Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 26

  • 118 619
  • 761
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 6 971
ЧеКа, благодаря!

За него и сега е игра, но с едно единствено правило - на него да му е забавно.  Cry
Ще помисля как да създадем нови правила, които да направят това положение приемливо. Преди време пробвах в такива моменти да променя играта му и му предложих вместо да щипе, гъделичка и дърпа, да ми масажира пръстите на ръцете, защото са уморени. Хвана се 1-2 пъти, но след "масажа" се връща към основното си забавление.
Понеже много обича да получава грамоти и медали може да въведа грамоти с различна степен на похвала или неодобрение и някаква награда за получени определен брой грамоти с похвала.

Благодаря още веднъж. Щом при вас е помогнало вероятно и при нас ще се получи.  Hug

# 31
  • В заешката дупка
  • Мнения: 5 479
Не очаквай магия. Търпение и постоянство са много нужни. Късмет!

# 32
  • Мнения: 15 773
Сензорна дисфункция имат често и хората в норма. Не се лекува,подхожда се като при алергиите - работи се за понижаване прага на чувствителност или със стимулация на нуждите от сензорно задоволяване.Чека и Рори говорят за протиВоположни страни -висока и ниска чувствителност - при сензорна дисфункция.

Моят син има СИД по доста направления ( аз също). На 3 години не позволяваше въобще да бъде пипан,вчесван ,гален,не можеше да се режат нокти, с опакото на дланите си можеше само да докосва местата с много мека кожа(примерно корем или вътрешна част на сгъвка на лакътя),запушваше уши от музика, висок говор,не понасяше живо пеене, ярка светлина.Само във вкусовата сфера имаше нужда от стимулация с твърди хрупкави храни и смучене.

Започнахме да работим като беше на 3,четкали сме кожата,косата с меки бебешки четки,практикувахме прегръдка с одеяло и прочие,слуха стимулирахме с музикотерапия, четене на глас с вариации на гласа, домашни постановки и др.Давам си отчет че колкото по-рано се започне по-добре и по- бърз ефект има.Съответно не знам как се терапевтират по-големите деца трябва да е сложно .

# 33
  • Мнения: 2 860
ре-ге, как провеждахте музикотерапия, сами или със специалист и при кого? Лошото при малката е, че при нея проблема със шумовете и звуците страшно много се влоши, което доведе да страхова невроза. Преди беше поносимо и съответно ние и специалистите не сме обърнали внимание. Ама то какво да обърнем, сега бях на гости, имаше 3 деца съвсем в норма, двете дивееха и крещяха, а третото си запуши ушите да не ги чува и никой не сметна това за нещо необичайно.

# 34
  • Мнения: 6 971
Ре - ге,
благодарение на споделеното от теб за начина по който сте се справили с рязането на ноктите на детето успях и аз да реша този проблем.
Налагаше се от бебе да го дебна да заспи дълбоко и да се извърти в подходяща да хвана крачетата поза. Беше голямо приключение рязането на нокти. И ритници съм получавала. А педиатърката не можеше да разбере какво и говоря и съответно не можа да ми даде полезен съвет. Решението го намерих тук в темата.
Първо пробвах с галене със стара четка за зъби около ноктите /той не дава да ги изхвърлим и си ги прибира, но пък след време се губят  Grinning/, после почнах да галя и целувам пръстчетата на ръцете и пръстите на краката и целите стъпала и така постепенно той започна да приема тази процедура и вече я правим в будно състояние - първо на ръцете, после с уговорки и преговори и на краката и към днешна дата около две години след като започнах да прилагам споделеното от Ре-ге стигнахме до момент в който детето признава, че при палците чувства силна болка, но на останалите пръстчета няма силно дразнене и вече не си дърпа и крие краката.


Благодаря на всички за споделения опит!  Hug
 

# 35
  • Мнения: 10 573

Въпрос към мамите на учениците от спектъра:
Как се научиха децата Ви да четат?



Моят първокласник се научи в училище. Буквите познаваше и си пишеше името на 5, но не се опитваше да чете и нямаше интерес.
Сега чете с огромно удоволствие, чете на глас на брат си, или си чете сам. Аз им чета всяка вечер.

Нали Хриси още не е в първи клас?

Рори, как така всички книги и уроци ще чете сам, ако след три месеца става на 8....И моят е горе-долу на толкова, но смятам книгите да четем заедно, уроците също, за да знам какво разбира...

# 36
  • Мнения: 10 573

Нещо за размисъл:
Аутизъм – голямата лъжа
Цитат
Синът ми има аутизъм – заболяване, отричано направо от медицинската общност.
Тук ще изброя най-честите проблеми, които едно дете с аутизъм може да има както и начини да се справи човек с тях....

Ох....Трагедия и пълно безумие.

Затова чета само и единствено проверени източници- Темпъл Грандин и такива като нея.

# 37
  • Мнения: 6 971
Deziderata,

Става на 8г. след три месеца, завършил е първи клас и може да чете. При това установих че добре чете и на ум, даже по-добре отколкото на глас. Напълно е във възможностите му да си чете уроците, условията на задачите по математика и книгите от списъка който госпожата даде за лятото. Но отказва да го прави. Демонстрира, че няма да чете и че не го интересува.  
Децата от класа му и други деца на същата възраст четат някакви истории тип детско романче за удоволствие, без никой да ги кара. Аз не очаквам такова геройство защото знам че не се интересува. Но поне минимума - това което госпожата дава за лятото трябва да си го прочете сам. Най-малкото да поддържа някакво ниво на четене.
Разбира текста и може да разказва и да отговаря на въпроси по него, ако иска. Не е само мое мнение. Наложи се да говоря с директора и за да се сети кое е детето си погледна записките от "изпитите по четене" които е провел и каза, че бил най-добрия четец в класа и за разлика от другите които чели механично разбирал текста и отговорил най-добре на въпросите му. Реагирах с учудване и недоверие и след като отново си провери записките директорът потвърди, че става въпрос за моето дете. Тогава си дадох сметка че детето  нарочно в къщи ни е карало да си мислим че не може и му е трудно да чете, за да ни накара ние да му четем. Отказва да разбере че е важно сам да прави това което може и че четенето и писането са много важни знания.

