ЧЕТВЪРТОКЛАСНИЦИ, успех в пети клас!

  • 43 909
  • 736
  •   1
Отговори
# 510
  • Варна
  • Мнения: 2 133
"За съжаление, моят печален извод е, че училището убива нуждата от учене и създава нужда от постигане на определени оценки/резултати."

От всичко написано дотук, за мен това е много много важно. Защото децата прекарват толкова много време от детството си в училище, а резултатът е негодувание срещу това, което (ги карат) да правят.
За мен и за детето това беше и причина да пробва в друго училище, макар и да сме наясно, че натоварването в среда от отличници ще е много повече.  А ако се окаже, че не е неговото място, пак ще мислим.
Някой сравнявал ли е състезанията за влизане в СМГ и в другите градове? От написаното от вас някак си мисля, че в СМГ трудността е била доста по-голяма (дори и да вземем предвид, че в София се борят повече деца за едно място).

Извинете за неосведомеността, но в София има ли ЕГ с прием от пети клас и ако има, какъв е интересът?

Докато системата на образованието ни не се промени, напливът за елитни училища ще е все повече и повече. Изпити има и за детски градини! Конкурентността тепърва ще се увеличава, такова ни е времето.

# 511
  • Мнения: 8 984
  Аз мога да ти отговоря за Монтана.Влизането в СМГ е в пъти по-трудно от  влизането в нашата МГ.Мога да преценя,защото племенникът ми е ученик на СМГ,сега ще е 7ми клас и съм доста съпричастна със всичко,което се случва с него.
   Относно прием в ЕГ-има в Монтана и Ямбол,ако не ме лъже паметта.За нашият град е възможно,защото гимназията е общинска,а кметът на общината направи доста по въпроса,за да разреши министреството този прием.За съжаление ,с новия закон за Образование,май няма да има вече такъв.

# 512
  • Варна
  • Мнения: 2 133
Благодаря, марулета. Във Варна също няма прием в ЕГ след IV клас, може би не могат да решат въпроса с подготвителната година. Но може би има и други причини. А има доста деца (които познавам), които с радост биха кандидатствали там.

# 513
  • Мнения: 822
Тук не съм съгласна, децата ми ходят със желание и мотивация на училище , имат и искра в очите(предполагам повече заради социалната дейност , де), но искат да са там и с хрема и кашлица.

И този който рисува прекрасно продължава да прави картички, дори и за мен, а другия ги надписва. Правят проекти, но само ако темите са им интересни.

# 514
  • Мнения: 8 984
   Честно казано,те няма да учат кой знае колко повече АЕ от другите петокласници.Но имат възможност за втори чужд език,и да им преподават други преподаватели-особено по м-ка и БЕЛ,за да се подготвят добре за 7ми клас.Който иска да продължи в ЕГ след 7ми клас с АЕ,кандидатства и почва с другите отначало.Това,което е определящо за мен,да подам идеята на синът ми за това у-ще е,възможността да попадне в друга среда,да му преподават авторитетни учители/за нашият град/,да участва в различни проекти,по които работи у-ще.
   Учителката,която изведе 12 клас по БЕЛ тази година,ще води на 5ти клас.Нейните ученици са с най-висок резултат в града на ДЗИ.Знам,че и без уроци няма да мине,но е важно на каква основа ще стъпи частният учител.Този "филм съм го гледала " с дъщеря ми,даже имах главна женска роля-отличничка,6 след 6,а накрая на частните уроци се върнаха да учат материалът за 6 клас,за да стигне до подготовка за матури.

# 515
  • Sofia
  • Мнения: 4 036
Ученолюбие = любов към учението, към ученето.
Като малка просто си обичах да уча, да чета, да се ровя из учебници, речници, енциклопедии, да се информирам, да търся нови знания откъдето мога /книжарници, библиотеки, книги от близки/. Реално отвсякъде попивах. И на училище обичах да ходя, беше си ми интересно да научавам нови неща.
Синът ми не е ученолюбив, но е буден и умен. Всичко се прави с малко или повече натиск.

# 516
  • Мнения: 3 379
И моето ходи с желание, но не виждам искри за повечето неща. Иначе като се наложи да си остане у дома поради болест, след 2 дни вече мрънка, че си иска в училище. Обаче ставаше дума за нуждата от учене, което аз разбирам по различен начин.

В София няма прием в ЕГ след 4-ти клас. Има доста училища, които са с езици от първи клас и затова за първи клас е много труден приемът в много т.нар. "елитни" училища.

