Как се кара велосипед? Да поговорим за това!

  • 4 275
  • 33
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 4 589
Аз си мисля,че когато купуват велосипед малко хора си дават сметка че това е превозно средство управлението е разрешено само според определени правила.
 Родителите отделят много повече време  да се чудят и да четат''какъв велосипед да купя на детето си'',но като го купуват едва на единици им хрумва да обяснят на малчугана за правилата за безопасност с велосипед.А това е много по-важно,защото касае живота му.
Много мои познати се хвалят че детето  им ''се научило '' да кара колело,но в това влагат само че мъникът се е научил да пази равновесие докато върти педалите и хич не им хрумва че пропускат нещо много важно.
Не е нужно да е дълго и сложно,а само два три въпроса и то повтаряни многократно,защото децата забравят.Ако сме го казали миналата година не е кой знае колко трудоемко да ги проверим дали помнят.По скоро ние родителите притиснати от динамиката на ежедневието забравяме да ги подсетим.
 Аз съм много неща но преди всичко съм родител.Нека не се нападаме кой какъв е  ,а да помислим как да подобрим нещата.Би било добро начало вместо да се сочим с пръст едни други ,всеки да помисли за собствените си пропуски .

Последна редакция: пт, 29 май 2015, 10:09 от mamamari

# 16
  • Мнения: 478
Изобщо не съм съгласна - шофьорите нямат капка толерантност нито към велосипедисти, нито към мотористи и то не към конкретни, а към абсолютно всички, смятат, че нямат място в движението. На половината идиоти с коли трябва да им бъдат отнети книжките.

Всъщност мен не ме интересува дали сте съгласна. Моето, а и не само моето мнение, е такова. Ако се припознавате, защото сте се врели насам-натам и някой ви е отнесъл, е твърде вероятно да сте сърдити на целия трафик по улиците и да смятате, че някой е нетолерантен. Аз по-търпелив и толерантен шофьор към велосипедисти и мотопедисти от българския не познавам, а съм карала в доста страни.

# 17
  • Мнения: 14 651
Изобщо не карам колело в градски условия, че да се припознавам, мнението ми е съвсем обективно, а то е, че по-голям простак от българския шофьор не съществува. Това е истината, затова няма място на пътя за велисипедисти.

# 18
  • Мнения: 478
Ходете да покарате в Парижж тогава.

# 19
  • София
  • Мнения: 4 508
Имам колело, което не карам именно, защото ме е страх. Преди кварталът ни беше по-спокоен, но преди вече години направиха средно голям МОЛ или както там да го нарека и стана ад. А и изцяло ми се струва ад да карам в София. Иначе обожавам да карам колело, но просто не съм сигурна. Бих карала някъде, където няма да мисля само за това как някоя кола ще ме убие

# 20
  • Мнения: 4 841
Родителите отделят много повече време  да се чудят и да четат''какъв велосипед да купя на детето си'',но като го купуват едва на единици им хрумва да обяснят на малчугана за правилата за безопасност с велосипед.А това е много по-важно,защото касае живота му.

Аз съм точно с обратни впечатления. Родителите са достатъчно добре запознати с условията в градската джунгла, и гледат да научат децата си безопасно каране докато са още с придружител, и преди да ги пуснат да карат сами. Допълнително занятия по безопасност на движението има още от детската градина, а след това - в "Час на класа" - има помагало, интересни интерактивни занимания, викторини и съвместни акции с КАТ.
Познавам родители, които изобщо не пускат децата си да карат сами, без възрастен придружител. Реално до 10-11 годишна възраст, карането е по-скоро семейно занимание, през което време детето спокойно може да усвои правилата - стига, разбира се, самите родители да ги знаят и спазват.

Такива, които купуват някакво супер-хипер-колело, и просто го връчват на детето да си кара, аз поне нито познавам, нито виждам подобно поведение в квартала в който живея. Надявам се да са пренебрежимо малко на общия фон участници в движението.

Иначе съм съгласна напълно с Янечек - и за нетолерантността на шофьорите, и за незачитането от страна на пешеходците, и за кучетата... Затова синът ми и приятелите му карат на специализирани за това места, и в повече случаи - с по-голям придружител (не задължително родител), който да може да реагира адекватно при нужда, или най-малкото да респектира малоумниците, които като видят сами деца, си мислят, че могат да си избиват комплексите както им падне....

# 21
  • Мнения: 4 589
Добре ли те разбитам?Ти си на мнение,че свършеното и говореното по темата е достатъчно  и няма такова нещо като велосипедисти в нарушение?Ако е така  от мен браво на родителите във вашия град!
Аз не бих искала да влизаме в разисквания относно вината за инцидентите.Какво значение кой и как ще бъде наказан след като е съсипан един детски живот?Идеята е какво може да се каже и направи за да не се стига до там.

# 22
  • София
  • Мнения: 4 770
Споделям мнението, че шофьорите са нетолерантни към ползващите други превозни средства. Аз карам колело от време на време с цел придвижване до работата ми. Маршрута ми като цяло е ненатоварен, като изключим една права отсечка където карат и със 100. Най-много се дразня когато съм на път с предимство, а от малката уличка ми изкача някакъв, който буквално гледа през мен и въобще не му пука кой е с предимство, кой не. Той въобще не ме вижда.
Друг е въпроса и че велосипедистите и другите двуколесни не карат както трябва. Когато аз съм в автомобила задминавам с изключително внимание, не знам накъде може да кривне в последния момент.

