Частни училища - информативна тема 5

  • 93 251
  • 742
  •   1
Отговори
# 495
  • Мнения: 847
Освен това искам детето ми да расте в междукултурна среда, която само в такъв тип училище може да бъде постигната докато сме в БГ. Искам също обучението му да протича интересно, интерактивно, динамично, практически ориентирано, от преподаватели, които се стремят да спечелят уважението му, а не го приемат за негово задължение да ги уважава.

Ами доколкото останах с впечатление, всички тези неща, които ги искаш, ги има във ФЛ. А по едно време като втори гид дойде и едно момиче, 6 клас. Десет минути минаха, докато забележа, че не е българка, та не бях и сигурен - можете да си представите как говореше български, че цели 10 минути изобщо не усетих, че не е българка. После ми просветна нещо и то защото тя си говореше с другото дете, момчето, на френски. И я питах - извинете, ама вие да не сте французойка - и тя каза да, французойка била. Е, нямам идея откъде знаеше така български, не е за вярване в лицея да го е научила, ама факт.

Мога да предположа от къде-от брак между българин/ка и французин/ойка. В Лицея има доста такива деца с френско гражданство.

# 496
  • Мнения: 10 547
Уф, понеже на Ксавие Лапер дьо Кабан му личи през първите пет минути, че не е българин.

# 497
  • София
  • Мнения: 2 361
Нямам преки впечатления от ФЛ. Само мога да споделя, че на приятели детето учеше от малко там. Последните 2 години го изпратиха при баба му и дядо му в чужбина, за да може по-лесно да влезе в университет във Франция. А относно българския език - родителите му казаха, че така й не се е научил да пише правилно. Много будно и умно дете, владее 2 езика , но българския ....

А относно АК и таксите:
Такса за български ученици, кандидатстващи след 7. клас и приети след полагане на Приемен изпит 2015   € 5900
Такса за български ученици, кандидатстващи след 8. и 9. клас и приети след полагане на приемен изпит      € 5900
Такса за чуждестранни ученици     € 16500
Такса за български ученици, идващи от чуждестранни училища извън страната     € 16500

 Как ще подходят при такъв казус не е ясно. Предполагам, че ще се счита като училище извън страната ако ученикът не се справи с полагането на приемен изпит.

# 498
  • Мнения: 1 970
Мой приятел преди време се прибра в БГ след мандати във френскоговоряща Европа - Франция и Белгия, тогава беше секретар в посолството, двете му момчета бяха с флуент френски, английски и фламандски и ми казваше, че няма как да плати почти 30 евра годишно за обучението им  в Колежа, въпреки готовността на администрацията да направи отстъпки предвид заплатата на служителите на Външно министерство в България, но проблемът е бил, че тапията на децата, която се представя за завършен някакъв клас не е българска, съответно децата минават към чужденци, макар и български граждани.
В този ред на мисли, както и имайки предвид изискванията при кандидатстването да се посочи седмокласен бележник и после диплом за завършен седми клас:
Предвид факта, че АК е акредитиран от МОМН, в изискванията не е посочено, че училището, издало бележника трябва да е, но е записано 7-ми клас, тоест, мисля си, че се има предвид българската образователна програма.
ФЛ не е акредитиран от МОМН, нито Немското училише към посолството, нито, мисля, Руското. Те издават немска , френска и руска диплома, работят по техните учебни програми, а не по българските (това е всъщност акредитацията от МОМН - да те признаят като учебно заведение и да се задължиш да спазваш единната национална учебна програма и д издаваш българска диплома по утвърдения учебен план и форма)
Е, затова мисля, че кандидат от ФЛ, макар и български гражданин ще се третира като чужденец или по-скоро като дете на български дипломат, тоест идващо от чуждестранно учебно заведение и таксата ще е международната....
Разбира се, най-лесно е да се провери в деканата.
Във всеки случай, не съм чул, нито запознал за вече седма година родителстване на дете в Колежа - 5 с голямата и втора с малката, с родител на дете от ФЛ или Немското училище към посолството.
Вярно е, че досега там българите се брояха на пръсти.

