за ТРЕТИ КЛАС - 3

  • 63 150
  • 738
  •   1
Отговори
# 675
  • София
  • Мнения: 4 041
Само че пълното 6 в едно училище няма нищо общо с пълното 6 в друго. И вземайки за балообразуваща още една оценка от дипломата, поставяме децата от различните училища в абсолютно неравностойно положение. Затова и основно и водещо трбва да е НВОто, не че е супер изпипано, ма поне се води еднакво за всички. И колкото по-малко се вземат предвид оценките от училище, толкова по-добре.

# 676
  • Мнения: 7 665
Темата не е много проста. Естествено, че е задължително да се учат и другите предмети и да не се неглижират, това показва някаква обща култура, а не профилиране (все пак говорим за материал до седми клас). Би било добре да се въведе и общата оценка от дипломата, но само след като е измислен и въведен критерий за оценяване.
Моето мнение е, че първо трябва да се измисли начин и възможност за осъществяване на независимо оценяване по всички предмети и след това да се променя сегашната система.

# 677
  • Мнения: 5 177
почват да ми се изясняват нещата около недоволството....
Скрит текст:
Не разбирам защо децата трябва в 7-ми клас да се юркат здраво по всички предмети
не е ли това целта на образованието по принцип? за какво, според теб, са въведени изобщо останалите предмети освен БЕЛ и математика? за да юркат излишно децата и да им скапват успеха?

нека влизат деца с изявени интереси в дадена област, а не деца просто с висока диплома..

момент, за какви толкова интереси и области говориш? нали става дума за прием в гимназия? като изключим математическата, в която никой не се ръга да влезе заради едната чиста математика, художествената и музикалната, останалите какви специализирани области предлагат и какви специални интереси имат децата в тях? целият зор е за математическите и езиковите гимназии, нали?

смятам, че едно умно и работливо дете няма да се затрудни да изкара 6 по всички предмети. не е нито трудно, нито сложно. правили сме го и знаем.

Гимназиите не са само математически, езикови и изкуства, споменах природните науки, които хич не са за подценяване, ако прибавим и техническите гимназии,където пък приоритетна е физиката .. картинката тотално се променя

Няма да е трудно на едно умно и какво беше там дете да изкара пълна 6-ца, е аз пък познавам доста деца, които по интересните за тях предмети имат по-широки познания, но за сметка на това литературата и музиката им свалят достатъчно успеха, че да треперят ще влязат ли в ПМГ.

И сега чувам, че се местят деца само за 7 клас в училища с по-ниски критерии при оценяването и паралелно се записват на частни уроци да не изостават с материала.
Оценките в бележника са толкова субективни.., пример племеницата има учителка по математика, която пишела 6-ца само на себе си и на класиран на втори кръг на олимпиада .. 90% от класа имат 5-ци, а знанията им по НВО са за над 5,40, тук и директорката отказва да вземе мерки..

София не е България и средното образование не е само ЕГ, СМГ и изкуства

# 678
  • София
  • Мнения: 1 074
Коте, но също така е и факт, че нито един от другите предчмети в момента не се изучава както трява в 7ми клас. Децата учат само и единствено БЕЛ и МАТ, което въобще не е за подценяване.
Освен това специализираните училища имат отделен, техен изпит, който тъй или иначе е с най-голяма тежест при приема в това училище, вкл. и ПМГ и техническите училища, и т.н.

Цитат
И сега чувам, че се местят деца само за 7 клас в училища с по-ниски критерии при оценяването и паралелно се записват на частни уроци да не изостават с материала.

От това няма как да се избяга, винаги е имало и ще продължава да има луди родители. Не се извинявам за израза - при нас имаше случай, в който изместиха дете през пролетната ваканция в 7ми клас  blahblah

НО, е абсурдно да не се взима пред вид някоя от оценките в дипломата, най-добре цялата диплома. В целия свят при кандидатстване се взима цялостна оценка от диплома, и това не е случайно. Това дава равнопоставеност - едни са силни по едно, други - по друго.

