Не харресвам учителката и методите и

  • 15 878
  • 68
  •   1
Отговори
# 15
  • София
  • Мнения: 17 652
Разбирам Ви напълно. Аз съм в 10 клас и целия клас обожаваме класната си. Тя е страхотен човек, мила, състрадателна, готова да направи каквото може за нас и освен това много печена. А и е млада и хубава, момчетата точат лиги по нея. Тя обаче ни преподава по език, който е ключов в образованието ни. Но на нищо не ни учи. Откакто сме с нея, на всички ни спадна успеха, тя просто не може да ни мотивира да учим. Винаги прави компромиси, с което ние се отпускаме все повече и повече. Не може да задържи вниманието ни по никакъв начин. В час не обяснява нищо като хората, и после дава трудни контролни. Накрая разбира се, целия клас с ниски оценки, и накрая ние сме виновни, че не учим. Е, как да стане... Щяхме да се организираме и да говорим с нея за това, но тя е много чувствителна и ще го приеме за обида. Така че, нямаме друг избор, каквото научим за тези две години това ще е, колкото и да е малко.

О, я се стегни, моля ти се, ти си в 10ти клас, не в 6ти! На тази възраст основният мотивиращ фактор за да учиш би следвало да си ти самата - какво е това, ама тя ни дава трудни контролни - едва ли ви дава контролни, дето не са по материала в учебника - ами вземи го и учи!По-малко разсъждавай кой на каква печка е бил печен, повече чети книги на езика, който те интересува - и ще видиш как бързичко ще си оправиш успеха без да имаш специално назначен Цербер, който да те следи какво правиш през деня и дали си си написала домашните и дали си си прочела урока!
Осъзнаваш ли, че при други обстоятелства би могла да си бременна с 2ро дете? Да носиш истинска отговорност, за истинско семейство?
Осъзнаваш ли, че законът те намира за потенциално достатъчно зряла, за да сключиш граждански брак (със съгласието на родителите, да, но само преди 2 години не си можела да го направиш, дори и Папата да даде съгласие...)

Я се вземете в ръце - групово - и престанете да се държите като малки деца в началното училище или най-много в първите години на прогимназията. За дете във 2ри, 5ти, може би дори 7ми клас е разбираемо да се влияе силно от учителя - вкл. мотивацията му - но вие би следвало вече да мислите - самостоятелно, не да очаквате някой да ви каже - за бъдещето - за това какво ще правите след училище. Вече сте твърде големи, за да проявявате поведение тип "ами тя Моля Другарката така каза и "я у мама дурачка".

# 16
  • Мнения: 151
Разбирам Ви напълно. Аз съм в 10 клас и целия клас обожаваме класната си. Тя е страхотен човек, мила, състрадателна, готова да направи каквото може за нас и освен това много печена. А и е млада и хубава, момчетата точат лиги по нея. Тя обаче ни преподава по език, който е ключов в образованието ни. Но на нищо не ни учи. Откакто сме с нея, на всички ни спадна успеха, тя просто не може да ни мотивира да учим. Винаги прави компромиси, с което ние се отпускаме все повече и повече. Не може да задържи вниманието ни по никакъв начин. В час не обяснява нищо като хората, и после дава трудни контролни. Накрая разбира се, целия клас с ниски оценки, и накрая ние сме виновни, че не учим. Е, как да стане... Щяхме да се организираме и да говорим с нея за това, но тя е много чувствителна и ще го приеме за обида. Така че, нямаме друг избор, каквото научим за тези две години това ще е, колкото и да е малко.

