Частни училища - информативна тема 5

  • 93 152
  • 742
  •   1
Отговори
# 615
  • София
  • Мнения: 5 451
Мецане, надявам се сега до погледнеш и от друг ъгъл към НВО , особено по БЕЛ.

Последна редакция: пт, 27 мар 2015, 13:26 от Prizma

# 616
  • Мнения: 3 008
Четейки Мецан, благодарих на Бога, че такива безумия не ни се е налагало да учим.
И си взимам думите назад, че негодувах преди години срещу един учебник, в който от хановете бързо се стигаше до хайдутите и хановете станаха хайдути, както и обратното. Но това беше всичко, което не ми харесваше. Сега оценявам какви късметлии сме били.
Дано в МОН се осъзнаят и поне да върнат старите учебници, все пак детето ми не е завършило толкова отдавна, а такива щуротии в тях нямаше.

# 617
  • Мнения: 408
По-назад в темата обсъдихме подробно Френския лицей и Дойче шуле и някак си се формира единомислие, че не били подходящи за български деца.

Обаче току-що случайно попаднах на тази например тема:

http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=777071.75;topicrefid=20

Наистина, понеже детето е в градинска възраст, аз съвременен учебник от много години не бях виждал. Ами ужасих се, като чета какво пишело в сегашните учебници на българските деца.

Е не знам, ама ако такива безумия ще трябва да учи детето в българско училище, е*ем ти и МОН, и всичко. Ми това е по-лошо от театър на абсурда.

Изоставали били по български и математика в Дойче шуле ли, във Френския лицей ли? Със сигурност там такива безумия няма в учебниците и ако не друго, поне децата ще растат нормални.

От нашата образователна система изпитвам сериозни опасения за менталното здраве на децата, ако си учат прилежно безумията, написани в учебниците им, а и стилът им пък Shocked

Из учебно помагало за 2 клас - "Ако неударената гласна в крайната затворена сричка изпадне при изменение на думата, пишем Ъ. Ако не изпадне, пишем А."

quote author=NikolForAll link=topic=777071.msg28004892#msg28004892 date=1398077049]
Още никой ли не е писал за майката-алкохолик на четвъртокласника? Simple Smile





Познатият у нас акордеон с клавиши, го наричат "пиано-акордеон" и по тази логика е роднина на пианото. Има и друг тип акордеон, с копчета, който ние наричаме другояче. Иначе, като духов инструмент, е "роднина" на органа, а пианото го водят percussion (ударен) инструмент, защото чукчетата удрят струните и така "произвеждат" музика.

 В предмета „Човек и природа“ децата научават, че разликата между съкровищата и гробниците според авторите на учебника е в това, че едните са в музеите, а другите — на открито.


В друг урок се обяснява, че „Птиците летят, рибите плуват, а растенията мърдат отделни свои части

Току що разбрах, че Свети Георги е благороден и безкористен, защото в легендата Свети Георги и ламята той спасява царската щерка от ламята без да се жени за нея. Също така Свети Георги и змеят са опозиционна двойка.

Абе въобще, май най-добре е наистина нищо общо с българското образование да няма човек.
[/quote]

Ужас! Това определено не е нещо, което децата трябва да четат. За съжаление, при нас се преподава с доста средновековни методи.

# 618
  • Мнения: 1 007
Със сигурност там такива безумия няма в учебниците и ако не друго, поне децата ще растат нормални.

От нашата образователна система изпитвам сериозни опасения за менталното здраве на децата, ако си учат прилежно безумията, написани в учебниците им, а и стилът им пък Shocked


Децата си растат съвсем нормални, но за родителите е по-трудно. Трябва да следят учебния процес и да се намесват с корекции и допълване. Отделно да вършат собствената си работа. Ако оставят детето само на системата, просто играят на тото.

# 619
  • Мнения: 7 682
Мецане, надявам се сега до погледнеш и от друг ъгъл към НВО , особено по БЕЛ.

Абсолютно, също взех предвид и това, което ти вчера писа, че тези знания за НВО изключително бързо се забравят след това.

И какво излиза - децата учат за това НВО като изоглавени, стресират се, съсипват си здравето и родителите покрай тях също, дават се една камара пари за уроци и курсове, лишава се от почивки и уикенди цялото семейство, и след това всичко се забравя бързо.

А в малките класове какви безумия се учат? Цитираните от мен примери са явно малка част от съдържанието на учебниците.

От учебник по музика за трети клас на издателство "Булвест", одобрен със заповед на Министъра на образованието и науката Нр. РД 09-1318/31.08.2004 г.:

Отдолу иде джип "Митсубиши"
със яка броня, с прозорци скришни.
Всички по пътя той изпреваря.
- Но на кого е? Кой ли го кара?
- Вълчо го кара. Свири и гази!
- А във колата коя е тази?
- Лиска е вътре. И много иска
на мис-конкурса да стане миска.
- Давай, Вълчо, и наддавай
златна пара звънка -
мис да стане твойта Лиска,
гиздава и тънка!


