Проблеми с ученето, или какво знаем за дислексията! - 5

  • 108 305
  • 757
  •   1
Отговори
# 330
  • sofia
  • Мнения: 9 235
На този етап и в тази ситуация съм повече от притеснена, защото от волно дете играещо по цял ден изведнъж сина ми попада в училище, без да е минал етапа на детска градина и подготвителна група  Confused
 Може просто да му е нужно време, но уроците си вървят и всеки ден се изисква той да придобие училищни знания( усвояване на учебен материал), независимо от възрастта му.
Предполагам, че това най-вече те притеснява. То и на детето му трябва време да се "окопити".
За усвояването и разбирането на материала е много важно как е поднесен, как се преподава. Щом си педагог си наясно с тези неща.
Няма нищо чудно дете на 8 г. да разбере дробите, щом учат умножение и деление. Нашите по програма учат нещо за дробите чак в 4-ти клас и то само на ниво обяснения. Самите действия с дроби се учат в 5 клас. Но имаше почти цял срок в 4-ти клас, който беше посветен на аритметични действия с 5-6-7 цифрени числа, които никой нормален човек не смята "на ръка"......надявам се шотландската образователна система да е по-адекватна.

И да не забравяме ролята на учителя. Пресен пример. Борис го записах на зип български с идеята за повече часове. Миналата година им го води класната, която им преподава и в основните часове. Завалията върза четворка на магия, нищо не му е ясно. Като ми обясняваше как протичат часовете ми стана ясно, че таз жена не преподава и не обяснява, а ги кара да преписват правила от учебника.
Тази година зип-ът се води от друга учителка. Вчера го питам как е при нея. "Всичко разбрах, тази не е като онази (няма да казвам определението) и много добре обяснява".

# 331
  • Мнения: 636

И да не забравяме ролята на учителя. Пресен пример. Борис го записах на зип български с идеята за повече часове. Миналата година им го води класната, която им преподава и в основните часове. Завалията върза четворка на магия, нищо не му е ясно. Като ми обясняваше как протичат часовете ми стана ясно, че таз жена не преподава и не обяснява, а ги кара да преписват правила от учебника.
Тази година зип-ът се води от друга учителка. Вчера го питам как е при нея. "Всичко разбрах, тази не е като онази (няма да казвам определението) и много добре обяснява".

Да.Ролята на учителя е много важна.Ние нямаме късмет с читави учители, говоря за БЕЛ и МАТв училище.
По принцип моят син изобщо не разбира какво му обясняват в час по тези предмети.Ако аз не го обучавам вкъщи ,ами не ми се мисли.Сега 7 клас си позволих да го запиша на школи и по двата предмета.Има разлика, не че всичко разбира, но определено поне 30-40% е разбрал, а после ми е по-лесно отново да го повторим.И той самия споделя, че ако има такива г-жи и в училище, щеше да се справя много по добре.

# 332
  • Мнения: 287
  Напълно подкрепям мнението за преподавателите  Peace Има и такива и онакива и определено като не   случат децата на педагог нещата стават по-сложни, от колкото са.
   Успех на нас и децата да минем по-лесно и по-малко стресиращо през годините на образование  Praynig  Peace

# 333
  • Мнения: 4 505
Като споменавате преждевременно раждане и перипетии в перинатален период, имате ли правен ЯМр с оглед изключване на органични мозъчни увреди и лека форма на ДЦП? Извинявам се, ако е обсъждано, а аз съм го пропуснала. Embarassed

# 334
  • Мнения: 1 652
Като споменавате преждевременно раждане и перипетии в перинатален период, имате ли правен ЯМр с оглед изключване на органични мозъчни увреди и лека форма на ДЦП? Извинявам се, ако е обсъждано, а аз съм го пропуснала. Embarassed

Да. Няма нищо на мозъка. ЯМР в Пирогов преди година плюс контрастно вещество- всичко е наред, в норма или както там се казва- няма му нищо на наш език.

Учителите- да, много е важно, съгласна съм с писалите преди мен. Има учители, които чисто психически не въздействат добре, още повече на нашите деца, които са с изострена чувствителност.

Не знам колко е адекватно 8 годишни да учат дроби.  И защо трябва да се бърза толкова? Да научат дробите още докато са с памперс едва ли не. От какъв зор? Безумни бяха сметките с числата, но въпреки, че има елки ми се вижда нормално един човек да знае да събира и изважда, да дели и умножава- да знае принципа.
Виан , аз съм споделяла и друг път, колко много ни помогна Listening program.
Да оцветяват, да режат, да апликират, да моделират- това е изключително важно. Освен това пъзели- да се редят пъзели за нашите деца е много полезно.