О, я се стегни, моля ти се, ти си в 10ти клас, не в 6ти! На тази възраст основният мотивиращ фактор за да учиш би следвало да си ти самата - какво е това, ама тя ни дава трудни контролни - едва ли ви дава контролни, дето не са по материала в учебника - ами вземи го и учи!По-малко разсъждавай кой на каква печка е бил печен, повече чети книги на езика, който те интересува - и ще видиш как бързичко ще си оправиш успеха без да имаш специално назначен Цербер, който да те следи какво правиш през деня и дали си си написала домашните и дали си си прочела урока!
Осъзнаваш ли, че при други обстоятелства би могла да си бременна с 2ро дете? Да носиш истинска отговорност, за истинско семейство?
Осъзнаваш ли, че законът те намира за потенциално достатъчно зряла, за да сключиш граждански брак (със съгласието на родителите, да, но само преди 2 години не си можела да го направиш, дори и Папата да даде съгласие...)

Я се вземете в ръце - групово - и престанете да се държите като малки деца в началното училище или най-много в първите години на прогимназията. За дете във 2ри, 5ти, може би дори 7ми клас е разбираемо да се влияе силно от учителя - вкл. мотивацията му - но вие би следвало вече да мислите - самостоятелно, не да очаквате някой да ви каже - за бъдещето - за това какво ще правите след училище. Вече сте твърде големи, за да проявявате поведение тип "ами тя Моля Другарката така каза и "я у мама дурачка".

Хаха, най-мразя някой да се изказва неподготвен без да знае каква точно е ситуацията. Какви глупости за брак ми говориш не мога да те разбера, къде отмести темата... Тук не става дума само за мен, а за целия клас, а освен това преди да ни вземе нас един друг клас (тогавашен 11-ти) са я махнали по същите причини, говорили са и с директорката. Така че без да знаеш, не се обаждай, че си смешна. Цялото училище се оплаква от нея. Това че сме големи не означава че сами трябва да учим езика, при положение че за тази цел би трябвало да имаме добра учителка. Ако основата на нещата не се научи в клас и не се обясни правилно от учител, няма как и учениците да го разберат. Така че като толкова много знаеш, купи по един учебник на децата си и не ги пращай да ходят на училище, щото то какъв е смисъла, нали и сами могат да си научат всичко... Възрастта няма значение, иначе гимнация нямаше да има, нали се сещаш, щяха да ни връчат на всички по един учебник и да си учим сами. Учителя е изключително важен елемент в образованието на всеки един ученик, независимо от възрастта. Защото въпреки че сме големи, ние сме тийнейджъри, а за един тийнейджър е много важно да му бъде приковано вниманието, за да научи нещо и да му е интересно. Освен това, тя няма дори нужното образование, за да бъде учителка. Завършила е моето училище със същия този език, но в университета е учила икономика. Първоначално са я взели да замества, защото просто са нямали друга опция. След това са решили да я оставят поради недостиг на учители и тя паралелно е учила езика и е преподавала. Също така, има елементарни неща, които тя не знае в езика, често допуска грешки и много пъти се е случвало ние да я поправяме. Та, ясно ми е, че написа напълно безсмисления си коментар за да се направиш на интересна, но всъщност си смешна в моите очи. Айде със здраве! Simple Smile

Последна редакция: сб, 24 яну 2015, 17:42 от dgeorgiewa

# 17
  • София
  • Мнения: 19 963
Макар да не одобрявам тона, с който отговаря десетокласничката, не мога да си изкривя душата и да  не призная, че е права. Да, на 17 години си много по-осъзнат и отговорен от дете в начален курс и доста по-малко зависим по отношение на мотивацията си от учителя. Но и само с гола  мотивация не става. Иначе нямаше да има нужда от ходене на училище. Всеки желаещ щеше да си хване един учебник направо за ниво С2 по езика и да си учи сам, за какво му е учител....Нали си е достатъчно мотивиран и амбициозен? Основите се полагат от преподавателя (независимо какъв е предметът), мотивираният  ученик пък извлича максимума от обясненото  му  в клас, а после вече надгражда с четене на книги, решаване на задачи, допълнителна работа, правене на упражнения. Peace

# 18
  • Мнения: 13
Ако смяташ, че учебният процес е нарушен - да.
Но ако хем ученето върви добре, хем учителката е добра и детето я харесва, какъв е проблемът?

