Грешки при шофиране

  • 30 082
  • 505
  •   1
Отговори
# 315
  • София
  • Мнения: 4 770
Не съм карала дизел, но брат ми имаше пикап (подобен на снимките по-горе) и ми се жалеше, че с БГ дизела през зимата разходът му се вдигал с 2 на 100, ако не сложи някакви добавки. Случвало му се и да му замръзва горивото, каквото и да значи това newsm78 В крайна сметка си купи бензинова кола и каза, че дизел никога повече.

# 316
  • Мнения: 7 681
Ми така де, аз кво казвам.

Случвало му се и да му замръзва горивото, каквото и да значи това newsm78

Точно това буквално си значи. Замръзва и разказва играта на двигателя.

# 317
  • Мнения: 1 281
Абе как дизеловото гориво ще е по-калорично от бензина? И как динамиката ще им е по-добра - дори и съвременните дизели не ускоряват по-добре и по-бързо от бензина.
Останалите работи, за оборотите, КПД-то и живота на двигателя са верни...ама не ме кефят дизелите.


Всички автомобили замърсяват.

Ми разбира се, кой казва друго? Само че дизелите замърсяват повече.

На газ също не ме кефи. Бомба да си возя в колата?!? Ми ако те удари някой където е бутилката и да вземе да гръмне? И под 1% да е риска, пак не ща. Освен това на газ не върви добре колата, няма мощност, няма ускорение. И се намалява живота на двигателя. И харчи повече, отколкото на бензин.

Кой на запад кара на газ?!? Само италианците, които са същите мизерници като нас.

Изобщо не вярвам на басните, че:
-дизелите харчели два пъти по-малко, ето и ти казваш, че разликата не била 20%- А колко е?!? Никога не вярвам на басните, че има кола, която в софийския трафик градско ще харчи 5 на сто. Говорете си ги, ама не вярвам,

-че газовият инжекцион горял толкова газ, колкото и бензин. Говорете си го, ама не го вярвам! Газ харчи поне с 20% повече.

И въобще: - газта е за газовите печки! Нафтата е за тракторите, а за колите от бензина по-хубаво няма! Рекох и отсекох Joy Както казват туземците в книгата на Марко Марчевски "Остров Тамбукту"  - Анге бу!- /аз казах/. Като каже някой от племето занго "Анге бу!" и повече не може да се спори с него, няма да си промени мнението или решението за нищо на света Joy




почвам подред .. някъде ще пропускам .. някъде не  tooth

това ти е енергийната стойност на горивата .. гледай първата колона .. тя е за литри !

Вид гориво:
Бензин    -   91–98  (RON).  29,00 MJ/l или  44,00 MJ/kg
Пропан   -  111       (RON).  23,4 MJ/l или  46,1 MJ/kg
Бутан      -  103       (RON).  26,5 MJ/l или  45,46 MJ/kg
Метан    -   135      (RON).                           39,82 MJ/kg  (природен газ)
Етанол    -  129      (RON).  19.59 MJ/l или 26,40 MJ/kg
Метанол -  133      (RON).  14,57 MJ/l или 22,61 MJ/kg
Газохол   -  93/94  (RON).  28,06 MJ/l или 43,54 MJ/kg (10%Етанол + 90%Бензин)
Дизелово гориво -              40,90 MJ/l...42,47 MJ/kg

сам можеш да видиш, че дизеловото гориво е има няма 25 % по калорично ..
което значи, че от литър дизел можеш да произведеш 25 % повече енергия от колкото от литър бензин .
това първо !
второ както казах вече по рано .. конструктивните особености на дизеловия мотор ..
позволяват да се ползва топлина създадена само от въздух .. тоест дизеловия мотор на практика употребява въздух за да произведе топлина .. преди същинския процес на горене ..

демек .. работата става с ветър  tooth

мощността както по рано казах .. е функция на обороти по нютон метри  ...
и ако видиш една динограма .. ще видиш, че бензина винаги е с по малка мощност при равни обороти ..
силата на бензина идва на високи обороти .. поради това, че гори по бързо от дизела ..
съответно прави по големи обороти по бързо .. и понеже оборотите на мотора влизат във формулата за мощност .. накрая бензина винаги бие , но бие накрая !!! а не в началото или по средата ..
тоест ако говорим за състезателно каране с високи обороти .. бензина е обоснован практически ..
но ако говорим за ниски обороти и градско каране .. не е  


градско каране един мотор с 2000 кубика и турбина да речем .. ще даде 7 .. софия
при същата кубатура и тегло бензиновия мотор ще даде 13 - 14 литра на 100 .

