Явлението "Бг-продавачка"

  • 98 549
  • 1 465
  •   1
Отговори
# 315
  • Вестерос
  • Мнения: 39 258
Не ми пречи да са на седянка, стига да са любезни. От продавачки, на които видимо "досаждам" не купувам нищо!  Naughty Особено пък, ако се каня да им изсипя един куп пари за нещо - визирам примера с абитуринтските приготовления.

Крайно време е явлението "бг-продавачка" да проумее, че с отегчени въздишки клиенти не се печелят. Живеем  във времена на пренасищане - и магазини има, и стока. Ще си купя от другаде.
Напълно съм съгласна! Видя ли , че досаждам директно си излизам.

Прави ми и друго лошо впечатление, когато са 2 или 3 продавачки и пред мен почнат да обсъждат клиентите преди мен на висок глас. Грубо е във всяко отношение.

Във Варна масово са така, много рядко вече попадам на любезна продавачка. Не държа да ми се усмихва и подмазва , за да си купя нещо, просто любезност и някакво уважение.

# 316
  • Мнения: 13 194
На фона на мърлявите гледки в магазини, учреждения, училища, да, прави впечатление.

В първото училище на сина ми- децата като банкери с бели ризи, учителките като докерки с мазни и изторбени дънки.Не всички, де, но не малка част от тях.

# 317
  • София
  • Мнения: 12 374
Аз пък се размечтах от поста на Светкавица  Grinning

Лиляна, дефиницията ми за измитане на под задължително включва говорене с някой ''по-горе''. Последният път беше зимата, в офис на куриерска фирма - освен, че вербално изразих мнението си за съществото, което симулираше дейност, поисках да извика и мениджъра. Той ми заеква десет минути, а после още толкова ми се извинява. Дивойката беше позеленяла.

Цигареният аромат е кофти, да.

# 318
  • Мнения: 10 547
 Joy За петстин лева заплата толкоз- с докерски дрехи.

На мен пък примадоните в училище ме докарват до бурен смях. Панталон/пола със сако и стига, не работя в МС или НС.

# 319
  • Вестерос
  • Мнения: 39 258
Да се включа и аз - работила съм като продавачка като първа работа. В три различни сфери.
За мен поне беше важно да ми е интересно това, която продавам.
След години се оказа, че някои хора са ме помнили Simple Smile

И второто - имам все някакво подозрение, че продавачките в Бг се влияят от отношението на клиента, защото заплатите им са невисоки.
Извън БГ за един час работа изкарваш сума, с която можеш да купиш доста повече, отколкото с тази, която изкарваш за същото време тук - на крак, цял ден или на смени.
Груби са хората във всеки бранш с ниско заплащане. До човек е, да, но и супер ниските пари влияят.


Зависи къде. Примерно в магазин в центъра на Варна вземат над 800лв  ooooh! Докато бях в магазина си обсъждаха със съседката - продавачка заплатите. Аз бях потресена  Joy

# 320
  • Варна/Лондон
  • Мнения: 1 446
А това вече е много относително.
Любимото ми "в чужбина". На всяка втора дума.
По принцип, не персонално.
Първо, темата е за бг продавачки, и второ - и Сърбия е чужбина, и Канада също.
Аз не съм на твоето мнение. Peace
Зависи явно кой къде е ходил.
Merri_An, авторката ''позволява'' да намесваме  чужбина, поне в първият пост така прочетох. На мен ми е интересно да чета за продавачки от държави, в които не съм ходила. Simple Smile
Интерсно ми е къде другаде освен в България, продавачки в реномирани магазини ще те гледат пренебрежително заради облекло или расови фактори. Peace

# 321
  • Мнения: 23 975
Е, нали Опра Уинфри отишла в Швейцария и продавачка отказала да ѝ покаже чанта, защото била твърде скъпа. Ето, че и у нас е като в Швейцария  Joy

# 322
  • София
  • Мнения: 12 374
Е, собственичката на магазина твърди, че е станало недоразумение..заради езика основно  Mr. Green
Ей, бях я забравила тази история.

