Явлението "Бг-продавачка"

  • 98 844
  • 1 465
  •   1
Отговори
# 1 155
  • Мнения: 5 177
Току-що имах случка със сгрешена цена в Кауфланд. Отидох на информация,  най-културно проовериха, извиниха се и ми върнаха разликата..

# 1 156
  • Мнения: 9 782
На продавачката трябва да й е позволено от управител или собственик да прави отстъпки и да намалява цени до някакъв % в подобни ситуации. Съмнява ме обаче на всяка да й е позволено. В хипермаркетите е ясно - винаги има някой на по-високо ниво, който да се намеси. Но ако е  в малък обект, продавачката е сама и изпадне в подобна ситуация какво прави? Продава на по-ниската цена и поема разликата? А чия е грешката? Може и да не е нейна.
Водна лилия, на твоите стотинки не съм обърнала внимание, извини ме. Бях се хванала за 4-те лв разлика в цената на шампоан в аптека. Не че и те са кой знае каква сума, но ако трябва да ги допълниш в касата от твоя джоб пак ти остава едно горчиво усещане. Така както на клиента му става неприятно, мислейки, че го лъжат, така и на този, от който се очаква да поеме вината може да му стане неприятно, особено пък ако си знае, че не е виновен. Та мисълта ми беше малко повече поставяне на мястото на другия не е излишно. Повечето продавачки ни облужват, не защото ние сме великия клиент, а защото имат нужда да работят, да получават заплата и да си хранят децата.

# 1 157
  • Мнения: 2 127
Аз съм съгласна, че може вината да не е в продавачката. Съгласна съм и че не е редно Пенка да е объркала цените, а пък аз да вадя от моя джоб да попълвам разлики. Малкото квартално магазинче си има собственик - звъни му се и той казва как да се реши случаят. А ако шефът толкова иска тази разлика да се попълни, прави проверка кой е слагал цените и този, който е направил грешката, си поема отговорност. И не се караш на клиента, който ти обръща внимание, че цената е сгрешена, понякога просто да се извиниш е достатъчно.
Поставям се на тяхно място, не само се поставям - била съм там 5 години. Именно и затова не подхождам винаги със скандала. Последващите ми реакции, обаче, зависят от държанието, което ми демонстрират насреща Peace

# 1 158
  • Мнения: X
Водна лилия , не съм визирала конкретно твоя пост за сгрешените цени,просто ми се мерна и за това реагирах,защото миналата седмица колежката беше заприходила блуза с грешна цена на етикета...идва клиентката да плаща и блузата вместо 43.50 лв. / по етикет / ми излиза 46.50 лв. по програма...сконфузно и за мен и за клиентката...звъннах на колегите в склада да ми кажат коя е реалната цена,те не вдигат...съответно хващам блузата на цената по етикет и 3 лв. съм назад  Peace , бъркам в джоба си и ги давам от себе си  Tired
Ами представи си,че днес ми се случи това с десет клиента  ooooh!
Повечето продавачки ни облужват, не защото ние сме великия клиент, а защото имат нужда да работят, да получават заплата и да си хранят децата.
Peace много точно.
Не ми беше детската мечта да работя като продавачка,но уви - това е положението.Това не означава обаче,че съм по-елементарна / да не кажа проста и долна / от другите хора,напротив - смятам себе си за достатъчно интелигентна и образована,па макар и проста продавачка  Peace

# 1 159
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Жана, нямаш ли възможност да маркираш свободна цена?
На десет клиента като ти се случи, ще кажеш на този, който слага цените да оправи разликите и ще му кажеш, че каквато е изложената цена, на такава се продава.

# 1 160
  • Мнения: 1 959
Ами аз пък не разбирам вие как не разбрахте,че тук не е чужбина,та все е чужбина пример давате  Tired

А защо да не се дава за пример, след като там доста добре са уредени отношенията-продавачи-клиенти?

