Частни училища - информативна тема 5

  • 93 426
  • 742
  •   1
Отговори
# 195
  • Мнения: 1 970
Нима Ви учудва? И ако да, къде живеете?
А колко пари се въртят в курсове и школи за НВО след 7-ми клас, дали сте смятали? Просто е, випуска за София само миналата година май беше грубо 10.000... По 1000 лв , колкото е една най-нормална школа, повече е , но за удобство... май си говорим за едни 5 милиона евро... само за седмокласниците и само за София, ама те се готват от шести, не забравяйте, че и от пети за по-амбициозните вече...

Колкото до игричките, за които Блис споменава - първите птички там бяха Еспа с изискването за подписване на договор от предходната година, така че ако искаш да си отидеш, така или иначе дължиш пари за годината... и Златарски, с "изпитите" си и сроковете за записване изтичащи малко преди резултатите на НВО да излязат, така всеки, който си е пратил детето да кандидатства там за да се застрахова срещу неуспех да влезе в желана държавна езикова гимназия, всъщност е принуден да си плати капаро, което после, ако не запише детето губи....

Друго частно училище освен АК, аз не знам, което да не прилага подобни врътки. Те винаги са имали срокове за записване такива, че кандидатите реално да могат да изберат при тях или на друго място, разбира се през последните няколко години избор има (съответно и срока е съобразен) само за кандидатите, които не са утвърдени за стипендия. Другите нямат - и те са на принципа - или идвате при нас и приемате условията сега, или ако се откажете после губите капарото.
Но, това е пазара, като има овце за стригане, какво да се срамуват ли... стрижат...

Увекинд, поне докато аз се интересувах, допреди година, бяха с чудесен рейтинг (образно казано) като училище, в което се учеше немски. На мои близки детето беше там, но в четвърти клас го преместиха в Света София, прецениха, че там ще се чувства по-добре, а самото то нямаше проблем да се справи с приравнителния на английски и сега поддържа немския...  

# 196
  • София
  • Мнения: 542
За Увекинд бях чела някъде (дали на сайта им или на ФБ страницата), че в гимназията имат паралелка за деца изучавали немски език и паралелка за деца, които почват от нулата.

И на мен ми е интересно какви сертификати по немски вземат и кога? Бях чела из форумите че до 7кл успяват да вземат А2 (или B1 за по-напредналите), но някак А2 ми се вижда малко(аз А2 го имах след подготвителен клас в немската, какво толкова учат 7 години)?

# 197
  • Мнения: 851
Нима Ви учудва? И ако да, къде живеете?
А колко пари се въртят в курсове и школи за НВО след 7-ми клас, дали сте смятали? Просто е, випуска за София само миналата година май беше грубо 10.000... По 1000 лв , колкото е една най-нормална школа, повече е , но за удобство... май си говорим за едни 5 милиона евро... само за седмокласниците и само за София, ама те се готват от шести, не забравяйте, че и от пети за по-амбициозните вече...

С тази разлика, че всеки сам преценява доколко да се поддаде на всеобщата истерия и дали и какви пари да дава по школи и т.н. с цел подготовка за НВО.
Докато въпросните пари, които аз цитирах са пари на българския данъкоплатец, които вместо да бъдат давани на децата отиват незнайно къде.

# 198
  • Мнения: 1 970
Имам две деца - едната беше 7 клас преди 10 години, другата преди 2, не съм чул и не познавам дете от заобикалящите ги, което да не е ходило на школа, ако не в 6 , то поне в 7-ми клас.
Истерия или не, тя е факт. Затова казвам средно по 1000 лв за подготовка. защото немалко ходят на частни уроци, а там парите са от порядъка на 2-300 лв, ама на месец. други на школи, които са с цена 700 лв на модул...   все ми се струва, че тази средна е горе-долу справедлива.
Ако има деца, които да минават без курсове, шапка им свалям. И на тях и най-вече на учителите им и на училищата им. Просто не знам такива...

И да, споменатите от мен пари са също на българския данъкоплатец, разликата между тях и споменатите от Вас е само, че първите са преди фиска, а другите след него... Тоест първите със сигурност ще са в полза на изкаралия ги, докато за вторите не е ясно точно в чия полза ще ги изхарчи държавата. Или вече е ясно...

Последна редакция: пт, 06 фев 2015, 14:24 от StefanB

# 199
  • София
  • Мнения: 5 782
Децата от ЧУ също ходят на школи в 6-ти (някои само) и 7-ми клас (повечето). Мен лично това ме изненадва! Би трябвало в ЧУ подготовката по БЕЛ и математика да не се нуждае от допълнителни школи... Но уви! И когато големият ми син беше в 7-ми клас беше така, и сега е така (а ЧУ са дръпнали в сравнение с тогава, но явно недостатъчно). Малкото момче ходи на школа от 6-ти клас и ходи заедно с деца от СС, руското, италианския и т.н. Wink

# 200
  • Мнения: 7 683
но някак А2 ми се вижда малко(аз А2 го имах след подготвителен клас в немската, какво толкова учат 7 години)?

