Частни училища - информативна тема 9

  • 63 245
  • 739
  •   1
Отговори
# 150
  • Мнения: 1 782
Бих перефразирал:
За съжаление,  НЕ само таксата е бариера за доста хора...
Проблемът на АК е, че с безспорно добра обща подготовка се опитва да се мери с други учебни заведения, които освен съпоставимата обща подготовка дават и специализирана...
Било тя математика или втори език. Доброто усвояване на английски, което ти дава АК... куха екстра. Факт е, че даже семейства като твоето, ориентирани към АК години предварително нямат необходимата планировка да обучават децата по друг език през първите 14 години. Напротив, в общия случай избухват 20-ина хиляди за обучение по английски преди децата да влязат в АК.

# 151
  • Мнения: X
Или просто АК е бил вариант Б, ако не бъдат приети в желаното училище  Mr. Green

# 152
  • Мнения: 1 782
Или просто АК е бил вариант Б, ако не бъдат приети в желаното училище  Mr. Green

За много деца не, наистина има голям процент умни хлапета, които имат възможност да учат където искат, но дали по собствено желание или под давление на родителски разбирания отиват в АК. Над 90% от тях са с много висока подготовка по английски, наясно са, че обучението в АК възпрепятства индивидуалния подход, необходим за топ резултати в природните науки, наясно са, че се възпрепятства и усвояването на 2-ри език, заради невъзможността да го учиш в 8 клас.
Защо го правят... не знам, модата е голям човек, факт, че и аз не бях далеч от това да се пусна по течението, но за щастие имам здравомислеща половинка и дете.

# 153
  • Мнения: X
Не знам, код - всеки си преценява според детето.

Последна редакция: пн, 28 сеп 2015, 08:38 от Анонимен

# 154
  • София
  • Мнения: 5 449
В моите представи, предимството на АК е не само какво дава, а как го дава - учебници, лаборатории ... по-разчупено, интерактивно и зарибяващо ми се струва. Тези дни гледах снимки на това как се представят СИП-овете - можеш да се срещнеш с преподавателите, да си зададеш въпросите, да прецениш дали ти харесва или не, какви ползи би извлякъл. Но си давам сметка, че редица от дейностите, които на повечето хлапета от колежа се харесват, на моето ще му се сторят тъпи или притеснителни /напр. месец март в 8-ми клас - дните на мартенската лудост - дрехи наобратно, пижамени дни, щури прически и други такива/.  Също така не ми харсва това, че доста деца отпадат, обикновено след 9-ти клас. Т.е не точно това, че отпадат,  а това, че отпадат чак след две години, дори и заради общата оценка на проектите. Защо да ми харесва, че и да плащам за това, в 9-ти клас да съм в една група с дете, което в края на годината ще отпадне, т.е. то е незаинтересовано или несправящо се през годината, а оценката ми да зависи от него  newsm78  И заради такива неща, освен изборът на друго училище,  колежът за нас не е дори план В.
 

# 155
  • Мнения: X
Или просто АК е бил вариант Б, ако не бъдат приети в желаното училище  Mr. Green

За много деца не, наистина има голям процент умни хлапета, които имат възможност да учат където искат, но дали по собствено желание или под давление на родителски разбирания отиват в АК. Над 90% от тях са с много висока подготовка по английски, наясно са, че обучението в АК възпрепятства индивидуалния подход, необходим за топ резултати в природните науки, наясно са, че се възпрепятства и усвояването на 2-ри език, заради невъзможността да го учиш в 8 клас.
Защо го правят... не знам, модата е голям човек, факт, че и аз не бях далеч от това да се пусна по течението, но за щастие имам здравомислеща половинка и дете.

Код моите уважения. Съгласна съм с написаното от теб. Но ти гледаш от позицията на родител на изключително талантливо дете в една насока. Има обаче деца, които показват заложби и най-вече конкретен интерес късно в гимназиален етап. И това са масата деца. От тази гледна точка АК е едно прекрасно училище, даващо равно образование по всички предмети и като бонус доста по лесна аклиматизация на възпитаниците му в чужди англоговорящи университети.
А за езика си прав. За мен също е непонятно защо дете с ниво С по английски ще ходи в АК вместо в НЕГ.  И ако моето дете се окаже с някакъв талант в науките то и аз бих искала индивидуален подход към него.

В този ред на мисли бихте ли ми разказали как е нивото в Питагор и ПЧМГ по български и другите основни предмети извън математиката. И как се процедира с деца, които се справят с математика, но не са таланти. Има ли отделни нива в часовете (извън школите).

