Грешки при шофиране

  • 30 024
  • 505
  •   1
Отговори
# 420
  • Мнения: X
От сервиза казаха, че това била защитата от превъртане на гумите, поднасяне или нещо такова - не запомних, щом чух, че било нормално.
Много професионално го разясниха хората.
Но и аз голяма трудност срещнах да им обясня, че като си давам Газ, газ, газ и като ми се наложи изневиделица спирачки - храас-тряс.
Ама така се уплаших.  #Crazy
ММ умря да се хили на описанието ми. Пие си кафето с инж. на Ролс Ройс из всички точки на света, а не можеше да ми направи инструктаж предварително, да се излагам така.
 Аз неотдавна взех книжка.
 Embarassed

# 421
  • Мнения: 2 159
Предполагам ABS? По-скоро би трябвало да се чува едно буксуване от гумите. Поне аз така съм го чувала. На моята кола нямам, на чужди са ми го показвали. Thinking

# 422
  • Мнения: X
Добре е да се чуе предварително, а не в екстремна ситуация, защото доста спича този звук, ако не знаеш какво е.

# 423
  • Мнения: 1 281
защита от превъртане на гумите е трашън контрол ..
той ползва датчиците на абс - а и работи на обратния принцип на абс - а .

какви са целите на абс ?

при различните автомобили са различни .
като изключим най новото поколение абс което не е абс а съвсем друго ..
абс е повече пречи от колкото помага ..

предназначението му .. при леките автомобили , е да ви запази управлението ..
натискайки педала на спирачката до край вие блокирате колелата на автомобила ..
челюстите на спирачния апарат стискат диска, който е на колелото и колелетата блокират .
при блокирали колелета .. колата става като шейна .. започва едно триене при плъзгане ..
и вие не че не можете да отклоните колата от треакторията й , но можете в много малки граници ..

какво прави абс- а .. той разблокира челюстите и от там спира триенето плъзгане ..
и започва триене при търкаляне .. при триене при търкаляне .. контрола върху автомобила е в ръцете ви .. но .. автомобила не спира така както при триене при плъзгане ..
и така става едното за сметка на другото .. запазвате контрола над автомобила , но не спирате толкова добре , колкото ако има триене при пързаляне ..

това разбира се има известни условности .. при някой ситуации ..
примерно дъжд и сняг .. автомобила би могъл да спре малко по добре при търкаляне , от колкото при плъзгане , но тези ситуации са изключително малко ..
принципно .. спирането с абс се влошава , но ви запазва управлението ..
тоест можете да намаляте скоростта и в същото време да избегнете препятствието , което потенциално ви заплашва ...

как точно работи абс .?

ами винаги едното колело има малко по добро сцепление от другите колелета ..
едно колело е равно на 360 градуса ..
на самите колелета има гривни със зъби ..
има един датчик над тази гривна, която брои зъбите ..
това го има на всяко колело .. и когато разликата в бройката стане голяма ..
като голяма значи над 30 градуса ..
а тя се получава тогава когато едното колело провлачи ..
системата отчита тази разлика от 30 градуса ..
и освобождава колелета ..
веднага след това .. челюстите пак захапват диска на спирачките ...
и се стартира процеса спиране отначало , но колелото не се влачи , а се търкаля ..

това е в най общи линии абс - а ..

обикновено автомобила спира значително по добре без педала на спирачката да се натиска до край ..
но трябва да сте свикнали с автомобила и да усещате момента в който абс се включва ..
и точно преди да се включи .. леко да отпуснете .. така ще спрете по добре ..

новите абс-и и абс- те на камионите и автобусите не работят по този начин ..
и имат съвсем друго предназначение .. там те са оправдани , но при леките автомобили .. не са толкова практични .

# 424
  • Мнения: X
Да не се натиска педалът до край.
Ясно!
 newsm78

# 425
  • Мнения: 1 281
Да не се натиска педалът до край.
Ясно!
 newsm78

натискайки до край педала на спирачката ..
ако колата има абс .. си гарантираш по лошо спиране ..
трябва да усетиш къде е лимита и от кой момент кога се включва абс-а ..
но това не става с ден два каране ..
плюс зависи много от настилката и съответно сцеплението на гумите с пътя .

можеш да си направиш експеримент на равен път без автомобили ..
засилваш колата и смачкваш спирачката до край ..
ако абс - а работи .. педала трябва да започне да вибрира ..
после правиш същото нещо без да смачкваш педала до край ..
и ще усетиш разликата при смачкан и не смачкан педал до край ..
след няколко опита .. би трябвало да добиеш усещането за което говоря ..

