Как превъзмогнахте страха си от шофиране? Полезни съвети....

  • 82 263
  • 504
  •   1
Отговори
# 480
  • Мнения: 20
Карам активно от сравнително скоро. Това, което ми помага, е да карам редовно.
Спазвай дистанцията, тя наистина е много важна. Следи си огледалата. Централното лъже най-малко. Обръщай се, за да си сигурен при сменяне на лента, че виждаш мъртвата точка. На запад така и учат.
Аз брах голям срам в началото от грешките си. Крила съм се от срам. Ще стане.
А, и основното: Ти си съвсем в началото. Наистина в началото. Не можеш да искаш много на този етап, просто свикни със самото управление на колата.

# 481
  • 1st floor
  • Мнения: 9 782
Боже, аз знам точно обратното - че централното е само за обща картина и да не му се джверявам много. Даже доста хора изобщо не го поглеждат. И не съм видяла никой да се обръща при смяна на ленти.Flushed

# 482
  • Мнения: 6 914
И не съм видяла никой да се обръща при смяна на ленти.Flushed
Ооо, винаги! Първо се оглеждаш в огледалата, че ситуацията е ок за смяна на лентите и в мига, ПРЕДИ да предприемеш маневрата, хвърляш един бърз поглед през рамо, за да се увериш в дистанциите и че няма никой в мъртвата точка.

# 483
  • 1st floor
  • Мнения: 9 782
Сериозно ли?! Толкова години се возя като куфар и наблюдавам различни шофьори и наистина не съм видяла някой да се обръща. Flushed

# 484
  • София
  • Мнения: 2 272
Това винаги ми е било най-смешното нещо.....

При наличие на странични огледала, цели 2 броя и централно, ще се въртя през прозореца да гледам лентите Satisfied Те с цел са там, хора, моля ви, ползвайте ги...

# 485
  • Мнения: 6 914
Понякога е наистина полезно да се информираш, ако имаш пропуски.
Не е смешно. Да си самонадеян на пътя е опасно за теб и за другите.
Някои нови коли имат сензори за сляпата точка (BLIS, Blind Spot Information System), но ако няма сензор - имаш глава и врат.

# 486
  • София
  • Мнения: 2 272
Ама кой говори за самонадеяност? Не съм чувала и виждала някой инструктор да учи курсист на подобна глупост. Ако огледалата ти са настроени оптимално, мъртва точка почти нямаш. За мен е доста по-опасно да се въртя на разни посоки, ако колата ми е в движение, било то и някаква минимална скорост, за да се включа в движението например.

Това е като с шофирането назад при паркиране или друга маневра. Като видя как прегръщат седалките и целите се въртят назад.... опазил Господ.

Както и да е, това си е мое мнение явно, нямам намерение да споря, но не давайте подобни съвети особено на ''прохождащи'', защото това са навици, които остават за цял живот.

# 487
  • Мнения: 6 914
Това е като с шофирането назад при паркиране или друга маневра. Като видя как прегръщат седалките и целите се въртят назад.... опазил Господ.
Изобщо не е като това, нищо общо. Да, най-хубаво се изравнява колата, ако се паркира по огледалата.

# 488
  • Mediterraneo
  • Мнения: 42 547
Не съм самонадеяна в никакъв случай, но да си въртя главата при наличието на 3 огледала... Сестра ми го прави, забелязвала съм, но е единственият шофьор, когото съм виждала да го прави. Не мога да отклонявам очи от пътя при започване на изпреварване, било то и за стотна от секундата. Изпреварвам в напълно безопасни ситуации, предварително съм се убедила, че огледалата не ме лъжат, има голяма дистанция и пр.
Паркиране с извъртане на седалката също ми е неприсъщо. Аз и камерата не гледам, паркирам само на огледала.

