ТРЕТИ клас

  • 42 660
  • 746
  •   1
Отговори
# 705
  • София
  • Мнения: 7 247
Aila, а какво е точно НМС. Предполагам национално математическо състезание? Не ми е познато. Моята е с 27 т. Не е добре, но е малко по-добре от Салабашев.

# 706
  • София
  • Мнения: 12 876
Aila, а какво е точно НМС. Предполагам национално математическо състезание? Не ми е познато. Моята е с 27 т. Не е добре, но е малко по-добре от Салабашев.
Да, от миналата година се нарича така, преди беше национален кръг на кенгуруто. Откакто е НМС принципно квота за него се получава не само от кенгуруто, но и от други състезания, включително и ВМС, но с по-малка тежест. Кенгуруто остава с най-голяма тежест разбира се. Когато обаче има много първи места в състезанията с по-малък теглови коефициент, направо ги изключват.

# 707
  • Мнения: 354
Ston, може по-късно да му дойде музата. Ти намилай, а то ще си дойде времето да използва таланта.
Щерката е по същия начин, задачите ако не ги разбере от първия път, изобщо не си помръдва мозъка да мисли. Освен това голяяяяяяяяяяяяяям зор да я накарам да си записва съкратен запис на Даденото. Почваше директно да си съчинява някакви уравнения и пляска на магия +, -, умножения... ooooh! Едва от миналата седмица започна да й просветва, че май трябва първо да помисли и после да смята  Laughing Но аз не се отказвам, ще успеем, ще успеем, дано е само преди абитуриентската Mr. Green

mamazori - социалните умения са изключително важни, дори понякога по-важни от знанията и уменията, така че щом имаш притеснения в тази насока, явно трябва да поработите по въпроса. Знам, че за такива деца се препоръчват отборни спортове, за да развият екипен дух и да се научи да се сработва с връстниците. Успех от мен.
Моята дъщеря също не е от най-умелите в социализирането, но при нея проблемът е, че се вкопчва в някое дете, което й е интересно и го обсебва. Работим по въпроса, но понякога личният опит се оказва най-ефективен, макар й болезнен.

# 708
  • София
  • Мнения: 7 247
Но аз не се отказвам, ще успеем, ще успеем, дано е само преди абитуриентската Mr. Green
Все едно аз съм го писала Simple Smile Но аз тайничко са надявам да успем малко по-рано. При моята проблемът е, че всичко разбира като й обяснявам, а после гледа същата задача, все едно я вижда за пръв път. Затова започнах да я карам някои задачи да решава по няколко пъти докато не ги направи без моя помощ. Една чака тази вечер 5-то минаване... Confused
Относно социализацията, ако има проблеми трябва да се работи. Децата подлежат на големи промени. Не знам дали съм писала, но моята до 5-6 годишна не говореше с хора извън семейството, само на някои шепнеше. Сещате се какъв е бил социалният й живот. Нямаше приятели, не ходихме по площадки... Много се притеснявахме, защото това състояние се нарича елективен мутизъм и често не се преодолява цял живот. Много хора са работили с нея, имахме и късмета да попаднем на много читави деца, а ранното й тръгване на училище и то частно беше, за да излезе от средата, в която я възприемаха като прозрачна. Сега я гледам и не мога да й се нарадвам. Не само е контактна, но е и нещо като тартор, търсена и обичана от връстниците си. Така че вярвам, че при подходящ подход може да се постигне много с децата в сферата на общуването и социализацията.

# 709
  • Мнения: 5 177
Не съдете за децата си само по контактите им в училище и по мнението на съученици и класен. Моето дете според съучениците си е зубър и взезнайко, според класната му е самохвалко, който се хвали с успехите си в математиката и тениса и така  дразни децата и ги предизвиква да го бият.

Само, че той ходи на английски, математика и тенис извън училище и отношенията му с децата в различните групи нямат нищо общо с това в училище.

