В очакване на СЕДМИ клас!

  • 46 445
  • 801
  •   1
Отговори
# 510
  • София
  • Мнения: 3 824
.... и ако децата научават всичко в школите, училището току виж станало излишно губене на време Wink

# 511
  • Варна
  • Мнения: 7 081
пенсионирана русалка , абсолютно съм съгласна с това което казваш. Има предмети по които няма никаква възможност да се избяга от субективизма при оценявате. Ето и Спунк го доказва. Но това е живота ... има ли хора, има и грешки. Просто не смятам, че е чак толкова фатално ако едната балообразуваща е общия успех, това е. Аз не твърдя, че съм права, нито, че знам каква реформа да се направи така, че да няма ощетени по един или друг начин. Но ми се струва, че има преекспониране на случващото се ... .
Спунк, малко прости сметки

Дъщеря ми тази година
бал за ЕГ при 6 и 6 по БЕЛ и МАт          = 35.708
бал за ЕГ при 6 и 5.70 по БЕЛ и обща  =35.477 / това при 3 годишни петици от 13 предмета, ако са 16 тежестта е по-малка/.
бал за ЕГ при 6 и 5.076 по БЕЛ и обща = 34.784/ при шестица само по БЕЛ и останали 5ци/

И дете от 'лежерно' училище с незаслужена диплома 6,00 и оценки на НВО ....5.60 - повече не му давам щото се вижда от кои училища са децата с отлични оценки на НВО. Бала му за ЕГ е = 34.40.

Е, кое ще влезе?
 

# 512
  • България, София
  • Мнения: 644
.... и ако децата научават всичко в школите, училището току виж станало излишно губене на време Wink

За огромно мое съжаление считам, че една не малка част от времето им е наистина загубена  Cry
Учебният материал, учителите и като цяло училището все повече се отдалечава от живота на нашите деца и реалността, в която живеят... Това е дълга тема и не искам да я повдигам ... само ми е много тъжно.

# 513
  • София
  • Мнения: 5 782
.... и ако децата научават всичко в школите, училището току виж станало излишно губене на време Wink

За огромно мое съжаление считам, че една не малка част от времето им е наистина загубена  Cry
Учебният материал, учителите и като цяло училището все повече се отдалечава от живота на нашите деца и реалността, в която живеят... Това е дълга тема и не искам да я повдигам ... само ми е много тъжно.

И според мен така стоят нещата...  Peace

Flash, все пак защо е нужно едно дете да трябва значително да надскочи резултатите на връстниците си на НВО, за да компенсира по-ниската си диплома от по-хубаво училище? По презумпция не е справедливо според мен.

# 514
  • София
  • Мнения: 6 308
Flash*, ти с твоята щерка щерка ще си мълчиш.  Heart Eyes
Иначе веднага ти показвам колко много значат трите евентуални петици в средния успех. При бал 35.708 дъщеря ти влиза навсякъде в София, при 35.477 - забравя за СМГ с немски и НЕГ. Далеч съм от мисълта, че ще я изместят деца от "лежерно" училище, но е възможно преподавателят по физическо да е бил по-благосклонен към Х от съседния клас.
Скрит текст:
Много ми хареса терминът "лежерно" училище. Все се чудех как по-толерантно да се изкажа.

# 515
  • Мнения: X

Иначе веднага ти показвам колко много значат трите евентуални петици в средния успех. При бал 35.708 дъщеря ти влиза навсякъде в София, при 35.477 - забравя за СМГ с немски и НЕГ.
Всъщност би влязла и на двете места.

# 516
  • София
  • Мнения: 6 308
Права си, моя е грешката. Гледала съм колоната с максималния бал. Но това принципно не обезсмисля твърдението ми, че при участие на средния успех от училище в балообразуването, се засилва влиянието на субективния фактор.

# 517
  • Русе
  • Мнения: 12 218
 Е нали точно тези сметки доказаха, че намалява влиянието на субективния фактор.

# 518
  • София
  • Мнения: 3 824
Flash*, ти с твоята щерка щерка ще си мълчиш.  Heart Eyes
Иначе веднага ти показвам колко много значат трите евентуални петици в средния успех. При бал 35.708 дъщеря ти влиза навсякъде в София, при 35.477 - забравя за СМГ с немски и НЕГ. Далеч съм от мисълта, че ще я изместят деца от "лежерно" училище, но е възможно преподавателят по физическо да е бил по-благосклонен към Х от съседния клас.
Скрит текст:
Много ми хареса терминът "лежерно" училище. Все се чудех как по-толерантно да се изкажа.
Все пак при евентулано взимане на дипломата не само балът на датето на flash ще е паднал. И при всички останали деца, с изключение на някалкото пълни отличници, ще е така.

