В очакване на СЕДМИ клас!

  • 46 199
  • 801
  •   1
Отговори
# 750
  • Мнения: 789
Г-жа Кастрева просто няма аргументи. Чух речта ѝ, пълна с клишета. Единствената обосновка на промяната е да равнопостави учениците (как, по какъв механизъм?), учителите и учебните предмети, както и учениците да разберат, че натрупването на знания е постоянен процес(защо, къде е прекъсването в досегашния вариант?). А всъщност пренеприятният ефект от промяната е, че част от контрола върху подготовката на децата ще бъде измъкната от ръцете на родителите (защото по български и математика могат да пратят на школа, да намерят частен учител, да помогнат вкъщи), а ще бъде придадена тежест на доста случайни фактори като ниво на оценяване в училище (точно обратното на равнопоставяне на учениците!), интерес към ВСИЧКО от страна на тринадесетгодишни деца (мислех, че това е идеал от едни отминали времена) и ниво на преподаване в училище.
А за г-жа Кастрева не зная по какво е преподавала, но нейният интерес едва ли е бил по ВСИЧКО, щом като от висотата на поста на заместник-министър на образованието, в официално интервю, което хиляди родители ще изслушат със затаен дъх, си позволява да допуска груби езикови грешки. "Мекането" го има и в тестовете на децата, с чиито съдби тя с такава лека ръка се разпорежда.
Общият успех спокойно може да е фактор (за да се стараят децата и по другите предмети), но в друг вариант - в АК, например, мисля, че 4,50 общ успех беше необходимо условие за допускане до изпит. Не балообразуваща оценка. Достатъчно за поддържане на тонус, достатъчно ниско за избягване на истерии около някоя петица по нещо.
В "годината на промените" ПАК никоя от дървените глави не обърна внимание на изключително необходимата втора дата за болни деца.

# 751
  • Русе
  • Мнения: 12 205
че част от контрола върху подготовката на децата ще бъде измъкната от ръцете на родителите (защото по български и математика могат да пратят на школа, да намерят частен учител, да помогнат вкъщи), а ще бъде придадена тежест на доста случайни фактори като ниво на оценяване в училище
   ooooh!    Колко родители имат възможност и са адекватни на преподавания материал. Колко родители не могат да си позволят курсове и частни уроци. Приемам тревогите и опасенията ви, особено в тази важна за децата ви година. Обаче някои изказвания са по-скоро абсурдни  и вредят на идеята, която се опитвате за защитите.

# 752
  • Мнения: 789
След като по някои предмети получих ясни сигнали, че ако аз не си науча детето, няма кой да ми го научи, след като цяло лято преподавам вкъщи математика, след като разбрах, че ми предстои да се обърна на учителка и по разни предмети, от които не ми е работа да разбирам, вече нищо не ми се вижда абсурдно.

# 753
  • Варна
  • Мнения: 4 295
След като по някои предмети получих ясни сигнали, че ако аз не си науча детето, няма кой да ми го научи, след като цяло лято преподавам вкъщи математика, след като разбрах, че ми предстои да се обърна на учителка и по разни предмети, от които не ми е работа да разбирам, вече нищо не ми се вижда абсурдно.

Така както звучи ,направо си е за смяна на у-ще!  Peace

# 754
  • Мнения: 2 391
Кастрева е мазно и лицемерно същество, без никакви аргументи в полза на предложените промени. Факт е, че и днес в ДВ няма нищо.

Та аз също съм оптмист и си мисля, че просто се опитват да ни вменят идеята, на принципа една лъжа като се повтаря безкрайно много пъти, хората свикват с нея и постепенно губят идея кое е истина и какво беше досега.
Мисля, че е време да пишем на г-на от МОН, да ни отговори за резултатите от прегледаните наши становища!

