Частни училища - информативна тема 5

  • 89 713
  • 742
  •   1
Отговори
# 720
  • Мнения: X
А за претенциите си права. Аз лично не съм имала такива към нито едно от училищата.

Интересно. Сред моите изисквания от едно частно училище в началната образователна степен винаги е бил индивидуалният подход. Не разглеждам такива очаквания като претенции.
Под индивидуален подход имам предвид много неща - максимално да се работи според потенциала на детето /т.е. ако му се отдава един предмет, да върви напред, а ако друг предмет го затруднява, да работи допълнително над него за постигане на успеваемост/, да се отчита и неговата индивидуалност - едни деца имат нужда предимно от поощрение, при други наказанията вероятно имат по-дисциплинираща роля, някои деца са плахи и неуверени и имат нужда от насърчаване, други пък имат нужда от по-строго налагане на граници, ...
Имам опит с три частни училища - СС, Кл.Охридски и Питагор, респ. и с три различни класа, формирани по различни критерии и смятам че уменията и желанието за работа на учителите и на ръководството в тази посока са най-важни. Подборът не гарантира хомогенна среда, дори и в интелектуален смисъл. За семейно възпитание и ценности да не говорим. Този фактор трудно се установява от един пробен ден на детето, но после дава сериозно отражение в/у формирания клас.  В този смисъл, предпочитам училището да се интересува от това кои са родителите /не само в професионален план, но и в личен - на база на разговор/.
От изброените три училища, Кл.Охридски, в посока зачитане и работа с оглед индивидуалността на детето, поставям на първо място.

Явно не си разбрала какво точно е написала Морна и какво аз съм подкрепила. Не можеш да очакваш започвайки едно училище, да ти назначат специален учител по английски само защото си две нива над всички останали деца. А допълнителната работа с изпреварващите или изоставащите не следва да е за сметка на останалите деца и според мен е изпълнимо в допълнителни форми на обучение. Индивидуалния подход спрямо характера - за това съм ЗА, защото едни бойкотират при определен подход, докато други в същата ситуация са стимулирани.

# 721
  • София
  • Мнения: 791
Ние се явихме на изпит в две уч-ща СС и ПБ, в едното не ни приеха, в другото ни приеха. Не съм гледала повече, ПБ ме грабна и мен и съпруга още при първия оглед и разговор, второто ни посещение затвърди доброто ми първо впечатление и така с две думи без да се впускам в подробности. Като цяло напълно споделям написаното от Блис в по-горните постове за двете училища.
Записахме се в ПБ.

# 722
  • София
  • Мнения: 5 039
Не можеш да очакваш започвайки едно училище, да ти назначат специален учител по английски само защото си две нива над всички останали деца. А допълнителната работа с изпреварващите или изоставащите не следва да е за сметка на останалите деца и според мен е изпълнимо в допълнителни форми на обучение.

Не очаквам допълнителен учител по английски, но очаквам допълнителни, по-сложни задачи в час, освобождаване от писане за домашно или в час по 10 пъти на отлично усвоени, но нови за другите деца думи и др.  Добрите учители намират начин, ако имат и желание.
Разбира се, това не отменя разделянето по нива и в школи по интереси.

За допълнителна работа има различни форми - докато едни деца пишат думи по АЕ в часовете за самоподготовка или си решават задачите, някое дете, което вече се е справило с тези неща, може да пише преразказ, например. Понякога деца с нужда от наваксване може да се извикат от час по рисуване или музика напр. и нещо специфично да се отработи. Но това, на което съм била свидетел - всички деца вкупом да пререшават за трети път едни и същи задачи, не го намирам за нормално, поне не за моето дете.

Последна редакция: пт, 17 апр 2015, 15:55 от Prizma

# 723
  • Мнения: 6 319
Ние се явихме на изпит в две уч-ща СС и ПБ, в едното не ни приеха, в другото ни приеха. Не съм гледала повече, ПБ ме грабна и мен и съпруга още при първия оглед и разговор, второто ни посещение затвърди доброто ми първо впечатление и така с две думи без да се впускам в подробности. Като цяло напълно споделям написаното от Блис в по-горните постове за двете училища.
Записахме се в ПБ.