# 499
  • Мнения: 3 008
Варианти с някакви компромиси винаги има. Примерно местиш си детето в 7 клас в у-ще, което е по бг система и накрая на първия срок то има вече БГ бележник.

# 500
  • София
  • Мнения: 542
С две думи, ето това поставям под въпрос. Давам примери със себе си, защото себе си познавам най-добре:) а именно, завърших елитна математическа гимназия със златен медал и с пълно шест, като навремето знаете и как се учеше. Изключително добра подготовка, скъсвахме се всички от учене.
В момента освен математиката, и отчасти химията, нищо друго не помня от ученото в гимназията. Това едно. Второ, никога в живота не са ми потрябвали тези знания от гимназията за нищо. И в университета не са ми трябвали. Единствено в първото ми висше, инженерството, ми помагаше доброто ниво по математика, и то първите две години само, когато имаше математики - от трети курс в техническите университети вече няма математика.
Мецане и аз съм завършила математическа гимназия, макар и не със златен медал, до 7кл съм била в държавно училище - в немската гимназия в Русе, каквото съм научила по немски от там го знам. 9-11кл се готвех активно по сертификатите на Кеймбридж и за TOEFL, но като стана ясно че баща ми няма да може да си позволи финансирането ми в САЩ се преориентирах и с една година ходене на уроци си опресних немския, кандидатствах и ме приеха в Германия. В момента говоря немски без акцент, дори германци са ми споделяли, че имам Берлински акцент, говоря свободно и берлинския диалект. В работата си говоря единствено и само на англисйки език, всяка вечер провеждам телефонни разговори с САЩ и трябва да ти кажа, че нивото на английския ми е в пъти по-добро от на някои от колегите (китайци, индийци и руснаци), живеещи от години в САЩ.
Аз идвам от малък провинциален град (Русе), където друго освен държавни училища няма. Успяла съм да науча отлично 2 езика (което не смятам за никакво постижение в днешния свят), успяла съм да завърша прекрасен университет и да открия друга, различна култура и да се интегрирам в немското общество. Успяла съм да се реализирам в професията си и да се подсигуря финансово с много усилия(тук в родината си и не ме е срам от това). И родителите ми не са дали за образованието ми и една стотинка(дори и в Германия, защото работех вечер и се издържах сама).
Та мисълта ми е, че който има желание, намира и начин и без да учи в чуждо училище. За мен единствената причина някой да иска детето му да учи в такова училище са някакви комплекси (макар и неосъзнати) и желание детето му да стане някакво каквото не е - французин, немец етц. Децата ни са родени и ще си останат българчета, дали ни харесва или не, това е факт. От там насетне ако желаем да ги развиваме има хиляди начини, но най-важното е те да го желаят, защото ако те нямат желание това да се случи и 100.000лв да изсипеш, никой в главата няма да му налее знанията.

Та в този ред на мисли се замислих каквa стойност ми дава пеерфектното владеене на езика - за момента никаква. Да вярно е че благодарение на това че знам немски съм учила в Германия, но тогава нивото ми беше Б1, по английски е напълно достатъчно да имам работно ниво на владеене на езика. Обаче математиката - виж това е друго нещо, целия ми живот се изгради благодарение на това че полагах сериозни усилия да я науча. И това ми се отплати многократно. Сега нямаше да имам тази прекрасна професия или пък да успея да завърша информатика, ако не разбирах математиката. Затова моето мнение продължава да е, че езика е важен, но само с един гол и перфектен език не може да се постигне много (освен да станеш добре платен преводач). Това как ще се развие живота на едно дете и дали то ще е успешно 90% е резултат на труд и 10% на късмет. Ако майндсета на едно дете от малко е промиван, че то е победител и с много труд може да постигне много, то повярвай ми и в държавно училище ще успее си постигне целта. От друга страна ако всичко му се сипва наготово, не му се налага да полага усилия за каквото и да е и мама и татко само сипват пари за скъпо образование, това далеч не е гаранция за успех.

Запазвам си правото това да е личното ми виждане за живота и не искам да убеждавам някого в него, затова и не искам да предизвиквам спорове по въпроса.