# 156
  • Някъде Там
  • Мнения: 483
Не сте много прави Simple Smile Аз съм от провинция и 86-та година , на 6 години по сендовската програма бях 1-ви клас. Преди да навърша 6, за да ме приемат 1-ви клас имах изпит и то за държавно руско училище ( в града беше това и още 2 държавни). Това което си спомням от изпита беше портрета на Георги Димитров - да позная кой е, друго не помня за съжаление, но че имах изпит много добре си спомням - стаята с чиновете и учителките. Също че имахме рускиня от 1-ви клас която само на руски говореше, български не знаеше и първата ми двойка беше при нея средата на годината на ДИКТОВКА по руски. Единствената разлика със сега децата е 4е следобедите спахме в училище защото бяхме от 6 години а не от 7. И това в дълбоката южна провинция на България, не знам как е нямало и в София такива неща.
Колкото до Азбуката на мисленето и че пише 6-9 годишни - в книжарниците има страшно много различни книжки за деца, които покриват същия материал и на които пише за 5-7 годишни . Не знам кое издателство е объркало годините....... и кой на кое му изнася да вярва.
ПС: на руски в момента и дума не мога да обеля. Освен онези 7 години повече не съм го използвала, въпреки нейтив рускинята, уроците по биология, химия, география на руски и всичко останало. Но това е до човек  Peace

# 157
  • Мнения: X
Колкото до Азбуката на мисленето и че пише 6-9 годишни - в книжарниците има страшно много различни книжки за деца, които покриват същия материал и на които пише за 5-7 годишни . Не знам кое издателство е объркало годините....... и кой на кое му изнася да вярва.
ПС: на руски в момента и дума не мога да обеля. Освен онези 7 години повече не съм го използвала, въпреки нейтив рускинята, уроците по биология, химия, география на руски и всичко останало. Но това е до човек  Peace

Дълбоко се съмнявам, че Генков и рецензентите му да са сбъркали.  Mr. Green защото текста е техен, а не на издателството.
Виж книжлетата, които казваш, че го копират е напълно възможно да грешат. Между другото копирането на задачи от Азбука и провеждане на изпити въз основа на тях (извън този за НУКК) е забранено. Mr. Green пише си го в предговора. Но некадърни изпити се провеждат, та и некадърното копиране е възможно. Та не е толкова на кой какво му изнася да вярва  Mr. Green
А за Сендовчетата...в моето училище единия клас бяха такива. От 9 класа по 40 човека в клас випуск. Без изпит и само въз основа на желание на родителите да тръгнат по рано.. Програмата им беше същата като нашата. А с руския се справям все още добре без да го използвам активно и без да сме имали рускиня. Беше обикновенна строга българка.

Последна редакция: нд, 27 сеп 2015, 16:52 от Анонимен

# 158
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Мен в АК не ме е страх от липсата на специализирана подготовка, а от възможното попиване на американския начин на мислене. Имам предвид мисленето по калъп, безмозъчния позитивизъм, силно про-гей/афро-американско/феминистично и т.н. внушение, както и издигането на формата/представянето пред съдържанието и на "софт-скилс" пред реалните знания и умения. Като е много по-различно дали се сблъскваш с това на 19-20, вече със сравнително изградена ценностна система, или на крехките 13, когато се влияеш от всичко и всички. Едно е да надграждаш типичното българско критично мислене със софт-скилс и презентационни умения, съвсем различно е да имаш само тези умения, а да мислиш в кутия.

За ПЧМГ и коментарът на Призма за CV-то. Кой западен университет би се впечатлил от участие в международно състезание в 5-ти, 6-ти, 7-ми, или 8-ми клас? А за големите кои са межд.състезания? Сещам се само за БОМ и МОМ. И СМГ и ПЧМГ еднакво не дават червени точки в CV-то, в сравнение с АК. И точно тук е нишата, която ПЧМГ може да запълни - защото са гъвкави, частни, разполагат с повече пари и по-добри учители от СМГ. Само трябва желание и инициативност. Има толкова международни, те не са точно състезания, по начина, който ние ги знаем, а такива, в които се дават сложни и/или нерешени проблеми, работи се дълго по отбори, прави се рисърч и накрая се изпраща резултата от работата в нещо като доклад. Ето нещо такова ми се струва, че ще стои добре в CV-то и ще отвори вратите на немалко у-тети.

# 159
  • Мнения: 50 683
За ПЧМГ и коментарът на Призма за CV-то. Кой западен университет би се впечатлил от участие в международно състезание в 5-ти, 6-ти, 7-ми, или 8-ми клас?
Така е, може да се споменат, ако няма какво друго, но няма да имат голяма тежест.

 А за големите кои са межд.състезания? Сещам се само за БОМ и МОМ. И СМГ и ПЧМГ еднакво не дават червени точки в CV-то, в сравнение с АК.
Е, малко повече са. Може да се споменат и Всерусийската олимпиада, и Жаутиковската, и ЕГМО. Пък и не е само математиката, а има и физика, информатика... И на всички изброени олимпиади участват деца от СМГ, та едно 10-15 деца от СМГ имат какво да сложат в CV-то си. И определено училището им е помогнало за това не само с подготовката, а най-малкото и с толериране на отсъствия от занятия. Освен всичко друго даже да попаднеш в разширения национален отбор пак става да се спомене в CV-то и така броят на децата се удвоява

И точно тук е нишата, която ПЧМГ може да запълни - защото са гъвкави, частни, разполагат с повече пари и по-добри учители от СМГ.
Поне до сега не разполагаха с повече пари (СМГ получава май 80 000 лева дотации само заради представянето на своите състезатели), а и нямат по-добри учители.


