за ТРЕТИ КЛАС - 3

  • 63 153
  • 738
  •   1
Отговори
# 660
  • София
  • Мнения: 6 754
Търся инфо от родители на второкласници относно количеството и обема на учебни помагала - повече ли е от това за първи клас? Взеха да гледам раниците на Herlitz с твърдите страни и капак, тъй като ми са виждат доста стабилни и здрави, но се чудя дали не са за първокласници и ще събере ли нещата за втори клас?

Много зависи от училището - дали предлага място, където да се оставят учебници и помагала и от учителя - дали ще се използва една тетрадка както за работа в клас, така и за домашно и т.н.
Моя син използва в първи и втори клас подобна на посочената раница. След две години все още е здрава, но в края вече му беше малка като обем, защото от втори клас вече имаше много малко шкафче и можеше да оставя много малко от нещата си в училище, така че се наложи да купим по-голяма.

# 661
  • София
  • Мнения: 4 041
И първи, и втори клас изкара с Херлитц Миди Плюс. Раницата е здрава и не е мръднала. И тази година пак ще е с нея. Събира всичко необходимо, заедно с дъждобран и кутия за храна.

# 662
  • Мнения: 4 370
Сина ми приключи с книгите. Останаха му две, но и двете са му трудни за четене и безинтересни - Книга за джунглата и Том Сойер и го освободих от четене.

Карам го да попълва Голямата ваканция , но и за нея се опъва. С много преговори успяваме по малко.

# 663
  • Мнения: 24 467
А, раници гледам почнали сте.
Аз купувам по една в І клас и следващата- когато тази се износи, което няма изгледи да се случи близките години. В V клас, ако иска, ще му купя друга.
Големият син си купи втората си раница в V клас и сега, в Х-ти ще е, още е с нея.  Laughing Казала съм му още преди 2-3 години- като си избере някаква, да ми свирне да му я платя. Още не ми е свиркал по този въпрос.
.........
Засега сме басейнски с домочадието.
През септември отлитаме за топлите страни, чак до 15.09, когато ще се наложи да си долетим обратно.

# 664
  • Мнения: 1 059
И моята отказа да чете Книга за джунглата, прочете 6 книги от списъка и вече я оставям да си чете Дръндьото, Виолета и каквото там си хареса. Решава по няколко задачи всеки ден, но английския го забрави съвсем май.
Мисля и няколко преразказа да й дам за упражнение.
Записах я да ходи на английски от октомври в Лингва Мунди, дано да й хареса. В трети клас пак ще ходи на занималня, но вече ще са сборен клас, предупредиха ме, че разказвателните предмети вече
вкъщи ще си ги подготвя, в училище било невъзможно.
Раницата на Габол от 1 клас е здрава и ще започне с нея училище, пък после ако се наложи ще купя друга.

# 665
  • Мнения: 2 391
Привет, запознайте се с ПРОЕКТа на НАРЕДБА за изменение и допълнение на НАРЕДБА № 11 от  …  общински училища.

И макар и да не ви касае тази година, изразете мнението си "Бележки, становища и предложения по проекта на Наредба могат да бъдат изпращани в МОН към дирекция „Образователни програми и образователно съдържание" на e-mail: a.tringov@mon.bg до 21 август 2015 г. (включително)."
 
Важно е да се осигури обективен бал, какъвто предложената обща оценка от 7ми клас не дава. Много зависи от децата, учителите, училището, населеното място и т.н.

Темата за 7ми клас: http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=855728.msg31364908#msg31364908

# 666
  • София
  • Мнения: 6 653
Привет, запознайте се с ПРОЕКТа на НАРЕДБА за изменение и допълнение на НАРЕДБА № 11 от  …  общински училища.

И макар и да не ви касае тази година, изразете мнението си "Бележки, становища и предложения по проекта на Наредба могат да бъдат изпращани в МОН към дирекция „Образователни програми и образователно съдържание" на e-mail: a.tringov@mon.bg до 21 август 2015 г. (включително)."
 
Важно е да се осигури обективен бал, какъвто предложената обща оценка от 7ми клас не дава. Много зависи от децата, учителите, училището, населеното място и т.н.

Темата за 7ми клас: http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=855728.msg31364908#msg31364908

Как се е формирал досега балът и как предлагате да бъде?
Аз, като не съм наясно как е било досега, не мога да имам мнение дали предлаганото е по-добро или по-лошо.

# 667
  • София
  • Мнения: 1 074
Досега балът се формираше от оценката на НВО + оценките от училище по МАТ и БЕЛ. И съответно цялата година се учеше само това. Другите предмети бяха тотално зарязани.
Затова аз подкрепям новия начин на балообразуване. Темата за обективен бал няма и да я започвам. Той никога няма да е такъв - оценяването е субективно, независимо от местоположението на училището. Минахме го този път преди няколко години, сега с малкия отново ни престои.
Твърдо заставам за бал с диплома - не всяко дете разибира от БЕЛ и МАТ. Не бива това да са му балообразуващите оценки.