Откровено казано в училище има 1-2 ма приятели, в началото опитваше да се хареса на всички, което мен ме дразнеше .. сега нещо не му пука особено

# 710
  • Мнения: 1 060
Не съдете за децата си само по контактите им в училище и по мнението на съученици и класен. Моето дете според съучениците си е зубър и взезнайко, според класната му е самохвалко, който се хвали с успехите си в математиката и тениса и така  дразни децата и ги предизвиква да го бият.

Само, че той ходи на английски, математика и тенис извън училище и отношенията му с децата в различните групи нямат нищо общо с това в училище.

Откровено казано в училище има 1-2 ма приятели, в началото опитваше да се хареса на всички, което мен ме дразнеше .. сега нещо не му пука особено

КОТЕ и при дъщеря ми положението е същото  в класа има 2 приятелки и това е и тя така пробваше разни варианти да им се хареса на всички,ама не стана и сега вече не и пука,а интересно е, че с децата от занималнята и с други деца, които не са в класа се разбира перфектно  newsm78
Относно подаръците си избра дънки,ботуши и нов таблет  Peace
На 21.12. ще имат Коледно тържество и все още не знам дали от 23 или от 24 са във ваканция, чувам различни мнения,но в петък ще питам госпожата  Close
Нямам търпение да излизат вече във ваканция,че дъщеря ми се чувства доста изморена  Simple Smile

# 711
  • Мнения: 8 906
И аз си мисля, че доста преди абитуриентската ще се освести, ама се дразня. Моят за някои неща е много зрял, за други е все едно бебе. Като сме по почивки, той е човекът, който ходи да се разправя по рецепции и това е от години. Ако го зарежа в центъра на някой голям град, съм сигурна, че ще се оправи и сигурно чак до къщи ще си дойде.
В същото време една проста причинно-следствена връзка - бързо писане на домашни = повече време за игра, не може вече три години да схване. Или пък "не си губи времето да спориш с мама, когато си наясно, че тя няма да отстъпи". Ей такива дребни нещица си остават все още непонятни за него и му вгорчават живота.

# 712
  • Мнения: 7 667
Здравейте момичета,
Искам да ви попитам имате ли нормативи по физическо? Ние от тази година имаме нова учителка по физическо. Сега скачат от място. Казала им, че нормата за трети клас е 1,70м (мери се до пети), но понеже те били "много зле" ще им намали нормата на 1,50м. Всички, които скачат по-малко щели да имат 3-ки, защото не можело да се пишат двойки.
Сега я измерих моята - скача 1,45м. Това толкова ужасно малко ли е? Колко скачат вашите деца?

# 713
  • Мнения: 8 906
Нашата учителка по физическо каза на първата родителска среща, че оценката ще се формира от няколко компонента. Нормативите ще са с най-малка тежест, защото според нея били неоправдано високи. Най-голям дял ще има старанието на детето и активността му в часа.
Моят не знам колко скача. По принцип сега в залата, през декември и януари, ги сгърчват от нормативи. Скок от място обаче правят само веднъж и за тази година още не са стигнали до него.

# 714
  • Мнения: 7 667
Сега намерих нормативите от книга за учителя по ФВ.
bulvest.com › files › teachers_files › 1.pdf
Явно проблемът е в моето дете и то ще има сериозни проблеми с физическото.

# 715
  • Мнения: 354
Но аз не се отказвам, ще успеем, ще успеем, дано е само преди абитуриентската Mr. Green
Все едно аз съм го писала Simple Smile Но аз тайничко са надявам да успем малко по-рано. При моята проблемът е, че всичко разбира като й обяснявам, а после гледа същата задача, все едно я вижда за пръв път. Затова започнах да я карам някои задачи да решава по няколко пъти докато не ги направи без моя помощ. Една чака тази вечер 5-то минаване... Confused
Относно социализацията, ако има проблеми трябва да се работи. Децата подлежат на големи промени. Не знам дали съм писала, но моята до 5-6 годишна не говореше с хора извън семейството, само на някои шепнеше. Сещате се какъв е бил социалният й живот. Нямаше приятели, не ходихме по площадки... Много се притеснявахме, защото това състояние се нарича елективен мутизъм и често не се преодолява цял живот. Много хора са работили с нея, имахме и късмета да попаднем на много читави деца, а ранното й тръгване на училище и то частно беше, за да излезе от средата, в която я възприемаха като прозрачна. Сега я гледам и не мога да й се нарадвам. Не само е контактна, но е и нещо като тартор, търсена и обичана от връстниците си. Така че вярвам, че при подходящ подход може да се постигне много с децата в сферата на общуването и социализацията.