http://www.theguardian.com/tv-and-radio/2013/aug/09/oprah-winfre … -racist-treatment

# 323
  • Варна/Лондон
  • Мнения: 1 446
кукумицинка, това е защото си клиент, който се държи възпитано и на ниво. Аз също давам повече от полагаемото на редовните и качествени клиенти.
Таис, аз оставам с впечатление, че много клиенти точно това очакват- да им се кланяме. Е, няма как да се почувстваш специален, ако наистина не си такъв.
Не искам да споря, но точно това ме дразни в облужващият персонал-те преценяват кой е специален, а не помагат на клиента, да се почувства такъв, независимо как е облечен. От миналото си на сервитьорка, професия, която работех с кеф, съм научила много, но най-важното-уважавай този, който те уважава. Винаги съм работила в реномирани ресторанти с класа на обслужване и най-кофти клиенти са точно тези, които ти си мислиш, че са заслужили да им ...задниците. Няма да изреждам поименно всички известни ''звезди'' които са минали през ръцете ми Laughing, но най-милият бакшиш от 50 ст. ми е от един опърпан дядо, попаднал по погрешка в заведението, обслужен с отношение от мен...разплака се. Помня този дядо, той ми беше поредният пример да не съдя по хората от външният им вид, а да ценя човека в тях.

# 324
  • Мнения: 3 031
Джеронимо,   bouquet

# 325
  • София
  • Мнения: 12 374
И от мен   bouquet за Джеронимо. Хубава история и смислен пост.

# 326
  • Мнения: 2 592
Точно това имах и аз предвид, Джеронимо  Simple Smile

# 327
  • Тра-ла-ла
  • Мнения: 21 221
Пресен пример от кварталната аптека. Влизам аз, поздравявам и слагам рецептата на гишето. Отсреща кисела и опулена аптекарка изсъсква "Кажете" и отсвирва рецептата. И се започна:
Аз: - Трябва ми лекарство "Х"
Аптекарката: - В каква форма?
Аз: - Хапчета
Аптекарката: - Как хапчета?
Аз: - Такива кръгли (много добре знам как изглежда въпросното лекарство)
Аптекарката още по-тросната: - Ама вие знаете ли, че това е антибиотик?
На мен ми досмеша: О, да, разбира се че знам, даже имам и рецепта и ведро тикам листа още по към нея. Пак го отсвири Mr. Green
Аптекарката: - Още нещо ще искате?
И аз пак започвам да декламирам какво ми трябва при условие, че на рецвптата пишеше 3 лекарства, ама кой да чете.

# 328
  • Мнения: 4 740
Джеронимо   bouquet Страхотно.

# 329
  • Мнения: X
Джеронимо, Анонимния по-горе беше писал/а, че всеки клиент има право и трябва да го накараш да се почувства специален. Това няма как да се случи на всички клиенти, тъй като както ти се дразниш на тросната продавачка, така и аз имам пълното право да се дразня на троснат клиент и да не му целувам ръка на влизане в магазина. От нас се изисква да сме отлично продуктово подготвени, да поздравим и изпратим с усмивка. Под специален имах предвид съвсем друго, но не ми се навлиза в примери и подробности, само пояснявам, че имам клиенти с които ми е такъв кеф да си общувам, че едвам ги пускам да си тръгнат. Разбира се, получават най-доброто отношение, защото са си го заслужили. Може би съм прозвучала, сякаш селяндурите и темерутите ги гледам лошо и сигурно ги бия, но не, просто се държа по-стегнато и резервирано, точно в техен тон.
Знаете ли кога ще се оправят нещата? Когато хората разберат, че не са сами на този свят и никой с нищо не им е длъжен.
Клиента е винаги прав що се отнася до качеството на предлаганата стока, която е закупил. Ако не е доволен има пълното право да я върне в законов срок, да предяви рекламация и т.н. Но някой да ми обяснява, че нашата стока е еди каква си и не била истинска, при положение, че сме монополисти, ще ме извинявате...

Общи условия

Активация на акаунт