 Peace

# 755
  • София
  • Мнения: 3 335
Г-нът от МОН е един обикновен безгласен държавен служител, писането до който на етап нормотворчество имаше значение на лаене подир кервана. Не казвам, че не може да бъде довод при едно евентуално съдебно оспорване на нормативния акт. Това, което наистина можеше да има успех обаче, бе журналистическо присъствие по темата, на най-високо ниво. Не се случи, според мен - не случайно.
Ефектът от промяната е ясен - като са слаби резултатите тази година, дайте да дадем - да отчетем повече отлични дипломи догодина, пък дали наистина са такива - на кой му пука?
Мисля, че е вече време да се противопоставим и на още нещо - на децата ни да се гледа като на двукраки портмонета. Унизително е, за всички, не само за тях и за нас, като техни родители.

# 756
  • София
  • Мнения: 5 550
Ганис, занеш, че съм откровена и ще те питам нещо, без да ми се сърдиш, знаеш, че не е с лошо. Simple Smile

Да, не всички трябва да имат 6, но такава наредба  ще накара родители и деца да се  борят със зъби и нокти за шестици, без значение дали са заслужени или не, тъй като една дори  залужена четворка по физкултура  и една петица по музика ще оставят иначе отлично справило се на изпитите  дете  доста по-назад спрямо друго със същите оценки, но добрало се до шестиците по всичко. Следва ли тази разлика  в бала от близо 30 стотни заради общия успех да реши спора в полза на второто дете, защото то бяга по-бързо от по-пълничкото, скача по-надалеч и  примерно пее в хора на училището? Аз лично не го одобрявам, но вече явно няма значение. А сега ще е наистина люта битка за шестици, но не базирани на знания, а  масово само като  необходимо  цифрово измерение в свидетелството.

А въпросът ми е - преди 4 години сама сподели, че има опасност девойката ти да има 5 за годината по един от двата балообразуващи предмета. Беше се приготвила да разговаряш с колежката си, нали? Защо? Не ти се наложи, слава богу. Защо аз, въпреки че съм супер застреляна , когато става дума за това да защитя децата си, се бях мобилизирала да гоня до дупка учителката по БЕЛ, за да остави 6? Да, и на мен не ми се наложи, но можеше да е иначе, нали..  Отговорът не гласи ли: защото знаехме, че иначе детето губи шансовете си. Защо не приехме с лекота преценката на учителя, че детето може пък да е за 5, защо не си казахме - еее, здраве да е, то пък  не трябва и  не може по всичко да има 6? И каква е разликата сега? Защо другите родители да не искат при такава недоизкусурена, спорно  доколко обективна и не еднаква навсякъде система на оценяване шестици за децата си, но този път  обаче по всичко, за да им осигурят равния старт откъм диплома, а после вече да остане изцяло в ръцете на децата да се справят отлично на изпита? Точно каквото искахме ние за децата си - шестици по двата предмета. А после вече - каквото сабя покаже.

светлаем, писали сме едновременно едно и също. Simple Smile
Русалке, много добре ме познаваш и по тази причина написаното от теб ме боли. Може би малко хора ще го усетят. Тогава говорихме за мат, и то не защото аз съм родител, но защото съм и учител по мат. Не съм визирала БЕЛ или друг предмет. Е, тази година ще е 12 клас, профил МАТ и до момента има само 6, което е показателно.

# 757
  • София
  • Мнения: 19 900
Хей, няма място за обида! Hug Та аз съм написала същото и за себе си. По твоята преценка на учител детето е било за 6, в което не се и съмнявам за миг.  Знаело е, знае и сега. Не е това акцентът на поста ми. Детето си знае и може, ама някой е преценил, че ще му пише  въпреки това 5. Няма ли да се бориш, за да има своите шансове?  По преценка на друг учител (не по моя) по БЕЛ (различен от учителката ни в училище), много по-вещ и разбиращ, ако се съди по успехите на учениците му на матури и на изпити след 7 клас, автор и на много помагала, моето дете също беше за 6 по БЕЛ. Изпитът го доказа все пак. Да, но някъде някой реши на база субективни фактори, че не е за толкова и реши да се погаври до последно. Не е редно според men  да отричаме факта, че бихме се борили крайната оценка да е 6, знаейки не само, че е решаваща, а и имайки поглед над знанията на детето. Сега е същото, само че за повече предмети.  И никъде няма и грам нападка. Heart Eyes Наистина ми е гадно, че го разбра иначе..Sad

Последна редакция: пт, 28 авг 2015, 21:52 от пенсионирана русалка

# 758
  • София
  • Мнения: 3 824
Някой знае ли как ще е балообразуването и каква точно ще е тежестта на средния успех от свидетелството. Струва ми се, че това което се случва може да е много шум за нищо.

