Частни училища - информативна тема 9

  • 63 628
  • 739
  •   1
Отговори
# 420
  • Мнения: 820
summmertime, абсолютно мисля като теб! Естествено, че тези неща са много важни, по-важни от резултатите в начален курс!

Блис, аз споделям опит, а не версии  Rolling Eyes верно все едно с  радио си говоря.

Триша как по ясно да ти кажа, че изобщо не ти вярвам?  Mr. Green Май ти не разбираш. Няма нужда пак да влизаш във фаза да ме оборваш. Приеми, че не ти вярвам по очевидни причини и приеми, че пиша каквото сметна за добре.

И на мен пък като ми пука дали точно ти ми вярваш Simple Smile трима родители с деца в различни класове споделихме колко и кога имат домашни. Важното обаче е, че ти си чула от съседчето  Mr. Green
И след последния ти пост, не само, че не ти вярвам за съседчето, а и за всичко казано до тук спрях да вярвам, че е истина. Спирам да пиша, някой, ако се интересува от училището и иска информация, да ми пише на лични, а ако искате, питайте и Блис, тя е чуала за хиляди случки  ooooh! А дали ти не си влязла във фаза да плюеш училище, което не е взело детето ти? Честно, досега не го мислех, но вече наистина идва в повече.

# 421
  • Мнения: X
summmertime, абсолютно мисля като теб! Естествено, че тези неща са много важни, по-важни от резултатите в начален курс!

Блис, аз споделям опит, а не версии  Rolling Eyes верно все едно с  радио си говоря.

Триша как по ясно да ти кажа, че изобщо не ти вярвам?  Mr. Green Май ти не разбираш. Няма нужда пак да влизаш във фаза да ме оборваш. Приеми, че не ти вярвам по очевидни причини и приеми, че пиша каквото сметна за добре.

И на мен пък като ми пука дали точно ти ми вярваш Simple Smile трима родители с деца в различни класове споделихме колко и кога имат домашни. Важното обаче е, че ти си чула от съседчето  Mr. Green
И след последния ти пост, не само, че не ти вярвам за съседчето, а и за всичко казано до тук спрях да вярвам, че е истина. Спирам да пиша, някой, ако се интересува от училището и иска информация, да ми пише на лични, а ако искате, питайте и Блис, тя е чуала за хиляди случки  ooooh! А дали ти не си влязла във фаза да плюеш училище, което не е взело детето ти? Честно, досега не го мислех, но вече наистина идва в повече.

Ти май не разбираш, че съседите са ми по достоверен източник от Триша от форума.  Mr. Green Все сте трети лица, но едните ги гледам в очите. И нямат интерес да лъжат оплаквайки се от училището.  Да не говорим, че вече ти казах, че темата е обсъждана в тема 6 и там също има позиции на хора с деца в СС, които обаче са малко по различни от твоите. Няма ли да ти писне да обясняваш, че съм на фаза да плюя?  Mr. Green Това е добро извинение за твоята фаза да ми се обясняваш след всеки мой пост с цел да защитиш СС.  Mr. Green

Ели не съм съгласна. Тези качества, които изброяваш могат де се усвоят и с много други занимания при условие, че детето вече е отделило необходимото за това време в училище. Много по полезно е вместо домашните(които както се твърди са упражнение в училище) да се занимава с нещо извън училищната програма, което му представлява интерес - примерно роботика, плуване и т.н.

Приятна ви вечер!

Последна редакция: ср, 07 окт 2015, 22:45 от Анонимен

# 422
  • Мнения: 3 449
Да се дават домашни е много полезно, без значение колко часа се изучават в у-ще определени предмети. Домашните правят децата самостоятелни и уверени в уменията си, помагат им да се научат да разпределят времето си, а последното е особено важно умение.
Аз пък напълно споделям това мнение. Казано е много точно. И също имам познати от Света София, ами доволни са хората, не съм забелязала да са стресирани децата и не са чак толкова много домашните, а и са само за уикенда. Честно казано някой път домашните на моето дете от ДУ са и повече, особено за уикенда, задължително има поне един от дните основно за това. А в ЧУ поне няма в другите дни, а при нас, хем са били на занималня, но ако там се случи госпожа дето не й се занимава, се връщат късно и пак с ненаписаните домашни за следващия ден. Не че моето дете е на занималня, но има оплакващи се от това.

