Явлението "Бг-продавачка"

  • 98 576
  • 1 465
  •   1
Отговори
# 255
  • Мнения: 2 658
Скрит текст:
А, това с разговорите, докато има клиенти е изключено. На мен ми се е случвало да си говорят по телефона съвсем спокойно. Това е грубо нарушение, обкновено взимам каквото ми е нужно и дори не казвам довиждане на служителката. Просто като цяло нямаме нужното ниво нито на обслужване, нито на пазаруване. И пак казвам, зависи много от това каква стока се предлага.
Корделия, ако касиерка в Пикадили се усмихне сърдечно сигурно се връщаш да си допазаруваш.  Peace

Касиерките в големите вериги са много важна брънка. Пазарувам само с карта и ми е важно да имат бърза мисъл, бързи ръце и приятна усмивка. Предпочитам някои магазини точно заради касиерките, а други ги избягвам. Да, връщам се в магазина.

# 256
  • Мнения: X
Аз попадам предимно на по-възрастни жени, от които нямам твоите очаквания, някои се справят по-бързо, някои не. За мен е важно да си тръгна с всичко необходимо. Но хората сме различни, важното според мен е щом имаме претенции, че сме индивиди с ниво над средно интелигентното, сме длъжни да се държим като такива.

# 257
  • Мнения: 2 658
Възрастта им не оказва влияние, Теичка. Много приятно впечатление ми направи обръщението по име към мен "Доволни ли сте, госпожо Госпожева?", все пак касиерката си беше направила труда да ми прочете името върху картата.
Това с претенциите не го разбрах.

# 258
  • Мнения: 5 508
Интересна дискусия сте заформили Simple Smile
Нямам нищо против продавачката да пуши цигара, да пие кафе или да говори с тези от другите магазини отпред, но държа при влизане в магазина да не ме гледа злобно чудейки се как пък точно сега реших да вляза ... Naughty
Не обичам и прекалено досадни продавачи, на които им казвам, че търся това и това или че не искам еди-какво-си, а те да започнат с "Ама пробвайте това ... Това е много актуално, защо не го погледнете" и т.н. Или след като им кажа, че просто разглеждам и не търся нещо конкретно да започнат да ми вървят по петите Naughty
Случвало ми се е да си набележа нещо в даден магазин, да отида за да го взема, но да отложа покупката докато на смяна дойде друг продавач заради по-неприятно и дръпнато държание на сегашния.
С влизането ми в магазин или отиването ми на каса винаги поздравявам с усмивка. Дори да не съм в настроение не се държа дръпнато, нелюбезно и надменно. Държа и хората срещу мен да го правят. Не ме интересуват семейните им проблеми, не ме интересува временното им неразположение и всички други фактори, които им влияят. Ако искат да ми вземат парите трябва да се държат добре!
По този повод ми се е случвало да чакам на ужасно дълги опашки на някоя каса, само за да съм или за да не съм при точно определен касиер Peace

# 259
  • Мнения: 196
Възрастта им не оказва влияние, Теичка. Много приятно впечатление ми направи обръщението по име към мен "Доволни ли сте, госпожо Госпожева?", все пак касиерката си беше направила труда да ми прочете името върху картата.
Това с претенциите не го разбрах.
Просто карат момичетата да ви четат имената. На теб това ти харесва, докато други се възмущават от този факт. Не им е приятно на хората да си чуват фамилията. Simple Smile

Аз от няколко месеца работя като касиер. Стигнах до извода, че българинът е начумерен индивид, който дори и добър ден не може да каже. Не всички са такива, но е масово. Усмихваш му се, поглеждаш го в очите и му казваш "Добър ден", а насреща ти тишина подплатена с намръщено лице и свити устни. И като видиш десетина такива екземпляра още от самото начало на работния ден, направо ти се убива желанието за работа. Чудя се, толкова ли е трудно да отговориш на поздрав и да се усмихнеш насреща. Повярвайте ми, усмихнатият клиент ще бъде по-добре обслужен и съответно ще бъде по-доволен от покупките.

# 260
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Начумереният клиент е такъв, защото е много лъган. Той все очаква някой да го излъже, да го прецака, да му пробута боклук и клиентът става мнителен и сърдит.
Не е така обаче там, където магазинът е спечелил уважението на клиентите и те влизат с усмивка.

Аз например съм най-начумерена в Джъмбо. Там все ме предупреждават, че подлежа на пребъркване или пък да си пазя личните вещи, че има джебчии. Ми грешна им е политиката, така не ме карат да пазарувам с удоволствие при тях, а се страхувам да не ми се случи нещо или да ме заподозрат в кражжба. Айде без мен.

