ПЪРВИ клас - 5 тема

  • 60 379
  • 732
  •   1
Отговори
# 285
  • София
  • Мнения: 17 674
И на мен ми се струват достатъчно лесни - ясно е какво трябва да се прави, има си стрелки и всичко... и от там на сетне всичко, което трябва да умее детето, е да брои на пръсти. Сигурна съм, че всяко дете, на което се дадат няколко такива предварително, ще се справи. Не става дума за някаква невероятна надареност, само е нужен мъъничко опит - ама то и кола да караш не е висш пилотаж, пък пак не става без да си опитал...  Mr. Green

Или, както казва Пипи, много трудно е да се научиш да свириш на пиано без пиано.  Mr. Green

# 286
  • София
  • Мнения: 1 504
Е това вече си е за надарени 5 6 годишни деца.....

Моят син на подобни задачки се яви миналата година и спечели златен медал. Не са за надарени, просто детето трябва да е решавало такива. Някои от задачките много приличат на тези в Азбука на мисленето и други книжки с картинни задачи, има разни сайтове също за занимателни задачки.
1,2 и 3 задача са лесни.
На 4-та трябва да знаеш схемата за решаване на такива редици, която за най-малките е с вадене или събиране, в случая 1 3 2 4 3 .... е същност +2 -1 +2 -1
Пета задача е лесна, само се заместват стрелките с даденото действие.
Виж шеста задачка е сложна.
На 7 задача просто надписваш върху всяка фигурка числената й стойност и решаваш.
8 задача е малко по-трудна, но не много, на нас в Детска академия ни бяха дали подобни пирамиди, но без образеца вляво, от който да се гледа, което беше в пъти по-трудно.
9 и 10 задача са елементарни.
Неее знам явно все пак си е до дете...Малкия септември навърши 5 години и далеч от решаване на подобни задачи...просто не вдява, не е като да не обяснявам и да не се занимавам...Но на този етап не би могъл да се справи...Интересно ми е тези дето се справят с този не висш пилотаж, какво ли правят в първи клас? Може би решават КМС-то за второкласници? Sunglasses

Последна редакция: нд, 14 дек 2014, 09:54 от EmiR

# 287
  • София-Младост
  • Мнения: 24 097
Привет и от мен, едва сега успях да отворя задачите и да ми разкаже какво е правил. На 5 зад. е разбрал какво трябва да се прави, но каза, че не се  е справил според него добре и има грешка. На 10зад. му е било трудно и е налучкал, като е учелил вторият отговор. Доволна съм от него какъвто и да е резултата. Организацията сте я коментирали няам да се повтарям Simple Smile
Каза, че е писал с химикалка, не давали с молив.

# 288
  • Мнения: X
Неее знам явно все пак си е до дете...Малкия септември навърши 5 години и далеч от решаване на подобни задачи...просто не вдява, не е като да не обяснявам и да не се занимавам...Но на този етап не би могъл да се справи...
А, на 5 и моят не би могъл. Миналата година по това време е бил на 6,5 години.  Peace
И не е гаранция, че като решава тези картинни задачи добре, едно дете ще е толкова добре и на текстовите задачи за 2 клас.

Ето например, последната задача от КМС за 2 клас, която ми скри шапката:

"10. Най-често датите се представят като първо се пише поредния ден в месеца, след това – месеца и накрая годината. Например, първият ден на следващата година ще се запише така 01.01.2015 г. Днес е 13.12.2014 г. Сборът на цифрите на днешната дата е 14.
А) Колко са дните през месец декември тази година, сборът на цифрите на датите на които е по- голям от 14, но по-малък от 17?
Б) Колко най-много може да бъде сборът на цифрите на една дата през 2015 година?"

"Решение на задача 10.
А) През този месец (декември 2014 г.) сборът на цифрите зависи само от цифрите на деня. Сборът на останалите винаги е 10 (= 1 + 2 + 2 + 0 + 1 + 4). (2 точки)
Според условието, сборът на първите две цифри трябва да е 5 или 6.
Ако е равен на 5, то датите са 05, 14 и 23. (2 точки)
Ако е равен на 6, то датите са 06, 15 и 24. (2 точки)
Отговор. Има 6 дни. (1 точка)
Б) Тъй като във всички дати участва 2015, т.е. сбор 8, то различните сборове ще зависят от цифрите, с които се изписват деня и месеца.
Първата цифра в месеца може да е 0, 1, 2 или 3. Тъй като 3 + 1 < 0 + 9 < 1 + 9 < 2 + 9, то най-големият сбор тук е 11. ( точки)
Най-голям сбор на цифрите при месеците има август – 09. (3 точки)
Получаваме 11 + 9 + 8 = 28 (Датата е 29.09.2015 г.) – (2 точка)
Забележка. Задачата може да се реши и чрез изчерпване или чрез ограничаване. При посочен правилен отговор в А) без обосновка се дават 3 точки, а в Б) – 2 точки."

