В очакване на СЕДМИ клас!

  • 46 197
  • 801
  •   1
Отговори
# 765
  • Мнения: 2 391
Проблема е, че с тези промени, стимулират бележкарство, натягане, пък ако щете и форми на корупция, за да се постигне отличен успех.
Децата няма да имат повече знания.

# 766
  • София
  • Мнения: 19 899
Хаха, Елл, само  във випуска на близначките ми с 3 седми класа по 23-24 деца имаше поне  десетина пълни отличници. Може и повече да са били, аз знам за толкова. Peace  И това в централно  училище, в което общо взето се учи, има все още изисквания и оценки не се подаряват в общия случай.  Ти сега прецени в други училища каква е бройката, в тези с по-ниски прагове за 6..  А после да видим сборно дали е толкова пренебрежима бройката им. И това е статистика от миналата година, когато децата са знаели, че дипломата не им трябва. Сега бройката ще е много по-голяма. Но не заради повече знания от страна на новите  пишман отличници, а заради всякакви гимнастики като натягане, подмазване, спонсориране на училището, ходатайства, скандали с учители...

Последна редакция: пт, 28 авг 2015, 21:40 от пенсионирана русалка

# 767
  • Варна
  • Мнения: 2 098

Предметите са Музика и Изобразително изкуство, а не пеене и рисуване. Децата учат теория по тези предмети и никой учител не би трябвало да ги изпитва как пеят или рисуват.

Елл, много добре знам предметите как се наричат и какво учат, вече минахме оттам. Wink
Написах ги така, защото не бих ги сравнила като тежест с География и икономика и История и цивилизация, ако трябва да избера балообразуващ предмет например за ЕГ. Hug

# 768
  • София
  • Мнения: 19 899
Елл, пишеш БИ трябвало, ама на много места не е така. В предходната тема написах как преподавателката по ПЕЕНЕ в училището на децата ми изпита момчета с мутирали гласове да пеят пред класа и ги оцени "подобаващо". Peace Нито има право да оценява това им умение/неумение, нито има право да ги подлага на подобно унижение, но го направи, нали? И оценката на такъв преподавател ще има значение за приема на някое дете...

Последна редакция: пт, 28 авг 2015, 21:50 от пенсионирана русалка

# 769
  • Варна
  • Мнения: 7 079
Моето мнение е точно като на Елл. Peace

# 770
  • София
  • Мнения: 3 824
Елл, пишеш БИ трябвало, ама на много места не е така. В предходната тема написах как преподавателката по ПЕЕНЕ в училището на децата ми изпита момчета с мутирали гласове да пеят пред класа и ги оцени "подобаващо". Peace Нито има право да оценява това им умение/неумение, нито има право да ги подлага на подобно унижение, но го направи, нали? И оценката на такъв преподавател ще има значение за приема на някое дете...
Знам че има такива. Моят син имаше такава учителка - държеше да го изпитва на пеене, точно когато гласът му започна да мутира. Може пък тези промени сега да повлияят на подобни учители - родителите няма да позволят своеволия в изпитването и оценяването. Доколкото знам по всеки предмет има едни методически учазания - какво трябва да усвои учинка и кои негови знания/качества се оценяват. Със сигурност и по музика има такова нещо и в него не пише, че ученикът трябва да пее вярно в няколко октави.

# 771
  • София
  • Мнения: 19 899
Между ИМА и СПАЗВА СЕ има разлика...

# 772
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 3 959
Ако не бяха нормативите по физкултура, от класа на дъщеря ми, половината деца щяха да са пълни отличници. Против съм да се взема успехът от дипломата за балообразуващ, не че някой ме пита ....

# 773
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Нормативите по физическо са измисляни за спортисти  ooooh! Слава Богу, в нашето училище се оценява старанието, но формално погледнато учителят е в издънка, че не оценява според резултатите от нормативите. Естествено, че съм против да се взима цялата диплома. Да сложат "зачита се" по физическо, музика и т.н. и тогава можем пак да говорим.
Изобщо докато няма единни критерии на оценяване, всяка подобна промяна има много повече негативи, отколкото плюсове.
Друго се чудя аз, то вярно глупости и безумия приемат, но при положение, че от няколко години НВО включва задачи, които не са залегнали в уч. планове, съвсем абсурдно ми изглежда, че обществото все още мълчи по този въпрос. На фона на това другите недомислици ми се виждат едва ли не дребни неудобства. Аз, ако бях по-разтропана, направо дело бих завела, че съдържанието на НВО противоречи на основните точки от Закона за народната просвета.

