Табу ли е третото дете в България и защо?

  • 198 701
  • 6 328
  •   1
Отговори
# 4 695
  • Мнения: 17 224
Да знаят, и четат и пишат. И проекти правят ( днес например гледах, че имат за вулканите).
И разказват... Монтесори метода е много различно от това, което познаваме в България.
Умножаването на числа е естественното развитоие на математиката, тръгват от числата, събиране, изваждане, умножение, начални стъпки на деление

# 4 696
  • София
  • Мнения: 62 595
Ти така и не казваш за какво му е на едно дете на 5 да прави всичко това с умножението и делението на толкова големи числа. За четенето не е проблем да се научат дачетат, за писането с печатни букви също. Въпросът е каква е ползата от едно умение към определена възраст и доколко се осъзнава.  На мен ми е ясно, че ще защитаваш избора си като родител, още повече, че сигурно се ръсиш една чанта пари заради етикета, но ми отговори на горните въпроси не като родителл, а като човек.

# 4 697
  • Мнения: 17 224
Делението, например за часовника. Да познават и часовника, ей така на прима виста например. Боравене с мерните единици, като втори пример. Тук се използват инчове и точно делението е в основата им.
Пишат с ръкописни букви, не знам защо реши, че е с печатни. Това е едно от правилата в Монтесори обучението, писането с ръкописни букви.

Отговарям ти като учител, можещ да сравни двете системи. Детето излиза много по-добре подготвено, та те учат за фазите на луната, за планетите, континентите, различните държави.
Що се касае до заплащанет, всичко детски градини в този район са скъпи, така, че за Монтесори не плащам повече от колкото се плаща за обикновенна градина.

Обучението е на светлинни години от битовите игри, които ти така се опитваш да пробуташ. Единствения недостатък който аз виждам е, че нямат игри. При тях игрите са тихи и индивидуални., няма това изразходване на енергия, която на тази възраст имат в излишък.

# 4 698
  • София
  • Мнения: 62 595
За сачосвика не е нужно да знае да дели. Ако беше до делене,тогава сума ти деца в предучилищна възраст нямааше да познават часовника преди дабяха научили да делят трицифрени числа.Между другото,деленето поне на две и на четири,също много лесно се научава  на съвсем битово ниво. неслучайно на тези базови знания им казват "домашна математика". За мерните единици, също се учи наизуст, особено ако се борави с тях ежедневно.  И сори, ама за фазите на Луната и планетите също може някой да му разкаже вкъщи! Всичко това, за което говориш е обща култура, ежедневна, не е някакво знание, което специално се предлага в училище.  Достатъчно е детето да има семейство, в което хората ги знаят тези неща и са готови да предадат знанията и уменията на децата си. Лично аз не съм особено впечатлена от споменатата от теб система, защото за мен тя нее е нищо особено, нищо, което детето да не може да научи вкъщи на тази възраст.
За ръкописните букви идва въпросът с интегрирането на буквата. Не съм виждала как пише ръкописно дете, обучено по тази система, затова не мога да преценя.

Аз не сравнявам системи, защото на децата функцията им не е на 5 да хходят на училище. Ти просто си възприела, че от малки децата трябва да са в систеемата и толкова. Системата е иззела, а родителите охотно отдали, доста от функциите на възрастните в семейството, включително децата да трябва от учители да учат неща, които се учат вкъщи.

# 4 699
  • Мнения: 14 651
Много ми е интересно как се научават 5-годишни да умножават трицифрени числа, по метода с пресечените чертички ли  Wink Не вярвам, че 5-годишно осъзнава, че едно трицифрено число се представя като а.100+b.10+1.c, че да осъзнае какво значи преход и да може да умножава по стандартния начин. Да научиш 5-годишно да умножава трицефрени числа е като да го научиш на някой трик, никаква друга полза няма.

# 4 700
  • Мнения: 1 384
Монтесори си е чиста битова игра,
Пробвай пак, но имай предвид, че деца на 5 години умножават трицифрени числа

Замислих се. Моите деца, когато бяха на 5, дали им се е наложило и половин път  да умножават в игрите си трицифрени числа. Rolling Eyes Гледам, мисля, премислям, но факта, че не са умножавали и делили трицифрени числа на 5 годинки някак с нищо не им е навредило. Или греша? Какво следва сега, като не са можели да умножават или делят? Ще бъдат ли наказани в живота?

