Частни училища - информативна тема 5

  • 93 272
  • 742
  •   1
Отговори
# 450
  • София
  • Мнения: 7 247
Не разбирам?! А защо са мокри след игра навън? Какво или кой им пречи да се преоблекат/ става въпрос за деца в училищна възраст, предполага се, че в ЧУ имат гардеробчета? В Кл. Охридски децата си имат обувки за "вътре", което одобрявам много. В новото ни училище, няма такава практика, но ни посъветваха през зимния сезон освен резервни дрехи, да им занесем и обувки. съмнявам се, че някое училище би се противопоставило на такъв вариант. Проблемът на българчетата е, че са научени друг да ги обгрижва и да им казва какво да правят. В тази връзка ФЛ ми се издигна в очите Simple Smile.

# 451
  • Мнения: 10 547
Вероятно някой трябва да каже на децата, че са мокри, кални, мръсни или там, каквото се сетиш.
Моите деца масово не се усещат, да речем, че навън се излиза с якето. Кое обуе обувките, кое с пантофите и се строяват да излизат на игра.

Като човек попил немалко френско от семейството си, завършил френска гимназия, имащ сега, като педагог пряко сътрудничество с френски колеги, смея да твърдя, че френската образователна система не е лъжица за масовата българска уста, нито българския родител лесно съпоставим с френския.

Аз продължавам да събирам мнения от родители на деца в прогимназиален курс от Меридиан 22, Българско школо, ЕСПА и Св.Климент Охридски.

# 452
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Като човек попил немалко френско от семейството си, завършил френска гимназия, имащ сега, като педагог пряко сътрудничество с френски колеги, смея да твърдя, че френската образователна система не е лъжица за масовата българска уста...

Би ли пояснила, че ми стана интересно.

Че не се усещат една част от децата на адекватно поведение спрямо метеорологичните условия, не се усещат. Преди няколко седмици синът ми бе хукнал до магазина по къс ръкав  ooooh! Добре че бе забравил и парите, та се върна след малко.
Лично за мен най-големия минус на ФЛ е липсата на бг диплома, както и слабото изучаване на български. Ако семейството често пътува в други държави, или ако е свързано по някакъв начин с Франция, разбирам, но иначе го намирам за риск. Животът е динамичен и не ми се вижда разумно да се затваря вратата пред възможността за прехвърляне в българско училище (или най-малкото силно да се затруднява)

# 453
  • София
  • Мнения: 7 247
Касита, аз преместих дъщеря си от Кл. Охридски миналата година. Като цяло бях доволна - много хубав колектив млади учители (госпожицата на ПГ е страхотна), добри отношения между децата (не се делят на малки и големи, такива или онакива, различните класове играят заедно), сериозно учене, което обаче идваше в повечко на моменти - директорката е много амбициозна и изисква от учителите високи резултати на състезанията и олимпиадите (най-вече по математика и английски). Някои учители успяват да го постигнат без това да е във вреда на децата, при други не се получаваше (изпускане на нерви, обръщане на междучасията в часове, неизлизане навън). Всъщност преместих дъщеря си (и не само аз) защото не бях доволна конкретно от учителката ни, а след многократни разговори с директорката нямаше резултати. Е смениха я после, но както се казва "след дъжд качулка". Като недостатъци мога да изтъкна липсата на екскурзии и разни масови прояви, проекти и инициативи  (някои учители обаче самоинициативно си ги правят), лош кетъринг (не особено вкусно и недостатъчни порции), посредствена база и малък двор. Като цяло едно от по-добрите училища (най-вече заради атмосферата и сериозното учене).

# 454
  • Мнения: 10 547
Писах, писах, но изтрих, Тинкърбел. Ще си спестя трактата.  Laughing Само ще кажа, че всяка една чужда образователна система, не просто учене на език, а цялостното пренасяне на системата на родна почва, носи повече негативи, отколкото позитиви`. В нета има достатъчно информация за това как функционира френската образователна система от Ecole maternelle до Lycée.

Лекси, благодаря!

Последна редакция: сб, 14 мар 2015, 15:07 от Касита

# 455
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
... носи повече негативи, отколкото пасиви. В нета има достатъчно информация за това как функционира френската образователна система от Ecole maternelle до Lycée.

Жалко. Нямам афинитет към френската обр. система, така че смляна информация щеше да ми дойде добре за запознаване. Последно, предполагам че изречението ти трябва да се чете "позитиви, отколкото пасиви".
Наскоро излезе класация на топ 400 университети в света. Френския Политехнически е на 61-ви място. Преди него освен американски и английски има швейцарски, немски, канадски, австралийски и източноазиатски университети.