# 774
  • София
  • Мнения: 3 335
Има една основна разлика между това, което се оценява по музика, изобразително изкуство и ФВС, и оценяваното по останалите учебни дисциплини. Когато се оценява дали детето може да пее, рисува или бяга за норматив, всъщност се прави преценка на неговите природни дарби. Да, може да се развие музикален слух, но след много часове занимания с музикален педагог и изучаване на музикален инструмент. Да, може да се придобие усет за перспектива, но ако имаш око и упорита работа с подходящия преподавател. С покриването на нормативите по ФВС нещата стоят още по-драстично - лекоатлет от едно по-тромаво дете може и да не излезе, но със сигурност ще бъде привикнато да отнася подигравки заради природните си дадености. Ако това е целта - да бъде смачкан индивидът, вместо да се изгради личност  - върши работа. Всъщност по тези дисциплини се поставя оценка не на усилията на детето да научи, усвои, разбере и прилага на практика, а на дадените свише дарби, за развиването на каквито родното училище в общия случай няма принос. Кои сме ние да оценяваме Господ, или, ако предпочитате - природата? За мен е неприемливо. Може би нещата биха се попроменили, ако учителите на децата ни и самите ни деца изучават - всеки когато му е времето, основите на християнството. Колко поколения трябва да минат, за да може да се случи учители, възпитавани в тези ценности, да възпитават, на свой ред, учениците си?...

За съответствието на изпитния формат с учебния план и учебното съдържание - ще погледна дали съществува като нормативно изискване. Ако е така, а то трябва да е така, актът, с който е утвърден изпитен формат, неотговарящ на подобно изискване, би могъл да се оспори в съда.

Последна редакция: сб, 29 авг 2015, 10:00 от Karimma

# 775
  • Мнения: 256
Независимият синдикат на българските учители е бил помолен от Кастрева да изготвят становище, въпреки че срокът е минал. Значи, че гласът ни е бил чут и тя се опитва да си осигури подкрепата на синдикатите. Синдикатът на Янка Такева мълчи, Подкрепа са съгласни с промените, Независимият синдикат е категорично против. Ваня Кастрева е била длъжна да обсъди със социалните партньори официално проекта,което тя не е направила.Това би могло да се атакува в съда!?

# 776
  • София
  • Мнения: 19 899
Karimma, единственото "неучено" в изпита по мат са задачите ПИСА. Но те не са някакъв обособен дял, това са практически задачи, чието решение се базира единстено на знания и умения да се приложат изучени формули, теореми и основни задачи.  Не се изисква познаването  на никакви допълнителни, извънучебни методи за решаването им.  Затова не мисля, че  съществува опция за оспорване в съда. По-скоро трябва според мен да се преработят учебниците и във всеки един урок да се поставят  за илюстрация и такива задачи, за да не ги намират учениците за нещо непредадено, съответно и непонятно.

# 777
  • Варна
  • Мнения: 7 079
Цитат
Нормативите по физическо са измисляни за спортисти  ooooh!
Това всъщност не е истина. Това са елементарни и минимални резултати, постижими за болшинството деца. Разбира се, не от всички.Точно така както не всички могат да усвоят учебния материал по другите предмети за отличен. И защо сте се хванали за тези нормативи от атлетиката? Това е месец от срока. В останалото време се изучават други спортове, там нормативи няма - всичко е за обща култура и някаква физическа подготовка и активност на учениците. Които и без това са обездвижени, затлъстели и т.н. . И го казвам като майка на бивше дебело момче и настоящо мързеливо момиче. Което имаше 6 по физическо, но цяла година се налагаше да повтарям, че трябва да се отнася сериозно към предмета. Това беше достатъчно.
И Karimma, къде намеси и Господ Wink. И ако ще го месиш, сложи го и в математиката. Защото има и по-глупави деца/ факт!/ които всъщност не са виновни, че са глупави, нали? Къде ген, къде Господ ... причини да искаш. Що да е честно те да не са в хубави училища, с добри преподаватели и евентуално в по-добра среда?

# 778
  • Бургас
  • Мнения: 4 545
в нашия клас няма нито един пълен отличник, моичкият има успех 5.45 тази година, повече едва ли ще е и догодина, досега обаче практиката е била на всички седмокласници да се пишат накрая 6-ци по Бел и Мат, за да не ги ощетяват при кандидатстването на фона на масовите 6-ци в кварталните и селски училища, горещо се надявам и при нас накрая да дадат малко бонуси на всички, поне по балообразуващите предмети,  а дано и да инструктират и учителите по музика, изобразително и  физическо да не се правят на интересни

# 779
  • София
  • Мнения: 19 899
Д, Флаш, принципно си права. Ама ако едно дете е с пропуски и трудно асимилира материала по мат (дали заради пропуски или липса на дадености не е  от значение), то примерно оценката 4 е  относително по-точен показател за пропускит в усвояванете на заложен по програма материал  отколкото оставената за годината  четворка на младежа  от класа на голямата ми дъщеря по музика заради отказа му да пее пред класа и съответно получена за "дързостта"  му  текуща двойка.  Същото това момче, старателно и учещо по всичко, спокойно можеше да има 6 по музика, ако беше изпитвано само и единствено на теория и разпознаване на изучаваните музикални произведения - тоест там, където биха  се измерили знанията му и вниманието му в час, а не даданостите му да пее пред пубертетска публика. По изобразително от 5 до 7 клас децата в класа на близначките ми не са били нито веднъж оценени на теория, само на база нарисуваното в час. И парадоксът е, че тази с двете леви ръце имаше  често по-високи оценки от сестра си, която ходи от  малка на извънкласни занимания и има даденостите и интереси в тази посока.

Общи условия

Активация на акаунт