Проблеми с ученето, или какво знаем за дислексията! - 5

  • 108 430
  • 757
  •   1
Отговори
# 495
  • Мнения: 24 467
Точно за дете с дислексия писането не е най- добрият начин нещо да се запомни.
По- често тези деца разбират и запомнят, когато видят и чуят, когато урокът е в картинки, в схеми, в цветове, със звуци. Точно писменото възприемане на информация е едно от нещата, които ги затрудняват.

# 496
  • Мнения: 561
По повод казаното от Judy.

Моят хубостник, на когото му е трудно да се концентрира цял час, да пише диктовки и дори да учи стихове наизуст, седна на сайта "Уча.се" и се захласна по един видео-урок за 7 кл. (той е 4-ти и тръгнал по-рано на у-ще). С обяснения, картинки, някои просто бяха рисуване върху дъска, не някакви страшни визуализации. Вися там час и половина, след което ми разказа подробно целия строеж на атома с протони, неутрони, електрони обикалящи в орбити и как се свързват атомите в молекули, до валентност и т.н.  и т.н. Беше научил всичко перфектно, ясно, подробно и с голямо задоволство и удовлетворение. Та така. 21-ви век. Но не ни е баш в училищата.

# 497
  • Мнения: 24 467
Точно от този сайт моят си готви човешките предмети и английския и много добре караме така- със схеми, с картинки, със слушане. Доволна съм и на пролет, когато ми изтече абонамента, ще си го подновя.  Peace
Не го и карам аз да сяда или да седи по много- като зарочне, може да откара и той по 1-2 часа на тези уроци. Има и едни забавни неща- там много обича да гледа и да слуша също. Има правила за движение по пътищата- това му е любимо на него.  Laughing

# 498
  • Мнения: 1 336
За печатното писане - моето дете от тази година прописа почти печатно и е къде къде по-четливо. В 3-ти клас е в момента.
И той е фен на уча.се, гледа си клиповете, спира на пауза като чуе какво се иска в домашното.
Странични интереси за нещо допълнително за момента няма.

# 499
  • Пловдив
  • Мнения: 1 428
Здравейте мами. Не съм писала отдавна. Имам проблем. В нашето училище имах избор само между две паралелки-едната с математика, другата с хореография и рисуване след 5- ти клас. Той е петокласник, в паралелката със ЗИП хореография и ЗИП рисуване. Но не иска да участва в часовете по хореография. С годишна оценка завършват. И гледам че първия срок като текуща му е писала 2..... Не мога да го накарам да танцува, а друг вариант за паралелка нямам. Знаете ли дали има някакъв начин за освобождаване от ЗИП  newsm78 той има някаква непоносимост към звуци...не може да се обажда и да слуша от телефон...ще е първия в историята с двойка по ЗИП. Дайте ми идея какво може да се направи.

# 500
  • Мнения: 636
Здравейте мами. Не съм писала отдавна. Имам проблем. В нашето училище имах избор само между две паралелки-едната с математика, другата с хореография и рисуване след 5- ти клас. Той е петокласник, в паралелката със ЗИП хореография и ЗИП рисуване. Но не иска да участва в часовете по хореография. С годишна оценка завършват. И гледам че първия срок като текуща му е писала 2..... Не мога да го накарам да танцува, а друг вариант за паралелка нямам. Знаете ли дали има някакъв начин за освобождаване от ЗИП  newsm78 той има някаква непоносимост към звуци...не може да се обажда и да слуша от телефон...ще е първия в историята с двойка по ЗИП. Дайте ми идея какво може да се направи.

Мама Мариана, говори с класната и ресурсната.Тези учители пък вече ...нямам думи.


Ние минахме 2 пробни изпита в Регалия/ седми клас е/

по БЕЛ има 30 т. на 1 модул и 18 т. на преразказа/ като при него е объркал времето, добавил е няколко несъществуващи епизода,предал е доста сбито и е пълно с правописни грешки/.
Общо 48 т., което е точно 4.098 като крайна оценка.Ходи и на частни уроци.

По математика има 25 т. на първи модул и 3 точки на втори.Общо 28 т., което е около 3.300 .
Тук имах силни съмнения,че ще мине границата от 20 точки, но е включил метода "онче бонче".Като на задача с 5 подточки, нарочно всичко е посочил"невярно", за да има  поне две верни условия.Така има бонус от 5  точки на нея.Като, че малко се успокоих, че се пребори с двете пробни матури.Не ми се иска да остава в непрофилирана паралелка.

# 501
  • Мнения: 24 467
Марианка, принципно ЗИП е задължителен, което е видно и от наименованието му- "задължителна" избираема подготовка. От СИП е лесно да се отървеш, но от ЗИП-не.
І вариант- не можеш ли да говориш с учителката да не го кара да танцува, точно? Или поне да му остави една тройка?
ІІ вариант- да смениш паралелката, като детето отиде в другата, с математиката /освен ако този предмет не му е изключително труден/.
ІІІ вариант- промяна в училището с паралелка с насоченост, която не създава или поне създава малко проблеми.