# 517
  • Варна
  • Мнения: 2 133
mivan, браво на децата ти и на това, че сте случили на училище, среда, преподаватели... (а децата- и на родители Simple Smile)
При нас в базовите часовете е скучно, от много деца го чувам това; и да си ученолюбив, след километрични еднообразни изрази за умножение/деление (примерно), ти писва, но "това е програмата, това е нивото". Виж, спортът и трудовото са супер Simple Smile Но и часовете по музика бяха намразени.
Заради приятелчетата, игрите, да - желание за ходене на училище има, но не е това въпросът.
SZA, благодаря за инфото за ЕГ!

# 518
  • Мнения: 10 547
Питах за нуждата, изначалната такава, която се заражда много преди края на четвърти клас.
Иначе бях убедена, че децата от темата масово ходят с желание и искри в очите на училище.
Не ми се сърдете, нищо лично. Просто присъствам в училище не само като родител.  Peace
В едно есе, отличено с награда, детето ми чудесно го формулира, не че ми е дете, училището е задължителна нужда  Simple Smile и всяка трудност и нежелание днес, утре ни се отплащат.

# 519
  • Мнения: 3 379
Ами аз нали за тази точно нужда от много преди 4ти клас написах. Както и че точно в училище искрата угасва Simple Smile

kasmet4e, аз сега видях, че детето ти е в първите 20 по рейтинг в СМГ, детето наистина има талант!!! Браво на нея!

Последна редакция: ср, 01 юли 2015, 17:19 от SZA

# 520
  • Мнения: 10 547
Зависи, SZA, как е горяла и как е подклаждана искрата преди това.
При мен се случи, и то при не едно дете, искрата да пламне в процеса на учене.
До преди идването в училище, никой не е давал материал да се разгори.

Винаги съм имала едни притеснения, свързани с успешността на децата ми. Завършила съм елитна столична ЕГ. Бяхме както и пълни отличници, така и хора, които завършиха с успех около 4,50.
Истината, много странна и дори несправедлива за мен, е че вторите някак успяха повече от нас, тези със златните медали. Ние сякаш горяхме и прегоряхме за науката, а при другите ищаха за знания и мотивацията за напредък дойдоха на преден план след края на гимназията.

# 521
  • Sofia
  • Мнения: 4 036
Точно в тази посока щяха да тръгнат и моите мисли и писАния тук, Каси  Peace
А пропо, ти учителка ли си? Ако да, нормално е да виждаш нещата и от двете страни!
Тъкмо щях да напиша, че много често отличниците в училище не стават отличници и в живота... и може би точно затова не се притеснявам толкова за моя синковец. Точно защото тези с просто добър или много добър успех в училище се реализираха впоследствие много по-успешно и с повече финансова стабилност, в сравнение с такива отлични ученици като мен... дето и в езиковата гимназия, и в университета после, завършихме с близо до пълната шестица... И какво от това, като работим за някого, като получаваме в повечето случаи мизерни заплатки, оставаме в България и сме вечно зависими от нещо и/или някого, а другите отдавна просперираха, било в чужбина, било тук, но в хубави фирми и бизнеси.
Не е само до късмет, убедена съм в това! Може би е до манталитет, до начин на мислене. Знам ли и аз. До освободено съзнание, ако искате. Аз бях послушна, изпълнителна, прилежна като ученичка и студентка, но явно НЕ това са качествата, които са необходими за финансовия просперитет в бъдеще.

# 522
  • Мнения: 558
Какво значи отличник в живота? И кой определя кой е отличник и кой не? Коя е отличничката. Бизнесдамата, която урежда важни сделки, домакинята отдала се на децата ти, държанката която си разхожда Чихуа-хуато си в  Мола или пък лудата глава обиколила света?  Мисля, че не е съвсем коректно да сравняваме нашето поколение с това на нашите деца. Да, и сред  моите съученици в момента най-добре финансово, доколкото това е някакъв измерител на успешност са не най-големите отличници. Да, но такава е ситуацията в момента,  в България. Как ще е след 15 - 20 години, някъде по света?

# 523
  • Мнения: 3 379
За мен финансовото благополучие на нашето поколение не е особено пряко свързано с образованието ни. А и никога не ми е хрумвало да измервам успеха само по този показател.

# 524
  • Мнения: X
На мен пък, ей това твърдение:
... много често отличниците в училище не стават отличници и в живота... и може би точно затова не се притеснявам толкова за моя синковец. Точно защото тези с просто добър или много добър успех в училище се реализираха впоследствие много по-успешно и с повече финансова стабилност, в сравнение с такива отлични ученици като мен...
ми е най-любимо след твърдението, че на който му върви математиката, не му се отдава литературата.  Mr. Green
Това, че сред списващите тук родители има не дотам добре реализирали се отличници, не означава, че това е общовалидно правило. По-скоро гроздето е кисело.  Не за всички, разбира се.

Общи условия

Активация на акаунт