Аз отдавна си изясних този въпрос, бяхме го говорили с форумки завършили ЕГ, като и жена ми, която е завършила езикова гимназия, ми потвърди - в езикова гимназия за 1 година се научава толкова, колкото за 8 години от ПУК до 7 клас в езиково училище. И на мен ми беше чудно, но явно е факт. Ето и Стефан Б казва, че за една година в АК дъщеря му, която е влязла в АК без изобщо да е учила английски, вече е настигнала с английския тези, които са дошли от "Света София" и са учили 8 години по 10 часа седмично.

# 201
  • София
  • Мнения: 2 952
С тази разлика, че всеки сам преценява доколко да се поддаде на всеобщата истерия и дали и какви пари да дава по школи и т.н. с цел подготовка за НВО.
Аз не познавам семейство, което да е събрало смелост да стои извън бизнеса с уроци и школи. А познавам много семейства с умни и старателни деца, които към днешна дата са дипломирани от сериозни и много сериозни университети.
Не е толкова избор, такъв по-скоро няма. Системата функционира така, че без прекалено удоволствие всеки от нас участва в нея и то най-често и в 6-ти и в 7-ми клас.

# 202
  • Мнения: X
Да, и явно дори и от добрите ЧУ родителите се презастраховат. Бих разбрала курс за АК, поради разликите в изпитната форма. Но курс по математика и български език ....

# 203
  • Мнения: 1 970
Да, и явно дори и от добрите ЧУ родителите се презастраховат. Бих разбрала курс за АК, поради разликите в изпитната форма. Но курс по математика и български език ....

Блис, е точно за АК май най-малко има нужда от курс, ако и без това се готвиш за НВО и детето ти е добър ученик. То ако не е, няма да издържи в АК, дори и да го приемат... Но , страх лозе пази, щом и деца от СМГ взимат някой и друг урок за там...
Мецане, казах, че дъщеря ми няма проблем и се справя наравно с децата учили маса години английски като например в СС, но не и че има същото ниво, все пак речниковият запас и рутината на общуване на чужд език не се придобиват за една година, макар тази година да учиш само езика... Просто покрива изискванията така, както ги покриват и те. Но дали са се изравнили - не мога да го твърдя...
Мисля, че едва сега в края на 9-ти, клас след цяла година обучение не само по езика а и на всички предмети освен български на езика, вече може да се говори за някаква степен на изравняване, просто защото критериите са високи и теста по английски е еднакъв за всички (като изисквания) или поне подобно труден, според учителя, е, естествено.

# 204
  • Мнения: 264
С тази разлика, че всеки сам преценява доколко да се поддаде на всеобщата истерия и дали и какви пари да дава по школи и т.н. с цел подготовка за НВО.
Аз не познавам семейство, което да е събрало смелост да стои извън бизнеса с уроци и школи. А познавам много семейства с умни и старателни деца, които към днешна дата са дипломирани от сериозни и много сериозни университети.
Не е толкова избор, такъв по-скоро няма. Системата функционира така, че без прекалено удоволствие всеки от нас участва в нея и то най-често и в 6-ти и в 7-ми клас.

Имам две деца - едната беше 7 клас преди 10 години, другата преди 2, не съм чул и не познавам дете от заобикалящите ги, което да не е ходило на школа, ако не в 6 , то поне в 7-ми клас.
Истерия или не, тя е факт. Затова казвам средно по 1000 лв за подготовка. защото немалко ходят на частни уроци, а там парите са от порядъка на 2-300 лв, ама на месец. други на школи, които са с цена 700 лв на модул...   все ми се струва, че тази средна е горе-долу справедлива.
Ако има деца, които да минават без курсове, шапка им свалям. И на тях и най-вече на учителите им и на училищата им. Просто не знам такива...

И да, споменатите от мен пари са също на българския данъкоплатец, разликата между тях и споменатите от Вас е само, че първите са преди фиска, а другите след него... Тоест първите със сигурност ще са в полза на изкаралия ги, докато за вторите не е ясно точно в чия полза ще ги изхарчи държавата. Или вече е ясно...