# 519
  • Варна
  • Мнения: 7 081

Flash, все пак защо е нужно едно дете да трябва значително да надскочи резултатите на връстниците си на НВО, за да компенсира по-ниската си диплома от по-хубаво училище? По презумпция не е справедливо според мен.
Винаги трябва да надскочиш някой ако искаш да си преди него.
И дали е по-ниска диплома или една единствена несправедлива ниска балообразуваща оценка,  няма значение за отделния индивид. Винаги има някой който знае и може повече. Или ако не е така, то други условия са му в помощ при реализацията на знания или умения. Децата по начало не са равнопоставени, растат в различна среда у дома и в училище. Как да се изравни всичко това?
Слагате всички училищата на два полюса... или са добри ама там 6ци не могат да се изкарат или лоши' ама пък с хубави лесни оценки!




Спунк, ще забрави за СМГ ама ако се запазят баловете. А при масова промяна на тези две 6ци с 6 + 5 и нещо и баловете ще се променят пропорционално.
Ако ли пък не - значи така е трябвало да бъде. Има къде-къде по-важни неща. Simple Smile

# 520
  • София
  • Мнения: 6 308
A m b e r, толкова високи оценки имат няколко деца. Интервалът 10-11,5 е много по-наситен и борбата там ще е за всяка оценка от дипломата.

Елл, за едни ще е паднал, за други - не толкова. Ако в седми клас преместя детето си в "лежерно" училище и форсирам паралелната подготовка по БЕЛ и математика, предполага се, че на изпитите ще изкара високи оценки и средният успех от училище ще е шест. Дали знанията му по останалите предмети ще са равностойни на тези на бившите му съученици? А балът му може и да е по-висок.

# 521
  • Русе
  • Мнения: 12 218
    Те в лежерните училища да не би да пишат само шестици по всичко. Я пишат, я не пишат. За новата неизвестна среда, няма да коментирам. Това са деца на 14 години, не са кутии дето да се местят и пълнят и каквото и колкото сложиш, толкова да извадиш точно.

# 522
  • София
  • Мнения: 3 824
Права е Амбър. Къде са тия лежерни училища? Може би по селата има такива дето не се учи и пишат шестици. В софийските се иска учене. А местенето на децата точно в тази възраст е много опасно. Моят го преместих в 6 клас. Трябваше му половин година да се сработи с останалите, а е от комуникативните.

# 523
  • София
  • Мнения: 19 940
Спунк, назад описах такава история от тази година. Училище в непосредствена близост до София, пълно неглижиране на обучението по всичко, невзет материал по математика, ненапревен нито един тест по формата, неразгледана нито една задача от типа ПИСА, но за сметка  на това  максимална диплома за положила минимални усилия девойка да направи по 1-2 презентации на предмет и да отбие с тях номера, стабилна външна подготовка по мат и БЕЛ в многото свободно време, много висок бал и прием по първо желание, с откровеното признание на детето, че не знае нищо по разказвателните предмети и ще запълва пропуските през лятото между 8 и 9 клас. Какво ще пречи догодина сценарият да се повтори с  дете от следващ випуск? И то ще изпрвари, спорно доколко заслужено, друго.

Някой в предишен пост беше упоменал, че нямало гаранция, че всичките 10-12 преподаватели ще са толкова дашни в такова училище. На теория няма, но на практика така се получава по принуда. Избират се  училища, в които децата са малко, без особени амбиции да  сменят училището, такива, в които има и присъствие от малцинствата. Тоест средата като цяло е слаба и незаинтересована и няма как дори и един строг учител да има  някакви особени изисквания, той просто се адаптира към общото ниво. И тук е бонусът за амбициозното на фона  на другите дете. Лесно изкарва по всичко шестиците, с ясната цел, че за добро предтставяне  и на изпитите трябва да се бори на друг фронт - този с уроците или школите по БЕЛ и мат. И схемата  на финала е успешна..

Питайте Ганис  като действащ учител, каквато е строга и взискателна ( разбира се и даваща преди това ) към учениците в 73-то дали е била същата и към децата в Хенри Форд преди това. Дали не се е  напаснала и като ниво на преподаване, и като  изискавания, и като  прагове за шестица към нивото на масата? И дали оценка 5, написана от нея смата  в техникума се е равнявала на 5 в 73-то? Подозирам какъв ще е отговорът..

И преди гимназиите е същото, но е по-важно ставащото в 7 клас , защото там има състезателен елемент в цялата работа и оценката ще рефлектира върху бала за прием.

Последна редакция: чт, 13 авг 2015, 16:30 от пенсионирана русалка

# 524
  • София
  • Мнения: 6 308
Не съм казала, че не се учи изобщо, а че се учи много по-малко за същите оценки.
Колкото до адаптирането в новата среда, това е тема на друго обсъждане. Дадох пример, с който да покажа защо смятам включването на средния успех от училище за неправилно.

Русалке, напълно съм съгласна с мнението ти.

Общи условия

Активация на акаунт