Последна редакция: ср, 18 мар 2015, 06:58 от adelina_bg

# 501
  • София
  • Мнения: 2 361

Във всеки случай, не съм чул, нито запознал за вече седма година родителстване на дете в Колежа - 5 с голямата и втора с малката, с родител на дете от ФЛ или Немското училище към посолството.
Вярно е, че досега там българите се брояха на пръсти.

Аз знам за 1 от ФЛ, може би са 2 деца, т. к. и сестрата му, вероятно и тя е учила там - водят се интернешънали. Но може и да е избор на родителите заради Ай Би дипломата.

# 502
  • Мнения: 3 477
Малко сте се поувлякли с негативите на ФЛ (не че няма такива изобщо  Wink).

Познавам лично дете, преместено в 4 или 5 кл. (не помня точно - но когато се кандидатства) в СМГ - в края на първия срок се справяше блестящо. Познавам няколко, отишли в 8кл. в АК и едно - в немската гимназия - същите отзиви (т.е. никакви проблеми след един разумен период от време - но то и няма как да се очаква друго при положение, че иде реч за друга образователна система). Детето на моя приятелка се явява редовно на математически състезания, вкл. български такива (не само Кенгурото) и се класира добре (особено като се вземе предвид, че не се е занимавало с математика на български език).
Братовчед на децата с френски паспорт се върна в Бг в 9-ти клас и трябваше да повтори една година във ФЛ, за да изравни нивото (идваше от квартално училище в Париж). Други познати изкараха 1 година във Франция и една в ПЧМГ, след което решиха да върнат едното си дете във ФЛ. Детето не успя да се справи с приравнителните изпити, които трябваше да държи (7кл.) и трябваше допълнително да се занимава през лятото, за да се яви втори път.  

Не е вярно също, че всички деца имат нужда от допълнителни уроци по френски (някои имат, някои - не), зависи от мн. неща, вкл. от това кога започват.

Не е вярно, че са неграмотни по български език – да, може би не знаят цялата граматична терминология, но голяма част от познатите ми деца четат и пишат на български не по-зле от много свои връстници. По български език в 5кл. една година направиха (неформално) матурата за 4-ти клас и резултатите бяха повече от задоволителни на фона на часовете, които имат по български език.

Английски език наистина много деца овладяват от въздуха на прилично ниво.

(По повод езиците - аз лично взимам предвид, че все пак времената се менят; колкото и да сме с нагласата, че е ужасно важно човек да владее перфектно граматиката на един език, значимостта на това умение все повече намалява /по мое мнение/ за сметка на други способности.)

Вярно е, че първите две групи на детската градина наистина може да се окажат шокови за нашата нагласа и вероятно на това се дължи част от написаното, което също намирам за силно преувеличено! (имах двама племенника, почнали от първа група + достатъчно деца на познати) Мисля, че някъде из темите е писано доста подробно по повод обгрижването в ДГ.

По повод рекламата – обяснението е много просто. Преди 5 години таксите бяха може би 1/3 от настоящите (ако не и по-малко) и съответно много по-евтини от тогавашните такси на други ЧУ. Бройката на учениците в училището също беше значително по-малка. С преместването в новата сграда стана възможно да се приемат повече деца, значително се вдигнаха таксите и  съответно се появи необходимостта от реклама.

Въпреки това таксите, както и да съм ги смятала и да ги смятам, не ги виждам значително по-високи от тези в повечето други ЧУ, БЕЗ да броя повечето свободно време (края на часовете и ваканциите, което за мен също е плюс на този етап; в по-горните класове заетостта нараства и децата учат до по-късно, ваканциите са същите).

Транспортната фирма, която обслужва у-щето към момента (откакто се предлага услугата), е същата, която обслужва „Св. София“ (освен ако последните не са я сменили наскоро).

Заплащането на храна не е задължително – всъщност повечето деца си носят обяд от вкъщи (по една или друга причина).

