В очакване на СЕДМИ клас!

  • 46 396
  • 801
  •   1
Отговори
# 495
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Но промените ще доведат до отлив още в началото на образователната степен или преди 7ми клас защото както по-рано е писано много пъти - и сега има местене за лесен 7ми клас.

Да,има го! Но нито едно от тези деца ,които се изместиха ,не учат в момента в ЕГ или МГ ,а са в по-добрите професионални у-ща. Това е личното ми наблюдение за няколкото от класа на сина ми само.  Peace
Пак наблюдения сега. Simple Smile
Аз знам за деца разминали се с първо желание заради едната единица от удостоверението. Сега.
А са се напъвали по всичко заради "елитно" училище. А то дори не е наистина добро.
Ако се приеме, ще е по-изразено.

# 496
  • София
  • Мнения: 3 824
Аз пък не чух, видях или разбрах за нито едно дете изместено в 7 клас. А не е като да съм била далеч от случващото се.

Спунк - деца с оценки над 5,80 на НВО влизат там където поискат и не се борят за никакви стотни. Поне във Варна. За София ме мързи да смятам. Какъв е процента на учениците с такива резултати и среден успех от дипломата различен от отличен? А на тези с незаслужени шестици? Дори да не е пълно 6 и да има някоя и друга петица, пак не е фатално.
13 предмета са в 7ми клас + 3 СИП и ЗИП които не знам дали се смятат.


5.80 на двете НВО, означава, че детето трябва да има две шестици по БЕЛ и мат в дипломата, за да влезе в едно двете най-желани училища - СМГ и немската. Ако това дете има "странна" учителка, да кажем по БЕЛ, и тя му остави 5, може да се сбогува с мечтата си. Мисля, че сегашното положение при което се взимат само оценките по БЕЛ и математика е по-несправедливо. Ако се взима цялата дипломата при балообразуването, всички деца ще са малко или много прецакани от някоя учителка, но: първо - ще са всички и второ: намалението с една единица по един от 10 предмета ще им намали бала с една десета, а не с една единица (както е сега).

# 497
  • Варна
  • Мнения: 4 295
ом, напротив ,аз си мисля,че няма да е по-изразено фактически изместването. Едно е цяла единица от мат.или БЕЛ, друго е 10 стотни от един  предмет .
Знаеш ли ,в моя критерий за добро у-ще е в един клас да няма повече от 3-4 пълни отличника. Другото е помпане изкуствено . Peace
Във всяко у-ще ,дори и т.нар. "слаби" ще има учители субективни и избиващи комплекси .
 
По-изразена ще стане истерията обаче и наистина децата ще го отнасят.  Peace

# 498
  • Варна
  • Мнения: 7 080
Доволна съм, намерихме се с бабата от която си купувам домашно прясно сирене. Sunglasses

Judi,  вие /обобщавам:-)/ напред пишете как имало такива миграции и как щели да се увеличат! А това са частни случаи и съжалявам, но не могат да са критерий или причина за каквото и да е.

Елл, съгласна съм с последното, но - пак говорим за изолирани случаи. Има си лек за странни учителки. И не ми казвайте, че ако дъщеря ми знае математика за 6 - ще има 5 заради учителката. Ми няма как да се случи. Вече съм разказвала за преди 12г и странната учителка на сина ми по математика. Редеше едни потайни петици докато не отидох в училището. Да не е пък единствена и незаменима? НО - той знаеше за 6 не на моменти и чат-пат. И можеше да си защити претенциите за отлична оценка.
 
Някой дали ще си признае, че съвсем заслужено не е класиран в дадено училище. Ей, тъй ... просто защото има х деца които са учили повече от него или просто са по-умни!

# 499
  • София
  • Мнения: 19 930
Флаш, примери много, писала съм неведнъж за случай от 1 лице, не в стил ЕЖК. Дъщеря ми (едната) имаше на НВО по БЕЛ отлична оценка. На тестове през годината по БЕЛ - също. Но дойдеше ли време за тези, идваше секирата и учителката й пишеше 5. Убеждаваше мен като родител колко безмислена била школата, на която ходят, как там ме залъгвали с високи оценки на пробни, за да им снасям пари, как  тя щяла да излезе права и на изпита детето  щялода има близък до минималния брой точки на тезата и прочие хубавинки.. Непрекъснато, въпреки наредбата оценката от първия модул да е текуща, говореше по родителски, че последната ще има решаващо значение при оформянето на годишната... Е, не го спази. Оценката на дъщеря ми беше отлична  (апропо имаше 6 от 6 точки на тезата), но това не попречи на въпросната госпожа през оставащите дни до оформянето да й даде ред есета за писане, тестове за правене, които така и не  балговоли да провери.. До последно я държа в неведение, а накрая, оставяйки й все пак 6, зядливо попитала "Как е,  поизпоти ли се от зор и притеснение?". Ето ти пример за това как ако й беше оставила 5, въреки отличните резултати нямаше да влезе в желаното училище. И не защото не е учила достатъчно, нито защото е по-глупава от другите, а само заради субективната преценка на учител. Много съм критична към децата си, рядко ги хваля за каквото и да е, но бях непосредствен наблюдател на случващото се и няма как да приема, че евентуално недостатъчният бал щеше да е по нейна вина..  Дори и  с две пълни шестици на изпитите, при 5 по БЕЛ нямаше да влезе..Правила съм си опит - да й позволя да препише  за домашно теза от школата, редактирана и допълнена от преподавател с над 20 години опит, автор на помагала и с доказана успеваемост на випуските в  гимназията-първенец на ДЗИ редом с АК, но не - пак 5...Другата също имаше отлична оценка по БЕЛ на изпита, но въпреки  несъмнено по-доброто й оценяване в клас, на толкова  спряганата от госпожата теза имаше по-малко точки. А повечето нейни "любимци", оценени при нея с лекота за 6 във всеки един момент от годината, на изпита не стигнаха дори и 5,50...  Но все пак по бал изпревариха деца, справили  се по-добре и на пробни изпити, и на реалния, към които въпросната дама не се оказа толкова благосклонна  и им тресна 5.....
И не, не е единствената тази преподавателка, за жалост. Субективизмът просто трябва да бъде сведен до минимум, а това няма как да  стане с калкулиране  на цялата диплома при балообразуването.

