Частни училища - информативна тема 9

  • 63 330
  • 739
  •   1
Отговори
# 555
  • Мнения: 1 007
Колкото до заетостта, не мисля, че в ДУ е по-малка.
Не е, разбира се. Както казах преди няколко страници, натовареността не зависи от училището, а от това, дали искаш да покриеш реално изискванията. Т.е. като си прочетеш урока, който е хаотичен сбор от извадки от неучилищен материал, да го разбереш напълно и да можеш да го пресъздадеш с разбиране, да го обвържеш с ученото по другите предмети и т.н. Домашните, които се дават, са за лична употреба на учителя, да му покажеш на него какво знаеш. Но работата по собственото ти образоване е много повече. И няма никакво значение дали си в ДУ, или в ЧУ.

Този пост илюстрира това, което искам да кажа:
Цитат
Аз съм толкова възмутена от всякакви учебници, че направо съжалявам децата...Обикновено в събота и неделя правим "творческите" домашни по "Човек и природа" и "Човек и общество" и направо вдигам кръвно! Не мисля, че деца на 8-9 годишна възраст могат да се справят сами с така поднесена информация, ако не ходят на занималня или нямат самоподготовка в училище. Добре, че имаме много детски енцикопледии, за да покажа и унагледя по-разбираемо. Преди няколко дни купих от една книжарница за стари учебници Математика за 3 клас, издадена през 1992г., защото много ми хареса начина, по който всичко е представено  - ясно, просто с разбираеми думи за деца и чудесни примери. Когато у дома седнахме да я разглеждаме заедно, се оказа, че едва 1/3 от този учебник е непознат за детето, всичко друго вече е изучено в първи и втори клас. Незнам на кого е нужно всичко това...

# 556
  • Мнения: 6 640
googlish, благодаря ти за хубавия постинг. напълно съм съгласна с теб. моето дете е още малко, но от любопитство съм отваряла учебници за 1-3 клас в книжарницата и с ужас съм установявала част от съдържанието им.
системата все повече се бъгва с времето. на децата се предлага все по-труден материал, възрастта за задължително обучение пада, а училищата продължават да бълват неграмотни абитуриенти.
вчера се ужасих от заниманията в дг за 4-5-годишни, одобрени от мон. на лист с формат а4 са разграфени квадратчета с размери като в тетрадките за първи клас. в тези квадратчета, на няколко реда, децата трябва да изписват чертички и кръгчета, при това в определена логическа последователност.  ooooh! упражнението ми е добре познато, но от първи клас на руското училище, в което ходех на 7-годишна възраст. излишно е да казвам как изглеждаха работните листа на дечицата. несръчните още детски ръчички няма как да се справят с това, а учителките смутено обясняват, че за възрастта им са се справили добре.

# 557
  • Мнения: 9 043
В Питагор учебното време е от 8 до 16,00 часа. От 16,00 до 17,30 децата имат допълнителни дейности на които ходят ако искат. ...
А имат ли ежедневни домашни, които да пишат след училище? Хлапето е с подобен режим, но винаги има домашно, което да пише след като се прибере. И ако ходи и на допълнителни занятия извън у-ще става много тегаво.

Домашни има само в събота и неделя. В рамките между 15-20 минути.

# 558
  • Мнения: 784
 sylviana ,това в ДГ или в ЧДГ. И при 5-годишни /първа подготвителна група/ или при 4-годишни?
Не се шашкай. Правилно откриваш аналогията с руското училище.Работата с тестове /а това е тест/ идва от там.И това е добре, защото всеки може да наизусти стихче, но е важно да се набляга на развитие на мисленето при малчуганите. И учителката правилно ти е казала, че са се справили добре за възрастта. Задачата е по математика - 1.да съумеят да "влязат " в квадратчето/пристранствена ориентация / и2. по-важно - това се нарича -сериация. Довършване на определена логическа редица от 2 елемента/за по-големите са повече и с по-сложна зависимост/. И тук не се търси дали са написали красиво самите фигури, а дали са ги подредили правилно. Преди години го правехме с "герданчето на мама"

# 559
  • Мнения: 6 640
отровка, благодаря ти за включването. става въпрос за 4-5 годишни в чдг (групата преди първа предучилищна) и работа по материалите, одобрени от мон.
идеята на задачите ми е ясна, но поднасянето им за мен е крайно неподходящо.
ако нижеш мъниста в определена последователност например, пак работиш за концентрацията си, за логическото мислене и за развитието на фината моторика. накрая идва и удовлетворението от свършеното, защото имаш красиво герданче в ръцете си.
а тук имаш един черно-бял образец, задание, което не можеш да изпълниш по образеца и разочарованието, че направеното от теб не изглежда като образеца (децата много ясно го хващат това, дъщеря ми сама каза, че според нея не го е направила добре).

# 560
  • Мнения: 264
Извинявам се предварително, ако вече е публикувано - но преди време бях чела интересна дискусия по въпроса -  дали е добре или не е добре предвиденото в закона финансиране на учениците в ЧУ .....

Та искам да споделя линка, на който попаднах днес, тъй като отразява мнението на асоциацията на ЧУ
http://bachu-bg.com/index.php/news/474-2015-09-24-12-49-25

Моля модератор да изтрие мнението, ако съм объркала темите или вече е обсъждано.