# 19
  • София
  • Мнения: 17 652
Макар да не одобрявам тона, с който отговаря десетокласничката, не мога да си изкривя душата и да  не призная, че е права. Да, на 17 години си много по-осъзнат и отговорен от дете в начален курс и доста по-малко зависим по отношение на мотивацията си от учителя. Но и само с гола  мотивация не става. Иначе нямаше да има нужда от ходене на училище. Всеки желаещ щеше да си хване един учебник направо за ниво С2 по езика и да си учи сам, за какво му е учител....Нали си е достатъчно мотивиран и амбициозен? Основите се полагат от преподавателя (независимо какъв е предметът), мотивираният  ученик пък извлича максимума от обясненото  му  в клас, а после вече надгражда с четене на книги, решаване на задачи, допълнителна работа, правене на упражнения. Peace



Аз мисля, че - гледайки първия пост, в който основно се говореше за това колко била хубава и млада и как момчетата въздишали по нея - за някое конкретно момче, което въздиша по учителката Wink... "тя не ни кара да учим, пък ни дава трудни контролни"? Икономист не може да бъде назначен за учител в гимназия. Педагогическата правоспособност е абсолютно задължително формално изискване. И аз не бих могла да бъда назначена за учител в училище - и всичките си дипломи мога да си ги завра някъде, понеже нямам педагогическа правоспособност. Нито за учител по пряката ми специалност, нито по каквато и да било друга, колкото и да познавам областта.В тази връзка... моята Танти Герда, мир на праха й, знаеше немски - беше й роден език, беше учила във френско средно училище и беше прекарала войната в Англия. Беше се пенсионирала като машинописка. Поправяла е текстовете - беше вече пенсионерка когато мен ме имаше, за това използвам такова време - но какво от това? Не е имала формалните задължителни дипломи - било за преводач, било за учител. Сега като преводач всеки може да работи - стига някой да му купи превода - но за учители и възпитатели в детски градини все още има изисквания.

# 20
  • Мнения: 151
Макар да не одобрявам тона, с който отговаря десетокласничката, не мога да си изкривя душата и да  не призная, че е права. Да, на 17 години си много по-осъзнат и отговорен от дете в начален курс и доста по-малко зависим по отношение на мотивацията си от учителя. Но и само с гола  мотивация не става. Иначе нямаше да има нужда от ходене на училище. Всеки желаещ щеше да си хване един учебник направо за ниво С2 по езика и да си учи сам, за какво му е учител....Нали си е достатъчно мотивиран и амбициозен? Основите се полагат от преподавателя (независимо какъв е предметът), мотивираният  ученик пък извлича максимума от обясненото  му  в клас, а после вече надгражда с четене на книги, решаване на задачи, допълнителна работа, правене на упражнения. Peace



Аз мисля, че - гледайки първия пост, в който основно се говореше за това колко била хубава и млада и как момчетата въздишали по нея - за някое конкретно момче, което въздиша по учителката Wink... "тя не ни кара да учим, пък ни дава трудни контролни"? Икономист не може да бъде назначен за учител в гимназия. Педагогическата правоспособност е абсолютно задължително формално изискване. И аз не бих могла да бъда назначена за учител в училище - и всичките си дипломи мога да си ги завра някъде, понеже нямам педагогическа правоспособност. Нито за учител по пряката ми специалност, нито по каквато и да било друга, колкото и да познавам областта.В тази връзка... моята Танти Герда, мир на праха й, знаеше немски - беше й роден език, беше учила във френско средно училище и беше прекарала войната в Англия. Беше се пенсионирала като машинописка. Поправяла е текстовете - беше вече пенсионерка когато мен ме имаше, за това използвам такова време - но какво от това? Не е имала формалните задължителни дипломи - било за преводач, било за учител. Сега като преводач всеки може да работи - стига някой да му купи превода - но за учители и възпитатели в детски градини все още има изисквания.


Ами и аз си мислех че икономист няма как да предава език, при това без образование, но тя има връзки и баща й е богат, затова са я взели. Това не са слухове, самата истина е, за съжаление. И това, че е хубава го казах просто за да обясня, че колкото и прекрасен човек да е във всяка една гледна точка, толкова не става за учителка.