# 4 701
  • Мнения: X
От познатите ми деца, посещаващи скъпо частно Монтесори начално училище, две още не могат да четат и пишат (на навършени 8 години !). Иначе тук е много уважавана Монтесори-концепцията и сигурно има защо...Личен опит обаче нямам, затова ще спра до тук.

# 4 702
  • Мнения: 1 384
A, може, аз не оспорвам концепцията. Просто се замислих-какво ли са загубили децата ми, незнаещи да умножават трицифрени числа на 5 години. Сигурно пропускам нещо. Confused

# 4 703
  • Мнения: X
Да не излезнат мненията ни като приказката за киселото грозде, обаче само това изречение :
" Единствения недостатък който аз виждам е, че нямат игри. При тях игрите са тихи и индивидуални., няма това изразходване на енергия, която на тази възраст имат в излишък. "
е достатъчно , за да приема системата за грешна.

# 4 704
  • Мнения: 14 651
На бас, че ги учат да умножават така. Това не означава, че осъзнават какво правят, нито дори какъв смисъл дава умножението на две числа, просто знаят един трик.

# 4 705
  • София
  • Мнения: 2 952
Много ми е интересно как се научават 5-годишни да умножават трицифрени числа, по метода с пресечените чертички ли  Wink Не вярвам, че 5-годишно осъзнава, че едно трицифрено число се представя като а.100+b.10+1.c, че да осъзнае какво значи преход и да може да умножава по стандартния начин. Да научиш 5-годишно да умножава трицефрени числа е като да го научиш на някой трик, никаква друга полза няма.
В същата посока мисля и аз. Не са чертички, а са едни дъски тип мозайка от детството ни.

Зрелостта да смяташ върви с развитието на абстрактно мислене, умението а.100+b.10+1.c да бъде в главата ти. Смятане с чертички, пръсти, дъски и други методи, позволяващи в много сериозна степен бягство от абстрактното не са уважавани от мен. Децата ми от малки знаят разликата м/у едното и другото и защо пръсти не се свиват зад гърба. Това за пръстите и чертичките сигурно не на 5, а на 3 още съм им го обяснявала.

Децата трябва да играят на 5, всичко което им е необходимо, ако са отглеждани в приемлива семейна среда и приемлива детска градина ще получат без усилие.

Аз имам много повърхностна преценка за Монтесори, сигурно когато и където е подходяща си върши работата. Моите деца винаги са се чувствали ОК със стандартните обучителни подходи, особено пък в предучилищна и ранна училищна възраст  Wink.

# 4 706
  • Мнения: 12 744
Аз много се изкефих на нашата учителка, когато похвали едно дете, че станало пакостливо.

И аз се чудя за какво му е на едно дете да умножава трицифрени числа на 5. То, не че е лошо, но ..

# 4 707
  • София
  • Мнения: 62 595
то, няма лошо в този начин на смятане, но тук не се използва концепцията за число, състав на числото. Детето може ли да си представи какво се крие зад цифрата?
Ако Титина даде пример как умножават децата, много ще съм й благодарна, а и всички тук ще научим още нещо.

Последна редакция: ср, 06 май 2015, 11:39 от Andariel

# 4 708
  • Мнения: X
Много ми е интересно как се научават 5-годишни да умножават трицифрени числа, по метода с пресечените чертички ли  Wink Не вярвам, че 5-годишно осъзнава, че едно трицифрено число се представя като а.100+b.10+1.c, че да осъзнае какво значи преход и да може да умножава по стандартния начин. Да научиш 5-годишно да умножава трицефрени числа е като да го научиш на някой трик, никаква друга полза няма.

Не знам, но тук сигурно половината малтийски майки се хвалят, че децата са били на Монтесори, обаче после научават (евентуално) таблицата за умножение някъде към 10-11 годишна възраст и то обикновено след обещание поне за айпад. Последното е истински случай и младежът получи грамота за най-добър математик в класа в четвърти клас. Смятай другите какви са.

# 4 709
  • Мнения: 14 651
Естесвено, че 5-годишно не може да осъзнае какво означава състав на число, нито може да отговори какво представлява умножението, просто знае да прави един трик, при това с числа, съдържащи предимно цифрите 1,2 и 3, защото с по-големи ще се объркат като патета в калчища. Излиза, че 5-годишните, които знаят да умножават трицифрени числа, чисто и просто знаят да броят, а това го знаят и другите 5-годишни и не е за хвалба.

Общи условия

Активация на акаунт