# 561
  • Мнения: 7 681
Много хубаво го е казала г-жа Славчева. Едва ли може да се добави нещо към това, което е обяснила. Въпросът е да я разберат тези, от които зависи да се промени този глупав текст в закона, да се промени изобщо философията му. И не може да се въвеждат привилегии, защото изискването за 20% безплатен прием е дискриминация спрямо останалите деца и привилегия за тези 20%. Все едно в ДУ да раздават допълнителна закуска или обяд на 20% от децата.

# 562
  • Мнения: 1 007
Ето това тук е малко дрън-дрън:
Цитат
"Освен това ние питаме - само толкова деца ли има в България, които заслужават да им се дадат предимства да учат в по-качествени училища? Защото настояването 20% да се приемат в частните училища е едно признание за нас. Неслучайно резултатите от последното национално външно оценяване на седмокласниците показаха, че частните училища например в София са на челните места - в топ 20 на най-добрите училища 16 са частни."
Няма чак толкова деца, които да се натискат за ЧУ. Нито вече са много хората, които вярват на НВО. Тези 20 % са по-скоро за разтоварване на ДУ, които вече се пръскат по шевовете, не толкова като награда или нещо друго. И горе-долу пак опираме до идеята, че парите трябва да следват класа, а не ученика. Разтоварваш ДУ - получаваш субсидия.

# 563
  • София
  • Мнения: 399
Квотата от 20 процента чисто математически обезсмисля финансирането на ЧУ. Идеята май не е парите да следват ученика, а определени деца да учат безплатно в ЧУ. Ясно е кои са талантливите деца в България - вижте Италианския лицей. Просто децата на политиците са по-умни Laughing. Бас държа, че са и по-талантливи.

# 564
  • София
  • Мнения: 10 825
Тези 20 % са по-скоро за разтоварване на ДУ, които вече се пръскат по шевовете, не толкова като награда или нещо друго.

Е хайде сега.... как пък държавните училища ще се пръскат по шевовете при постоянно намаляваща раждаемост. Аз непрекъснато чета за закриване на паралелки и училища, а ти искаш да ми кажеш сега, че това не е вярно и се търсят методи за справяне с огромния брой ученици, които ежегодно постъпват в системата на образованието?!

# 565
  • Мнения: 1 007
Тези 20 % са по-скоро за разтоварване на ДУ, които вече се пръскат по шевовете, не толкова като награда или нещо друго.

Е хайде сега.... как пък държавните училища ще се пръскат по шевовете при постоянно намаляваща раждаемост. Аз непрекъснато чета за закриване на паралелки и училища, а ти искаш да ми кажеш сега, че това не е вярно и се търсят методи за справяне с огромния брой ученици, които ежегодно постъпват в системата на образованието?!

Ами, между 25 и 30 са в клас. Има криза с детските градини и началните училища, дори в тази тема се говори за увеличаване на децата всяка година. В елитните гимназии винаги има деца в повече от обявените места.

# 566
  • София
  • Мнения: 10 825
Има криза в София, не знам да има такава в останалите населени места. Това е уж закон валиден за цялата страна, не само за територията на град София. Дори да приемем, че някак си софийските училища и градини могат да преглътнат тази "субсидия" при тези условия (лично аз не виждам как би се получило, но нека оставим въпроса настрана) то това би убило частно училище или градина във Варна, да не говорим за по-малки населени места.

# 567
  • Sf
  • Мнения: 977
дори в тази тема се говори за увеличаване на децата всяка година.

Бум на раждаемостта е имало точно три години. 2008-2010.
През 2012 количеството новородени е било най-ниско за предходните 67 г. Дори през 1995-1997 са се родили повече, а пък за тях виждаме как кандидатстват висше последните няколко години - кой където иска, там влиза, че и места остават.

Последна редакция: пт, 16 окт 2015, 19:29 от Morna

# 568
  • Мнения: X
Има криза в София, не знам да има такава в останалите населени места. Това е уж закон валиден за цялата страна, не само за територията на град София. Дори да приемем, че някак си софийските училища и градини могат да преглътнат тази "субсидия" при тези условия (лично аз не виждам как би се получило, но нека оставим въпроса настрана) то това би убило частно училище или градина във Варна, да не говорим за по-малки населени места.


И тя е криза в добрите ДУ, а не по принцип в София. Има училища дори в София с фиктивни ученици. А и както каза Морна в момента влизат в училище големите набори. Но след това са най-малките.
Вместо да се постараят повече ДУ да станат добри и желани, всяка година в 18-то, 32-ро и т.н. паралелките се увеличават и децата в клас са над 30.

Скрит текст:
Стойчо, пак си ме дъвкал. Мецан добре ти е обяснил.  Joy
Само ще ти кажа, че аз знам причините някои от съседските деца да не играят в двора ни, защото комуникирам и с децата и с родителте им ежедневно. И причината е много домашни, вкл. И през седмицата
.

# 569
  • Мнения: 3 659
И двете ми деца са били в детската градина на Светлина в различни периоди от време, но не и в училището. Училището е до 4 клас. Поддържам контакт с родители, чиито деца продължиха в училището и мненията са много различни, направо противоречиви. Базата е много хубава, в една от бившите резиденции на Сим. шосе. Собственичката е много компетентна и с опит, ако това има значение, може би по- важни са учителите.

Искам да коригирам този пост, който направих. Явно информацията ми е остаряла. Светлина вече не са само до 4 клас, а са основно училище.

Аз съм в шок от база Симеоново. Не съм очаквала да видя нещо подобно. Не знам как се взима лиценз за такива условия.

Общи условия

Активация на акаунт