Частни училища - информативна тема 5

  • 93 376
  • 742
  •   1
Отговори
# 345
  • Мнения: 847

Аз по-скоро се чудя как в Дорис Тенеди успяват да вземат до 7кл В1 по два езика  newsm78

Да точно и аз това и мен ме впечатли? И когато го обсъждахме с моята позната - точно това споделих - как успяват да го вместят в програмата, този втори език? А и нямах такова впечатление, че при тях това наистина е така, но тя беше ходила лично в училището? newsm78..знам ли..затова реших да попитам....

По коментари на наши приятели с дете там-не успяват. Като цяло те са недоволни от училището и ще го сменят.
Специално за Дорис Тенеди оставам с впечатление, че са много добри в договарянето на продажбата на продукта им, но не и в реализирането му след това. Съветвам ви да потърсите родители с деца от там и да чуете мнението им, за да прецените.

# 346
  • Мнения: 66
Io_io, моите познати имат обратни, положителни отзиви от техни приятели (и това което аз можах да вметна, единствено бе, че може би техните критерии не са високи) - моите далечни впечатления също не са позитивни....
благодаря

# 347
  • София
  • Мнения: 542
Абе то и Евростар парадират с какви ли не сертификати по английски И немски едновременно, ама имам дълбоки съмнения в истинността.

# 348
  • София
  • Мнения: 752

Точно ААУ имах предвид. Има редица родители, които искат детето им да учи в ААУ, но таксата и/или липсата на бг диплома ги спира.
Едва ли точно липсата на БГ диплома ги спира. Wink Има вариант детето да учи в ААУ и да се води в някое БГ училище. Може би като частен ученик, не знам точно каква е врътката, но има такава, знам за такова дете Peace Така може да участва на олимпиади и да вземе и българска диплома.

# 349
  • София
  • Мнения: 7 582
Винаги може като частен ученик да получиш и българска диплома - познавам 2 такива деца от Френския лицей.

# 350
  • Мнения: 1 007
И друго се сетих по повод обсъждането на това, че децата в тази възраст не могат да натрупат голям запас от лексика. Аз мисля, че до 7ми клас е по-добре да наблягат дори не толкова в изучаването задълбочено на граматиката, колкото на говоренето. Да се отпуснат децата да говорят, да могат да водят елементарни разговори, дори да слушат и да могат да разбират също. А по-нататък бързо ще натрупат повече лексика и ще усвоят по-сложната граматика.

Така мисля и аз. И дори нещо повече, никак не съм сигурен, че ученето на граматика е необходимо, за да владееш даден език. Например аз на български никаква граматика не знам. Не знам какво е пряко и непряко допълнение, обстоятелствено пояснение, да не говорим за по-сложните термини. Никаква теория не знам. Всичко учено в училище по граматика много отдавна ми се е изпарило от главата. И какво, не знам български ли? И на руски също, говоря езика много добре, там има сложна граматика, падежи; аз на теория изобщо нито един падеж не знам на кои въпроси отговаря и какви окончания се слагат. Но говоря правилно на руски и слагам падежите и окончанията правилно. Без да мисля. Последно през това лятото беше, когато на Златните говорих с руснаци и ми казаха, че ако не е лекият акцент, изобщо няма да си личи, че не съм руснак.

Така че на теория и да не знаят децата какво е Конюнктив ли беше, какво беше там, това не пречи да говорят правилно немски. Чунким немските деца знаят какво е конюнктив!

Нещо повече - има много деца, а и възрастни, които правят блестящо езикови тестове, постигат много високи резултати, правят без грешка граматически упражнения - а не могат да говорят. Или говорят бавно, като се запъват, мислят как да го кажат, изразът им е тромав и т.н.

Така че за мен между знаенето на езика и знаенето на граматика няма задължителна здрава връзка, може да говориш правилно и без да знаеш граматическите правила.

Точно това е и моето мнение.

# 351
  • Мнения: 556
Абе то и Евростар парадират с какви ли не сертификати по английски И немски едновременно, ама имам дълбоки съмнения в истинността.

Аз от личен опит мога да дам информация за Евростар - в края на всяка учебна година децата се явяват на изпит в Британския съвет и Гъоте институт, откъдето им издават сертификатите за съответното ниво. А за това че едновременно учат и двата езика не се съмнявайте. Учат сутрин от 7и 45 до 15 и 35 часа, така че има време за всичко.
Това е за обаче за 5-12 клас, малки деца 1-4 клас не съм имала там и незнам за по-малките как е.
Забравих да добавя, че в 9 клас се прибавя и руски език.