# 261
  • Мнения: 2 658
Скрит текст:
Възрастта им не оказва влияние, Теичка. Много приятно впечатление ми направи обръщението по име към мен "Доволни ли сте, госпожо Госпожева?", все пак касиерката си беше направила труда да ми прочете името върху картата.
Това с претенциите не го разбрах.
Просто карат момичетата да ви четат имената. На теб това ти харесва, докато други се възмущават от този факт. Не им е приятно на хората да си чуват фамилията. Simple Smile

Скрит текст:
Аз от няколко месеца работя като касиер. Стигнах до извода, че българинът е начумерен индивид, който дори и добър ден не може да каже. Не всички са такива, но е масово. Усмихваш му се, поглеждаш го в очите и му казваш "Добър ден", а насреща ти тишина подплатена с намръщено лице и свити устни. И като видиш десетина такива екземпляра още от самото начало на работния ден, направо ти се убива желанието за работа. Чудя се, толкова ли е трудно да отговориш на поздрав и да се усмихнеш насреща. Повярвайте ми, усмихнатият клиент ще бъде по-добре обслужен и съответно ще бъде по-доволен от покупките.

Да, ясно ми е, но важното е, че са сетили да го внедрят. Приятно ми е. Simple Smile

# 262
  • Мнения: 4 560
Много са противни тези в китайските магазини които ти слагат чантата в сак и ти я връщат. След първо ми ходене второ няма.

# 263
  • Мнения: X

Таис, аз оставам с впечатление, че много клиенти точно това очакват- да им се кланяме. Е, няма как да се почувстваш специален, ако наистина не си такъв.

Докато се мисли така няма как да се променят нещата  Sunglasses
А какво от споделеното до тук май клиентите трябва да се кланят така ли ?

Киента е прав , дори и да не е така винаги  Sunglasses
С клиента трябва да се държим усмихнато и любезно дори отсреща да не отвръщат  със същото.


Работила съм малко като продавачка в Бг и нейде навън.
Като работех това в Бг мислех по същият начин като теб Теичка  Grinning
опита навън ми отвори очите че може и иначе и не тежи толкова  Wink







# 264
  • Мнения: 536
Да се включа и аз - работила съм като продавачка като първа работа. В три различни сфери.
За мен поне беше важно да ми е интересно това, която продавам.
След години се оказа, че някои хора са ме помнили Simple Smile

И второто - имам все някакво подозрение, че продавачките в Бг се влияят от отношението на клиента, защото заплатите им са невисоки.
Извън БГ за един час работа изкарваш сума, с която можеш да купиш доста повече, отколкото с тази, която изкарваш за същото време тук - на крак, цял ден или на смени.
Груби са хората във всеки бранш с ниско заплащане. До човек е, да, но и супер ниските пари влияят.

# 265
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Да, заплатата също има значение. Ниската такава не би привлякла можещи и опитни, които ще отидат там, където им предлагат повече. Така собственикът, давайки малка заплата, слага едно лице на търговията си, което изобщо не знае за какво е там и му прецаква бизнеса.
Докато за високата заплата ще се борят повече и по-добри кандидати и те ще имат стимул да останат там, където парите са по-добри.
Някои си правят обучения на персонала. И изобщо по продавачката си личи и какъв е собственикът, този, който влага малко повече, печели повече, другите въртят едни пари докато се забият в земята.

# 266
  • Мнения: 536
Именно!

# 267
  • Мнения: X
И второто - имам все някакво подозрение, че продавачките в Бг се влияят от отношението на клиента, защото заплатите им са невисоки.
В чужбината продавачките също не взимат високи заплати.
Какво ,ако ни плащат малко да го изкарваме на клиентите ли  Crazy
те какво са виновни  newsm78


Лилянa Peace

# 268
  • Мнения: 3 371
Скрит текст:
Възрастта им не оказва влияние, Теичка. Много приятно впечатление ми направи обръщението по име към мен "Доволни ли сте, госпожо Госпожева?", все пак касиерката си беше направила труда да ми прочете името върху картата.
Това с претенциите не го разбрах.
Просто карат момичетата да ви четат имената. На теб това ти харесва, докато други се възмущават от този факт. Не им е приятно на хората да си чуват фамилията. Simple Smile

Скрит текст:
Аз от няколко месеца работя като касиер. Стигнах до извода, че българинът е начумерен индивид, който дори и добър ден не може да каже. Не всички са такива, но е масово. Усмихваш му се, поглеждаш го в очите и му казваш "Добър ден", а насреща ти тишина подплатена с намръщено лице и свити устни. И като видиш десетина такива екземпляра още от самото начало на работния ден, направо ти се убива желанието за работа. Чудя се, толкова ли е трудно да отговориш на поздрав и да се усмихнеш насреща. Повярвайте ми, усмихнатият клиент ще бъде по-добре обслужен и съответно ще бъде по-доволен от покупките.

Да, ясно ми е, но важното е, че са сетили да го внедрят. Приятно ми е. Simple Smile

На мен ако ми се случи, ще ми стане безкрайно неприятно Peace.
Вероятността да вляза повторно в този магазин е нулева, или най-малко ако няма наоколо друг наблизо, ще заобикалям старателно касиерката/продавачката/.

Изобщо не мисля, че е необходимо излишно любезничене, сприятеляване, или каквото и да е между клинет - купувач. Добър ден, плащане, довиждане. Чак пък да ме питат доволна ли съм и с името/фамилията/ , бррррррррр, все едно ми влизат с бутонките директно в личното пространство.

# 269
  • Мнения: 2 658
Когато ми изпращат картичка, покана, реклама, ги възприемам много по-добре, ако видя изписано името си.

Общи условия

Активация на акаунт