# 1 161
  • Мнения: X
Защото е мнооого далече от реалността в Бг и колкото и да се дава за пример,файда няма  Peace
Лиляна, какво имаш в предвид под "свободна цена" ?  Thinking

# 1 162
  • Мнения: 1 959
Но хората пътуват вече много. Виждат неща, които изглеждат елементарни за постигане и предлагане и не разбират, както и аз, защо и в България не е така. Какво и е толкова на реалността в България?

# 1 163
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
....
Лиляна, какво имаш в предвид под "свободна цена" ?  Thinking
Такава, която не ти е по програма. Понеже твърдиш, че:
....идва клиентката да плаща и блузата вместо 43.50 лв. / по етикет / ми излиза 46.50 лв. по програма......

# 1 164
  • Мнения: X
Е как какво й е? С Англия / където гледам,че си / ли да сравняваме Бг ? В колко магазина,от които си купиш нещо,носиш го една седмица и отидеш да го върнеш,ще ти върнат парите ?
Даже и без да го носиш това нещо и отидеш да го върнеш,пари без да направиш скандал и да заплашиш с проверка,няма да ти върнат  Peace
Какво да дъвчем,че хората много пътували и че понеже много пътували и не разбирали защо тук е различно  ooooh! , ами различно е,то ако не беше различно и ти нямаше да си там,а щеше да си седиш в Бг.
Лиляна , в програмата цените изключително рядко са грешни,та за това си и знаех,че грешката е от нас  Peace Както писах,звънях да питам,но никой не вдигна,след което аз хванах блузата на цена по етикет.По-късно,когато се чухме с колежката от склада,тя потвърди,че цената е сгрешена от нас  Peace

# 1 165
  • Мнения: 2 127
Жана, защо ти да ги даваш? Ако ти си сбъркала цената, да, но ако не - този, който е сбъркал, той да си поеме разликата Thinking
Цитат
Не ми беше детската мечта да работя като продавачка,но уви - това е положението.Това не означава обаче,че съм по-елементарна / да не кажа проста и долна / от другите хора,напротив - смятам себе си за достатъчно интелигентна и образована,па макар и проста продавачка  
С това съм съгласна. В крайна сметка, ти си там, за да си изкарваш хляба - работиш, за да получиш пари, както всеки друг. Всяка професия си има своето предназначение и продавачката не е в никой случай по-малко ЧОВЕК от шефът във фирма Х, който си купува кафе от нея. Обясни го, обаче, на някои хора. Мен веднъж един такъв ме разплака на работното ми място, а си падам перде.

# 1 166
  • Мнения: X
Жана, защо ти да ги даваш? Ако ти си сбъркала цената, да, но ако не - този, който е сбъркал, той да си поеме разликата Thinking
Малко сме на принципа "Който е на работа,да се спасява"  Tired
Ти си добре,че си перде,ама понякога каквото и перде да си,като почнат да те забиват в земята,не се издържа  Tired Винаги съм се чудела на демонстрирано високомерие...

# 1 167
  • Мнения: 1 959
Жана, в твой интерес е също да се сравнява с чужбина.
Не знам от къде е тръгнало това, че клиентът винаги имал право и така било и по чужбина. Не е така.
Не, носена дреха няма да ми приемат. Няма и да се приеме да викам, крещя и обиждам.

# 1 168
  • Мнения: 4 188
Нас не ни пуснаха в Технополис с разпечатана половинка мин. вода. Охраната каза "не може". Жена ми направи скандал, че водата е за детето при нужда. Дойде управител, и той каза, че " не може" иии това ни е последното ходене там. Теглих им една хубава, българска, и без нас в оборота.

# 1 169
  • Мнения: 9 782
Нас не ни пуснаха в Технополис с разпечатана половинка мин. вода. Охраната каза "не може". Жена ми направи скандал, че водата е за детето при нужда. Дойде управител, и той каза, че " не може" иии това ни е последното ходене там. Теглих им една хубава, българска, и без нас в оборота.
Защо не може с вода? Shocked Аз винаги имам вода в себе си, особено пък лятото е задължително.

Общи условия

Активация на акаунт