# 502
  • София
  • Мнения: 4 412
mama mariana, чудя се дали ако е освободен от физкултура това ще важи и за танците?
Например едно гръбначно изкривяване дава право за освобождаване.
А и какъв е този предмет Хореография - сега се зачудвам, че може би не в тези за дипломата за основно образование. Не се ядосвай и си карай търпеливо, да му пише колкото прецени...разбира се разговори с нея, ресурсната, обяснения за проблема с телефона при всеки удобен случай...
Можеш от време на време да не го пускаш в тези часове - аз имам подобна практика, дъщеря ми не обича ДТИ и половината от часовете в месеца я освобождавам по някакви причини. Така и не се набива всеки път на очи с не моженето си и пред учителя, и пред децата. Другата половина я карам да се старае колкото може, извинява се, че е отсъствала, ако нещо не може, някое домашно в къщи направим и върза 3 за срока. Като цяло добре завърши първи срок на 5 клас с успех около 5,30.

kalona, благодаря за споделеното и да се представи възможно най-добре и на редовните изпити!

# 503
  • Пловдив
  • Мнения: 1 428
Да, ще говоря разбира се. Дано разбере и тя. Въпросът е, че заради пубертета е станал още по-дръпнат. Той не искал да танцува, но стоял в залата на диванчето. Относно успеха, при нас всичко е на дъното, но поне учителите му влизат много в положение.  Но много дръпнат и затворен стана напоследък, постоянно стои с качулката на суитчъра дори и в час. Просто се усеща, как едва изтрайва всичко да приключи и да дойде време да си ходи в къщи. А учителите могат да сбъркат това с враждебност към тях, а не е така, просто той иска да го оставят на мира.

# 504
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Непрофилирана паралелка си е много добре. Не спират да учат език една година и не губят темпо да учат.

В осми клас непрофилирана и казаха отличниците им правят профилирана който желае за 9-ти.
Гледам в 9 клас масово учениците пак в нашата непрофилирана. Зарадвах се, защото чудесни деца и ги питам как така отговор: Да не сме луди да учим повече математика и информатика Joy Joy.

# 505
  • София
  • Мнения: 565
Здравейте  Hugзаписвам се при вас с въпрос ...как разбрахте,че детето е с дислексия  Rolling Eyes към какъв специалист да се обърна Praynig  Благодаря предварително  bouquet

Последна редакция: ср, 24 фев 2016, 16:33 от cveti__petkova

# 506
  • Бургас
  • Мнения: 3 930
Здравейте  Hugзаписвам се при вас с въпрос ...как разбрахте,че детето е с дислекция  Rolling Eyes към какъв специалист да се обърна Praynig  Благодаря предварително  bouquet
ДислекСията ще ти диагностицира специалист /логопед или психолог/ работещ с DDE-2  - Тестова батерия за оценка на дислексия на развитието. Всички останали /най-вече логопеди/ ще могат за потвърдят/отхвърлят  подозренията за дислексия, но няма да могат да ти издадат протокол за същото, който да важи пред училище или друга комисия. Всеки добър логопедичен център работи със същата...

# 507
  • София
  • Мнения: 565
Здравейте  Hugзаписвам се при вас с въпрос ...как разбрахте,че детето е с дислекция  Rolling Eyes към какъв специалист да се обърна Praynig  Благодаря предварително  bouquet
ДислекСията ще ти диагностицира специалист /логопед или психолог/ работещ с DDE-2  - Тестова батерия за оценка на дислексия на развитието. Всички останали /най-вече логопеди/ ще могат за потвърдят/отхвърлят  подозренията за дислексия, но няма да могат да ти издадат протокол за същото, който да важи пред училище или друга комисия. Всеки добър логопедичен център работи със същата...
Embarassed

# 508
  • София
  • Мнения: 4 412
Аз съм замислена за някакви възможности за по-леко учене след 8-ми клас. Сега детето няма никаква възможност да се огледа в света около него - от училище - уроци, малко игра на комп. и лягане. А и е много зависимо от мен за уроците. Няма време за никакви допълнителни дейности. И някак е под похлупак...
А се чудя дали език се учи добре в профилирана паралелка или в реномирана частна школа.
А от другите предмети не виждам смисъл - ако нещо й е интересно като обща култура да го учи. Но някак времето е важно да е позапълнено с интересни и полезни неща, които да са подготовка за живота.

Последна редакция: чт, 25 фев 2016, 10:11 от TanyaMJ

# 509
  • Пловдив
  • Мнения: 1 428
Танче, напълно те разбирам, мисля по същия начин. Сигурна съм, че ще ти се"избистри" докато дойде време за решенията. И двамата сДара имат още малко време да пораснат.
Охххх, ние имаме да правим проект-"Разделяне на нееднородни смеси". Измислих го,написах с молив, Ванката се постара да повтори отгоре красиво с разноцветни химикали. В понеделник тати ще ни принтира на цветен принтер необходимите снимки, че на домашния черно-бял, няма да е впечатляващ проекта. Обаче, господина по ЧП казал, като ще го правят Ванката и майка му, ще разделя оценката на две. Демек мксимум 3..... Ако изпълни заканата си, ще ходя да се разправям, и ще го заплаша, че ще се жалвам в Инспектората и в Комисията за защита от дискриминация. Това си е баш дискиминация на признак увреждане. Егати, той просто не умее да разказва, какво да правим? Ами ако беше далтонист, да го накараме да вижда цветно-"Напъни се мойто момче и ми кажи какъв цвят е това".
Извинявайте, че правя драми от един нищо и никакъв урок, просто от вчера съм доста набрала на въпросния господин.

Общи условия

Активация на акаунт