Табу ли е третото дете в България и защо?

  • 198 577
  • 6 328
  •   1
Отговори
# 4 725
  • Мнения: 23 984
Аз в първи клас си мислех, че никога няма да ми трябва таблицата за умножение и няма смисъл да я уча. Имахме едни линийки с таблицата за умножение и като ме изпитваха, гледах от линийката. В края на краищата неволно я научих таблицата - много изпитваше учителката и всеки път да надничам под чина за линийката ми дойде уморително.

# 4 726
  • Мнения: 317
А аз си ги представях на ябълки нещата, та до ден-днешен като съм изморена или разсеяна тия ябълки се появяват: значи 8х2 е 8+2 и до тях подреждаш наум пред себе си 6 и стават... Simple Smile)



На мен ми липсваше да ми казват защо дадено нещо е смислено да се знае/може. Някак си като бях малка все не разбирах част от какво е, защо ми трябва тази точно основа, защо започвам с това, а не с друго и винаги имаше период на униние за безсмислието Simple Smile Ще се постарая да показвам смисъла от нещата, но пък детето може друго да му куца...

# 4 727
  • Мнения: 17 222
аз го приех като неволна грешка. Но знае ли човек, може и вече десетичните дроби на 5 да са ги изучили.
Само от практическа гледна точка.

# 4 728
  • Мнения: 12 740
Аз се опитах да обясня дробите на тази възраст така: Имаш 3 тортички и 6 човека. Какво павиш? Отговорът без да се замисли беше: купуваш още 3.

# 4 729
  • Мнения: 6 365
Тук е ясно, че има класическо Монтесори (как бавноразвиващите се да не си блъскат главата в стената, а бедните италиански дечица да не станат ваксаджийчета и джебчийчета, а да излезе нещо от тях, примерно добри бакали и пицари).

Има и Монтесори 2.0 за калифорнийски родители, които искат децата им да са с висок социоикономически статут и да имат ранно предимство за Харвард и Калтек.

# 4 730
  • София
  • Мнения: 62 595
  Joy това за двата вида монтесори ми хареса.
 И за тортичките.
аз го приех като неволна грешка. Но знае ли човек, може и вече десетичните дроби на 5 да са ги изучили.
Само от практическа гледна точка.

Коя е тази практическа гледна точка?  newsm78

# 4 731
  • Мнения: 17 222
Оставям те да помислиш сама, разбра се от всичко разбираш, дори неща, които не си виждала. това няма да те затрудни.

# 4 732
  • София
  • Мнения: 62 595
Какво има аз да мисля, не аз твърдя това, което ти си написала! Щом си написала нещо, моля да обясниш! Не съм врачка, за да гадая какво е това.

 

Само от практическа гледна точка.

Та, коя е тази практическа гледна точка и десетичните дроби? Сигурна съм, че и на другите ще им е интересно.
Хубаво, тъпа съм и не разбирам! Затовя трябва да ми се обяснява. Сега на теб се падна тази чест.

# 4 733
  • Мнения: 17 222
0,01 например
или написано по др начин $0,01= 1 цент
Да учат и парите и там използват десетични дроби
Слагат монетки, мачват ги с десетичните дроби, събират, изваждат.

# 4 734
  • Мнения: 14 478
аз го приех като неволна грешка. Но знае ли човек, може и вече десетичните дроби на 5 да са ги изучили.
Абе цъкат ги като златни бобчета, не разбра ли?
 Joy Joy Joy Joy

# 4 735
  • София
  • Мнения: 62 595
Това ли било! А аз си мислех, че е нещо сериозно! И сигурно разбират десетичните дроби толкова, колкото и умножението на трицифрени числа.  ooooh! Нищо де, щом ти харесва тази система, твоя си работа!

# 4 736
  • Мнения: 14 478
Титино-смешно ми е и се смея с глас защото-ами защото тази система по математика е папагалска. Все едно да пишеш без да можеш да четеш, ако ме разбираш...де.
Математиката е наука и иска разбиране на понятията ПРЕДИ да почнеш да "цъкаш" с тях...

Тва Монтесори ми падна в очите още повече-предпочитам да се гради една къща от основите до покрива, отколкото обратното... Wink

Последна редакция: ср, 06 май 2015, 21:45 от Герри

# 4 737
  • sofia
  • Мнения: 9 235
Гери, всъщност еднанаука и понятията, с които борави се разбират най-добре, когато почнеш да цъкаш.
Процесите трябва да са паралелни, за да се разберат понятията. Изначално цъкането предхожда понятието. Понятието е по-горното ниво и е осмисляне на цъкането.

# 4 738
  • София
  • Мнения: 62 595
Формално е така - опитът да се извлече правилото при цъкане. Но децата доста трудно могат да извлекат правилата на десетичните дроби и операциите с тях. Дали са разбрали същината на дробите си личи, когато започнат да оперират с тях както на абстрактно ниво, така и в друг контекст, извън примера с парите.

Сега остава Титина да каже какво се случва, когато мачнат 80 цента с 0.80, после 50 цента с 0.50, и трябва да съберат дробите самостоятелно. Или чрез броенето на центове да прехвърлят долара (това е по-лесната задача).

# 4 739
  • Мнения: 14 478
Гери, всъщност еднанаука и понятията, с които борави се разбират най-добре, когато почнеш да цъкаш.
Процесите трябва да са паралелни, за да се разберат понятията. Изначално цъкането предхожда понятието. Понятието е по-горното ниво и е осмисляне на цъкането.
Да. Но почваш да цъкаш от простото към сложното. Тоест първо е разбирането за число и после простите операции с цели числа. След това вече идва и разбиването на простото число и отрицателните числа. Но това вече може да се възприеме чак към 10 годишна възраст-когато абстрактната мисъл е развита.
Децата на 5 нямат толкова развито абстрактно мислене, за да разберат какво е дробно число и даже цъкането с дроби няма да помогне. Просто няма смисъл. Все едно да се дърпаш за косата, за да излезеш от блатото... Mr. Green

Е-има и гении, разбира се. Може пък детето на Титина да е от гениите..
Баща ми на 5 е можел да умножава 4 чифрени числа наум, но е бил само той-единствен и не е учил в Монтесори, а в Горно Нанадолнище.. Mr. Green

Последна редакция: ср, 06 май 2015, 22:15 от Герри

Общи условия

Активация на акаунт