Само трябва желание и инициативност. Има толкова международни, те не са точно състезания, по начина, който ние ги знаем, а такива, в които се дават сложни и/или нерешени проблеми, работи се дълго по отбори, прави се рисърч и накрая се изпраща резултата от работата в нещо като доклад. Ето нещо такова ми се струва, че ще стои добре в CV-то и ще отвори вратите на немалко у-тети.
И защо мислиш, че в СМГ това не се прави? Просто тук не става дума за това и не се обсъжда иначе всяка година който иска участва и получава помощ.

# 160
  • Мнения: 542
Черна станция, Всерусийската олимпиада не е международно състезание, а последен кръг на руската национална олимпиада по математика – точно като националния кръг на нашата НОМ. Българските участници са гости и не са включени даже в класирането – факт.
Не знам къде ги споменавате тези постижения в периода 5-8 клас, факт е, че в университетите се интересуват само от постиженията в 9-11 клас – за САЩ и от последните две години – за Великобритания. То и в платформата за кандидатстване е ясно написано.

# 161
  • Мнения: 50 683
Може да не е международно състезание, но като няма риба и ракът е риба, нали? Достатъчно престижно е за да се спомене и все пак Е в чужбина. Естествено, не е задължително. Същото важи и за ранните успехи - сама казах, че нямат тежест, но не пречи да се споменат. И който иска, има къде. Но разбира се не е задължително и няма да убеждавам никого.

# 162
  • София
  • Мнения: 62 595
За мен всичко това за състезанията, особено когато децата все още не са в гимназия, т.е. от родители на деца в малките класове, е свръхамбиция и надценяване. Не можете да си представите коло много се променят децата в гимназиалните години, а дори да са от малцината с високото ниво в предгимназиалните години, всичко се променя след осми клас. Направо ви завидях на увереността, с която спрягате  СV-та за университети, не знам откъде такава самоувереност, и  то в самоувереност по отношение на децата (да, именно самоувереност в децата съм написала и това имам предвид), та ги пратихте и ги направихте лауреати на международни олимпиади!

# 163
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Andariel, аз не видях някой да си слага детето като лауреат на нещоси. А разговорът кое училище дава по-добри възможности за CV за кандидатстване, ми изглежда съвсем резонен, още повече че говорим в контекста на частни у-ща. И поне на мен ми е важно дали да инвестирам X пари в ЧУ за гимназия, но детето да получи (теоретично) по-големи шансове за стипендия в добър у-тет, или да си спестя тези пари, да тръгвам с малка кошница, а със спестените после да покрия частично висше образование при по-лоши фин. условия, да кажем.

Черна Станция, не се съмнявам, че СМГ е изключително гъвкаво в отношението си към състезателите. Даже мисля, че ПЧМГ е "по-дърварското" и има какво да вземе от СМГ (съвсем отделен, но не маловажен е въпросът иска ли) Информацията за парите за състезателите, съпоставена до призивите им за дарения, за да си изпратят отборите в Китай, съвсем не им е плюс. За учителите, поправете ме, ако греша, но има ясна тенденция на вливане на добри учители от СМГ в ПЧМГ през последните години. Ако се запази и в бъдеще, СМГ доста ще се обезкърви. А за проектите нямах идея. Можеш ли да разкажеш повече - децата сами ли си търсят, или учител е движещата сила, действително забелязва ли се от у-тетите? И изобщо по-големи детайли (че това ми дойде наум сега, докато пишех, не съм проучвала)

# 164
  • Мнения: 7 679
Но пък си заслужаваше, получиха стабилна подготовка, особено Азбуките ги учеха с психолог, имаха ежеседмични занимания в ДГ.

Така е, без съмнение. Затова и твоите деца ( а и всички от НУКК) са получили такъв летящ старт, че никое дете от държавна детска градина не може да се мери с тях и всички им дишат праха. Явно си е заслужавало.

Еми доста е грозна такава ирония де, а пък резултатите на дъщеря й говорят достатъчно ясно все пак. Да станеш първи на изпита за АК и да изкараш на НВО бал, достатъчен да те вкара и в най-елитната гимназия, включително и твоята НЕГ, която, както знаем, е върха на сладоледа, все пак са постижения, които говорят сами за себе си.
Друг въпрос е как ей така от нищото изведнъж се променя света и в контекста на сегашните реалности вече е спорно доколко НЕГ е добър избор, след като Германия май вече няма да е това, което беше и може би скоро основният език там ще е арабският.
Докато с американската диплома на АК, за която ти каза, че не дава предимство за следване в САЩ - може да не дава предимство за следване, ама можеш с нея да отидеш и живееш в САЩ като завършил техен колеж, т.е. ще имаш образование, тяхно, макар и не университет, и това ще те изключи от общността на тези, които мият чинии и разнасят пици, ако и да са висшисти, защото аз например с моята отлична руска диплома от великия СССР в САЩ най-вероятно само това ще мога да правя - с чиниите и пиците. А и за това няма да ме вземат, защото съм дърт за такава работа. И българската ми университетска диплома, също отлична - и тя толкова струва в САЩ.

Общи условия

Активация на акаунт