Последна редакция: чт, 13 авг 2015, 14:48 от пенсионирана русалка

# 500
  • България, София
  • Мнения: 644
Субективизмът просто трябва да бъде сведен до минимум, а това няма как да  стане с калкулиране  на цялата диплома при балообразуването.

Ето това е големия проблем! Лошо няма да влиза дипломата, когато всички дипломи имат еднаква или подобна стойност. В противен случай, както казах, наказват децата от училищата с високи изисквания.

# 501
  • София
  • Мнения: 6 308
Оценки над 5,50 на НВО по БЕЛ и математика се изкарват със сериозна подготовка. Тя осигурява и шестиците в училище по тези предмети. Не че няма изключения, синът ми за малко да бъде едно от тях. В училищата с по-високи изисквания, за шестици по всички предмети се иска здраво учене, а не е така в останалите. Не съм против да се вземат под внимание знанията на децата по всичко, но считам, че оценките от училищата са субективни.
Ще дам конкретен пример с моето дете.  Една негова теза беше оценена с 4,75 в училище. Преподавателката му няма лично отношение, еднакво взискателна е към всички. Съседското дете получава същата теза за домашно и моето като добро другарче му дава тетрадката си. Момичето има шестица и похвала пред класа за същата работа + една правописна и една пунктуационна грешка повече.
Това се случва в две софийски училища, които отстоят на три спирки разстояние. Какво остава за малките населени места, където ти преподава стринка ти или комшийката?

Ако сега деца с 5,80 на изпитите влизат където пожелаят, то е защото е почти сигурно, че тръгват от бал 12. Едва ли ще е така, ако имат 5 по физическо, биология и география.

# 502
  • София
  • Мнения: 19 930
Така е Вимарес, ако оценяването навсякъде  беше еднакво, ОК да влиза дипломата. Но то просто не е и няма и да стане... И е така открай време, не от сега.  В продължение на написаното от Спунк, защо радетелите на идеята за калкулиране на дипломата в бала не погледнат текущи контролни по мат в две-три училища без мат профил? Ще останат изненадани за каква огромна разлика става дума както по отношение на обем, така и на сложност. Дали няма съвсем реална опасност детето с 5 от едното да знае на практика  доста повече от това с 6 в другото? И накрая и двете на изпита да се справят еднакво добре, едното заради стабилна работа в училище, а другото с надграждане от школа, ама  да влезе само едното заради високата оценка по предмета в училище...

Последна редакция: чт, 13 авг 2015, 14:56 от пенсионирана русалка

# 503
  • Мнения: 74
Ако сега деца с 5,80 на изпитите влизат където пожелаят, то е защото е почти сигурно, че тръгват от бал 12. Едва ли ще е така, ако имат 5 по физическо, биология и география.

+1  Laughing

# 504
  • София
  • Мнения: 3 824
Ако сега деца с 5,80 на изпитите влизат където пожелаят, то е защото е почти сигурно, че тръгват от бал 12. Едва ли ще е така, ако имат 5 по физическо, биология и география.

+1  Laughing
Сега се измерва най-вече кой е назубрил най-добре за изпитите по БЕЛ и математика (които лекичко се различават учебния материал през годината) и кой е тренирал най-много за тези изпити. Това не е ли много по-нечестно от евентуалното взимане на средния_успех_от_дипломата * 1 + оценките от някакви изпити?

# 505
  • София
  • Мнения: 19 930
ОК, Елл, съгласна съм, че се оценява  и заучаване с настоящите формати, но нека тогава се работи в посока преправяне на тестовете откъм съдържание, а не да се въвежда дипломата като балообразуваща, защото някой по-горе не може да се справи с работата си, а именно с направата на такъв тест, който да оценява знание и мислене, а не заучени положения..Особено пък по БЕЛ.

# 506
  • София
  • Мнения: 3 824
Нека, няма лошо, но те уж ги преправиха (първи модул) Simple Smile а реално нищо по-различно няма.

# 507
  • София
  • Мнения: 19 930
Именно, работи се хаотично, стреля се на посоки, правят се козметични промени, с които просто се отчита дейност, но реални промени към по-добро няма.

# 508
  • София
  • Мнения: 6 308
Ами мисля, че настоящият ред е по-малкото зло.
Обяснимо отново ще дам пример с моето дете. Синът ми учеше в едно от училищата, в които трудно се записва в първи клас. Изискванията към децата са високи и конкуренцията е зверска. Не беше сред отличниците на класа. И аз като повечето форумски майки, в страха си да не остане детето без училище, го изпратих на изпити в НПМГ и НГДЕК. И на двата "различни" изпита се справи чудесно. Без допълнителна подготовка и без да е отличник в училище. За мен това отново доказва, че средният успех от дипломата е неподходящ измерител в едно състезание.
Скрит текст:
Мен ако питате, много взехме да си въртим помагалата на втора употреба, та решиха, че е време да си купим нови. А защо да няма и по някой час по история или биология в школите?

# 509
  • България, София
  • Мнения: 644
А защо да няма и по някой час по история или биология в школите?[/spoiler]

"Комплексна подготовка за кандидатстване след седми клас - БЕЛ, математика, физика, химия ..."

Общи условия

Активация на акаунт