Мерси. А труден ли беше изпитът?
Аз затова казах ни в клин, ни в ръкав за бусовете, защото ми направи голямо впечатление, всеки ден ги виждам, на 50 метра от нас стоят. Интересно как сигурно и двамата шофьори са ми съседи, та затова. От една страна буса на Веда, стар и очукан, и вътре мръсно и мизерно и контраста с новия и чист бус на ПБ, с удобни и хубави седалки за децата. Просто контрастът се набива на очи и си казваш, не е ли тогава така и училището, помислено е за децата, както с буса.

# 724
  • Мнения: X
Ние се явихме на изпит в две уч-ща СС и ПБ, в едното не ни приеха, в другото ни приеха. Не съм гледала повече, ПБ ме грабна и мен и съпруга още при първия оглед и разговор, второто ни посещение затвърди доброто ми първо впечатление и така с две думи без да се впускам в подробности. Като цяло напълно споделям написаното от Блис в по-горните постове за двете училища.
Записахме се в ПБ.

Мерси. А труден ли беше изпитът?
Аз затова казах ни в клин, ни в ръкав за бусовете, защото ми направи голямо впечатление, всеки ден ги виждам, на 50 метра от нас стоят. Интересно как сигурно и двамата шофьори са ми съседи, та затова. От една страна буса на Веда, стар и очукан, и вътре мръсно и мизерно и контраста с новия и чист бус на ПБ, с удобни и хубави седалки за децата. Просто контрастът се набива на очи и си казваш, не е ли тогава така и училището, помислено е за децата, както с буса.

Сградата на училището е наистина хубава. Има удобства за децата. Но Мецане, за мен това е последния критерии в оценката. Но си прав, че прави впечатление и говори и за доста други неща за които да си направиш изводи.
Например в Питагор един родител попита дали има изгледи да се преместят скоро от тази сграда. Отговорът с гордост беше, че имат дългосрочен договор (ако не ме лъже паметта 10 г. от които са минали примерно 2 или 3; не помня добре). За мен този отговор не беше червена точка в полза на училището, макар да ми е на 5 до 10 мин. от в къщи.

# 725
  • София
  • Мнения: 10 825
С нетърпение ще чакам някой да сподели какъв е бил изпитът в "Света София" защото ни предстои догодина. Преди 4 години, когато синът ми беше приет там "изпитът" беше просто един ден с настоящ ПУК, където той е участвал до колкото може в ситуациите, рисувал си е картинки, оцветявал е и е играл (информацията ми е от него самия). Много беше доволен и много му беше допаднало. Така като ви чета оставам с впечатлението, че сега е доста по-различно и ще се радвам на по-подробна информация.


П.П. Приемам и идеи и предложения за оформление на първия пост на следващата тема Hug

# 726
  • Мнения: 711
Не очаквам допълнителен учител по английски, но очаквам допълнителни, по-сложни задачи в час, освобождаване от писане за домашно или в час по 10 пъти на отлично усвоени, но нови за другите деца думи и др.  Добрите учители намират начин, ако имат и желание.
Разбира се, това не отменя разделянето по нива и в школи по интереси.
Да, така мисля и аз и точно това ми липсва.

И на мен ще ми интересно да разбера за изпита, когато синът ми кандидатства, ни казаха, че оценката/точките детето ги получава като сбор от 2-3-4 учители. Не знам това дали все още е така, но ако е, то това обяснява защо не са дали конкретна информация на Блис. Също така, от тази година има и нова психоложка, може би все още не толкова организирана като предната Simple Smile В крайния резултат има и оценка за отношения с другите деца, комуникативност и т.н. Приятелско дете беше изкарало почти пълния максимум точки на тестовете, но понеже е ужасно притеснителен и свит, срамежлив и т.н. ги посъветваха да помислят дали да го записват. Съвсем честно им казаха, че имат приети деца с доста по-малко точки на теста от неговите, но че самото дете няма да се чувства конфортно в толкова динамична среда.