# 335
  • Мнения: 11
Момичета, безкрайно много ви благодаря за мненията и успокоението.
TanyaMJ, твоят блог ми е като настолен - не знам дали ще ми повярваш, че имам сигурно над 10 таба отворени от него. Толкова много полезна информация събрана на едно място - благодаря ти от сърце, че си си направила труда да го направиш. Безценен източник на информация и споделен опит за толкова много родители, които тепърва се сблъскваме с такива проблеми.

Колкото до сестра ми - да, тя е с дислексия, което бих казала остави отпечатък в живота й по всякакъв възможен начин и до сега се бори с последствията от всичко това. Така че темата ми е много болезнено чувствителна.

Колкото до ЯМР - не сме правили, защото не сме имали никакви изменения в периода, в който я следяхме при неонатолог. Ние и до сега поддържаме много близки отношения с нейната лекарка, така че нямам никакви съмнения за ДЦП в каквато и да е форма.

Особено много ме притеснява учителката й, която ежедневно ни напомня колко е зле с рисуването, оцветяването и рязането с ножичка, колко й е трудно, как не е ходила на градина и това се случва освен в нейно присъствие и в присъствието на всички други деца, понякога родители и т.н. Помолих я ако има да ми казва нещо да го каже насаме - тя се опитвала да помогне, ама нямала време моля ви се. Посъветва ме да й купя книжка за оцветяване  Joy Трябва да я поканя вкъщи да види купищата книжки, моливи, флумастри, боички, пастели и какво ли не, които се опитваме да използваме ежедневно, но положението е такова... Явно тя си мисли, че ние сме някакви тотално безхаберни родители, които не са показвали на детето какво е лист и молив...  Tired

vany666,
безкрайно добре разбирам какво имаш предвид с премеждията си в чужбина. Но за съжаление не мисля, че ако се върнете тук нещата ще станат по-добре Sad Желая ви успех  bouquet

За пъзелите - като влезем в детски магазин и види пъзел, дори с любимите герои, това което ми казва е - колко е хубав, ама аз не обичам пъзели. Може би трябва все пак да опитваме, но като не й харесва не знам как да я провокирам.

# 336
  • Мнения: 636
Все едно говориш  за моето дете в детството

# 337
  • Майничка
  • Мнения: 13 795
Същата беше и голямата ми щерка. Само дето никой не ми обръщаше внимание, че това е проблем, преди 13 години не се говореше много за дислексии и подобни. Тя говореше като възрастна, госпожите в градината все я хвалеха, а тези неща, според тях, се израствали. Е, израстнаха се... на 15г. най-сетне седна да реди пъзел със сестра си. Научи се да рисува съвсем сносно, но и сега да я хванеш, не може да оцветява в контур.

# 338
  • Мнения: 1 652
Виан,  Hug!

 и ние имахме същите проблеми на 5 г. Бавно се подобряват нещата, с много работа от наша страна.  На нас ни помогна Listening program. Е, не мога да кажа, че всичко се оправи с това, но например научи се да връзва обувките си, да сгъва одеалото си чершафчето си, ориентацията в пространството се подобри, паметта също.
Основното е , че всичко става много бавно и с много труд, а не с магическа пръчка, както на нас ни се иска.

# 339
  • Мнения: 1 652
Въпрос- някой давал ли е GABA е какви са отзивите  newsm78 ?

Гама аминомаслена киселина (GABA) като спортна добавка


и да върнем малко темата за добавките- Кой от какво е видял най-много полза?

Аз съм първа- най-голяма полза имаше от  Брейн бустер - 1 месец  и после Церебрум композитум NM по схема. Забеляза се от всички промяната. Беше толкова хубаво, но със спирането на лекарството  отшумя и ефекта.

Следващите пъти, когато давах церебрум композитум не бяха предшествани от Брейн Бустер и ефектът не беше същия.
Някой давал ли е Церебрум композитум В и ако да, моля да сподели дали имаше ефект и какъв?

