В очакване на СЕДМИ клас!

  • 46 281
  • 801
  •   1
Отговори
# 405
  • Мнения: 2 961

Ясно bowuu
Отмяна, поради липса на мотиви във ВАС от нас /7-класните мами/.
Ще пиша и аз на имейла им.

Моме *, романтизмът ти ми идва в повече. (*обръщението е, защото си наивна).
Много американски филми гледаш. Ехо, да си чувала за проблеми в БГ съд, необходимост от реформи и т.н. Явявала ли си се във ВАС? А дали делото ще приключи преди май догодина?
Скрит текст:
Явявах се по частно дело във ВАС срещу държавната машина. Просто не ми се пише. Как да ти го кажа по-ясно - всички са на страната на държавата - и съдиите (парите им идват от държавния бюджет, постът им също зависи от партиите), та даже и адвокатите, на които плащаш (те ще имат още дела при тези съдии и ако решат, че шансовете ти са малки, те жертват без да им мигне окото).  

Ако искаш да действаш - времето му е сега, шансовете за успех са по-големи, преди да приемат наредбата. По-добре проучете дали има журналисти с деца в 7 клас. Може да поискате съдействие от школите по МАТ и БЕЛ.

# 406
  • Мнения: 24 467
По отново повдигнатия въпрос вече писах:

Цитат на:  link=topic=855728.msg31366501#msg31366501 date=1439205481
Цитат на:  link=topic=855728.msg31366186#msg31366186 date=1439202668
Цитат на:  link=topic=855728.msg31366523#msg31366523 date=1439205655
Цитат на:  link=topic=855728.msg31366536#msg31366536 date=1439205740

Липсата на мотиви е самостоятелно основание за отмяна по съдебен ред на измененията в наредбата.

Има и богата съдебна практика в тази насока.
Лично съм участвала поне в десетина подобни дела.
По- пресни:
Скрит текст:
Решение № 7707 от 25.06.2015 г. на ВАС по адм. д. № 1132/2015 г., VII о.
Решение № 22 от 29.04.2015 г. на АдмС - Разград по адм. д. № 24/2015 г.

Решение № 1592 от 13.03.2015 г. на АдмС - София по адм. д. № 9671/2012 г.
"Липсата на мотиви при приемане на поздаконовия нормативен текст, както по отношение на основанието на което се приема, така и по отношение на определяне на размера на т.нар. "цена на услуга" е още едно допълнително основание за незаконосъобразност на разпоредбата, по чл. 26, ал.1 от ЗНА, съгласно която: "Изработването на проект на нормативен акт се извършва при зачитане на принципите на обоснованост, стабилност, откритост и съгласуваност., както и на чл. 28 от ЗНА, която в ал.1 и ал.2 предвижда, че проектът заедно с мотивите, съответно доклада към него, се внася за обсъждане и приемане от компетентния орган. Мотивите, съответно докладът следва да съдържат: 1. причините, които налагат приемането; 2. целите, които се поставят; 3. финансовите и други средства, необходими за прилагането на новата уредба; 4. очакваните резултати от прилагането, включително финансовите, ако има такива; 5. анализ за съответствие с правото на Европейския съюз. Разпоредбата на чл. 28, ал.3 от ЗНА дори предвижда, че проект, към който не са приложени мотиви, съответно доклад, съгласно изискванията по ал. 2, не се обсъжда изобщо от компетентния орган."

Решение № 15086 от 12.12.2014 г. на ВАС по адм. д. № 16193/2013 г., ІV о.,
и т.н., много са.
Е, човек винаги може да откаже да се занимава и да рече, че то няма да стане.


Това не пречи да има активност и в момента. Дори напротив- целесъобразно е да се направи. Да не се приемат недомислици.
Аз, както писах вече, го направих.

Последна редакция: вт, 11 авг 2015, 16:13 от Judy

# 407
  • София
  • Мнения: 4 100
Русалке, вероятно е да сме еднакви набори. Точно това, което описваш, имам предвид. НПМГ си имат отделните изпити, чудесно. Кандидатстващите за другите МГ-та обаче решават обидно лесни задачи, където дребни технически грешки може да им изиграят лоша шега. И да, факт е , че сега зее много по-голяма пропаст м/у желаните у-ща ( умишлено не пиша най-добрите, защото са най-добрите от възможното, а не принципно, лично аз съм реалист, затова и бягам от набедените елитни). За езиковите един общ тест е чудесно решение. С две думи мисля, че имаме еднакви идеи, но те са твърде логични за министерство като МОН  Mr. Green
Ако някой сподели примерно писмо, мисля, че имаме по-голям шанс да пишат повече хора.