# 759
  • София
  • Мнения: 19 900
Елл, и горе го написах. Ако се приеме, няма да е съвсем шум за нищо.. Особено, ако се удвоява дипломата. Но дори и да не се, пак им много голямо влияние. Ако правилно помня, в 7 клас се учат 12 предмета. Един пълен отличник ще има диплома 6,00. Друго дете, учило съвестно по всичко, но не можещо да покрие нормативите по физкултура, ще има 4. Познавам  съвестно дете от миналата година с петица по музика и 4 по физкултура заради тромавост и неспособност да покрие нормативите, всичко друго 6. Значи диплома 5,75. Изкара отлични оценки на изпитите. Сложи сега същото това девойче в новата ситуация  и го сравни с друго, което има същите изпитни оценки, но диплома 6 от горе до долу. 25 стотни разлика в бала им без удвояване в борбата  примерно за езикова е страшно много. И накрая  какво -  ако едното остане извън исканото училище, а другото бъде прието, то ще е  не защото  неприетото е неподготвено, а само защото е бавно на 100м, скача 1,50 и отказва да пее в хора. Последното хич не е майтап, голямата ми дъщеря от 3 годишна се занимава с пеене, работо с вокален педагог, пее по концерти и  фестивали у нас и в чужбина, ама имаше 5 по музика в  6 клас  в ответ на отказа й да пее в училищния хор. А оценките й на теория бяха шестици. И подобно отношение  и субективизъм ще решават прием... Та той не за спортното или музикалното училище.

Последна редакция: пт, 28 авг 2015, 21:14 от пенсионирана русалка

# 760
  • Мнения: 660
Елл, и горе го написах. Ако се приеме, няма да е съвсем шум за нищо.. Особено, ако се удвоява дипломата. Но дори и да не се, пак им много голямо влияние. Ако правилно помня, в 7 клас се учат 12 предмета. Един пълен отличник ще има диплома 6,00. Друго дете, учило съвестно по всичко, но не можещо да покрие нормативите по физкултура, ще има 4. Познавам  съвестно дете от миналата година с петица по музика и 4 по физкултура заради тромавост и неспособност да покрие нормативите, всичко друго 6. Значи диплома 5,75. Изкара отлични оценки на изпитите. Сложи сега същото това девойче в новата ситуация  и го сравни с друго, което има същите изпитни оценки, но диплома 6 от горе до долу. 25 стотни разлика в бала им без удвояване в борбата  примерно за езикова е страшно много. И накрая  какво -  ако едното остане извън исканото училище, а другото бъде прието, то ще е  не защото  неприетото е неподготвено, а само защото е бавно на 100м, скача 1,50 и отказва да пее в хора. Последното хич не е майтап, голямата ми дъщеря от 3 годишна се занимава с пеене, работо с вокален педагог, пее по концерти и  фестивали у нас и в чужбина, ама имаше 5 по музика в  6 клас  в ответ на отказа й да пее в училищния хор. А оценките й на теория бяха шестици. И подобно отношение  и субективизъм ще решават прием... Та той не за спортното или музикалното училище.



Има нещо което не разбирам! Защо НИКОЙ не повдига въпроса за Обектвността на оценките в свидетелтвото, по-точно оценките от НВО да са тези в дипломата за7клас, а самото НВО да е по всички предмети, освен тези за които трябва природни дадености творчески и т н ДАже и да има НВО по рисуване ако критерия е като за обща култура а не ПИкасо ,децата ще се справят. Според мен трябва да искате да има общ критерии за оценка на оценките които са балообразуващи ако целта е СПРАВЕДЛИВОСТ.
Всичко друга е формалности, които не носят същностен смисъл, а прах в очите за реформи, за сметка на децата.

Последна редакция: пт, 28 авг 2015, 21:34 от ROKI_MAKI

# 761
  • Мнения: 2 391
Някой знае ли как ще е балообразуването и каква точно ще е тежестта на средния успех от свидетелството. Струва ми се, че това което се случва може да е много шум за нищо.