 Shocked

# 289
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 42 056
Жасмин, ако имах шапка тази задача нямаше да я скрие, а направо да я изяде  Crazy

# 290
  • Мнения: X
Жасмин, ако имах шапка тази задача нямаше да я скрие, а направо да я изяде  Crazy



На мен ако тази задача ми я бяха дали навремето, като бях втори клас, изобщо нямаше да разбера какво ме питат.  Crazy
Чакам с нетърпение класирането, искам да видя има ли изобщо второкласник в България, който да я е решил!

# 291
  • Мнения: 20 049
Жас, браво на Оги за медала!

На шеста задача от Академията не трябва ли само да съберат цифрите и да запишат сбора в средата?  Не ми се струва трудна, но може да не се сетят, ако не са решавани такива задачи.
4та определено е сложна.

Ето тези задачи гледах от Академията и някои текстови ми се струват ужасни за 1ви клас http://www.childrens-academy-bg.com/appdata/files/turnir_1_class-18.05.pdf

10та от състезанието вчера щеше да е по-разбираема ако нямаше везна, а равно.

Моята прави такива огледални образи за изпита преди ПУК. Тогава ги решаваше, но сега ги е позабравила. Първо е тръгнала да го пренася същото, после се е усетила.
Наклонени мрежи не е правила. Така и не стигнахме до третата тетрадка от Азбуката.

Тинкърбел, кога са правили такова домашно с мрежи?
И още един въпрос-как разбирате кои думи по английски са пропуснати, когато отсъства? Госпожата не ги пише в тетрадката, а ги няма всички на листите.

# 292
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
От сборника с числата отпред, 2-ра част - една къщичка с ограда беше, доколкото помня. Думите по английски не ги разбирам кои са, може би трябва да помолим учителката да ги пише в ел.дневник. Учителката на дъщеря ми имаше сайт, на който пишеше всичко, което учат + всякакви полезни линкове + препоръки за игри, които да играем с децата и други такива. Целия първи клас учиха този учебник, който нашите вече свършиха, но пък паралелно правиха някакви упражнения от нейтив учебници и имаше период, в който дъщеря ми четеше по-добре на английски, отколкото на български.

# 293
  • Мнения: X
и имаше период, в който дъщеря ми четеше по-добре на английски, отколкото на български.

Точно това коментирахме днес вкъщи - малкият пише по-красиво и с по-малко грешки на английски, отколкото на български.  Crazy

# 294
  • Мнения: 1 273
Здравейте!
И моя син се яви на КМС. На 10-та задача е написал 2 Т и 3 Т, а 5-та задача - въобще не я е направил. Той е много зле с рисуването - решил е, че трябва да я копира отдолу и съответно няма нито една отсечка на мястото й.  Crazy И така с 51 точки от 418 деца в първи клас, явили се в нашия град, той е на 19-то място. Има само 55 деца, които са се справили по-добре от него. Аз съм доволна - най-вече от неговото отношение към самото състезание като такова. За резултатите - не съм си и мечтала за нещо повече като за първи път.  Peace
Иначе, състезанието беше от 10,00 часа, като в 11,15 вече си бяхме в къщи (15 минути ни е пътя  Rolling Eyes ). Една госпожа и охраната се грижеха да няма дете, което си е тръгнало само. Организацията беше на ниво. Разрешили са писане само с химикал.  Peace

# 295
  • Мнения: 20 049
Браво на момчето,Деси! Колко бързо са излезли и резултатите!

Видях къщичките в мрежите. Понеже ми се бяха сторили лесни и съм ги забравила. И някакво корабче са правили също.
По закона на Мърфи моето дете вдигна температура преди малко и започна да тече носът.

# 296
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 42 056
 Blush къде са качили резултатите?

намерих любословието. реши задачите и много се радва на скритите букви и на скритите думи. не знам защо не са ги водили  ooooh!

# 297
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Аз пък обърнах повече внимание на елхата, всъщност дадох я - е няма толкова нерви, триене, хвърляне на листа как това е невъзможно. Като една точка му отиде накриво и трие всичко... Та така, накрая каза, че сигурно има хиляда грешки.

 Sad Вярно голяма каръщина с разболяването. Стискам силно палци утре да е добре за тържеството Sad

# 298
  • Мнения: 2 096
Жаси, тази задача ако някое дете е седнало да я решава, то е било на принципа опит грешка - т.е. опитвали са сбор от всички възможни. Така че възможно е да има решили я, ако времето им е било достатъчно. Моето дете ако не е решавало определен тип задачи е абсурд да се сети. На шеста от академията разположението е такова, че едва ли ще се сети, ьче е реашавал точно това.

# 299
  • Sofia
  • Мнения: 22 673
Ух свърши почивката, утре пак...
Искам вече ваканция...
Гледах филм. Хубав! Споделям го, пък току виж някой забелязал и се му насладил.
И поздрав!
Лека нощ!

Общи условия

Активация на акаунт