Последна редакция: ср, 11 фев 2015, 20:11 от Sternenstaub

# 352
  • София
  • Мнения: 19 946
Скрит текст:
Мецане , отговарям на теб, защото ти си споменал въпросния Konjunktiv, който бях дала само като пример. Peace Не го го казах тогава във връзка с това, че непременно трябва да владееш условното наклонение, за да се каже, че знаеш немски. И че ако не си чувал за него, край, загубен си... Laughing Тъкмо обратното, спокойно ще минеш и без него. Казах друго. А именно, че деца учили до 7 клас интензивно езика в ЧУ или ДУ, покривайки успешно сертификат за Б1, а някои дори и за Б2,  се предполага да го знаят и да са го овладели като граматика, която е просто част от това ниво. Както и други граматически правила. А далеч не е така в масовия случай..Защото писмената част на изпитите все пак обхваща преди всичко граматика, четене с разбиране, способност да се изразяваш граматически и лексикално правилно. Това колко свободно говориш се вижда едва в устната част на изпита. И по този повод никъде не съм оспорила, че има хора, които говорят свободно, без да са задълбавали в граматиката, които не се замислят за граматически конструкции. Но свободното говорене не е  единственото важно нещо, макар и да е  сред основните. WinkИ показател са децата, живели по няколко години в чужбина. Имах съученици, идващи след 2 или 3 години престой в Германия или Австрия. На устен бяха ненадминати, но на писмен имаха много трески за дялане. И сега картинката не е по-различна. Както има и други хора,  знаещи добре граматическите правила, които имат обаче сериозна  бариера  пред себе си при говорене заради непрестанния им стремеж да не допускат грешки в конструкции и т.н. И все пак езикът е  неразделна комбинация и от писмени, и от устни умения, не е само едното.... Утре няма да комуникираш на него само говорейки, ще ти се налага и да пишеш. Затова лично на мен ми се струва, че за този с бариерата на устен в съответната езикова среда ще му е по-лесно с малко практика да се напасне, отколкото на другия, който си говори свободно, но ще продължи в писмената си реч и за напред  да допуска  грешки. Някой назад беше дал много показателния пример с гастарбайтерите, май Параход Simple Smile. Примерът с родния ни език също е много показателен. И този форум показва как  много хора са с претенции за грамотност (факта, че говорят свободно, не коментираме  Mr. Green, той се подразбира), но опре ли до  писмено изразяване, лъсват множество грешки - грешки, които на възраст вече са непоправими. Грамотност, в това число и граматическа, се добива в  детски години, не после. И това важи не само за родния ни език, а и за чуждите. Естествено не визирам деца от ДГ или начален курс, за тях е непосилно. Но за малко по-големите за мен поне   е важно  нещата да вървят успоредно. Не ме блазни единствено идеята да говорят свободно, това с практика в годините неусетно става. Другото обаче трябва просто  да  се научи... И пресен пример от вчера. Изнесени са резултати от първия кръг на олимпиадата по немски. Погледнах резултатите на 12 клас, там, където има най-много качествено и количествено натрупване. Деца от немските паралелки, в които всичко се учи по немски програми и не се обръща внимание на граматика, в един такъв изцяло писмен формат имат  определено по-ниски резултати от връстниците си в бг паралелките, в които до 12 клас  продължава да се работи в часовете с бг преподавател и над граматиката. Просто хората сме различни и имаме различна представа дори и по отношение на това какво значи да владееш един език. А и зависи за какво ни е този език..

