За спорта, образованието и границата между тях

  • 8 152
  • 145
  •   1
Отговори
# 120
  • Мнения: 3 634
На някои деца обаче амбициите и възможностите не достигат за поприще по-различно от терена и В-групите. Най-доброто образование не може да им даде това, което не желаят/могат да получат. Майките им, разбира се, не пишат тук.

# 121
  • София
  • Мнения: 62 595
Животът за тези деца продължава и след 25-30 год възраст, и ако не  имал блестяща кариера, донесла му пари и възможности да се развива и живее и след приключването й, тогава смисъл няма, поне според мен.


Следя темата, удържах се след неадекватни включвания, но след това искам да попитам - каква е разликата между посредствено образование с претенции и посредствено спортуване с претенции? Ако ще си мислим как днешното дете ще е един 35-годишен провал, дайте направо да не го пускаме на училище.
Образованието в България в момента е безплатна забавачка. Ако става дума дали да се наблегне на ходенето в българско училище дневна форма, или на спорта - по-добре да се наблегне на спорта.

Безплатна забавачка е за тези, които не искат да учат. А това за 35-годишния провал е глупост на квадрат!
колкото до разликата, вече я описах - светът е пълен с посредствени счетоводители, лекари, музиканти, учители, монтьори, адвокати и пр., но тези хора по живо по здраво си вадят хляба цял живот. В спорта или си сред първите, или си аут от парите и играта, а и не можеш да разчиташ, че от дете и юноша-спортист (нищо, че се водят мъже и жени от един момент нататък), ще можеш да си вадиш цял живот хляба като посредствен спортист. Същото е и с танцьорите - или са от добрите, или танцуват по кръчмите, и то до време, защото амортизацията на физиката си казва думата. Никой не дава пари за посредствен спортист, особено пък дълги години.

# 122
  • Мнения: X
На някои деца обаче амбициите и възможностите не достигат за поприще по-различно от терена и В-групите. Най-доброто образование не може да им даде това, което не желаят/могат да получат. Майките им, разбира се, не пишат тук.
Това важи с пълна сила и за образованието.

Андариел, познавам ПРЕДОСТАТЪЧНО висшисти, хванали таблата или зад касовия апарат. И те са имали някакви амбиции и са си загубили времето, защото нямат капацитета за повече, а нерядко просто нямат късмет. Наистина не виждам как точно следва "логичният" извод, че дори силата очевидно да ти е в краката, а не в главата, пак трябва да залягаш само над учебниците. Нито пък другият "логичен" извод, че който си тренира крайниците, не си тренира мозъка.
Спортът е плюс към образованието, а какво казва мечо Пух знаете всички. По-добре посредствен спортист с посредствено образование, отколкото само с посредствено образование - него така или иначе всички го имат, но всеки намира с какво да го надгради.
Между другото, малко извън темата, но не разбрах къде в България има курсове по палеонтология. Ученическата ми мечта беше да изкопавам динозавърски скелети. Не намерих къде в страната мога да се образовам в това поприще, за реализация да не говорим.

# 123
  • София
  • Мнения: 62 595
не зная откъде ги вадиш тези издови, но са... само твои.

# 124
  • Мнения: X
Ще трябва да ти цитирам всички мнения на Лиляна, според която неграмотността е ключово неумение. А ме мързи да копирам.
Ти всъщност за какво се бориш в темата? Децата да спортуват или да не спортуват?

# 125
  • София
  • Мнения: 62 595
в такъв случай се обърни към Лиляна, а не към мен. Аз отговарям за това, което съм написала собственоръчно.

защо да не спортуват, нека си спортуват! Но за мен всичко това е в сферата на хобито, а не на професионално поприще. Поне аз държа на това да се ходи редовно на училище и да се учи съвестно. Ако някой възприема спорта като своя основна дейност, а училището като хоби, ок, значи се е определил професионално. Не заради друго, а защото спортаната кариера е с къс срок на годност, а този младеж/девойка порастват и се превръщат във възрастни хора, които имат десетилетия напред да живеят.