# 456
  • Мнения: 264
В какъв смисъл липсата на "стандартни" класове? Имам познато дете там - в подготвителен клас, и нямам информация за различни класове от стандартните? Иначе да - и моите познати са доволни, както и детето, то е там от ДГ.


Погледнато отстрани, на мен ми се струва, че липсата на стандартни класове кара децата да се чувстват незащитени и им пречи (особено на по-стеснителните) да изградят своя среда от приятели. Но според колегата ми, точно това още отрано ги учи „да се оправят в живота“. Явно всичко е относително...  newsm78

Много моля ако може разяснение на тази мисъл. Какви са условията за по-стеснителните деца и какво се има предвид под оправяне в живота? Хм.
 

Всяка година класовете се сформироват наново и съставът им е различен. Няма никаква гаранция, че детето ще е в един клас с приятелчетата си. На мен ми се струва, че това може да се окаже проблем за някой, който се сприятелява трудно. Но гледната точка на колегата ми е различна: всяка година детето трябва да се доказва наново и да налага лидерството си. Така трупа опит, който по-късно в живота ще му е от голяма полза.

# 457
  • Мнения: 7 683
Видях го ФЛ - днес имаше ден на отворените врати. Определено съм силно впечатлен. Училището ми се стори прекрасно. За разводач ни дадоха едно дете 5 клас, да ни покаже училището, детската градина, отделните кабинети, лабораториите, библиотеката. То превеждаше, тъй като всички учители, които видях и с които говорихме, бяха французи с изключение на учителката по български и учителките по английски и немски. Това дете се справи прекрасно с превода, включително за неща, които са му извън кръгозора, например с учителите от гимназията говорехме за матури, кандидатстване в университети, техния BАС /нещо като нашите матури/, видовете профилиране и т.н. Ами това са неща, които едно 12-годишно дете просто не ги знае и на български; каква представа имах аз от университети и зрелостни матури, когато бях на 12 години? Абсолютно никаква. Че аз и за гимназията нямах представа какво представлява, когато бях 5 клас.
Това дете, петокласник, съумя да преведе на учителите всички тези неща, от които би следвало да няма хабер, както и да преведе отговорите на учителите; и тъй като аз все пак вдявах по нещичко, успях да усетя, че превеждаше перфектно. На моменти заменяше термините, които аз използвах, с по-прости думи, но предаваше перфектно смисъла на това, което питам. За мен това е показател, че наистина там научават френски като роден език, имаше и едно момиче 6 клас, което също помагаше при преводите.

Разбрах, че и английски научават на много добро ниво, а от 8 клас имат и немски или испански. Питахме учителя по история например, ако едно дете реши след 7 клас примерно да се мести в българско училище и се яви на НВО, ще може ли да взема изпита. Моят преводач, петокласникът, хабер си нямаше какво е това НВО, той е във ФЛ от детската градина, но съумя да обясни на френски какво питам. Та учителя каза, че откакто България е в ЕС, вече няма такава голяма разлика в материала, каквато е имало преди /?!/ и ако детето е учило добре, би трябвало да може да вземе всякакъв български изпит. Е, най-вероятно това не е така, но те учителите вероятно изобщо не познават нашата образователна система и не знаят какво се учи в българските училища, тъй като дори и не знаеха български. Но всички казаха, че покриват абсолютно всички изисквания по програмата на Френското министерство на образованието.

Не можах по математика много да разбера какво е положението, говорихме с учителя, също французин, той каза, че ходят на Кенгуру, ходят и на олимпиади, но тази година не са ходили, не разбрах защо. Едно момиче в 12 клас каза, че по принцип в лицея /т.е гимназията/ в 9 и 10 клас учели по-малко материал, отколкото в българските училища, но вече към 12 клас се изравнявали. Имат страхотни лаборатории по физика и химия, правят опити. Материалната база, излишно е да го споменавам, е прекрасна, сградата е огромна, всичко е лукс и изключително добре поддържано, чисто, красиво оформено.

Кабинетът по рисуване много ме впечатли, те прерисуват картини на Пикасо, Мане, Моне, правят мозайки - много впечатлаващо. Само че 1 час седмично имале рисуване, как успяват за 1 час да постигнат това ниво и да рисуват такива картини, не ми е ясно.

Мен ме интересува градината естествено. Лошото е, че нямат закуска, нямат и втора закуска в 10 часа - плод, каквато има във всички и държавни, и частни градини. При тях има само обяд. На всичко отгоре обядът не влиза в таксата, а се плаща отделно - 5,20лв на ден.Това, че няма засудса и особено втора плодова такава,  го слагам към негативите. Ако детето трябва да стои след 15,30 часа, има допълнителна, също доста солена такса за часовете от 15,30 до 18,30 и в нея влиза и следобедна закуска.