Няма да ми омръзне да повтарям, че има  Heart Eyes
Истерията я създават родителите, а не децата  Peace
Пък аз познавам такива, които са изкарали отлични оценки без уроци - и за АК, и на НВО за ДУ, и за ЧУ.
И пак казвам, всеки родител си познава детето, знае си и силните, и слабите му страни и ако трябва да се побутне с допълнителни занимания с оглед на поставените цели и желания - това разбирам  Peace
Но не разбирам тази мантра "без уроци в 7ми клас " си за никъде!
Имам познати семейства, на които им е "стискало" да не се поддадат на истерията.
Като имаш умно и ученолюбиво дете, и добри учители - защо трябва да плащаш допълнителни уроци ?  newsm78


# 205
  • Мнения: 51 159
Няма да ми омръзне да повтарям, че има  Heart Eyes
Истерията я създават родителите, а не децата  Peace
Пък аз познавам такива, които са изкарали отлични оценки без уроци - и за АК, и на НВО за ДУ, и за ЧУ.
И пак казвам, всеки родител си познава детето, знае си и силните, и слабите му страни и ако трябва да се побутне с допълнителни занимания с оглед на поставените цели и желания - това разбирам  Peace
Но не разбирам тази мантра "без уроци в 7ми клас " си за никъде!
Имам познати семейства, на които им е "стискало" да не се поддадат на истерията.
Като имаш умно и ученолюбиво дете, и добри учители - защо трябва да плащаш допълнителни уроци ?  newsm78

Естествено, че има такива деца. Много пъти съм писала, че например децата от СМГ, които искат да си останат в СМГ с английски език, на практика нямат нужда от уроци. И много не ходят изобщо. Други ходят само по БЕЛ "за всеки случай". И моето дете реално нямаше нужда, ама го пратихме на БЕЛ ей така, да попълни някои празнини. И според ме имаше полза - систематизира си познанията, хвана "цаката" на писането на теза и други такива. Та не е било пари на вятъра, макар да си беше вид презастраховане.
Обаче ако целта е 91 НЕГ или немската паралелка на СМГ рискът да не се ходи на курсове е неприемлив. Даже ако курсът допринесе дори за една десета по-висок бал това може да е разликата между приет и неприет. Защото да знаеш материала по БЕЛ и да знаеш какво точно искат да видят проверителите в тезата на изпита например не е баш едно и също. И затова децата ходят на уроци. Ходят, защото колкото и да ти е ученолюбиво детето, ако съседчето е също толкова ученолюбиво, но ходи и на курсове ще влезе, а твоето няма. Пак казвам, нещата са толкова императивни само за съвсем малък брой училища. За останалите може и по-лежерно. Бас държа, че децата на твоите познати, дето им е стискало да не плащат за уроци, не са в Немската или в немската паралелка на СМГ, нали?

Та това е, ако целта не е най-желаните 3, 4 или 5 училища без курсове може, но с курсове е по-сигурно. Виж изцепки с курсове от 6 или даже от 5 клас вече ми идват малко много. Но в 7 клас не е зле да се въведе малко систематизация на познанията на децата, защото да знаеш предмета и да знаеш как да си вземеш изпита не е едно и също. Точно затова и децата от ЕГ ходят на курсове за сертификати - за да научат спецификата на конкретните изпити, а не тепърва да учат език.

# 206
  • София
  • Мнения: 752
Децата от ЧУ също ходят на школи в 6-ти (някои само) и 7-ми клас (повечето). Мен лично това ме изненадва! Би трябвало в ЧУ подготовката по БЕЛ и математика да не се нуждае от допълнителни школи... Но уви! И когато големият ми син беше в 7-ми клас беше така, и сега е така (а ЧУ са дръпнали в сравнение с тогава, но явно недостатъчно). Малкото момче ходи на школа от 6-ти клас и ходи заедно с деца от СС, руското, италианския и т.н. Wink
Между тези, цитираните училища, има много голяма разлика. "Руското" е балетно у-ще, newsm56 а който не играе балет, учи руски. И в балетния и в езиковия профил нямат допълнителни часове по БЕЛ и математика. От тук и евентуалната нужда или презастраховане с частни уроци. Черна станция го е обяснила: съседчето ходи на уроци, а моето гардже дали ще изпревари съседчето, ако не ходи? "Италианският" е, както и да го погледнеш, държавно у-ще с всички минуси на всяко едно държавно у-ще (големи класове, учител "на късмет", проблеми с дисциплината...), но с плюс - добра материална база. Ама материалната база не изкарва високите оценки. Wink В Италианския също почти нямат допълнителни часове по БЕЛ и математика, там имат бални и народни танци. newsm35 В СС обаче имат по 10 ч БЕЛ и 10 ч. математика седмично (поне според изказвания на родители във форума). Защо тези деца трябва да ходят и на уроци, това вече не е ясно... Или от параноя или за подготовка за АК, който е с различен изпит. Но това, че едно дете от СС ходи на уроци, не значи, че масово ходят. Мисълта ми е, че не може да се поставят всички деца и училища под общ знаменател и да се вадят заключения. Местата в най-желаните училища са по-малко от желаещите, така че всеки си преценява според детето и ситуацията (или параноята...), а не според дали учи в държавно или в частно у-ще. Peace

# 207
  • София
  • Мнения: 2 952
Sea77, ако пишеш от личен опит, мога само да те поздравя за смелото решение. Аз не бих събрала кураж. Честно казано нямам и сили лично да се занимавам с учене глава до глава с децата. Следя по принцип, отговорността е тяхна в огромната си част.

