За съжаление, обаче, ние сме пред един период, в който ще има много издевателства и това ще продължи десетилетия напред”. Очертава тъжна перспектива за региона Мохамед Халаф. Има своя анализ за това и като експерт и като изследовател и на Арабския свят и на света като процеси.
Аз съм изненадан, че моят вестник ми пуска такива анализи, защото открито говоря, че ние не може да се сърдим на тези хора, защото това е истинската форма или истинската същност на исляма. Те чуват това, това се предава в различните училища, в образователните системи, в начина на живот и така се случва. Сега в ерата на глобализацията, когато виждаме, че с всеки изминат ден със задълбочаването на глобализацията християнската цивилизация постига толкова много във всички области, арабите и мюсюлманите като цяло
се чувстват уязвими, обидени, маргинализирани
и нямат нищо общо с тези постижения, нямат принос към това, което се случва. Започват да сравняват себе си, защото това, което беше преди, по време на пророка Мохамед знанията, постиженията в медицината, алгебрата, астрономия и т.н.. е минало."
Християните са направили разделение между държавата и църквата. На арабски се казва „отразяхме ноктите на религията”, както уточнява Халаф. Барнауи говори и за юдаизма и посочва, че и в тази религия фундаментализмът беше победен от ционизма. Държавата взе религиозните символи, но в рамките на демократични институции. Това направи фундаментализма изолирано явление и не представлява заплаха и това е национална религия, а не световна. Историкът казва, че ислямът е единственото изключение, защото тази религия в момента е в основата на всички кризи и войни в света. Журналистът, като че продължава мисълта на израелския историк, но от своята позиция на анализатор. „Проблемът на исляма в този момент е, че тя е
единствената религия, която не разделя държавата от религията.
Има още доста, дългичко е, но си струва да се прочете:
http://xn--b1agjhxg2e.com/post/106620645006/%D0%BC%D0%BE%D1%85%D … 0%B0-%D1%81%D0%B5