# 21
  • София
  • Мнения: 19 963
Скрит текст:
Хаха, Катя, вярвайте си. Такъв глад на учители по езици има, че назначават кого ли не. Казвам го от личен опит. Завършила съм немска гимназия, после висшето ми образование няма нищо общо с педагогическо, а още по-малко пък с немска  филология, но на една родителска  на детето ми, по време на дискусия  с директорката на тема проформа преподаването по езика и непрекъснатата смяна на учители, една майка се изпусна за завършената от мен езикова. И директорката моментално захапа въдицата с подкани. Разбира се, не съм отишла, но на обяснението ми, че освен че си имам друга работа,  нямам и необходимото за целта филологическо и педагогическо образование, беше отговорено, че няма проблем.  Имало си вратичка с работа на хонорар. Rolling Eyes Настоящият преподавател по езика в периода 5-7 клас е учител по химия с едва няколкомесечен квалификационен курс по езика. Не ми се иска да съм на мястото му, тоест съвсем оправдано да ме поправят деца, знаещи повече от курсовете в Алианса.А пък за периода 1-4 клас да не говорим. Там има толкова много начални учители, които преподават английски на същия принцип. Пък вие си твърдете, че все още има изисквания.

Иначе по темата -  силно зависи кое е демотивиращото в поведението на учителката (ако наистина е така). Ако е нещо поправимо и зад искането да бъде променено застанат и други родители, може би е по-добре детето да си остане на същото място.

Последна редакция: нд, 25 яну 2015, 01:30 от пенсионирана русалка

# 22
  • София
  • Мнения: 17 652
Хаха, Катя, вярвайте си. Такъв глад на учители по езици има, че назначават кого ли не. Казвам го от личен опит. Завършила съм немска гимназия, после висшето ми образование няма нищо общо с педагогическо, а още по-малко пък с немска  филология, но на една родителска  на детето ми, по време на дискусия  с директорката на тема проформа преподаването по езика и непрекъснатата смяна на учители, една майка се изпусна за завършената от мен езикова. И директорката моментално захапа въдицата с подкани. Разбира се, не съм отишла, но на обяснението ми, че освен че си имам друга работа,  нямам и необходимото за целта филологическо и педагогическо образование, беше отговорено, че няма проблем.  Имало си вратичка с работа на хонорар. Rolling Eyes Настоящият преподавател по езика в периода 5-7 клас е учител по химия с едва няколкомесечен квалификационен курс по езика.

Учител по химия има педагогическа правоспособност. Дали изобщо знае нещо от химията няма особено значение - моята учителка в гимназията не знаеше нищо. Но има право да преподава, това е. Аз, както и икономиста, както и ти, нямаме. А на хонорар може да се работи наистина (получаваш по-малко, отколкото би взел редовен учител - за сметка на това имаш по-малка натовареност и можеш да работиш и друго), но само докато за мястото се яви кандидат, отговарящ на формалните изисквания.Това е... как да кажа - много удачен вариант за студенти, примерно.

# 23
  • София
  • Мнения: 19 963
Учителят има правото да преподава по химия, не по немски. Wink Особено пък след само двумесечен курс. Но понеже е видно  нечие протеже, изчакващо да се освободи мястото на преподавателя по химия (на когото предстои да се пенсионира), се изявява като "учител" по немски.

# 24
  • Мнения: 1 412
Основния проблем всъщност е, че намирам детето за сериозно демотивирано в учебен аспект

Не бих оставила детето. Децата са емоционално незрели и са склонни да се привързват към подобни. Любими на децата са вятърничави, артистични и отвеяни хора, с които са "на една вълна". За в детската градина това си е съвсем ОК. Но не и в училище.
Ролята на учителя не е да е приятел и другарче в игрите. Той трябва да е зрелият във връзката, да мотивира, да увлича, да води детето напред, но в учебния процес.

