Частни училища - информативна тема 5

  • 93 227
  • 742
  •   1
Отговори
# 540
  • Sf
  • Мнения: 977
Това не го разбрах.  Embarassed Знам, че имат школи за подготовка, значи ли, че въпреки записано в това училище, задължително се посещава и школата за подготовка?

Посещава допълнително само ако има нужда. Но си имат разработени собствени методики, по които обучават в час. Идеята е, че нали те са частните уроци, на които родителите записват децата от други училища. Съответно, своите ако не научат, кои тогава.

# 541
  • София
  • Мнения: 407
Това не го разбрах.  Embarassed Знам, че имат школи за подготовка, значи ли, че въпреки записано в това училище, задължително се посещава и школата за подготовка?

Посещава допълнително само ако има нужда. Но си имат разработени собствени методики, по които обучават в час. Идеята е, че нали те са частните уроци, на които родителите записват децата от други училища. Съответно, своите ако не научат, кои тогава.

Ясно, благодаря ти за информацията!   bouquet
Дали може да споделиш още някаква интересна информация за училището - учители, деца, обстановка, ... така тиражираната "среда" каква е?
От всички частни училища разглеждам само него като вариант дъщерями да изкара междинния курс и просто това, че няма много инфо за училището много ме озадачава..

Последна редакция: вт, 24 мар 2015, 16:33 от slonche

# 542
  • Sf
  • Мнения: 977
Дали може да споделиш още някаква интересна информация за училището - учители, деца, обстановка, ... така тиражираната "среда" каква е?
От всички частни училища разглеждам само него като вариант дъщерями да искара междинния курс и просто това, че няма много инфо за училището много ме озадъчава..

Само за горния курс имам впечатления. Чудесни са.

# 543
  • Мнения: 7 683
Скрит текст:
пише се "изкара" и "озадачава"...

# 544
  • Мнения: 41
Здравейте,

Моето дете също не е прието в СС, не страдам особено тъй като директорката още на събеседването ни направи физиономия, когато разбра че детето е на 5 год., та го очаквах.
Интересува ме обаче какво е било по - различно в сравнение с предишни години или просто по- големият брой желаещи налага по - сериозно отсяване  Rolling Eyes?

# 545
  • София
  • Мнения: 5 451
Ако средата е такава, че не насърчава четенето, и общата подготовка по другите предмети е слаба, това избива в трудности по БЕЛ. Родният език е лесен, ако се чете на него (книги, уроци), разбира се и се възпроизвежда прочетеното/чутото, стимулира се правилното изразяване и се създават нови текстове - устни и писмени -

Нали няма да сигнем до спора за кокошката и яйцето  Simple Smile
Естествено, че без добра база няма как да се преодолее успешно НВО. Както ти казваш, тя се създава и в семейството, и в училището, при това години наред.
Но добра база, без специфичната подготовка, не е достатъчна за необходимата висока оценки за прием в желаните гимназии. Точно тези специфични знания не ценя високо, а основно заради тях дори деца с добра основа и от добри училища ходят на курсове. В този смисъл, това, че децата ходят на школи, не прави училището им лошо, нито означава, че подготовката им не е на ниво.
.

# 546
  • София
  • Мнения: 4 100
На мен също ми се струва странно децата от частните у-ща да ходят на допълнителни курсове за матурите.
Нали всъщност затова родителите предпочитат тези у-ща, и плащат за тях, за да могат да имат добра подготовка? Ясно е , че единични случаи има и винаги ще има, на деца с трудна концентрация и всякакви затруднения. Иначе  всичките тези курсове са точно козметични, може да попитате познат учител в гимназия по математика или БЕЛ, когато на входните контролни половината класове в 8 клас са с ниски оценки, в разрез на оценките от матурите им.

# 547
  • Мнения: 19 997
Здравейте,

Моето дете също не е прието в СС, не страдам особено тъй като директорката още на събеседването ни направи физиономия, когато разбра че детето е на 5 год., та го очаквах.
Интересува ме обаче какво е било по - различно в сравнение с предишни години или просто по- големият брой желаещи налага по - сериозно отсяване  Rolling Eyes?

Много по-добре е детето да тръгне с набора си.

# 548
  • Мнения: 847
slonche, ние се записахме вече в Образователни технологии, но за първи клас. И двете паралелки вече са сформирани. До сега не съм чула лоши отзиви за тях. Учителите, с които се срещнах ми направиха много добро впечатление, както и децата. Отиди, срещни се, дори може да помолиш за пробен ден или дори повече-те са много внимателни и готови да откликнат. 5-7 клас са в сградата с малките /1-4 клас/,но си имат самостоятелен етаж.