# 126
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
...Наистина не виждам как точно следва "логичният" извод, че дори силата очевидно да ти е в краката, а не в главата, пак трябва да залягаш само над учебниците. Нито пък другият "логичен" извод, че който си тренира крайниците, не си тренира мозъка.
...
По първия ти извод - кой и кога решава, че силата на едно дете не е в главата? Аз имам отговор - мама и тати решават след първата победа на стадиона и преживяната пет минути слава и сто лайка във ФБ от познати, които са казали браво на детето, ще стане шампион. От там нататък, те започват да чакат тези моменти и обработват детето си, че то никога няма да стане лекар, то просто няма нищо в главата си и трябва да действа само с краката.

По втория ти извод - този, който си тренира мускулите повече от здравословния максимум, губи от времето си за учене, а ако все пак успява, няма време за детство. А това също не е добре. Едно дете освен да носи радост на мама, трябва да има социални контакти, да играе и да се забавлява.

# 127
  • Мнения: X
Животът за тези деца продължава и след 25-30 год възраст, и ако не  имал блестяща кариера, донесла му пари и възможности да се развива и живее и след приключването й, тогава смисъл няма, поне според мен.


Следя темата, удържах се след неадекватни включвания, но след това искам да попитам - каква е разликата между посредствено образование с претенции и посредствено спортуване с претенции? Ако ще си мислим как днешното дете ще е един 35-годишен провал, дайте направо да не го пускаме на училище.
Образованието в България в момента е безплатна забавачка. Ако става дума дали да се наблегне на ходенето в българско училище дневна форма, или на спорта - по-добре да се наблегне на спорта.
Така ли?
Виж разликата най- просто, като за човек, имащ образованието за безплатна забавачка.
Едно момиче тренира усилено , има някаква спортна кариера , която на 25-30 приключва и след това нищо, плюс някаква диплома за средно образование и никакви други умения освен тренировките. Какво прави това момиче, като излезем от сферата на мечтите, че всеки пенсиониран или нереализиран спортист си отваря школа? За шивачка даже няма да я вземат.
А някое друго, което също може да си е тренирало нещо за удоволствие няколко години, но е завършило някаква икономика, примерно, поне секретарка ще стане,защото има придобити и други знания и умения освен подскачането.

# 128
  • Larnaca, Cyprus
  • Мнения: 435
Говорим за различни неща .......т.е.
Когато говорим за СПОРТИСТ това НЕ значи че ще зареже съвсем училището, никой не е казвал такова нещо от мамите на спортисти тук, напротив ....обяснихме че до седми клас децата са отличници, оттам нататък поради по-голяма заетост от една страна и от друга страна пубертета ....ще занижим малко успеха. Колко малко зависи от детето-юноша и желанието му да учи, няма АБСОЛЮТНО нищо общо със това че тренира или свири или се занимава със изкуство.

Друг е въпроса вече кое трябва да се избере........!!!!

Вариантите са два ..............за спортистите

1, или се занимава със спорт и паралелно учи със спортна насоченост било спортно училище или университет, които имат съвсем други програми съобразени със тренировките ....а не както е във нормално училище-университет например.

2, или се занимава изключително само със спорт и нищо друго ....това което обсъждате вече три страници и го разгледахте от всички ъгли.

# 129
  • София
  • Мнения: 62 595
само малко ли занижава? И не е като всички да са отличници.
За спортните училище изобщо не искам да отваряме въпрос, че там е голяма пародия ученето. И си проличава.  После и във НСА не могат да изкласят. По-добре дори в най-обикновено училище без профил, без нищо, отколкото в спортно.