# 23
  • Мнения: 4 841
Добре ли те разбирам?

Не, не ме разбираш добре.
Велосипедистите не са сами на пътя. Те са част, и то доста уязвима, от система. И както вече нееднократно се спомена, за тях просто няма място на пътя. Шофьорите са нетолерантни, пешеходците се настаняват на велоалеите (където ги има), лаят ги и ги хапят кучета.
Затова хората, които все пак решат да карат велосипед в градски условия много добре съзнават с какво са захващат. А останалите, не карат в градски условия.

В цялата тема усещам някакво желание да се обвинят велосипедистите (и техните родители  Laughing ) за недоразуменията по пътищата, че едва ли не те са единствените, които не  спазват правилата, и създават предпоставки за ПТП. Не е вярно. Доста по-комплексни са нещата.

# 24
  • Мнения: 868
Страхотна тема!
Като шофьор, гледам да съм максимално толерантна с велосипедистите.
Като пешеходец, задава ли се велосипедист по тротоара заставам на едно място
и чакам да ме заобиколи.Действам на принципа, че по-големият има предимство Grinning

Последна редакция: пт, 29 май 2015, 14:03 от джуди

# 25
  • София
  • Мнения: 1 983
Карам и велосипед и кола. С колелото мен лично ме е страх да карам по по-натоварени улици, не ми е комфортно на 20см от мен постоянно да минават коли, карам по улиците само по малки квартални улички. Знам, че с това нарушавам закона, но погледнете реално на нещата: Заедно с колелото тежа под 75кг., по тротоарите се движа с не повече от 15км/ч с колелото, виждам го на компютъра, въобще като цяло рядко вдигам по-висока скорост. Един автомобил тежи минимум тон, движи се със средна скорост 50-60км/ч. Да допуснем инцидент, ха сега преценете дали пешеходец с горе-долу същото тегло и скорост 5км/ч ще бъде особено сериозно наранен, при сблъсък с велосипедист с горните параметри и какво ще е състоянието на същия велосипедист при сблъсък с автомобил. Естествено всячески избягам и тротоарите с повече пешеходци, въобще всячески си премислям маршрутите с колелото, така че да избягвам и коли и пешеходци.
Отделно, като съм с колата нямам нищо против колоездачи да пресичат без да слизат от колелото, стига да го правят на обозначените за това места, а не да изскачат изневиделица.

# 26
  • Мнения: 4 589
В цялата тема усещам някакво желание да се обвинят велосипедистите (и техните родители  Laughing ) за недоразуменията по пътищата, че едва ли не те са единствените, които не  спазват правилата, и създават предпоставки за ПТП.
Няма такова нещо.
Аз не бих искала да влизаме в разисквания относно вината за инцидентите

Обаче по-ясно от това няма на къде newsm78
Нека не се нападаме кой какъв е  ,а да помислим как да подобрим нещата.Би било добро начало вместо да се сочим с пръст едни други ,всеки да помисли за собствените си пропуски .

Последна редакция: пт, 29 май 2015, 15:10 от mamamari

# 27
  • Мнения: 832
Напълно подкрепям мнението на светла81! Аз също карам по тротоарите по изключение. Например велосипедната алея на Орлов мост не започва от самия Орлов мост, а някъде пред ул. Тулово. Къде да карам докато се включа в нея? Има един куп недомислици в града в това отношение, така че карането по тротоара е по принуда, иначе си карам наравно с колите. Също така на светофарите гледам да застана на голяма дистанция от минувачите, примерно на 2-3 метра и тогава не слизам от колелото, защото съм преценила, че не застрашавам никого от такава дистанция. Както беше казано скоростта е малко над тази на минувачите, така че вероятността да възникне инцидент е много малка. Където това е невъзможно слизам и бутам колелото. По големи булеварди и аз избягвам да карам, защото там автомобилите вдигат над 50 -70км в час, което би било фатално за мен в случай на инцидент.
Впрочем град София е изключително труден и непригоден за каране на колело и докато това не се промени, не може да се изисква ултимативно спазаването за некаране по тротоара. Всичко останало в правилника е с оглед на безопасността и трябва да се спазва.

# 28
  • Мнения: 4 589
Също така на светофарите гледам да застана на голяма дистанция от минувачите, примерно на 2-3 метра и тогава не слизам от колелото, защото съм преценила, че не застрашавам никого от такава дистанция. Както беше казано скоростта е малко над тази на минувачите, така че вероятността да възникне инцидент е много малка.
С дистанцията  и малко по високата скорост застрашени не са минувачите ,а ти.Първо защото ,ако някой завива гледа групата и че след нея няма друг и второ ,ако ти се движиш по-бързо от пешаходец реално изскачаш изведнъж и изненадваш шофьора.
Идеята да слезеш е да НЕ постигаш скорост по-висока от тази на пешаходец .Скоростта ти те прави уязвима и може да пострадаш,а никой не го иска. Hug
Успешно каране и толерантни шофьори по пътя!

# 29
  • Мнения: 832
Така е, съгласна съм. Но аз имам 8 годишен стаж като шофьор и винаги гледам не само колата, а къде гледат очичките на шофьора, с каква скорост се движи и на каква дистанция е от мен.

Общи условия

Активация на акаунт