относно газта .. разхода пак се обуславя от калоричността ..
тоест за да произведеш същата енергия .. трябва да изгориш около 20 % повече газ ..
както каза , но газта се смесва по добре с въздуха и има една особеност, че гори малко по продължително от бензина , което наваксва около 10 % от загубата .. зареди калоричността .

а относно ускорението и мощността .. също не стоят по този начин нещата , но за да го обясня и това трябва да ползвам прекалено много техническа терминология

# 318
  • София
  • Мнения: 12 345
Голямата ми кола е дизелова. На дълъг път разходът ми е под 5. На магистрала качва до 5,2 - 5,5. Не съм имала сериозни проблеми с поддръжката, а колата е древна вече - 15 годишна е. И не пуши изобщо.
С малката разходът е над 7, тя е бензинова. Но пък като размери, тегло и кубатура на двигателя е почти наполовина на голямата.

# 319
  • Мнения: 7 681
А с голямата кола колко ти е разходът в София?!?!?
И не пуши, щото ти гледаш напред, а пушекът излиза отзад и не го виждаш Joy
С малката на дълъг път просто не може разходът ти да е над 7. Може в града да е толкова.

# 320
  • Мнения: 12 724
 сегашната харчи много, но със старите ни коли с бензиновата 1.6 i ми бешеточно 2 пъти по-скъпо от1.9tdi

# 321
  • Мнения: 10
След като приключих с курса ММ ми купи една стара астра, която нямаше нищо общо с колата която карах на курса. Идеята беше да се науча да карам що годе добре , да не ме е жал ако нещо я ожуля и най-вече да не отнеса скандал с моя, че е много привързан към колата си  Laughing И така се започна едно диво каране, в началото угасваше на почти всеки светофар, имах затруднения с паркирането , но не ми пукаше и така се научих самичка. Хубавото беше ,че ММ отсъстваше от страната точно в този период и нямаше кой да ми мели на главата за щяло нещяло. Сега като си карам нормално все още ми се меси, но аз не му обръщам внимание. Като е на съседната седалка -да мълчи  Joy
Затова мила, най- добрия вариант е да си купиш лично твоя кола, която може да не е кой знае какво , но да посвикнеш да шофираш и да добиеш самочувствие. И в началото не качвай мъжа си, защото само ще те стресира и може да те откаже от карането.
Успех.

# 322
  • София
  • Мнения: 12 345
А с голямата кола колко ти е разходът в София?!?!?
И не пуши, щото ти гледаш напред, а пушекът излиза отзад и не го виждаш Joy
С малката на дълъг път просто не може разходът ти да е над 7. Може в града да е толкова.

Днес направих около 30 км градско - около 7 л. разход. Като и в двете посоки чаках на ж.п. бариерата във Факултета Mr. Green без да гася колата, защото опашката бе дълга и смятах, че скоро ще вдигнат бариерата. Уви, и двата пъти чаках доста.
И знам, че не пуши, защото аз самата съм карала малката кола зад голямата и знам как стоят нещата.

С малката в града разходът е над 10. В онази люта зима преди 3-4 години е стигала до 17 л., но пък тогава разстоянията бяха все малки и не го считах за ненормално.

# 323
  • Мнения: 2 159
Мъже почнаха спора бензин-дизел...
Съветвам всички дами в темата да...  Popcorn

За протокола... карам бензин, карала съм дизел. По-голяма кола от моята въшка има по-малък разход /100 и е дизел.
Сравнявате нещата "при равни други условия". В реалността проявлението на такъв тип условия клонят към нула. Wink

# 324
  • София
  • Мнения: 4 770
Спорът кое колко харчи и дими ме подсети за една случка. Караме по завоите от Септември към Велинград, а пред нас е стар зил, който кара с 20-се. Таман сме се изнесли да го изпреварваме и той даде газ. Виждали ли сте октопод как бълва мастило? Точно такова беше и нашето усещане. Зилът изхвърли толкова плътен черен облак, че скри пейзажа и трябваше да се откажем да го изпреварваме.

# 325
  • София
  • Мнения: 1 225


Освен това са много по-капризни към качеството на горивото. На бензинова кола от калпав бензин общо взето нищо не може да й стане, докато при дизеловата като се запушат дюзите, ремонта им или нови дюзи струват колкото самата кола. Обслужването на дизеловите е по-скъпо и са по-капризни към консумативите. През зимата може и да не запалят /при съвременните дизели и това е уж решено, но въпреки това на минус 15-20, както често през януари -февруари става, с дизела не си хич сигурен дали ще запали/.