# 130
  • Русе
  • Мнения: 12 236
   Предлагам ви поглед върху един форум, в който пишат родители и спортисти. Темата е подобна на тази. За и против спортното училище. Може ли да си отличник и състезател. Разни такива въпроси, само дето се обсъждат от хора, пряко заинтересовани и ангажирани с темата, а не от такива, които си съчиняват,предполагат, чували навярно,познавали някой си...

http://www.rgym.info/forum/viewtopic.php?f=4&t=6612

   

# 131
  • Мнения: 4 841
а не от такива, които си съчиняват, предполагат, чували навярно, познавали някой си...

Това беше ненужно грубо. Не виждам никакъв проблем човек да изкаже мнение и без да е пряко засегнат от един въпрос, всъщност 90% от темите във форума са точно такива - изказване на мнение, включително и по въпроси, по които нямаме практичен опит. Което не пречи да имаме наблюдения и изводи, обаче.
Да не говорим, че има доста неща, които отстрани и безпристрастно се виждат по-ясно, отколкото "отвътре" и с емоционална обвързаност.

За мен е еднакво неприемливо в слънчев пролетен ден (като днешния например) едно дете на 10-12 години да решава 6 часа задачи по математика, както и да се затвори в прашна зала за да сръхнатоварва неукрепналото си тяло.
Ама на - деца разни, родители разни, приоритети всякакви.

За мен лично, цялата посока е сбъркана. България е малка страна, и вместо да се мъчи за "елитен" спорт и "високо" изкуство, би трябвало да се наливат пари в масовите такива. ВСИЧКИ деца да имат достъп до спорт, музика, танци, и т.н., ЗА УДОВОЛСТВИЕ.
А не в един момент треньори/преподаватели да започват да неглижират тези, които не искат национални и международни успехи, и буквално да ги отказват, за да работят само с тези, които "поддават" (и деца, и родители) и са готови на какви ли не чудеса, в името на "успеха". 



# 132
  • Мнения: X
Ще стане секретарка, а не шивачка?
Хм.
Не само от спорт не разбирате, ами и от образование, степени на образование, дипломи и реализация. Всичко това ви е непозната материя.
Шивачка може да се стане много по-лесно, отколкото секретарка. И аз мога да стана шивачка, а не мога да шия.

# 133
  • Русе
  • Мнения: 12 236

За мен лично, цялата посока е сбъркана. България е малка страна, и вместо да се мъчи за "елитен" спорт и "високо" изкуство, би трябвало да се наливат пари в масовите такива. ВСИЧКИ деца да имат достъп до спорт, музика, танци, и т.н., ЗА УДОВОЛСТВИЕ.

 Това е абсолютно вярно. И е достатъчно широка тема. Имаше преди време подобна тема и много дебати по нея.Аз също имам подобна позиция и затова детето ми не е в спортно училище.  Но сега говорим за възможности да се съчетават образование и спорт. Реакцията ми, макар и по-груба  
Скрит текст:
не че може да се сравнява с преобладаващите тук
- беше адекватна на налагане на мнения без обосновка. Не може да се поставят всички завършващи определено училище, всички деца занимаващи се със спорт, всички родители на деца, които спортуват, под един знаменател и да се сложи черта и да се се направи всеобщо заключение че дадена кауза е обречена. Още повече, че участващите в темата търсят точно възможности.

  

# 134
  • Мнения: X
Ще стане секретарка, а не шивачка?
Хм.
Не само от спорт не разбирате, ами и от образование, степени на образование, дипломи и реализация. Всичко това ви е непозната материя.
Шивачка може да се стане много по-лесно, отколкото секретарка. И аз мога да стана шивачка, а не мога да шия.

Да, бе, не разбираме.
Говорим за посредствени висшисти, дадох елементарен пример. Като си завършил икономика, но не си нито много амбициозен, нито много кадърен, нито живееш в София с многото възможности , баш  секретарка ще станеш, или по ново му " офис- асистент".
А ти като не можеш да шиеш едва ли ще те вземе някой за шивачка. Знаеш ли какви норми гонят шивачките?

Общи условия

Активация на акаунт