от поне 7-8 месеца не ползва пръстите си.

# 243
  • Пловдив
  • Мнения: 1 428
Ina26 ето, изгледай клиповете на този потребител. Ние сме ги ползвали, дари бях направила ламиниран шаблон като на клиповете и малкия си правеше фигурите отгоре. https://www.google.bg/url?sa=t&source=web&rct=j&ei=_ … TrbU04xaDCRIOPnug всъщност това, от линка е за таблицата с три, но отстрани в дясно се отварят и други клипчета, за другите таблици. Успех.

# 244
  • Мнения: 636
Момичета, споделете алтернатива на английския език,
т.е. според вас кой е най-удачен език да се избере за дете, което има непреодолими затруднения с АЕ?

# 245
  • Мнения: 3 721
Испански или италиански, макар че дори и самото научаване на другата азбука е проблем при тежките случаи. Но това са езици, които се пишат така, както се четат и са доста по-лесна алтернатива на английския. Друг вариант, ако не може да се промени езикът е, ако детето учи английски, то да се изпитва устно, защото слушането и говоренето при децата с дислексия не са чак такъв проблем. Те са дори малко по-добри при упражненията за слушане с разбиране. Така ми го обясни учителката по английски на моето дете и наистина забелязвам, че когато учим думи и изрази, без да ги пишем, доста бързо ги запомня и се опитва да възпроизвежда това, което чува от филмчетата.

# 246
  • Мнения: 636
благодаря дрън,
а френския  Blush?

# 247
  • Мнения: 482
Език на основата на латински - такъв е френския, испанския, италианския ... може би португалския и т.н.

Аз залагам на френския, като най-труден в тази група, след него си мисля че другите биха били по-лесни за научаване.

# 248
  • Пловдив
  • Мнения: 1 428
Лично аз съм учила немски в езикова гимназия. Трудното сападежите и времената, лесното-каквото чуваш, това пишеш, с малщкиизключения, но все пак са изключения, а не дефиниция (както е ванглийския). Моят учи сега в училище английски доколкото е учене материала до четвърти клас. Интересното е, че е запомнил думички от първи клас, а не и това което са учили преди има няма месец....
Решила съм да жо занимавам всеки ден с по нещо - вчера писа диктовка(кратка) и чете малко, преди това цяла седмица го тормозя със събиране и изваждане. Интересно е, че сякаш отчитам някаква промяна. Аз лично числата си ги представям, та си мисля, че започва да си изгражда някаква "представа" за числата. Днес обаче почивка и "Карате кид".

# 249
  • Мнения: 636
Лично аз съм учила немски в езикова гимназия. Трудното сападежите и времената, лесното-каквото чуваш, това пишеш, с малщкиизключения, но все пак са изключения, а не дефиниция (както е ванглийския). Моят учи сега в училище английски доколкото е учене материала до четвърти клас. Интересното е, че е запомнил думички от първи клас, а не и това което са учили преди има няма месец....
Решила съм да жо занимавам всеки ден с по нещо - вчера писа диктовка(кратка) и чете малко, преди това цяла седмица го тормозя със събиране и изваждане. Интересно е, че сякаш отчитам някаква промяна. Аз лично числата си ги представям, та си мисля, че започва да си изгражда някаква "представа" за числата. Днес обаче почивка и "Карате кид".

и ние сме на този хал  Wink, защото ако го изтърва забравя буквално всичко ..............

# 250
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Обучителни програми на английски, игри и т.н.

# 251
  • Майничка
  • Мнения: 13 801
Френският е труден за дислектиците - веднъж има исторически правопис, не само фонетичен, втори път един звук може да бъде изписан по няколко начина. При него, както при англиския, удачният начин за изучаване от дислектици е слухово и говоимо и едва тогава - писмено. Граматиката е по-сложна от английската, доближава се, но не се припокрива с българската.
Най-лесен от графична гледна точка е италианският. По-смислено би било да се започне с него и на база сходство да се учи френски или испански - граматиката и на трите е близка.

# 252
  • Мнения: 636
Благодаря ви момичета за съветите.
Италиански в нашия град няма, май ще си останем на АЕ след 7 клас.
И ще си кретаме ...докъдето я докараме.

П.П
И с Руския сме скарани, не го харесва и въпреки,че го учи вече 6 години , нищо не знае или почти нищо.Добре, че има в техния клас доста приходящи и така малко му се разминава незнанието, като сравнят с тези дето изобщо не са го учили..

# 253
  • София
  • Мнения: 35
Аз си представям, че за нашите деца би била чудесна системата на Сугестопедията при учене на езици (и не само). За съжаление още не съм имала възможност да проверя това си мнение и на практика. По финансови и логистични причини най-вече.

# 254
  • Мнения: 24 467
Ние си поработване през ваканцията. Няма как иначе. По малко, но редовно- това ми е принципът.
Правим диктовки, решава задачи и всеки ден пише по английски и прави тестчета.  Но ако не работим, няма да се справя. Сутрин му давам, вечер проверявам. Така и на самостоятелност се учи. Да не му виси постоянно някой на главата. Справя се.
Започна да учи руски и е очарован. Голямо удоволствие му е.  Simple Smile Както и шаха, на който ходи вече повече от година и почти няма пропуснат час. Освен ако не е много болен нещо или не пътуваме, не пропуска.

Общи условия

Активация на акаунт