Как превъзмогнахте страха си от шофиране? Полезни съвети....

  • 82 266
  • 504
  •   1
Отговори
# 495
  • Велико Търново
  • Мнения: 442
Имам книжка от 10 години, но не карам. Ще ми трябват опреснителни, ясно е. Чудя се дали първо да си купя кола или първо да потърся инструктор? Не знам докато избера кола колко време ще мине.
И може би ми трябва психолог, не карам защото двама роднини починаха на място след сблъсък с тир.

# 496
  • 1st floor
  • Мнения: 9 782
Аз бих купила кола, ако има кой да ми я докара до нас. След опресинтелните е важно веднага да почнеш да караш.

# 497
  • Мнения: 20

Както и да е, това си е мое мнение явно, нямам намерение да споря, но не давайте подобни съвети особено на ''прохождащи'', защото това са навици, които остават за цял живот.
Точно защото навиците остават за цял живот, е хубаво да са правилни.
Да речем даването на мигач - почти не мога да завия без да дам. Майтапя се, разбира се. Много хора, обаче, не дават, точно защото нямат навик.
Затова е хубаво да не сме супер уверени, че само нашите навици са правилни. Погледнете коя да е школа в развита страна. При престрояване и друг случай, когато има сляпа точка в движението, се гледа настрани. При паркиране може огледалата да са съвсем достатъчни. Нещата се усъвършенстват, не са верни единствено научените едно време.
Цитат
Аз бих купила кола, ако има кой да ми я докара до нас. След опресинтелните е важно веднага да почнеш да караш.
Вярно е. Simple Smile

Последна редакция: сб, 01 мар 2025, 19:14 от Landscape

# 498
  • Мнения: 2 713
При престрояване и друг случай, когато има сляпа точка в движението, се гледа настрани.
Гледаш само ако не можеш по друг начин да покриеш сляпото петно, не точка. Ако знаеш какво се случва 3 коли зад теб т.е. си поглеждаш често огледалата няма нужда да си въртиш главата като сова. Когато се престрояваш от лента в лента е достатъчно само да караш известно време успоредно на разделителната линия. Същото е и когато се включваш под ъгъл, примерно на магистрала
И най-вече да си наместиш огледалата така, че почти да няма петно отзад.

# 499
  • Mediterraneo
  • Мнения: 42 547
Точно така. Ако даваш мигач и мигновено се престрояваш, може и да ти се наложи да си въртиш главата. Но ако си дадеш достатъчно време за маневрата( говорим за секунди), няма нужда.

# 500
  • Мнения: 6 914
Ако, ако... Много зависи и за какъв трафик става дума, колко е натоварено и бързо движението. На магистрала с 5 коли в обозримия обсег, с големи дистанции, знаеш цялата ситуация кой как се движи само от огледалото за задно виждане. Ако сте няколко ленти колони от коли и всяка лента се движи със собствена скорост, престрояването е съвсем друга история. Но тези неща се научават с опита.

# 501
  • Мнения: 20
При престрояване и друг случай, когато има сляпа точка в движението, се гледа настрани.
петно, не точка. Ако знаеш какво се случва 3 коли зад теб т.е. си поглеждаш често огледалата няма нужда да си въртиш главата като сова. Когато се престрояваш от лента в лента е достатъчно само да караш известно време успоредно на разделителната линия. Същото е и когато се включваш под ъгъл, примерно на магистрала
И най-вече да си наместиш огледалата така, че почти да няма петно отзад.
Браво. Хайде сега да се заяждаме дали е петно или точка. Петно е, права сте.
Факт е, че съществува и в него има превозни средства. По речника Ви (като сова) мога да се ориентирам, че не търсите съгласие.
Когато те изпреварва някой с много по-висока скорост, и да гледаш назад, понякога изненадва (и аз следя колите назад постоянно). Хубаво е да следиш, но не винаги виждаш всичко. И не, не става с дълго каране успоредно на разделителната линия. Simple Smile
С местене на огледала не става, защото губиш друг обхват. Може би с панорамно да става.
Шофирайте както желаете, явно е безсмислен спор. Само дано не се засечем, защото с подобна "отговорност" лично ще гледам да мина през сляпото Ви петно по-бързо.
Но първото Ви изречение е абсолютно вярно: "Гледаш само ако не можеш по друг начин да покриеш сляпото петно".
Някак усещам заяждане. Явно сте решили, че пропагандирам безсмислено совово оглеждане, без да оценявам другите възможности. Ами не, не е така. Просто често се налага да се огледаш.

# 502
  • Мнения: 2 713
От опитът който имам...
- Налага ми се да обърна глава настрани при включване в път под ъгъл. Примерно на магистрала със скосена ускорителна лента
- Не можеш да попаднеш в зона в която няма да те видя. Това ми се случва веднъж на две години примерно. Може и повече.
- Подходящо наместени огледала могат да намалят петното до под метър. Тогава може да изтървеш някоя микра която е заспала в лява лента.
И не. Вътренето на главата като сова не е нормална и обичайна практика при шофиране.

# 503
  • Мнения: 20
Кой говори за въртене на глава като сова? Само Вие.
Много точно сте описали кога трябва да се поглежда настрани. Кой би се въртял, ако може да се види в огледала?
Случвало ми се е да не видя кола в сляпото петно. Оттогава поглеждам настрани, когато не виждам в огледалата.
Мисля, че просто не се разбираме, макар че и на двете е ясно, че има случаи, когато огледалата не помагат - затова съществува сляпо петно. Затова учат хората да поглеждат:
How to check your blind spot
No matter the scenario – the action is the same.

Check your mirrors
Indicate
Check your mirrors again
Check the blind spot by turning your head and looking out of the window over your right or left shoulder (checking around any door frames or pillars)
Confirm that it’s clear and safe
Make your move with respect to those around you
https://www.rac.co.uk/drive/advice/learning-to-drive/blind-spots … uide-for-drivers/


Предлагам да забравим за совите, но ако, от друга страна, Ви прави удоволствие да вменявате идеи на друг, не мога да попреча. Simple Smile
Лека вечер.

Последна редакция: пн, 03 мар 2025, 03:49 от Landscape

# 504
  • Мнения: 2 713
Кой говори за въртене на глава като сова? Само Вие
Ти
При престрояване и друг случай, когато има сляпа точка в движението, се гледа настрани.
Трети път ще ти го напиша. След като си дадеш достатъчно време преди маневрата, огледалата са достатъчни за да придобиеш представа за обстановката около колата и няма да ти се налага да поглеждаш настрани.
Но за едно си права. Не желаеш да разбереш какво ти пишат другите и даваш линк към обучителни материали. Между другото във Великобритания ли караш?

Общи условия

Активация на акаунт