# 727
  • София
  • Мнения: 791
За изпита в СС почти нищо не разбрах, на въпросът задачите като тези, които сме правили ли бяха?-моливко, крокотак, Фют-детето каза, да такива бяха. Каза,че всичко си е направила, а тя се справя без проблем с тези книжки и ги правеше с желание. Не смятам,че в този елемент е била затруднена. Но и не знам какво всъщност се е паднало!?  Питали са я и нещо на английски, но не разбрах, задача за нея ли е било или просто е присъствала в час по АЕ и госпожата се е опитала да узнае има ли ниво и какво е то. Тя нищо не е разбрала, което смятам за съвсем в реда на нещата-посещаваме Хелен Дорон и сме много доволни, но си знаем, това което се учи там, все пак сме на 5г. В СС не са ги извеждали навън, не е имало време да си поиграят, защото докато другите са си играли, нашите деца са били на препитване явно с психолога. Взехме си детето доста изморено и изнервено.
   В ПБ задачите са били 8стр, ако не ме лъже паметта, а за 1кл са 9, но да не ви излъжа, страници или листа. С моето дете е имало и друго за 1кл и са го попитали, дали само може да си прочете условието, отговорила е Не и са му го прочели. В края на изпита, съпругът ми е видял теста и коментара на преподавателката, че сме категорично приети и ще се радват, ако си запишем детето при тях. Никой, никъде не ни е питал кой сме, що сме-ние сме съвсем нормално българско семейство, без визитки!
 Имах удоволствието да си поговоря и с г-жа Шотева, бяха доста отзивчиви и към моите въпроси и притеснения, и към на наш близък, който иска да премести детето си от друг град в Сф, но за 2клас.  А що се отнася до АЕ и ширещото се мнение, че нивото на ПБ не е като на СС, поне аз съм с такова впечатление от прочетеното, то мога да ви споделя, че на изпит за 5кл за прием в ПБ, дете от квартално уч-ще, което обаче посещава от 1кл Британика и всяко лято е на езиков курс в Англия, се е представило на нивото на напредналата част от 5кл ПБ. На мен повече не ми трябва за ниво 5кл.
Пък нека тръгнем на училище и ще си покаже. Да се приказва е най-лесно. Дано и другите семейства са като нас-загрижени за бъдещето на децата си!

# 728
  • София
  • Мнения: 5 039
ТришаР, аз затова писах, че е въпрос и на желание и професионализъм.
С АЕ мога да дам пример: за деца, които тепърва усвояват нещо ново, домашното е според учебната тетрадка - да отговорят на въпроси. На деца, които са по-напред, домашното е да напишат съчинение на база тези въпроси. Така хем имат домашно, хем не е вповече, хем е по-сложно, хем не е съвсем различно от това на другите деца.

 

# 729
  • Мнения: X


И на мен ще ми интересно да разбера за изпита, когато синът ми кандидатства, ни казаха, че оценката/точките детето ги получава като сбор от 2-3-4 учители. Не знам това дали все още е така, но ако е, то това обяснява защо не са дали конкретна информация на Блис.
Защо да го обяснява? Дали е един учител или 5, нали все пак са обсъдили резултатите и мнението на всички и би следвало да могат да дадат подробна информация? Между другото бяха дали една дата за резултатите. А излязоха дни след това. Все не били готови. Трябвало да ги обсъдят. Не мисля, че са били повече от 1 учител и психоложката, но кой знае.....
Освен това винаги ми е било много странно как така минава седмица и казват кой е прет и не е приет. А изпитите се точат след това още със седмици. Ами ако следващите седмици са се скупчили значително по надарени деца, а те вече предходните седмици са одобрили примерно 75% от бройката? Какво се случва с децата минали изпита и очевидно по надарени и подходящи за прием, но пък имали малшанса да са в графика по късно? В Питагор беше най- логичното в това отношение. Крайно класиране на точна дата с точки. В ПБ пък още веднага и пред теб проверяват работата на детето и се обсъжда. И те бяха казали, че приемат докато има места. Т.е. принципа им е тест с минимум точки за прием и се приема докато има места.