# 423
  • Мнения: X
Да се дават домашни е много полезно, без значение колко часа се изучават в у-ще определени предмети. Домашните правят децата самостоятелни и уверени в уменията си, помагат им да се научат да разпределят времето си, а последното е особено важно умение.
Аз пък напълно споделям това мнение. Казано е много точно. И също имам познати от Света София, ами доволни са хората, не съм забелязала да са стресирани децата и не са чак толкова много домашните, а и са само за уикенда. Честно казано някой път домашните на моето дете от ДУ са и повече, особено за уикенда, задължително има поне един от дните основно за това. А в ЧУ поне няма в другите дни, а при нас, хем са били на занималня, но ако там се случи госпожа дето не й се занимава, се връщат късно и пак с ненаписаните домашни за следващия ден. Не че моето дете е на занималня, но има оплакващи се от това.

Колко часа МАТ и БЕЛ има детето ти в ДУ на седмица?

# 424
  • София
  • Мнения: 1 262
И аз смятам домашните за добро нещо  Peace

# 425
  • Мнения: 3 449
Цитат на: Bliss link=topic=872465.msg31741951#msg31741951
Колко часа МАТ и БЕЛ има детето ти в ДУ на седмица?
[/quote
БЕЛ са 8 / различни неща са, включват четене, развитие на речта, само граматика/, математиката са 6 със ЗИП, но това е учебния план само за половин ден, т.е. останалото е занималня, в която се подготвят уж домашни, а в крайна сметка по-буйните и разсеяни деца не успяват да напишат и като се приберат след ден в училище от 8 до 18ч. сядат тогава да работят по уроците с родителите си.

# 426
  • Мнения: 19 997
 Тема 6 не знам от коя година е, но и аз потвърждавам, че домашните не са много. Дори през големите ваканции често изобщо няма домашни или има нещо малко.

Сетих се сега, че го има моментът на адаптация към домашните. В началото на първи клас си спомням, че с няколко майки обсъждахме, че много се разсейват децата и домашното отнема много време и висене на главата им. Това нещо обаче преминава през първите 1-2месеца.

Последна редакция: ср, 07 окт 2015, 23:12 от Пролетен дъждец

# 427
  • Мнения: 851
Чудно ми е що за мазохист трябва да си след като в Тема 6 си прочел "ужасяващи" неща за домашните и атмосферата в СС, съседите ти се жалват от огромния стрес в училището, познати и техни познати си водят децата по психолози ... и ти безжалостно натирваш детето си на изпит точно за това училище. Не само го натирваш, но и повече от половин година не можеш да преживееш неприемането му. newsm78
И сега да не тръгнеш да ми се обясняваш - "не си ми важна"

# 428
  • Мнения: 288
Поне засега домашните в СС изобщо не са много. Само за събота и неделя - отнемат й около час /наблюдения за ПУК и първи клас/. За разлика от ПБ - вчера другото ми дете имаше само по български домашна от 12 страници /шести клас/.

# 429
  • Мнения: X
Да се включа и аз по повод прословутите домашни в Света София. Сега детето ми е втори клас, до момента домашните по математика и БЕЛ са отпечатани двустранно на един лист и толкова. По български обикновено са три изречения за преписване плюс откриване на грешки или слагане на препинателни знаци в текст. По математика е една страница задачи. През седмицата никога не е имало домашни.

И за атмосферата - страшно много се държи на климата и взаимоотношенията на децата. До степен, че първата година много плахо се свързах със секретарката заради момченце, което тормозеше дъщеря ми в буса (според мен силно преувеличено от нейна страна, но нямаше как да съм сигурна). Ами веднага реагираха - среща с единия, среща с другия, събраха ги заедно и говориха. Нямаше повече оплаквания до края на годината. От тогава не се е налагало да повдигам какъвто и да е въпрос, а детето ми е чувствително (макар и не точно в профила покорно, изпълнително и какво беше). Тази година също ми прави впечатление колко много внимание отделя класната им на разговори за взаимоотношенията и добронамереността.