Най-голямият негатив за мен е, че е скъпо, безумно скъпо бих казал. И като се има предвид, че на всеки 7 седмици учене имат 2 седмици ваканция, и че всяка сряда са само до 11,30 часа, получава се наистина безумна такса за времето, което прекарва детето там.

Не знам, може би, ако имах 200 хиляди годишен доход, сигурно щях да си дам там детето без да се замисля, но за съжаление нямам. На 99,9% останах с прекрасни впечатления. Негативи за мен са това, което казахте, че стоят мокри например; това, че нямат закуска, че нямат плод в 10 часа и разбира се, че евентуалното местене на някакъв етап в бългрско училище би било ужасно трудно.

Другите негативи, които има лично за мен, се решават с пари. Например това, че са до 15,30 - ами като си платя допълнително 2800лв на година, ще може да стои детето до 18,30. Това, че имат чести ваканции, се решава с наемане на гледачка. Това, че локацията ми е ужасно неудобна, се решава с плащането на транспорт, какъвто имат, и дори той не е по-скъп от другите ЧУ - 1000 евро годишно е, вземат детето от вас и го връщат пред вас. Това, че имат български 2 пъти седмично, което е явно недостататъчно, се решава с частни уроци по български.

Ама като събереш всичките тези такси, самата им такса обучение, която е много висока, за храната, за транспорта, за допълнителните часове от 15,30 до 18,30 плюс таксата за записване от близо 2000лв, и се получава ужасяваща поне за мен цифра. Това е най-голямият им негатив. АК е доста по-евтин, а е гимназия, плюс всичко друго. Не знам. Освен това, Франция както се е арабизирала и се е напълнила с цветнокожи и араби, не съм много убеден, че ще е най-доброто да свързам бъдещето на детето с тази страна, и от гледна точка на безопасност - я какво стана с Шарли Ебдо - а и от гледна точка на бъдещето, което не се очертава да е особено розово за Франция. Щото ще е тъпо да завършиш това училище и да не учиш висше във Франция. Струва ми се, че немско говорящите страни са по-прагматичен избор, защото в Германия може и да има много турци например, но турците са работливи и като цяло свестни хора, които не се занимават с тероризъм и тям подобни работи, не са фанатици и определено НЕ причиняват такива проблеми, както някои други националности и раси, с които Франция е пълна.

Не знам...за голямо учудване може да се запише детето веднага, засега има достатъчно места за детската градина и няма абсолютно никакво условие да се знае френски или да си от френски произход за 3 годишните и дори за 4 годишните, ако има места- само че, след 1 месец вече вероятно няма да има места.
Чудно ми е как е станало така, защото допреди няколко години знам, че българчета са приемали изключително трудно, дори и такива, които са поназнайвали френски, имали са сума ти изисквания и към родителите и обикновено деца, които не са от франкофонски семейства и нямат нищо общо с Франция, или с френскоговоряща страна, направо са нямали шанс. А сега не е така. Намалели са кандидатите ли, що ли? А и такъв ден на отворените врати има едва от миналата година, тази година е за втори път. Т.е. не е ли това показател, че нямат вече толкова кандидати и правят тези презентации с цел да привлекат - не знам.

Като цяло впечатлението ми е силно положително, но и въпросителните не са никак малко, а и рисковете и неизвестностите - също.

Последна редакция: сб, 14 мар 2015, 17:34 от Татко Мецан

# 458
  • Sf
  • Мнения: 977
Като цяло впечатлението ми е силно положително, но и въпросителните не са никак малко, а и рисковете и неизвестностите - също.

Предполагам, съществуват и по-удобни, и по-евтини начини детето да научи френски. А докато стигнете до това да ползвате лабораторията, с платените такси би могъл да си оборудваш една такава, включая учителите.

И въпросът тук е не толкова дали имаш или нямаш парите за такси. А доколко начинът ти на живот и приоритетите съвпадат с тези на основната маса родители.

# 459
  • София
  • Мнения: 5 733
Аз пък от всичко това, което прометох от Мецан, останах по-скоро с отрицателно, отколкото с положително лично усещане.

# 460
  • Мнения: 347
Интересна дискусия за ФЛ, но аз пак да си задам въпроса - дали някой може да сподели впечатления за “Българско школо“?...

# 461
  • Мнения: 847
Мецане, благодаря за впечатленията,беше ми интересно!   bouquet
Предполагам го правят по две причини-децата на французи не плащат такси,т.е. българчетата поемат издръжката на училището /освен другите финансирания/ и имат нужда от средства и втората-френските деца в България са намалели и имат повече места за българчета.