Последна редакция: чт, 12 фев 2015, 08:25 от пенсионирана русалка

# 353
  • Мнения: 7 683
Скрит текст:
Аз за конюнктива не го казах, за да те апострофирам Peace Но аз имах предвид, че не винаги граматиката има въобще връзка с владеенето на езика; включително и писменото. Нямах предвид само, че може само да говориш добре, без да знаеш граматика, а също че можеш и да пишеш грамотно без да я знаеш на теория. Да дам пак пример със себе си Joy щото най-добре се познавам. Имам първо място на областен кръг на олимпиада по руски в Русия като студент; на олимпиада заедно с руснаци, писахме съчинение, пазя си грамотата с образа на Ленин Joy мога да я сканирам и да я кача тук. Там освен съдържанието на есето се оценява и грамотността естествено, така че явно съм писал на руски не по-зле от руснаците - но и тогава не знаех граматическа теория; даже не съм сигурен дали имената на всичките шест падежа мога да изброя, но кой падеж на какви въпроси отговаря и какви окончания се слагат - на теория не знам въобще. Само подлог и сказуемо евентуално знам какво е, но разни там допълнения, пояснения, условни и не знам какви наклонения са ми мътна Индия, хал хабер си нямам от тях на теория. На никой език. Знаел съм ги в училище, когато сме ги учили, има близо 40 години оттогава, нищо не помня. И като студент вече не съм ги помнел, когато спечелих въпросната олимпиада. Но на практика ги знам и ги използвам мисля правилно, и писмено, и говоримо.
На български как пиша се вижда, а и на български понятие си нямам от граматика.

Сертификат за да вземеш, сигурно част от изпита е граматика, ама сертификатът не говори. И не пише. Както и книжката не кара колата:)
Между другото на немски знам теорията на падежите, знам кой падеж на кои въпроси отговаря и какви окончания се слагат във всеки род, и на съществителните, и на прилагателните. Ама изобщо не мога да говоря немски, нито говоря, нито разбирам, освен най-прости фрази.

Не казвам изобщо, че не трябва да се учи граматика; а просто, че според мен няма пряка връзка между знаенето на граматика и знаенето на език.

# 354
  • Мнения: 894
Здравейте,
Поизчетох няколко страници от темата, но не намерих информацията, която търся, та ще питам.
Дъщеря ми тази есен ще е предучилищна. Замислила съм да я запиша в немско училище и турся отзиви за Веда и Увекинд. Някой има ли преки впечатления?
Дали е добра идея да запишеме детето в училището, което сме избрали още от предучилищната група или директно в първи клас? Т.е. има ли, по принцип, някакво added value на това да бъде в предучилищна група в съответното училище?

Благодаря предварително за мненията!

# 355
  • Мнения: 847
Здравейте,
Поизчетох няколко страници от темата, но не намерих информацията, която търся, та ще питам.
Дъщеря ми тази есен ще е предучилищна. Замислила съм да я запиша в немско училище и турся отзиви за Веда и Увекинд. Някой има ли преки впечатления?
Дали е добра идея да запишеме детето в училището, което сме избрали още от предучилищната група или директно в първи клас? Т.е. има ли, по принцип, някакво added value на това да бъде в предучилищна група в съответното училище?

Благодаря предварително за мненията!

Нямам дете в тези училища,но ги проучвах/писала съм по-назад в темата/.
Във Веда не се знае дали ще има прием и по принцип там приемът е по-труден. С предимство за децата от детската им градина и когато е запълнен класа, не приемат.
Увекинд имат прием,ако има места.
Относно разликата между ПУК и първи клас-зависи от училището. Ако училището има ПУК или детска градина, колкото по-рано започне там детето, толкова по-лесно ще се адаптира в класа социално и с нивото на езика и обратно.

# 356
  • Мнения: 894
благодаря за бързия отговор.
имаш ли някакви впечатления от качеството на обучението?

# 357
  • Мнения: 9 046
 Силно подозирам че и в Увекинд местата ще са кът. От ДГ групите са твърде големи.

# 358
  • Мнения: 3 008
Абе то и Евростар парадират с какви ли не сертификати по английски И немски едновременно, ама имам дълбоки съмнения в истинността.

Нямам обективно мнение за Евростар, най-малкото че сме били там преди много години /7/, но по отношение на сертификатите не мисля, че лъжат. Били сме там три учебни срока, детето не беше и чувало за немски / даже си спомням как се молих на Иванов да не учи немски, защото беше ясно, че ще сме там само три срока/, изкара изпита на Гьоте за А2.
По англ си взе В1, но за него не се учудвам, там и за по-високо ниво знаеше.

# 359
  • Мнения: 7 683
Rosss e писала назад страшно интересни неща за този Иванов, бях ги изчел на един дъх, макар че доста се шокирах, докато ги четях. Аз не бих си дал детето там, макар че пък в някои случаи може и да има ефект, не знам; но определено не бих му причинил това. Rosss, все още ли така сте доволни от Френския лицей? Скоро ще има ден на отворените врати там.

Общи условия

Активация на акаунт