# 340
  • Пловдив
  • Мнения: 1 428
В момента давам l carnosin и като че ли има ефект. Вчера извърши събиране на ум на три числа направо полетях от щастие. Иначе и ГАБА съм давала. От аутистичната тема знам, че го дават в доста харт дози, аз не посмях. Давах го максимум в доза 2х750 мг. Честно не помня вече ефекта. Всъщност със всичко е така-докато го пие, ефект има, след спирането, ефекта се изчерпва в рамките на 2-3 седмици. Сега си мисля да пробвам комбинирано приемане и на габа, и на л карнозина, разбира се с постепенно въвеждане на габата като втора добавка(в момента сме на карнозин). Но и друго трябва да се има предвид. Една и съща добавка действа на различните организми различно. Уж витамините от групата Б са подходящи за успокоение, на моето дете действат превъзбуждащо. Така че при всичко ново - въвеждайте постепенно до достигане на оптималната дозировка.
И да ви споделя, че са публикували в държавен вестник новия Закон за училищното образование.

Последна редакция: вт, 13 окт 2015, 17:36 от mama mariana

# 341
  • Мнения: 1 324
Аз така и не посмях да давам по-сериозни добавки. Единствено рибено масло Ескимо, течни водорасли АФА и бирена мая на люспи. И най-вече държах на качествената и пълноценна храна. Горкото що овес изяде  Joy Казвам "държах", защото покрай училището хранителната дисциплина претърпя големи катаклизми  Rolling Eyes

# 342
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
От Церебрума съм доволна, ами дори след това просто е доста по-добре- Сега го давам веднъж седмично. Така реших докато учи да го давам по този начин, е докато свърши дозата де

# 343
  • Мнения: 24 467
Аз така и не посмях да давам по-сериозни добавки.
И аз.
А каква промяна забелязвате с тези добавки?

Закон за предучилищното и училищното образование
http://dv.parliament.bg/DVWeb/showMaterialDV.jsp;jsessionid=8AC8 … 2831B?idMat=97877

Скрит текст:
Много ме радва това:
Чл. 112. (1) В самостоятелна форма може да се обучават:
2. ученици в задължителна училищна възраст – по желание на ученика или родителя, по реда на чл. 12, ал. 2;
.....................................
Чл. 114. (1) Комбинирана форма на обучение включва обучение при условията и по реда на дневна форма и индивидуално обучение по един или няколко учебни предмета от училищния или индивидуалния учебен план.
(2) Обучението в комбинирана форма се извършва по училищния учебен план или по индивидуален учебен план – за ученици със специални образователни потребности и за ученици с изявени дарби.
(3) Комбинирана форма на обучение може да се организира за:
1. ученик със специални образователни потребности;

За оценяването:

Чл. 120. (1) Оценката съдържа качествен и количествен показател.
(2) Оценките, които може да се поставят, са „отличен (6)“, „много добър (5)“, „добър (4)“, „среден (3)“, „слаб (2)“.
(3) В случаите когато количественият показател не се определя като цяло число, качественият показател се определя при условията на държавния образователен стандарт за оценяването на резултатите от обучението на учениците.
(4) Когато се използват други количествени показатели, те се приравняват към оценките по ал. 2.
(5) Оценките от националното външно оценяване в края на VІІ и в края на Х клас, както и от държавните зрелостни изпити и от държавния изпит за придобиване на професионална квалификация може да се изразяват само с количествени показатели – в брой точки, без да се приравняват към оценките по ал. 2.
(6) На учениците от I до III клас включително не се поставят количествени оценки.
(7) На учениците със специални образователни потребности, които се обучават по индивидуална учебна програма, се поставят оценки само с качествен показател, които може да са: „постига изискванията“, „справя се“ и „среща затруднения“.
(Sunglasses Когато се установи, че учениците по ал. 7 са постигнали изискванията на учебната програма по учебен предмет от училищния учебен план, се поставя оценка с количествен показател и по този учебен предмет и обучението по индивидуална учебна програма се преустановява.

Последна редакция: чт, 15 окт 2015, 08:30 от Judy

# 344
  • Мнения: 636
Джуди,
Аз тепърва "навлизам" в сферата на добавките и още нищо не мога да кажа.Досега моят син не е приемал добавки, освен Церебрум композитум / хомеопатично/, но аз лично не усетих някакъв ефект.
Към момента започнахме Брейн Бустер, рано е още да се каже за ефект, поръчах и рибено масло , ето това
https://homeostaza.bg/katalog/ribeno-maslo/ribeno-maslo-visoko-k … ko-kontsentrirano

може би и ГАБА-та ще включа, но все още не знам какъв вид. Нямам поглед ..

Ние сме и с много сериозна хиперактивност и дефицит на внимание и това много му пречи, особено сега в 7 клас.Много е натоварена програмата му и виждам, че ситуацията определено се влоши.Това ме накара да търся и други начини да му помогна....

Общи условия

Активация на акаунт