Синът ми учи по Човек и общество в трети клас - урок за Самуил. Седя аз да ми разказва урока и детето обяснява - и на еди коя си дата сърцето му спряло. Аз ей така Shocked - Е само това ли имаш да ми кажеш за Самуил? Защо му е спряло сърцето? - Ми то в учебника не пише, бе мамо. Невярващо отварям учебника - детето цитирало дословно! Няма самуилови войници, няма нищо - най-великото събитие в живота на Самуил според учебника е на коя дата му спряло сърцето...

Урок за буква Б в Буквар за 1 клас, изречение за прочитане и преписване:
Лепо е при баба Бона.

 newsm78
Кой/какво е лепо, не става ясно. Смятам, че единствената причина, поради която изречението не беше Баба Бона е лепотица, е, че не бяха взели още буква Ц.

Пак там, урок за звука дж - стихотворение за тенджерата (в ролята - средностатистическа градска кифла) и джипа (батка с ланец в кола "с мускули"). Емблематично и показателно.

Не помня в кой клас беше, но имаше и едно друго стихотворение - за Лиска, която искаше да стане миска и Вълчо, който трябваше да плати, за да получи тя титлата.

Човек и Общество, 4 клас, раздел История. България е превзета от османците през 14 век, след което някакси лежерно едни 5 века се изплъзват между патриотични приказки за българско Възраждане, Паисий, килийни училища, някакви преговори на материала, някакви общи теми от рода на "Битът на българите през Средновековието" - как живеят трудно, орат с рала и волове и жънат със сърпове. За "османското завоевание" се споменава в 1 (един) абзац, където децата научават, че българите нямали право да носят дрехи в ярки цветове и да носят оръжие. Толкоз.

Такова безумие сигурно само българската образователна система може да сътвори.

Не знам още какво ще реша, но някак си не искам детето и семейството да ставаме част от това безумие. Колкото до седмокласната истерия, още преди две години, когато взех да влизам тук, бях потресен, като разбрах за нея и какви мащаби е приела и още от тогава категорично не искам да ставам част от нея.

В контекста на горните мисли все повече започвам да считам, че и Дойче шуле, и Френският лицей са много по-за предпочитане от което и да било българско училище.

Последна редакция: пт, 27 мар 2015, 18:08 от Татко Мецан

# 620
  • Мнения: 1 007
Мецане, не се притеснявай Laughing Истерията с уроците идва от предоверяването на родителите на системата, вкл. на уроците, които са част от нея. Мисля, че ти няма да имаш проблем с родното образование, защото ще го следиш изкъсо. Ако в пети клас вече не можеш да решаваш задачите на детето, ако не си му прочел (а после и то самото) всички приказки и книжки от твоето детство, значи си станал жертва на системата и тя ще те подхвърля на уроци, курсове и ЧУ и ще се опитва да ти внуши, че преразказът е нещо много трудно и детето ти "има нужда да ходи на уроци".
Не е страшна системата, ако я следиш.

# 621
  • Мнения: 1 359
Че трябва да я следиш изкъсо, безспорно е вярно. Но това е само началото. Много по-същественият проблем е, че детето прекарва чисто физически един твърде дълъг период от живота си в тази система - достатъчно дълъг, за да увреди в значителна степен начина му на мислене, да го затормози с неща, които нямат никакво значение, да отнеме голяма част от капацитета му за учене, защото след цял ден в у-ще или половин + дълго и напоително писане на скучни домашни (при доста учители), то няма безкрайно желание и възможности да учи други, смислени неща, да превърне повечето интересни науки в  по-добрия случай в скучни предмети, в по-лошия - направо да ги намрази, и прочее, и прочее. И за съжаление, докато трае монополът на държавата, в това отношение разликата между ЧУ и ДУ няма как да е същностна.

# 622
  • Мнения: 7 682
Нямам нито време, нито желание да уча заедно с детето, по цял ден съм на работа и в краткото време, което имаме вечер да се видим, предпочитам да общуваме, вместо да учим. С мен никой никога не е учил. Отделни случаи, ако не може да реши някоя трудна задача, да, ама не аз да му я реша цялата, а той да се е мъчил, да има някакви идеи и просто да го побутнеш малко. Ама по БЕЛ и това не може да стане, тъй като тези ужасни граматики аз самият отдавна съм ги забравил:) така че да следя изкъсо системата хич не ми се нрави. Ако аз ще му бъда учител, защо тогава изобщо трябва да ходи на училище?

Изключително е сбъркан такъв подход според мен.

Че трябва да я следиш изкъсо, безспорно е вярно. Но това е само началото. Много по-същественият проблем е, че детето прекарва чисто физически един твърде дълъг период от живота си в тази система - достатъчно дълъг, за да увреди в значителна степен начина му на мислене, да го затормози с неща, които нямат никакво значение, да отнеме голяма част от капацитета му за учене, защото след цял ден в у-ще или половин + дълго и напоително писане на скучни домашни (при доста учители), то няма безкрайно желание и възможности да учи други, смислени неща, да превърне повечето интересни науки в  по-добрия случай в скучни предмети, в по-лошия - направо да ги намрази, и прочее, и прочее. И за съжаление, докато трае монополът на държавата, в това отношение разликата между ЧУ и ДУ няма как да е същностна.
Точно това е, това исках да кажа и аз.