Относно темата за ученето в 7ми и 12ти клас ще направя един паралел, ако на някой му е интересно /по действителен случай, както се казва  Sunglasses/: двама души- единият възпитаник на държавен университет, другият на частен. В държавният се е влизало много трудно и с много учене. В частният-не. Една и съща специалност. По много дисциплини едни и същи преподаватели. Отношенията с преподавателите и начинът им на преподаване-различен на двете места. Крайният продукт също е тотално различен- всички в държавния си остават до края кълвачи и праволинейни, но с много добри теоретични знания; всички в частния-много отворени и комуникативни, с много добри практически знания и чудесен "нетуъркинг". Познайте кои са по-успешни  Wink

Та по същия начин гледам и на училищата и това, което дават. Има много по-важни неща от НВО /на мен също ми отне известно време да стигна до моето си заключение/. Много зависи от крайната цел. За какво е това огромно напрежение и натиск в 7ми клас само по 2 предмета, че някои започват и от 6ти? За 10те държавни топ училища в София ли? Колко % от родителите, чиито деца са учили в частно училище до 7ми клас, са преместили децата си в държавна гимназия, пък била тя и в топ 10? Изпитите пък за частните гимназии пак нямат нищо общо с НВО и за това също си има причина.

# 549
  • Мнения: 7 683
Колко % от родителите, чиито деца са учили в частно училище до 7ми клас, са преместили децата си в държавна гимназия, пък била тя и в топ 10?

Струва ми се, че доста. Точна статистика нямам, разбира се, но някои училища имат, ето:
http://www.svetasofia.com/

Глей как 35% от завършилите "Света София" са отишли в елитни държавни гимназии /езикови, СМГ, и тези за които пише "с усилено изучаване на език"/. Останалите - в АК и частни гимназии. За предните години процентът дори е още по-висок, например за випуск 2010г 43% от седмокласниците на СС са отишли в езикови гимназии. Ако приемем, че и в другите ЧУ процентът е сходен, ами над 30% значи има такива родители, които са преместили децата си в държавна гимназия.


Ами я виж какъв е напливът за Шилер. Над 10 деца за 1 място. Нямам никаква информация колко деца кандидатстват за 1 място в частните училища, но се басирам на каквото искаш, че няма ЧУ с толкова кандидати за 1 място. Май че дори и за АК в годините с най-големия наплив пак не е било 10 към 1.

# 550
  • Мнения: 847
Защо ми даваш за пример Шилер, когато това е една частна инициатива? Или бъркам?
% в Св.София наистина е голям, изненадана съм. Но и съм сигурна,че с всяка година ще намалява.

# 551
  • Мнения: 7 683
В другите ЧУ вероятно процентът отишли в държавни гимназии е още по-висок, защото от тях няма толкова много отиващи в АК.

Шилер е частна инициатива, да, но реално е държавно училище, квартално държавно училище в Младост, с частна занималня с изучаване на немски език. Т.е. относно обучението с изключение на немския, по всички останали предмети, на които толкова държиш, е изцяло държавно училище.

# 552
  • София
  • Мнения: 5 731
Ами аз съм доста предубедена, Татко Мецане. Училището не е на най-добро ниво. Приятелката ми живее до него и съответно записа дъщеря си там - детето сега е 2-ри клас и тя е безкрайно недоволна и за следващата година ще я мести.
Така че е относително нивото. И пак се връщам на основното според мен - учителката! Няма частно, държавно, смесено, ако не е добра учителката и не стане химия между нея и детето, просто мисля, че нещата не се получават или ако се получат, то е трудно и с много нерви от всички.
А аз искам да питам нещо - защо повечето коментирате, че разликата между ЧУ и ДУ е единствено обучението. За мен разликите и предимствата са много повече - базата (пък нека съм кифла, дето държи само на базата), учителите, отношението на ръководството към тях, колектива, средата, извънкласните занимания, цялост на целодневното обучение, спортни занимания, храната, към която родителите нямат ангажимент и основното - сигурността, че детето е в затворен двор, сграда, че не обикаля по улиците, защото така му е скимнало, че при взимане го дават на мен и само на мен и т.н.

# 553
  • Мнения: 847
Наистина не знам почти нищо за Шилер,но Младост е огромен квартал и явно училището е най-популярното младостко училище. Чудесно е,че го има,но до колкото разбирам всички отиват там заради частната занималня или и преди нея училището е било с такъв наплив?
Иначе не си ме разбрал,за мен езиците са огромно богатство. Аз самата поназнайвам няколко и виждам,че при равни други условия са голямо предимство.

# 554
  • Мнения: 3 008
Май че дори и за АК в годините с най-големия наплив пак не е било 10 към 1.

"През 1992г. на изпита в АК се явяват 2679 души и се борят за 100 места"

Общи условия

Активация на акаунт