# 489
  • Мнения: 294
Наложи ми се да стана активен шофьор в щатите. В началото си правих проучване на маршрутите, за да съм подготвена къде и как ще ми се наложи да се престроявам. Изключвах радиото и избягвах качването на магистрали из града при всяка възможност. Започнах с малка за тукашните размери Хонда Сивик с безобразно грозен екстериор, за да съм спокойна, че трудно мога да направя вида й по-лош. По спомени след първата година вече шофирах с радио и повече увереност. След 5 години вече карах хиляда мили с деца и куче и други дразнители, така че щом аз мога, може всеки.
Аз се въртя при смяна на платната. Тук си се счита за базов навик, но все пак и многолентовите пътища са навсякъде и трудно можеш да видиш идващите от всички ленти.

# 490
  • 1st floor
  • Мнения: 9 782
За Щатите даже съм чела, че късат на изпит, ако дадеш задна и не се обърнеш да погледнеш назад. Но тук в БГ сред моите познати никой не гледа нищо извън огледалата, когато се преустроява. Включително и аз, когато карах.
Не съм шофирала от близо две години, но обмислям да си купя най-накрая кола и да започна отново. Затова съм се намърдала в тази тема.

# 491
  • sofia
  • Мнения: 9 237
О, прегръщам си седалката, особено като паркирам на някое кофти място. Още от ладата имам този навик. Кола без сензори се паркира една идея по-трудно.
И за сляпата точка ми се е случва да поглеждам. И аз като се движа в сляпата точка на някого, гледам да не е за дълго и съм нащрек да не тръгне да се престроява.
От 4 години вече не ходя на работа с кола, защото смених местоживеенето до метро. Като шофирам се усещам как непрекъснато псувам и се нервя, а преди не съм го имала това напрежение. В момента е отвратително за шофиране в София, еле пък в района, в който живея.

# 492
  • Мнения: 2 641
Да прегръщам седалката - не, но и аз винаги хвърлям поглед назад като паркирам. Предпочитам да си се уверя сама отколкото да разчитам на парктроника, а понякога огледалата съкращават разстоянието, а аз знам че имам повече. (Не успявам да го обясня правилно май)

А относно основния въпрос на темата - само с каране се превъзмогва. И мен ме беше страх, но когато взех книжката си от КАТ в същия ден беше готова и регистрацията на колата ми. Бяхме двамата с баща ми с две коли там. Каза че друг вариант освен аз да се кача в едната, а той в другата и да ги приберем - няма. Та се качих абсолютно веднага сама (карайки зад него, но все пак). Бях 12 клас и много настояваше да ходя и до училище с нея (макар че ми беше на 10 минути пеш), за да добия сигурност и рутина в паркиране и всичко. Отделно, понеже той се занимава с автомобили всеки ден след училище ми се обаждаше да карам и пробвам различни коли - автоматици, джипове и т.н. 

Много съм му благодарна към днешна дата за това, че толкова много настояваше, защото смело мога да кажа, че в момента сменям колите си често и нямам притеснение да се кача и да управлявам каквато и да е кола.

# 493
  • В полите на Пирин планина
  • Мнения: 21 653
Истината е в практиката. Аз се чувствам най-добре в града с малкото ми Рено Клио, защото мога да се мушна навсякъде и някак си ми пасва на размерите ( не съм висока), но извънградско не мога да си кривя душата, че с по-голяма кола, от по-висок клас е много по-удобно и лесно.

# 494
  • Мнения: 20
Всеки си преценява сам. Това, че сме виждали малко хора да го правят, е най-малката причина да не се прави. В другите страни се прави.
Доста хора, мъже, са убедени колко прекрасни шофьори са, но реално не е така. Да си самодоволен не е помогнало на никого.
Визирам обръщането. То е съвсем леко, но виждаш мъртвата точка.
А колко огледала имаш, хубаво. Но реално те не ти я показват.
Страничните показват обектите по-далеч, отколкото са. Знаех го, но наживо наистина е супер важно, особено при престрояване на магистрала. Там не можеш да грешиш. Централното ти дава почти истинското разстояние.

Общи условия

Активация на акаунт