И последна вметка – децата, които участваха в Деня на отворените врати, не бяха подбрани специално – там бяха всички деца, изявили желание да участват, представяйки училището си, т.е. това, което сте видели, не е някаква „специална извадка“ (което, разбира се, не значи, че няма „цветенца“ в училището – и в едната, и в другата крайност, но за мен това е по-скоро позитив, специално подбраната конкурентна среда малко ме плаши, когато става въпрос за начално училище).

С две думи – всичко си е до дете – способности, интереси, мотивация и пр. - както и във всяко едно друго училище.

# 503
  • Мнения: 9 488
...
Разбира се, най-лесно е да се провери в деканата.
Във всеки случай, не съм чул, нито запознал за вече седма година родителстване на дете в Колежа - 5 с голямата и втора с малката, с родител на дете от ФЛ или Немското училище към посолството.
Вярно е, че досега там българите се брояха на пръсти.

Стефан, във випуска на нашите деца със сигурност има от Френски Лицей, познавам и детето и родителите, но... не сме достатъчно близки, че да разпитвам за таксата. Правилния подход (за всичко досега което ми се е налагало в Колежа) е "Питай в деканата".

# 504
  • Мнения: 41
Здравейте,
някой има ли информация как ще се движат таксите на Руския лицей тази година?

# 505
  • Мнения: 1 091
А дали тук има родители на деца в началното училище на "Азбуки"? Всякаква информация ще ми е от полза.

# 506
  • Мнения: 1 007

В момента освен математиката, и отчасти химията, нищо друго не помня от ученото в гимназията. Това едно. Второ, никога в живота не са ми потрябвали тези знания от гимназията за нищо. И в университета не са ми трябвали. Единствено в първото ми висше, инженерството, ми помагаше доброто ниво по математика, и то първите две години само, когато имаше математики - от трети курс в техническите университети вече няма математика.


Като гледам сега назад, абсолютно безполезно прахосани усилия и огромен труд в гимназията за неща, които са ми абсолютно безполезни. Ако вместо да уча толкова много по история, биология, география, физика, литература и не знам си още какво, бях хвърлил тези усилия да уча език ...


Татко Мецан, тези знания не се усещат, когато ги имаш, но ако ги нямаш, това веднага се забелязва - и от теб самия, и от околните. Език наистина може да се научи за месеци-година-две, ако за известно време попаднеш в езикова среда, но знанията, които иначе се трупат в продължение на 12 години, не могат да се наваксат за толкова време. Естествено че не всичко се помни и привидно много малка част влиза в употреба, но това са фонови знания, върху които се гради специализираното образование по-нататък и професионалният опит. Само с език и без тези фонови знания дори преводач не можеш да станеш.

Иначе и аз съм възхитена от това, което споделяш за знанията на петокласника, но допускам, че този френски се говори и вкъщи, и като цяло не е заслуга само на училището. Само предполагам.

# 507
  • Мнения: 19 997
Може да е изцяло заслуга на училището. Големият син на приятелката ми говори на френски извън училище с приятелите си от училище. Чувала съм ги да се карат дори на френски. А той дори не беше от най-ученолюбивите.

Език се учи, но ако човек започне да учи първия си език на по-дърти години, е доста трудно. Учат се лесно езици, ако си започнал от малък. Това разбира се съвсем не означава, че непременно трябва да си бил в такова училище.

# 508
  • София
  • Мнения: 407
Здравейте,

не мога да се включа в темата за лицея, но искам да попитам за у-ще Образователни технолигии. Беше споменавано 1-2 пъти в темата, но нищо конкретно не се чува за там.
Аз се интересувам за периода 5-7 клас.
Направи ми впечатление, че е доста назад в класациите на НВО след 7 клас, което дост аме учуди, при все че повечето частни училища са в първите 25.

Дали някой има преки наблюдения върху учебния процес там и би желал да сподели нещо повече ?
Благодаря предварително!

# 509
  • Мнения: X
Искам да задам два въпроса към тези, чиито деца се обучават в Света София:

Вярно ли е че всяка седмица във всеки клас на табло се поставят имената на най-зле представилите се деца? Вярно ли е че още в ПУК децата имат цифрови бележки?

Общи условия

Активация на акаунт