Големият го поглеждах докъм 4-ти клас, малката не съм следила подробно и в първи клас, но тя е много съвестна и сама пита, ако някъде за нещо не е сигурна, затова съм си го позволявала.

# 208
  • Мнения: 74
Личи си от километри че си HR, а не програмист. Дефинирай - "може да мисли", това че не може да мисли като HR не го прави задължително некадърен програмист. Аз работя в една от най-големите софтуерни компании с огромен развоен център в БГ и смея да кажа, че най-добрите програмисти са ни от Софийския университет и тъй като имаме прекрасна стажанска програма мога да ти гарантирам че 90% от всички стажанти всяка година идват от Софийския университет(другите просто не могат да издържат техническото интервю) - все интелигентни и добре образовани хора са. Не мисля че по двама-трима студенти, които ти си интервюирал може да се генерализира за всички студенти от даден универистет. И само за сведение - в добрите компании отличните оценки на студентите никога не са критерий за подбор, някой път хора с много по ниски оценки или дори без дипломи успяват да минат злокобните технически интервюта.
Сори за офтопика, но не се сдържах.

Когато човек е интелигентен няма значение дали мисли като HR или като програмист.
Не подбираме студентите по оценки(така или иначе не ги знаем понеже ги няма в CV-to)
Не съм HR а съм QA и правя техническото интервю. Наистина студентите са много образовани. Ако ги питаш за нещата които учат в университета са си назубрили всичко(някои знаят доста повече от мен), но ако трябва да помислят малко тогава вече става сложно.
Давам пример:
Като QA човек трябва да търси, анализира и разрешава проблеми(както го наричам аз: "да мисли"). Понеже не знаем нивото на техническите познания на хората ги питаме за нещо познато на всички - електрическа крушка. Постановката е следната: разклонител с копче за включване и изключване и крушка навита във фасонка която с кабел е включена в разклонителя. Крушката не свети  и се търси къде е проблемът. Половината не могат въобще да преценят как да проверят дали разклонителя работи(като включиш нещо друго работещо в него) или дали крушката работи (като я завиеш на мястото на друга работеща крушка) или да се сетят че просто трябва да навият крушката във фасонката защото не е навита до край. Наистина са чудесни програмисти но ако им се наложи да търсят работа като нещо друго различно от програмисти ще им е зор (поне аз така предполагам). Този кратък тест и още няколко логически задачи и  въпроси ми дават ясна преценка дали човека става за нашия екип или не.

Не правя извод че всички студенти от този университет са зле(те са едни от най-добрите). Просто казвам че образованието ни не е на ниво и се учат грешните неща (според мен). Голяма част от хората  въобще не могат да се изразяват - знаят какво ги питаш но не знаят как да го обяснят. Няма да изброявам всички недостатъци на образователната ни система с които се сблъсквам.

Ето че и аз разводних темата за което се извинявам. Последните 3 дни броя на постовете ми в форума нарасна значително.  Stop

# 209
  • Мнения: 51 159
Имам известен опит в общуването със софтуеристи и се осмелявам да твърдя, че постановката с електрическата крушка е погрешна, ако ще наемаш специалисти по софтуер. Мнозина от тези хора (не всички де) изпитват някаква фобия към всичко силнотоково, високнапреженово, свързано с отвертки, завинтване, силови кабели и пр. И просто мозъкът им блокира, когато се сблъскат с нещо такова. Да не говорим, че нямат и никакви навици, а мисленето е дефакто сглобяване на стари навици, рядко измисляне на нещо качествено ново. Ако хванеш един дивак от гората и му дадеш задача да излезе от една стая колко ли време ще му отнеме да схване, че се излиза през вратата и как се отваря тази врата? И ще си кажеш я къв тъпанар. Но той не е тъпанар, просто не може да мисли с врати. Пусни го в джунглата да погледне една стъпка и ще ти каже кога е минала антилопата, дали е била здрава, бременна, спокойна или уплашена, ще направи изводи дали може да бъде хваната за вечеря или няма смисъл да бъде преследвана и т.н.

Та накратко, ако искаш да видиш дали софтуеристите могат да мислят поставяй им задачи по същество или логически тестове, но не и хардуерни такива. Защото знаеш ли колко софтуеристи са нужни за да се смени една изгоряла крушка?
Николко, понеже това е хардуерен проблем Joy

Явно има защо да се измисля такъв виц.  Wink

Общи условия

Активация на акаунт