Представете си, че приема зависи само от входен изпит или НВО - ако на детето му е лошо на този ден, ако не може да понася стрес и не се справя в такива ситуации - какво правим тогава?

# 679
  • София
  • Мнения: 6 653
винаги е имало хора, които са протестирали срещу прилагането на общата оценка от дипломата като балообразуваща - и при кандидатстване за гимназии, и при кандидатстване за ВУЗ. това си е от както свят светува и все ще излезе някой с тоя аргумент, че училищата не били еднакви и оценките нямали еднаква тежест. това е положението, пълно щастие няма. и оценките от НВО по хуманитарни предмети не може да са напълно елиминирани от субективния фактор, нали...

трябва да се учи, това е! който си учи стабилно и сериозно, ще постигне и добра диплома, и добър резултат на всякакъв вид изпити. останалите са шмекери.

# 680
  • София
  • Мнения: 4 041
Това с целия свят винаги ми е било любимо. Някак се хващаме отзад напред. Каква равнопоставеност дава оценката от дипломата щом като в едно училище има по 16деца в клас, на които им се пишат 6ци, само защото са влезнали в час, а в друго им се пише 6ца ако се класират на втори кръг на олимпиадата?!
В крайна сметка, ако детето не може да понася стрес надали мястото му е в гимназии със засилено изучаване на някакви предмети. На мен стреса от 36 часа английски седмично в подготвителен клас в Първа английскас ми беше в пъти по-огромен от 4те часа изпит, за да влезна там.
Джам, за ученето никой не спори, ама точно тези шмекерите трябва да се търси начин да се елеминират, ане да се толерират като им се дават повече опции за шмекерии.

# 681
  • София
  • Мнения: 1 074
Ами, всъщност ти си даваш отговора сама - трябва да има по-засилен контрол на оценяването, повече външни оценявания на дейността на учителите и справянето на децата текущо, а не само на края на годината, веднъж на няколко години. Проблемът въобще не е в балообразуването.

За съжаление образователната ни система е тотално сбъркана, след като въведоха издръжката на училището да зависи от броя деца в него. Аз мога да ти дам доста примери в които учителите пишат ниски оценки на децата, защото искат да си останат при тях за 8ми клас. Но и тогава, и сега още не мога да разбера родителите на такива ученици защо не си потърсиха правата - и не сигнализираха, където трябва.

# 682
  • София
  • Мнения: 4 041
Той въпросът е риторичен като цяло. Но затова твърдя, че нещата се почват наопаки. Първо трябва да се работи в посока оеднаквяване на критериите и упражняване на редовен качествен, външен контрол и после да искаме да вкарваме в балообразуването оценки, които по някакъв начин биха намалили степента на значение на НВО.

# 683
  • София
  • Мнения: 9 493
Момичета измествате темата. Има си теми за тези дискусии  Peace.

# 684
  • Мнения: 2 391
да ободрим малко дискусията:

...

момент, за какви толкова интереси и области говориш?

ПРОЕКТ на УЧЕБЕН ПЛАН И УЧЕБНА ПРОГРАМА „ПОРТИЕР–ПИКОЛО“

# 685
# 686
  • Мнения: 5 017
Започва се отново. Днес е нашата родителска среща. Така бързо мина лятото, че не мога да повярвам... Sad

# 687
  • София
  • Мнения: 3 902
Хм, при нас само преди  началото на първи клас имаше родителска среща.Миналата и тази година няма.Ще се видим направо за първия учебен ден.
Още малко остана от ваканцията.Възползваме се на макс

# 688
  • Мнения: 5 234
Не мога да повярвам, че стигнахме чак до 3 клас толкова бързо. Звучи ми като 5ти, а съм с усещането, че детето ми е малко.  Crazy

# 689
  • София
  • Мнения: 1 709
Мда, въпреки че и аз мрънках какво ще правим децата през лятото толкова време, то мина толкова бързо.
Написала си е всички домашни, които им дадоха и от понеделник е последна седмица на спортен лагер. После - back to reality!

Общи условия

Активация на акаунт