Според проекта ще е с 1/6 тежест, което е достатъчно много за да има потърпевши.

Скрит текст:
§ 6. Член 18 се изменя така:
„Чл. 18. (1) Балът за класиране се образува за:
1. профил "Хуманитарен" - като сбор от: утроената оценка от теста по български
език и литература; оценката от теста по математика; общия успех от удостоверението
за завършен седми клас и оценката по още един балообразуващ учебен предмет;
2. профили "Природоматематически" и "Технологичен" - като сбор от: оценката
от теста по български език и литература; утроената оценка от теста по математика;
общия успех от удостоверението за завършен седми клас и оценката по още един
балообразуващ учебен предмет;
3. профил "Чуждоезиков" - като сбор от: удвоената оценка от теста по български
език и литература; удвоената оценка от теста по математика; общия успех от
удостоверението за завършен седми клас и оценката по още един балообразуващ
учебен предмет;
4. профили "Изкуства" и "Спорт" - като сбор от: удвоената оценка от изпита за
проверка на способностите; оценката от теста по български език и литература; оценката
от теста по български език и литература или от теста по математика (по решение на
педагогическия съвет); общия успех от удостоверението за завършен седми клас и
оценката по още един балообразуващ учебен предмет;

# 762
  • София
  • Мнения: 3 824
Не ми се струва вероятно успехът от свидетелството да се удвоява. Струва логично да е 2хнво бел+2хнво мат + избрана оценка свидетелството + свидетелството, но може и изобщо да не е така. Не зле някой да се поинтересува.

Сега нека вдигнат ръце родителите пълните отличници да видим колко са в бг мама Simple Smile Пълният отличник е рядко явление в което и да е училище; децата с пълно 6 ще са много малко. Следователно тежестта на една две петици (-2 единици от свидетелството) ще е минимална. Освен това доколкото разбирам никой не знае как ще става балообразуването.
Ако балообразуването е както предположих горе -2 единици от свидетелстовот заради стриктен учител по физическо или несправедлив по музика ще намалят бала с 0,17. Обаче петица от несправедлив учител по математика или бел при миналогодишното балообразуване намалява бала с 1  Thinking Та всъщност може би няма драма.

# 763
  • Варна
  • Мнения: 2 098
Мисля,че най-добре всяко училище само да прецени кои ще са му балообразуващите предмети.
Но пък да вземат физическо, пеене и смеене при балообразуване за ЕГ или МГ е просто несериозно. Винаги съм смятала,че това са предмети, при които не би трябвало да им оценка. Кастрева вместо да въвежда глупости би могла да се замисли за някакво по-широко обсъждане на въпроса какво и как да се промени, а не да прави опити да открива топлата вода. ooooh!

# 764
  • София
  • Мнения: 3 824
Някой знае ли как ще е балообразуването и каква точно ще е тежестта на средния успех от свидетелството. Струва ми се, че това което се случва може да е много шум за нищо.



Според проекта ще е с 1/6 тежест, което е достатъчно много за да има потърпевши.

Достатъчно много??? Колко мислиш, че ще са пълните отличници в София?
Колкото повече мисля върху това предложнеие, толкова по-добро ми се струва. Тежестта на НВО-то намалява, това е добре  Simple Smile. Учителите по БЕЛ и мат вече няма да са царе, по тези предмети ще се учи наравно с всички други. Това не е лошо, защото подготовката за НВО е малко по-различна от училищната.

Мисля,че най-добре всяко училище само да прецени кои ще са му балообразуващите предмети.
Но пък да вземат физическо, пеене и смеене при балообразуване за ЕГ или МГ е просто несериозно. Винаги съм смятала,че това са предмети, при които не би трябвало да им оценка. Кастрева вместо да въвежда глупости би могла да се замисли за някакво по-широко обсъждане на въпроса какво и как да се промени, а не да прави опити да открива топлата вода. ooooh!


Предметите са Музика и Изобразително изкуство, а не пеене и рисуване. Децата учат теория по тези предмети и никой учител не би трябвало да ги изпитва как пеят или рисуват.

Общи условия

Активация на акаунт