# 668
  • Мнения: 2 391
Досега беше само НВО по БЕЛ и МАТ и при равен бал, се взимаше общия успех.

Целта ми не е да натрапя моето мнение, а повече хора  да се запознаят с проекта, за да може да се изрази мнение, прди да го приемат в края на месеца.

Иначе, аз съм ОК балообразуващи да са знанията по всички предмети, но за целта МОН следва да разработи общообразователен изпит, покриващ материала от всички изучавани в 7ми клас предмети. Формата пак да е НВО, за да се осигури обективно оценяване, доколкото е възможно.
Така няма да има ученици с изкарани лесни шестици и приети в елитни гимназии, само защото са учили някъде си и обратното.

Много учители, много училища = предпоставка за неспарведливо оценяване, което обаче влияе за така важния прием след 7ми клас.  Peace

# 669
  • Мнения: 50 654
Като прясно изживяла кошмара на 7 клас, съм силно против подобна промяна без никакви мотиви. Мисля че ще задълбочи проблемите, няма да ги реши. Може би щях да съм на друго мнение, ако не бях видяла с очите си умишлено саботиране на деца с цел училището да си осигури достатъчно деца в 8 клас...защото никакво друго обяснение нямаше за действията на учителите и ръководството. Мислех че поне с дете номер 2 ще имам опит и нещата ще минат по-спокойно... Rolling Eyes Мислех си, че е достатъчно че покрай кандидатстването за ДГ получих почти нервен срив( разбира се великото сриване на сайта). Уви. Ми то вместо да го местя в СМГ, по-добре да го пратя в селското училище при баба ми. Поне ще има 6ци и в дипломата, и на НВО, и ще го приемат и в СМГ, и навсякъде...  Tired

# 670
  • Мнения: 2 391
Като прясно изживяла кошмара на 7 клас, съм силно против подобна промяна без никакви мотиви. Мисля че ще задълбочи проблемите, няма да ги реши. Може би щях да съм на друго мнение, ако не бях видяла с очите си умишлено саботиране на деца с цел училището да си осигури достатъчно деца в 8 клас...защото никакво друго обяснение нямаше за действията на учителите и ръководството. Мислех че поне с дете номер 2 ще имам опит и нещата ще минат по-спокойно... Rolling Eyes Мислех си, че е достатъчно че покрай кандидатстването за ДГ получих почти нервен срив( разбира се великото сриване на сайта). Уви. Ми то вместо да го местя в СМГ, по-добре да го пратя в селското училище при баба ми. Поне ще има 6ци и в дипломата, и на НВО, и ще го приемат и в СМГ, и навсякъде...  Tired

 newsm10

# 671
  • Мнения: 24 467
Аз изпратих още в началото на седмицата становището си в МОН.
Против съм взимане като критерий на цялата диплома при кандидатстване.
Темата се разглежда подробно в момента при тукашните седмокласници. Там можете да видите.

# 672
  • Мнения: 5 177
Общия успех може да стои някъде в края на балообразуването, но е редно акцентът да е върху НВО и предметите, които ще се изучават в средния курс разширено - примерно ПМГ с Биология или Химия, нека се взима оценката по химия и биология. Аз съм кандидатствала след 7 -ми клас с изпит национален физика и математика, в балообразуването имаше оценката от изпитите по 3 + оценката от бележника в 7 клас + общия успех.

Не разбирам защо децата трябва в 7-ми клас да се юркат здраво по всички предмети, нека влизат деца с изявени интереси в дадена област, а не деца просто с висока диплома.. Ще се докараме пак като през соца - учениците от селата идват с висока диплома (пълно 6) и изместват в класирането децата, които са учили в училища с високи изисквания, а в 9 клас ставало ясно, че "селските" отличници нямат познанията на "градските" 4-каджии

# 673
  • София
  • Мнения: 4 041
Много против съм взимането на цялата диплома съм в балообразуването. Що се отнася до задълбаването по български и математика в 7ми клас - нямам нищо против. В крайна сметка, ако след 7ми клас в гимназиите влизат грамотни деца, със стабилни основи по тези предмети, ще могат спокойно да се отададат на профилирането в гимназиите и да изучават по-тясно специализирани предмети.

# 674
  • София
  • Мнения: 6 653
почват да ми се изясняват нещата около недоволството....

Не разбирам защо децата трябва в 7-ми клас да се юркат здраво по всички предмети
не е ли това целта на образованието по принцип? за какво, според теб, са въведени изобщо останалите предмети освен БЕЛ и математика? за да юркат излишно децата и да им скапват успеха?

нека влизат деца с изявени интереси в дадена област, а не деца просто с висока диплома..

момент, за какви толкова интереси и области говориш? нали става дума за прием в гимназия? като изключим математическата, в която никой не се ръга да влезе заради едната чиста математика, художествената и музикалната, останалите какви специализирани области предлагат и какви специални интереси имат децата в тях? целият зор е за математическите и езиковите гимназии, нали?

смятам, че едно умно и работливо дете няма да се затрудни да изкара 6 по всички предмети. не е нито трудно, нито сложно. правили сме го и знаем.

Общи условия

Активация на акаунт