Лекси, иска ми се да споделя моят личен опит, тъй като в родата ми има математици - относно методиката за текстовите задачи. Първите 2-3 задачи се решават от теб, заедно с детето, като му показваш алгоритъма. След това решавате 2 задачи заедно, като му подаваш въпроси, с които да го насочваш към решението. След това то трябва самостоятелно да мисли върху новата задача, и при трудности да пита.  И така докато не почне само да решава. Прилагам го отскоро и върху щерката, като тя доста си поплаква, че не решавам заедно с нея, а я карам сама, но почна да дава резултат.
Аз като ученичка, не смеех да противореча на нашите, но сега не е така, има много тръшкане и викане и блъскане на врати,хахаха, но като й мине ината сяда и вече свикна сама да ги решава.
Естествено докато дойде следващият урок по математика, алгоритъма се забравя, но поне може да й го припомняш преди да седне да решава сама.

# 716
  • София
  • Мнения: 7 247
linskia, благодаря! несъзнателно напоследък точно така правим - аз решавам една-две, после уж тя ги решава, но и аз помагам и накрая успява обикновено да реши нещичко и сама. Ще започна обаче да го прилагам както си го описала. Лошото е, че е много бавна и се уморява. На практика повече от 5 задачи на ден трудно можем да минем.

Прави ми впечатление, че на тази възраст някои от децата започват да се държат лошо към различните. Моля ви, говорете с тях - има ефект. Момченце от стария клас на дъщеря ми с ДЦП, което беше много добре прието, сега е тормозено и вече не иска да ходи на училище. В сегашното й училище има много деца със СОП и останалите ги приемат добре, но вчера моята ми ми разказа, че някои деца са дразнили едно от тях. До сега не се беше случвало целенасочено, а е имало само реакции на конкретни постъпки. Радвам се, че тя и други са защитавали детето, но се замислям, че явно на децата ни много не се говори за толерантност и търпимост, за взаимопомощ и разни такива неща.

Децата ви ще учат ли в сряда? Получих по мейл менюто за следващата седмица с уточнение, че във вторник ще учат от по-късно, а в сряда няма да учат. Без обяснение защо така.

Последна редакция: чт, 17 дек 2015, 11:40 от Лекси

# 717
  • София
  • Мнения: 6 554
Нашите във вторник ще ги водят на театър, а в сряда ще имат тържество в класната стая и ще са до обяд.

# 718
  • София
  • Мнения: 9 495
При нас пък госпожата им е говорила за "циганетата". Стана ми много неприятно. Знам, че повечето хора разсъждават като нея, но аз не разсъждавам така и не съм ок някакви хора да се мразят и обвиняват на общо основание и детето ни да бъде възпитавано в това.
Лошото е, че няма грам нормална комуникация с госпожата и всеки опит да обсъдя каквото и да било с нея, завършва силно драматично. Опитах се да обясня на детето, че всеки си има право на мнение, но той си има глава на раменете и ако някой не му е направил нещо или на негов близък, не е редно да се настройва срещу него и че добри и лоши родители има и сред българите и т.н. - не зависи от етноса, както си има при циганите такива, които си обичат децата и си се грижат много добре за тях.

# 719
  • софия
  • Мнения: 30 275
zazu1, и аз бях така, докато не се случи да имам много преки впечатления от интегрирани цигани. Твърдо седя на мнението на госпожата. Дори и не искам да се докосвам до неинтегрираните, че там кой знае какво е. Вари ги, печи ги, няма оправия и при тях етносът е водещ.

Общи условия

Активация на акаунт