Bullshit ! Grinning

Шофьор съм вече 23 г. Карала съм само дизелови коли . За тези години не ми се е случвало да не запаля сутрин дори и при -23 гр. За дизела през зимата е много важно да има хубав акумулатор .

По темата - за да стане една жена шофьор не трябва да изпитва страх от колата и задължително първоначално сама да е в колата . Баща , мъж ,брат и всякакви мъжки индивиди са излишен дразнител . Mr. Green

На 18 г. карах доста безразсъдно/тогава бях любител на високите скорости /  , сега на 41 г. се ужасявам , че след една година синът ми ще кара кола .

# 326
  • Мнения: 12 724
Дюзите наистина са скъп ремонт.

# 327
  • Мнения: 1 281
тия последните модели дизели , да .. дюзите струват доста ,
но ако караш много нова кола .. то значи себестойността й не е 5000 , нали ..
ако можеш да си позволиш автомобил със себестойност над  50 000 .. дюза от 500 лева да те събаря ..
малко ми се струва нелогично .. и някой май надскача възможностите си ..
освен това дюзите не се чупят всяка година и дефектират главно зареди лошо гориво ..
или не навреме сменени филтри .. примерно .

внимавате каква нафта давате на колата .. сменяте редовно филтрите ..
и ако изпатка дюза .. то ше е по изключение .. а не нещо , което ви се случва за енти път

# 328
  • Мнения: 12 724
Е нали уж си купуваш по-нова кола, за да не харчиш за части? (харчиш = време + пари). Плюс това, един ремонт, каква е гаранцията, че е извършен правилно? Може да е предпоставка да се прибирате с рапатрак или да предизвика друга повреда. Изобщо не се радвам да ми ровичкат по колата.

# 329
  • Мнения: 1 281
новата кола въобще не е гаранция за безаварийно пътуване .

навремето примерно мерцедес се прославиха с 3.0 и 3.5 дизелов мотор с турбина ,
който правеше милион без ремонт .. такива машини са икономически неизгодни за производителя .
говореше се , че ако мерцедес са произвели още някой и друг такъв мотор .. са щели да фалират ..

когато един производител пусне на пазара някакво изделие ... се задължава да осигурява и резервни части за това изделие .. ен на брой години напред .
днес производството на резервни части за автомобили е цяла една .. много мощна индустрия .. отделен отрасъл в икономиката на някой страни ..

и понеже производителите са осъзнали капацитета и мощта на този отрасъл ..
залагат производствени дефекти - капани .. тоест хем си продават резервните части .. и правят една камара пари , хем пък по този начин си създават потенциални дупки за новата продукция, която пускат на пазара ..

какво е производствен дефект ?
един елемент .. да кажем такъв , който не е пряко свързан с безопасността на превозното средство ..
се изчислява неговия живот .. износоустойчивостта му и се използва материал, който след , да кажем 5 години корозира или дефектира ..

така дюзите могат да бъдат такъв елемент и не са евтини .. турбината също може .. на практика почти във всичко може да се заложи капан ..

и така заводите си осигуряват възможност за стабилен приход от резервни части и пазар за новите технологии .. както и парички за разработване на такива технологии ..

важното е да се намери баланса ... между качество и цена ..
тоест автомобила да не е прекалено чуплив , за да не падне реномето на производителя ..
и да не е прекалено здрав .. да не останат без парички и фронт за пласиране на новата продукция ..

а това с правилния ремонт е още един финт ..

сега модерните новите автомобили се произвеждат така ,
че без нужните софтуерни продукти и обучение на специалисти ..
е доста трудно, да не кажа невъзможно сам да си ремонтираш бубу -то ..
тоест слагат ръка вече и на сервизите ..

ако искаш гаранция за ремонта .. отиваш в оторизиран сервиз ..
там не са самоуки специалистите , а са преминали обучение и разполагат с нужната техническа литература да подходят правилно към твоя автомобил ,
но пак остава във въздуха въпроса със съвестно свършената работа ..
тоест някой може и да знае как точно трябва да извърши определените действия ..
но въпреки това да не го направи така както трябва .. и пак да имаш проблем ..
за това искаш гаранция .. и докимент .... като я свършат като кучето на нивата ..
отиваш и си предявяваш претенцията .. ако се правят на улави ..
отиваш в съда и така ...
главоболие е , но целия живот е такъв .. всичко опира до съвест накрая

Общи условия

Активация на акаунт