има и други варианти да се избегне вкючването на абс , но са за по опитни шофьори  Simple Smile

# 426
  • Мнения: 7 681
Така си е. Перфектно обяснение по-горе на принципа на работа на абс-а, хем разбираемо, хем супер добре обяснено.
А колкото до "новите" абс-и, признавам си, че за пръв път чувам, че има "нови" - не работят по този начин ли и на какъв принцип са тогава?

# 427
  • Мнения: 1 281
Така си е. Перфектно обяснение по-горе на принципа на работа на абс-а, хем разбираемо, хем супер добре обяснено.
А колкото до "новите" абс-и, признавам си, че за пръв път чувам, че има "нови" - не работят по този начин ли и на какъв принцип са тогава?

под новите абс-си визирам системата ЕБС ..
електроник брейк систем ..

тя ползва пак този принцип, но там вече идеите са други ..



има основна разлика ..
едно системата следи много повече неща ..
като налягане във въздушните възглавници ..
съответно където налягането е по високо ..
там прехвърля спирачното усилие ..
понеже спирачната ефективност е пряко свързана със сцеплението ..
пък сцеплението е свързано с теглото и т.н.

плюс действат превантивно ..
не да разблокират вече блокирало колело ..
а просто не позволяват на колелото да блокира ..
тоест включват системата 30 градуса преди то да блокира ..
преди да се отчете разликата ..
освен това не разблокират всички колелета заедно ..
а само това което е блокирало ..
спирачен път при 40 тона тегло и 90 км ч ..
20 метра по малко .. от колкото при абс  Simple Smile

 вабко .. те са производител .. 2006 е началото  bowuu

# 428
  • Мнения: X
Много е добре, да се прочетат толкова полезни неща, добре, че отворихме темата.
Но на мен ми се налага да сменям колите и за това не мога да свикна със спирачките.
 #Crazy
Но може би добрите шофьори по-бързо се адаптират към различните коли.

# 429
  • Перник
  • Мнения: 284
Да кажа за ABS-а на моята "дърта" кола. Чува се едно туп-туп-туп отвътре - не е стряскащ шум, но нещо май се прецаква, защото дори като не съм натиснала спирачката, се чува този леко тракащ звук(не знам как да кажа по-точно), който издава този лост на автобусите например, които се води някаква си забавяща спирачка, и съм сигурна,че ако в този момент натисна спирачката, тя ще се "удървила",т.е. ABS ще е включен.

Иначе ме е спасявал на два пъти, когато е трябвало да спря рязко и да не нацеля автомобила пред мен при рязко и силно натискане на спирачката, но при мен се включва и при съвсем лекото й натискане.

# 430
  • Мнения: 1 281
Да кажа за ABS-а на моята "дърта" кола. Чува се едно туп-туп-туп отвътре - не е стряскащ шум, но нещо май се прецаква, защото дори като не съм натиснала спирачката, се чува този леко тракащ звук(не знам как да кажа по-точно), който издава този лост на автобусите например, които се води някаква си забавяща спирачка, и съм сигурна,че ако в този момент натисна спирачката, тя ще се "удървила",т.е. ABS ще е включен.

Иначе ме е спасявал на два пъти, когато е трябвало да спря рязко и да не нацеля автомобила пред мен при рязко и силно натискане на спирачката, но при мен се включва и при съвсем лекото й натискане.

за да не се включва абс-а ..
има няколко неща, на които трябва да се обърне внимание ..
приемаме изначално, че модула на абс работи нормално .

гумите трябва да имат еднакъв грайфер ..
тоест не трябва да са различни .. или напълно гладки  Mr. Green
после дисковете не трябва да са криви ..
не трябва да спирачен апарат да задържа ..
и феродото на накладките да си е там ..
а не да трие желязо в желязо .. и така абс-а ще се включва по изключение ..
а не докато пипнеш педала ..

# 431
  • Мнения: X
Защо понякога когато, спирам  със завиване ми скърцат леко спирачките?
Това лошо ли е?

# 432
  • Мнения: 1 281
Защо понякога когато, спирам  със завиване ми скърцат леко спирачките?
Това лошо ли е?


зависи какво имаш предвид под скърцане .
но най вероятно феродото на накладките е твърде твърдо

и лошо чак не , но има отношение към спирането ..
иначе ако шума е като стъргане .. значи че накладките са свършили

# 433
  • Мнения: X
От сервиза казаха, че било от влагата ли ?
Но съм длъжна да проверя мнения. Wink

# 434
  • Мнения: 1 281
От сервиза казаха, че било от влагата ли ?
Но съм длъжна да проверя мнения. Wink
от влагата може да не спира добре ..
може и да скръцне , но веднъж .. и ще изсъхне веднага ..
ако е постоянно .. самото феродо е твърдо

Общи условия

Активация на акаунт