Зная, че мнението ми е твърде консервативно за съвременните виждания, че ако се къпем в любов, усмихваме се един на друг и ходим върху розови облаци, това е напълно достатъчно за пълноценното ни съществуване. Но не е.
А ако мотивацията за учене се загуби в начален етап, наваксването от пети клас нататък е ... твърде трудно, да не кажа невъзможно. Повтарям - говоря за загуба на мотивация, а не за пропуск на знания. Да не бъда разбрана погрешно, защото разликата е съществена.

Не знам дали си наясно, но като говориш за мотивация, как да се мотивира едно дете да ходи на училище или да харесва предметите в училище ако не харесва този, който му поднася учебния материал. Важно и това е едно от уменията на добрия учител да умее да поставя граница   

# 25
  • Мнения: 4 841
Не знам дали си наясно, но като говориш за мотивация, как да се мотивира едно дете да ходи на училище или да харесва предметите в училище ако не харесва този, който му поднася учебния материал. Важно и това е едно от уменията на добрия учител да умее да поставя граница   

Наясно съм, че децата на 7 години са напълно в състояние да осмислят дефиницията и да осъзнаят разликата между "забавление" и "задължение". Учителят може да увлича и мотивира децата в рамките на учебния процес, без да е необходимо да се прави на клоун и пре-добър приятел.

Нали това е ролята на родителя - да прецени кое е най-доброто за детето, да му разясни по начин достъпен за възрастта от какво са продиктувани решенията му, да помогне за адаптацията при промените... В крайна сметка в училище се УЧИ, и това е свързано с известни усилия - полагане на труд, спазване на дисциплина, концентрация и съсредоточаване.
"Модерните" схващания, че всичко трябва да става безгрижно и с лекота, под формата на игра, с безкрайно удоволствие и без грам принуда, ще дадат горчиви плодове след време.


# 26
  • София
  • Мнения: 62 595
При такава никаква информация относно методите, не виждам какъв съвет изобщо може да се даде. Не си нося боба, нито кристалното кълбо.
Това с мотивирането е малко хлъзгава работа, защото за мотивацията косвено се съди по резултатите - дали учителят покрива материала и дали детето след това го покрива. Ако детето ми във втори клас не може да чете примерно, и повечето деца са така, или аз постоянно трябва да доучвам с детето неща, които е трябвало да бъдат казани и показани в клас, то хич няма да ми дреме детето колко обича учителката. Но и не бих оставила детето си при уичител, който се държи грубо и настройва децата отрицателно едно към друго, независимо че класът може да е с пълни отличници.

Относно десетокласничката - ако учителката не струва като учител, т.е. не си покрива материала, то колкото и да е мила, хич няма да ми дреме. Колкото и вътрешна да трябва да е мотивацията на един десетокласник, пак трябва да има една основа материал, който е разписан по учебния план, който да бъде покрит.

# 27
  • София
  • Мнения: 17 652
Учителят има правото да преподава по химия, не по немски. Wink Особено пък след само двумесечен курс. Но понеже е видно  нечие протеже, изчакващо да се освободи мястото на преподавателя по химия (на когото предстои да се пенсионира), се изявява като "учител" по немски.

Не е точно така - има формално право да преподава. И след курс за преквалификация може да преподава и специалност, различна от основната. Че е тотално некомпетентен две мнения няма - съгласна съм с теб, че след този курс ще знае немски горе-долу колкото аз знам испански след 7 години Дора - но въпросът е, че той има юридически формално право да преподава в средно училище. А икономистът няма - по каквото и да било. ПОради липсата на педагогическа правоспособност.

# 28
  • Мнения: 151
Катя, не че нещо, ама няма да е никак зле да спреш да философстваш и да се правиш на много компетентна по темата, щото е очевидно че не си и не ти се получава...

# 29
  • ride my bike...
  • Мнения: 1 149
Аз съм икономист и съм била преподавател в гимназия по икономически дисциплини. С липса на педагогическа правоспособност съм Wink. ( Нямаше други кандидати )

Общи условия

Активация на акаунт