# 408
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Кандидатстващите за другите МГ-та обаче решават обидно лесни задачи, където дребни технически грешки може да им изиграят лоша шега.

Ели, а според теб МГ само с "математици" ли се  пълни  или просто и с деца ,избрали го ,защото е добро у-ще?

# 409
  • Мнения: 636

Ако някой сподели примерно писмо, мисля, че имаме по-голям шанс да пишат повече хора.

Ели,
Биборана беше предложила такова,че да хване "декиш", ако има възможност и желание може да метне едно примерно.

# 410
  • София
  • Мнения: 5 782
Имам желание и аз да направя нещо, защото чувствам, че сега е моментът (преди 21 август). Но нямам опит в такива неща и се надявам biborana и други хора, които знаят как трябва да се пише, да помогнат. Peace

# 411
  • София
  • Мнения: 4 100
Кандидатстващите за другите МГ-та обаче решават обидно лесни задачи, където дребни технически грешки може да им изиграят лоша шега.

Ели, а според теб МГ само с "математици" ли се  пълни  или просто и с деца ,избрали го ,защото е добро у-ще?

Нямам идея, сподели ако имаш опит.
Чисто логически, ако в МГ влизат деца с афинитет към математика ще име по-лесно да изкарат курса на обучение.

# 412
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Нямам никакъв опит. Просто си мисля, откак моето голямо момче беше 7ми клас и му се вдигна пелената математическа от очите (благодарение на частната му учителка ) и му щукна гениалната идея да пишел МГ .  Wink И един негов приятел отиде там, а беше със същия "афинитет" като моя ,но и майката беше проучила ,че МГ в града ни е най-добрата гимназия .
Мисълта ми е ,че ако "математиците" искат по-труден изпит и отделен прием просто МГтата трябва да си намалят и паралелките .Иначе нищо кой знае какво няма да стане - просто по-нисък бал при прием.  Peace

# 413
  • София
  • Мнения: 3 824
Flash*, но това не означава, че някой трябва да бъде "наказан" заради това, че не може да скочи 2,10 от място, а само 1,90. И това дали скачаш 1,90 или 2,10 съвсем не зависи от отношението.  Peace
...

Не всеки може с лекота да напише литературен анализ, някои пък не могат да решат от раз завъртяна геометрична задача. С малко упражнения, обаче, и двете се получават. Със скока ситуацията е подобна - с малко упоритост и упражнения ще стане. Рисуването, музиката и физическо не са часове за разпускане. По първите два предмета поне се учи и се изпитва върху теория, благодарение, на която децата получават добра обща култура. Талантът за рисуване или пеене не би трябвало да има нищо с оценката.

# 414
  • София
  • Мнения: 19 926
Този спор също е дежурен и се бистри всяка година, като тези за подсказването и преписването на изпити, за парашутистите и връзките, за  школите или против тях... Mr. Green

За мен коментираните предмети трябва да са със зачот, а не с оценка. Ако не можеш да рисуваш, то нито положеното старание, нито  упражненията у дома  ще допринесат да станеш  по-добър. А унижението,  на което преди 5 години учител  по музика подложи момчета с мутирали гласове, карайки ги да пеят пред класа  и съответно оценявайки  ги "подобаващо", няма да коментирам.  Stop Само старание, желание и упражнения не винаги стигат..

На теория талантът  няма значение, ама практиките при оценяването по тези предмети в доста случаи сочат друго.

Последна редакция: вт, 11 авг 2015, 19:46 от пенсионирана русалка

# 415
  • София
  • Мнения: 3 824
Този спор също е дежурен и се бистри всяка година, като тези за подсказването и преписването на изпити, за парашутистите и връзките, за  школите или против тях... Mr. Green

За мен коментираните предмети трябва да са със зачот, а не с оценка. Ако не можеш да рисуваш, то нито положеното старание, нито  упражненията у дома  ще допринесат да станеш  по-добър. А унижението,  на което преди 5 години учител  по музика подложи момчета с мутирали гласове, карайки ги да пеят пред класа и съответно ги оцени "подобаващо", няма да коментирам.  Stop

На теория талантът  няма значение, ама практиката с оценяването по тези предмети в масовия случай сочи друго.