Все се заричам, че няма да се включвам повече, но вътрешно подскачам като чета препрепредавани неща, които са толкова далеч от реалността.

# 430
  • Мнения: 820
tonina6, правилно ли разбирам, че имаш голямо дете в ПБ и малко в СС? Ако е така, ще е интересно да прочетем сравнение в обучението, методите, натоварването и т.н.  на децата в един и същи етап. Знам, че  децата са различни и може това, което е добре за голямото дете, изобщо да не е подходящо за малкото, но все пак.

# 431
  • София
  • Мнения: 5 731
И на мен ми стана интересно!  Peace Моля да споделиш.

# 432
  • Мнения: X

БЕЛ са 8 / различни неща са, включват четене, развитие на речта, само граматика/, математиката са 6 със ЗИП, но това е учебния план само за половин ден, т.е. останалото е занималня, в която се подготвят уж домашни, а в крайна сметка по-буйните и разсеяни деца не успяват да напишат и като се приберат след ден в училище от 8 до 18ч. сядат тогава да работят по уроците с родителите си.

T.e. горе долу схемата на ЧУ, където също е целодневно заниманието, но се очаква домашните да са отработени още втория час в училище, което при вас се явява занималня. При вас в занималнята е ясно какво може да се очаква като качество и затова домашни се дописват в къщи. Но в ЧУ се очаква да не е така.

И изобщо не съм против домашните. Напротив.

Повече няма смисъл да навлизам в спор. Много сте късопаметни. Но то това е характерно. Разговорът по темата е от месец Май тази година. А съфорумката уважавам и не се съмнявам в думите й. Както и на познатите ни. А и виждам кой по колко време излиза през уикенда на площадката ни в двора Grinning Peace
 Whistling ooooh! Whistling Outta Joint

# 433
  • Мнения: 1 007
ЧУ предлагат неизпълнима услуга - искат да заместят самоподготовката с наливане с фуния. Дори ако беше сутрин преподаване - следобед затвърждаване на материал, щеше да е горе-долу приемливо, по-малкото зло. Но с тези блокове, при които вторият час е уж за затвърждаване, нищо не се получава. И те виждат, че не се получава, затова и все пак дават домашни. Само че вместо това да става през седмицата, то става през уикенда (а в някои училища и през ваканциите). Така се отнема времето на детето да наблегне и упражни неща, за които лично то се затруднява. Т.е. отнета е напълно възможността на детето да остане насаме с преподадения материал и да види какво не му е ясно.
Знам за едно училище, в което родителите пропищяха от целодневното обучение, но не разбрах дали се стигна до разговор то да се отмени. Това бяха думите им: "Децата нямат време да си научат уроците." Става въпрос за деца в шести-седми клас.

# 434
  • София
  • Мнения: 9 616
2 часа МАТ + 2 часа БЕЛ + 2 часа Английски... кога остава време за социален свят, рисуване, физическо, музика, природен свят, моторика? Тези часове са всеки по два броя на седмица. А допълнителни занимания по интереси с които ЧУ се рекламират?

Хайде да ти отговоря на този въпрос, защото нали уж темата се води информативна, с програмата на детето ми за произволен ден от седмицата в Света София ПУК:

4 часа с класния ръководител - това са Мат.; БЕЛ (което за ПУК е моторика, речово развитие); Околен свят
2 часа английски
Тенис
Изобразително изкуство
Физкултура
Музика


Последните четири предмета се променят през седмицата с - театър, танци, приложна дейност (КБДТ), часове с психолог. А да и един ден от седмицата имат 5 часа с класния. Тази програма е от 09:00 до 16:00

Единственото домашно, което са им дали, на този етап е да направят апликация от цветна хартия на море с лодка.

ЧУ предлагат неизпълнима услуга - искат да заместят самоподготовката с наливане с фуния.

Подобна услуга, предлагана от ДУ, как би класифицирала? Или тя е неизпълнима само когато е предлагана от ЧУ. Едно от най-желаните държавни училища работи на абсолютно същия принцип, да поясня, че става дума за Шилер.
Виж за едно тук съм съгласна, целодневно обучение след 4 клас, не е най-удачния вариант, поне за моите разбирания.

Общи условия

Активация на акаунт