# 462
  • Мнения: 264
И аз благодаря на Мецан- споделил е подробно впечатленията си за училище, за което няма така изобилна информация, както за други частни такива. Пък вече всеки да си прави изводите харесва ли му или не... 

...децата на французи не плащат такси,т.е. българчетата поемат издръжката на училището /освен другите финансирания/
А Франция не отпуска ли някакви средства за децата на французите в училището (нещо от типа на „парите следват ученика”)- нали са социална държава? Това ли имаш предвид под „други финансирания”, или може би дарения?

..., чиито възпитаници получават освен българска диплома и „конвертируема” такава. Заради това мои познати, които имат планове да емигрират в САЩ, си преместиха детето там.
Българските дипломи за средно образование са повече от "конвертируеми" в посока САЩ. Хорариумите, които имат децата тук до 12 (!) клас са напоителни и високи, стигат за цял свят.
Имам впечатления от четири деца (2 в Германия, 1 във Великобритания и 1 в САЩ), които, за да продължат образованието си в тези държави, е трябвало да държат изпити за определяне на нивото им (класа), защото училищата не признават българските им дипломи (т.е. проверяват знанията, защото не се доверяват на тапиите). Вярно, че статистическата извадката не е представителна (даже хич никак!), но съм склонна да мисля, че това е по-скоро правило, отколкото изключение. Та това имах предвид под „конвертируема”...

Допълвам: Колкото до хорариумите- не мисля, че точно те могат да се използват като аргумент „за” нашето образование. Но това е друга тема и мястото й не е тук.

Последна редакция: нд, 15 мар 2015, 00:07 от Кевана

# 463
  • Мнения: 3 008
Кевана,

Този път съвсем ме обърка с тази "конвертируема" диплома.

Свети Георги издава ли друга диплома освен българско удостоверение за завършен съответния клас?

 Защото ако не се лъжа май нямат 12 клас, тоест диплом за средно образование.
Освен ФЛ, 91НЕГ, АК и Англо-Американското, не се сещам за други училища, издаващи чужди дипломи. Още 2-3 гимназии издават международната IB

Наистина ме заинтригува какъв документ издава Свети Георги

# 464
  • София
  • Мнения: 2 952
Имам впечатления от четири деца (2 в Германия, 1 във Великобритания и 1 в САЩ), които, за да продължат образованието си в тези държави, е трябвало да държат изпити за определяне на нивото им (класа), защото училищата не признават българските им дипломи (т.е. проверяват знанията, защото не се доверяват на тапиите). Вярно, че статистическата извадката не е представителна (даже хич никак!), но съм склонна да мисля, че това е по-скоро правило, отколкото изключение. Та това имах предвид под „конвертируема”...
Така е, говорим за различни неща. Дете, преместенено в друга държава трябва да продължи училище. Обстоятелствата са различни в зависимост от възраст и държава, а и по-често има какво да се наваксва с местния език и детето дори получава преходен период, в който не е оценявано, но посещава занимания и получава помощ за езика. Никой от познатите ми, на които се е наложило преместване не е имал проблеми, свързани с непризнаване на каквото и да е. Държавите с емигрантски поток правят всичко възможно да интегрират децата, а не да създават проблеми на семействата. Те ако създаваха проблеми на твои познати, които предполагам са образовани и с учещи деца, как щяха да се справят с другия тип емигранти? Ако не става дума за изпит в селективно училище, обичайно се прави оценка на нивото му, за да бъде записано в адекватен клас и форма на образование. Но важното е, че такова дете просто няма диплома  Grinning

По съвсем друг начин се кандидатства в университет с вече придобита образователна степен. Тогава българската диплома се признава безусловно.

Допълвам: Колкото до хорариумите- не мисля, че точно те могат да се използват като аргумент „за” нашето образование.
Ако имаш да кажеш нещо интересно за хорариумите,  можеш евентуално да бъдеш полезна на някой в по-особена ситуация. Те не са използвани от никой "за" нашето образование. Ние сме в български форум и пишем тук за частни училища, а не "за" и "против" цялата образователна система. Събрали сме се достатъчно интелигентни родители, за да знаем и хала на родното образование и липсата на идеално място под слънцето.

Освен ФЛ, 91НЕГ, АК и Англо-Американското, не се сещам за други училища, издаващи чужди дипломи. Още 2-3 гимназии издават международната IB
И дори в голямата си част тези училища, издават И българска диплома. Ако нямаше смисъл, надали щяха да го правят.

Последна редакция: нд, 15 мар 2015, 01:14 от bib.bib

Общи условия

Активация на акаунт