# 623
  • София
  • Мнения: 10 825
....
Изключително е сбъркан такъв подход според мен.

Абсолютно съм съгласна!
Почти съм сигурна, че сме единствената уж развита държава, в която родителите учат като изоглавени с децата си.

# 624
  • Мнения: 19 997
Хихи, дали сме развита наистина Laughing

Имаше и за първи клас някакво помагало за правопис, а пък пълно с грешки. В него се мъдреха думи като педераст, дашен и т.н.
http://www.silnabulgaria.com/%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%B … 0%BB%D0%B0%D1%81/

# 625
  • Мнения: 1 007
Нямам нито време, нито желание да уча заедно с детето, по цял ден съм на работа и в краткото време, което имаме вечер да се видим, предпочитам да общуваме, вместо да учим.

Затова казах, че с тази система на нас, родителите, ни е по-трудно. Ако искаме децата да знаят (не просто да изкарват шестици), разбира се. Едно време с нас никой не е учил, но и учебниците бяха други, и програмите, и учителите, и системата като цяло. Сега ученикът е торба пари и като цяло така се гледа на него. Съжалявам, че е така, не мога да променя системата, но мога да й попреча да се отрази зле върху детето ми. След 4-5-ти клас то вече само се пази  Simple Smile

# 626
  • Мнения: 7 682
Абе хайде че и по наше време системата пак не беше цвете за мирисане. Дори и да се абстрахираме от всички идеологически глупости, които учехме, то и нашите учебници в голямата си част също бяха написани идиотски. Да не говорим, че винаги е било така у нас, да се иска възпроизвеждане на зазубрен материал. Затова обичах математиката, защото там със зубрене не става. Обаче и досега сънувам кошмари как съм ученик и имам да уча по география, история, биология, че съм пропуснал уроци и имам много да уча и се събуждам облян в пот, и това 30 години след завършването на гимназия. По тези предмети чисто и просто си зубрех, това се искаше - наизустяване на изброени в учебника факти, а то сега се оказва, че повечето и от тях са били и страшно изопачени през призмата на тогавашната идеология.

Защо АК са най-добри, че успяват и българският материал, предвиден по МОН, да усвоят отлично, и американския материал да усвоят отлично, получават две дипломи накрая - ами защото се преподава по съвсем друг начин, подходът е коренно различен. Не че знам с подробности как точно преподават, но явно знаят как трябва.

# 627
  • Мнения: 264
Понеже се отвори дума за абсурдите в учебниците и виждам, че доста родители има какво да споделят, може би ще ви бъде полезен този линк (има отделна тема посветена на въпроса):

http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=835135.0;topicrefid=14

Пишете! Споделяйте! И дано някой властимащ наистина обърне внимание на казаното, каквато надежда ни дава авторът на темата.

# 628
  • София
  • Мнения: 542
Лекси, благодаря за отговора!  bouquet Искаше ми се да разбера повече за обучението, усвоявнето на знания. Имам съмнение, че не се държи много на ученето /може и да не съм права, затова търся инфо/, доколкото знам не ходят по състезания и олимпиади... А и фактът, че си имат гимназия, в която за тях е по-добре да си продължат техните деца, ме навежда на мисълта, че нямат сметка да подготвят успешно 7-класниците за НВО.  newsm78 Иначе базата е нова, предполагам, че е добра.
Ако говориш за Азбуки - не мисля че е вярно, по какво съдиш че не се държи на обучението? Братовчедка ми е там в 10кл и учат наистина много сериозно, особено по математика и езиците. Тя е с английски и испански и наскоро я видях колко свободно е почнала да говори испански, бях изумена а хем и е втори език. А по математика тъй като аз я подготвям допълнително покрай класните - ами нивото им е много добро.
А малките не ходят по състезания защото има само 1 и 2 кл, какви състезания в тази възраст?
И не е вярно че предпочитат в гимназията да пордължат деца само от основното, няма как да е вярно - гимназията я има от 20 години, а основното едва от 2г и имат само до 2кл, така че такова нещо няма как да се твърди.
Иначе това което видях наскоро е че имат учители по математика преподаващи джъмп мат.
Тъй като нашия офис е в непосредствена близост до Азбуки имам вече доста колеги, които си записаха децата там, та си мисля, че една голяма част от децата са "земни" идващи от добри, средностатистически семейства.

# 629
  • Мнения: 1 782
Абсолютно съм съгласна!
Почти съм сигурна, че сме единствената уж развита държава, в която родителите учат като изоглавени с децата си.

Амче естествено. Разните азиатски, в това число и китайските порядки и система, едно, че са скапани и не дават резултати, второ и самите държави развити да са...

Общи условия

Активация на акаунт