# 38
  • Мнения: 15 773
Дезидерада
Детето на Рори е високо функциониращ. Те имат проблеми от друго естество - поведенчески. Може би за нея е по#подходящо да се съветва с родители на Аспергери.


Гала
Пиша за събития отпреди повече от 5 години. За това чудо ни говори терапевтът която работеше в Карин дом.Прилагахме с импровизации в дом условия, даже пеехме въпросите на заданията,по време на занятията Също- песен със знаци. Докато мисли за знаците звука дразни на втори план .Да спомена че пролетта принципно е период на влошаване на СИД и заекването ако има.

Последна редакция: нд, 31 май 2015, 17:58 от _re_ge

# 39
  • Мнения: 10 573
Нито упреквам Рори, нито я съветвам.

Нещо не се разбираме, както виждам. А детето ми на същата възраст е и е високо функциониращ. Какво се опитваш да ми кажеш?

Последна редакция: нд, 31 май 2015, 19:25 от Deziderata

# 40
  • В заешката дупка
  • Мнения: 5 479
"Високофункциониращ" и "нискофункциониращ" са  доста неясни и подвеждащи понятие, които в някои случаи могат и да бъдат вредни.  Особено и като се лансира идеята, че щом си "високофункциониращ" проблемите ти нямат нищо общо с проблемите на останалите аутисти. Въобще не е така. Принципно "високофункциониращи" се кръщават аутисти, които говорят, могат да се грижат за себе си без много чужда помощ и се справят що-годе добре с учебния материал, но това не означава, че не могат да имат силно изразения специфични аутистични особености (или други съпътсващи аутизма особености), като примерно, фиксации, ограничени интереси, нефлексибилност на мисълта и поведението, сензорна дисфункция, слаба емоционална регулация, слаби организационни способности, слаба концентрация и т.н. В същото време един аутист може академично да не се справя добре,  да не говори добре, т.е. да е "нискофункциониращ", но да има по-слабо изразени сензорни проблеми, по-добър емоционален контрол, да е по-флексибилен и т.н. Инетелектът не прави аутистичните черти по-слаби, още по-малко от "друго естество" така че проблемите да са просто "поведенчески". Тази посока на мисълта е един голям капан, който може да нанесе много голяма вреда за децата нарочени като "високофункциониращи".

Последна редакция: нд, 31 май 2015, 20:42 от ЧеКа

# 41
  • Мнения: 10 573
За първи път ми се случва да задам въпрос на потребител и друг да ми направи забележка. Интересна е атмосферата в темата ви за взаимопомощ.  Mr. Green

И майките на невротипичните първокласници следят процеса, не е като да оставиш детето на самотек. Затова и попитах.

# 42
  • В заешката дупка
  • Мнения: 5 479
Аз на 8 също четях със сина ми. И сега на почти 10 (след 2 месеца ще стане) пак съм с него (или баща му, де) докато чете на глас. Може да чете, разбира текста, отговаря правилно на въпросите, но не обича да чете. И сам никога няма да седне да чете. Доста зор видяхме докато започне да чете у дома за домашно. Номерът беше да го направим рутина, с която да свикне.

# 43
  • Мнения: 6 971
Deziderata,  Hug

Извинявай, ако съм те засегнала. Щом момченцето ти е на 8г. и високофункциониращо може би ще успеем да си помагаме една на друга да ги разберем по-добре и да сме им по-полезни в преодоляване на дефицитите.
  
Ре-ге е права, че на моя син проблемите са поведенчески. Просто не иска нищо да прави сам, дори това което може да прави. Избира да е наблюдател, слушател, не участник.

Не очаквам да седне да чете сам. Когато е сам в стаята почти нищо не прави. Гледа ТВ и се търкаля в безумни пози на дивана. Предлагам му да ми чете на глас. След като откаже предлагам да чете на ум ако така му е по-лесно и после да ми разкаже какво е прочел. И така не иска.
 
ЧеКа, а след като вие му четяхте когато вече е знаел да чете как след това се съгласи да почне да чете сам?

# 44
  • Мнения: 10 573
Deziderata,  Hug

Извинявай, ако съм те засегнала. Щом момченцето ти е на 8г. и високофункциониращо може би ще успеем да си помагаме една на друга да ги разберем по-добре и да сме им по-полезни в преодоляване на дефицитите.
  


Не си ме засегнала,  Hug. Изискванията ти за самостоятелност ми се сториха много високи спрямо възрастта, но сега вече те разбрах по-добре.  Peace
С _re_ge  се получи някакъв странен кикс, така и не разбрах защо.

Аз чета на децата, защото ми е и приятно, на тях също. Това е едва от септември, преди това не търпяха да им чета, беше много тъжно. Сега коментират, имат предпочитания, даже се карат коя книжка да четем....въобще имаме сериозен напредък.
Аз си чета сама от 3 годишна, но с майка ми си четяхме на глас доста дълго, просто за удоволствие.

Общи условия

Активация на акаунт