Ей това болднатото е друг проблем. Знам какво пише в учебника по музика и рисуване за 7 клас. Учат неща, които единствено могат да разширят общата им култура.
Няма ли някакви методически указания, които да спрат своеволията с оценяването на тези учители? Мислех, че не може така - да изпитват на каквото им хрумне.

# 416
  • София
  • Мнения: 19 926
Моите деца ( за други не говоря) в 7 клас по  ИИ нито веднъж не са били изпитвани на теория. Иначе всичко може да има в учебника, то не се е изучавало. Всяка текуща оценка е била на рисунки. И майтапът беше, че тази от двете, която рисува от години  сериозно извън училище, заниманието й харесва и  безспорно има талант, беше дежурно  по-ниско оценявана от сестра си, която е с две леви ръце по отношение на рисуване.  Mr. Green Та  според мен  желанието и старанието често биват  волно или неволно унищожени по трасето от същите тези хора, които  иначе недоволстват от неглижиране на предмета им.

Последна редакция: вт, 11 авг 2015, 20:08 от пенсионирана русалка

# 417
  • София
  • Мнения: 3 824
Добре де, по всеки един предмет може да се случи да има учител, чиито критерии за оценяване са неадекватни. Убедена съм, че учителите по музика и ИИ не са по-малко интелигентни от всички останали и тези предмети могат да дадат много (обща култура) на децата стига да не се гледа на тях като "предмети за разпускане".

И за физическото няма лошо - я си представете дете с наднормено тегло, което е толкова зле, че едва покрива нормативите за 3-ка. Ето един стимул да зареже малко уроците на бюрото, ще тръгне на фитнес, ще отслабне, ще повиши физическата си култура.

# 418
  • Мнения: 2 961
Flash*, но това не означава, че някой трябва да бъде "наказан" заради това, че не може да скочи 2,10 от място, а само 1,90. И това дали скачаш 1,90 или 2,10 съвсем не зависи от отношението.  Peace
...

Не всеки може с лекота да напише литературен анализ, някои пък не могат да решат от раз завъртяна геометрична задача. С малко упражнения, обаче, и двете се получават. Със скока ситуацията е подобна - с малко упоритост и упражнения ще стане. Рисуването, музиката и физическо не са часове за разпускане. По първите два предмета поне се учи и се изпитва върху теория, благодарение, на която децата получават добра обща култура. Талантът за рисуване или пеене не би трябвало да има нищо с оценката.

Елл,
спорът не е дали да се учат тези предмети (те си имат своето значение), а дали да влизат в бала за прием в ...
dundi пише за "наказване" - аз го разбирам точно така - предмети, които не са профилиращи за конкретно дете, да станат форма за решаване на неговото бъдеще. И евентуално изнудване. Да не си кривим душата, но тези промени имат висок копрупционен риск,  т.е. стимулират корупцията. Доколко ще се консумира е въпрос за отделен анализ.

Колона, Петя и компания,
щом трябва, ще помагам (поне ще пробвам). Но имам 2 условия:
1. Да направим мини екип. Утре ще пиша идеите си как да стане. Но си трябва организация. Предните години в 7класните теми имахме малки успехи (например публикуване на подробни статистики за оценките). Но тази година Вашата задача е много по-трудна.

2. Да го наречем "лична изгода" - да ме подкрепите, ако някой ден помоля за помощ, когато реша да отстоявам кауза, която не Ви засяга директно. Трябва да си помагаме взаимно, вярвам в това!

# 419
  • Мнения: X
И за физическото няма лошо - я си представете дете с наднормено тегло, което е толкова зле, че едва покрива нормативите за 3-ка. Ето един стимул да зареже малко уроците на бюрото, ще тръгне на фитнес, ще отслабне, ще повиши физическата си култура.
Кое точно е стимулът? Че оценката по ФВС ще намали общия му успех? Ти сериозно вярваш, че ще се получи?

А това прочете ли го?
Детето ми тренира и дори ходи на републиканско първенство по този спорт /80 деца за страната покриха нормативите за участие/, но напр. не успява да бяга бързо и да скача от място, съответно не покрива нормативите за 6-ца. Въпросът е как следва да бъде оценено по физическо?

Общи условия

Активация на акаунт