Последна редакция: пт, 17 апр 2015, 16:34 от Анонимен

# 730
  • Мнения: 6 319
Скрит текст:
Тя нищо не е разбрала, което смятам за съвсем в реда на нещата-посещаваме Хелен Дорон и сме много доволни,

Точно така, напълно в реда на нещата е нищо да не е разбрала, щом посещавате Хелен Дорон Sick Ние също ходихме цяла година там, дори госпожата пусна гювеч и половин година имахме занятия два пъти седмично, вместо един път, без да иска допълнително пари. Сигурно щото видя, че никой нищо не научи. Имаме и диплома даже.
Верно, че детето беше на 1 годинка, ама бъкел не научи, просто бъкел. Знаше супер максимум 10-тина думи за цяла година, а сега вече и тях не знае.
В началото и аз бях много доволен, защото занятията са организирани интересно и е хубава обстановката, ала-бала, но от моя опит - напразно загубени пари и време е.

Блис, това наистина е странно.

# 731
  • Мнения: X
Скрит текст:
Тя нищо не е разбрала, което смятам за съвсем в реда на нещата-посещаваме Хелен Дорон и сме много доволни,

Точно така, напълно в реда на нещата е нищо да не е разбрала, щом посещавате Хелен Дорон Sick Ние също ходихме цяла година там, дори госпожата пусна гювеч и половин година имахме занятия два пъти седмично, вместо един път, без да иска допълнително пари. Сигурно щото видя, че никой нищо не научи. Имаме и диплома даже.
Верно, че детето беше на 1 годинка, ама бъкел не научи, просто бъкел. Знаше супер максимум 10-тина думи за цяла година, а сега вече и тях не знае.
В началото и аз бях много доволен, защото занятията са организирани интересно и е хубава обстановката, ала-бала, но от моя опит - напразно загубени пари и време е.

Блис, това наистина е странно.

Кое е странно?
А за Хелън Дорон и дете на 1 г. какво очакваш? Високи и нереални са ти очакванията. Дъщеря ми едва последните месеци започна да говори на куклите правилно на английски и да образува цели изречения. А сега е втора година и е все пак на почти 6 г.  Метода е такъв. Аз много го одобрявам за деца във възраст преди 1 клас., защото моето дете ходи на английски с огромно удоволствие, желание и проявява любознателност (пита кое как е на английски; с една позната англичанка искаше да си говори).

# 732
  • Мнения: 6 319
Странна е реакцията на СС относно информацията за изпита.

Скрит текст:
Ми не знам какво очаквам и дали са високи, но за три месеца откакто сме в за мен най-хубавата детска градина, детето знае вече цели стихчета на немски, брои до 10, а на български не може да брои до 10, но на немски го прави без грешка, знае на немски всички части на тялото и доста предмети и разбира команди, това мога аз да установя, защото за съжаление не говоря езика. Вероятно като му се говори, разбира доста нещо, ама като не мога да му говоря, не мога да преценя. Това, което научи за три месеца в градината, е десетократно повече от това, което научи за цяла година в Хелен Дорон. Ама това не е по темата.

# 733
  • София
  • Мнения: 10 825
Ама сега е с 2 години по-голям от едногодишен все пак, Мецане Peace

# 734
  • Мнения: 6 319
Няма още 3, а пък като завърши Хелен Дорон, беше на 2. Сравнимо е като възраст, несравнимо е като знания, пу пу да чукна на дърво, че занапред не знам какво ще стане.

Общи условия

Активация на акаунт