Кухненски уреди Бош Bosch

  • 19 158
  • 59
  •   1
Отговори
  • Мнения: 4
Здравейте,
Отдавна се каня да се регистрирам и да започна да споделям опит (разочарования) от различни "реномирани" производители. Едно от най-големите ми разочарования са кухненските уреди Бош (Bosch). Ще споделя впечатленията си, за да не пострадат и други хора. Говоря на база опит, а не чул-недочул, чел-недочел.
Преди вече повече от 2 години инвестирах сериозни средства в покупката на цяла кухненска серия уреди на Бош (Bosch):
- фурна Бош (Bosch) от висок клас с пиролиза (цена над 1500 лв. след близо 20 % отстъпка в Техномикс);
- плот Бош (Bosch) също виск клас;
- Хладилник Бош (Bosch) - най-големият по обем, който произвеждат (широчина 70 см. и височина над 2 м., съответно и най-скъпия в ценовата листа на Техномикс);
- Пералня Бош (Bosch) инверторна (цена над 1200 лв. след отново 20 % отстъпка)
- Миялна Бош (Bosch) за вграждане - най-виския клас, който имаха (към 1100 лв. след отстъпките)
- Абсорбатор Бош (Bosch) - класически, среден ценови клас.
От горните неща читави (засега) излязоха само хладилника, плота и донякъде абсорбатора (почна да бръмчи повече, но засега се преглъща).
Останалите Бош (Bosch) неща, не че някое от тях се е повредило, обаче са абсолютно посредствени, а  някои и пълен боклук от чисто конструктивна гледна точка. Ще започна от най-малко проблемните неща:
- Пералнята Бош (Bosch) пере добре, но само ако на която и да е програма включите функцията допълнително изплакване. Ако не го направите, праха или течния препарат ги усещате как се мажат по изпраните дрехи. Явно е конструктивна простотия с цел пестена на вода, но на практика това води до лошо изпиране. Също така трябва да ползвате течен перилен препарат, ако не искате да намирате остатъци от прах в чекмеджето (просто не разтваря добре праха).
- Миялната Бош (Bosch) за вграждане - още по-зле!!! Категорично не си купувайте такова нещо, независимо от модела и какво ви говорят (имам и другипознати с миялни Бош - до един са недоволни). Това "чудо" мие що годе само на програмата за тенджери и до някъде на автоматичната, ако зареждането е по-рехаво и няма тенджери. Дори и обаче на програмата за тенджери (която мие при 70 градуса и с повече вода), нещата, които са в горната кошница, по-вдъното не се измиват добре (ако са мазни пък - пуснете ги отново).
- Най-зле обаче е великата фурна Бош (Bosch) - клас А плюс, плюс, плюс до безкрай, пиролиза, 10-15 функции, студена врата и не знам си какво. Жена ми направо я проклина и причината още да не съм я изхвърлил през балкона е само безумната й цена! Викахме 2 пъти техници. На втория път те ни обясниха, че всъщност ние см виновни. Това нещо имало 3 пъти по-силен горен реотан от долния, за да е по-енергийно ефективно. Резултатът е прост: от горе всичко се препича, а от долу е сурово. В резултат жена ми пече всичко първо само от долната страна, после сменя някаква друга програма. При ползване на програмите с вентилатор пък, формата на реотана на гърба на печката Бош (Bosch) е такава, че ако ползвате четвъртита тава, по краищата всичко изгаря, а в средата е сурово - ползвайте кръгли, но и тогава резултата е относителен. Съпругата ми се побърква като тръгне да прави някакъв сладкиш на децата, особено ако тестото е някакво тип пандишпан. От сервиза на Бош (Bosch) нагло ми обясниха, че ние трябва да се нагодим към функциите на тъпата печка!!! Направо щях да ги хвърля от петия етаж!!!

# 1
  • На земята, която е всъщност звезда.
  • Мнения: 2 540
От 8 години ползвам този модел свободностояща Бош:

http://zoom.cnews.ru/goods_card/item/113792/bosch-hln-443050-f

Нямам  нито един от проблемите, описани от теб. Също така досега за нея техник не е викан. За уредите за вграждане не мога да дам мнение. Впрочем, проблемите на пералнята ви може да не са от нея, защото често се срещат и при други марки. Защо не се консултираш в темата за перилните препарати?

# 2
  • Мнения: 4 411
Новите уреди консумират не само по-малко вода ,а и по-малко препарат. Вече доста време ползвам този модел:
http://www.tehnomix.bg/bosch-waq-2447-kby
и съм изключително доволна, НО препарата за 8кг сухо пране  е колкото за 5 кг на предишната ми.
Преди перях само с прахове  от най-високия клас донесени от Австрия или купени от магазините за паралелен внос .Ползвах и добавки за петна и избелване.Веднъж ми беше свършило всичко и ми се наложи да си купя от селкия хоремаг и имаше само ехо савекс ,но не намерих разлика в качеството на изпиране. Определено качеството на изпиране не зависи от марката на праха ,а от пералнята.
Не всичко на дадена марка е перфектно и не всичко е болкук.Трябва да се гледа и да се преценява много внимателно. Примерно скоро купувах ютия и предлаганото от тази марка в съотношение екстри /цена и сравнено с други не бе в полза на БОШ.Не правят и най-добрите кафемашини, но много е вероятно следващия ми хладилник да е от тази марка.
Принципно не бих платила за никой електроутед повече от двойно( за същите екстри от друга марка) само заради марката и не от недостиг на средства.Имам си принципи,а и не робувам на марки.
Съдомиялнята ми е Беко  на 100г и е безспорен факт ,че измива много по-добре от тези на мои съседки ,които са в пъти по-скъпи .Примерно на най-добрата ми приятелка е почти два пъти и половина  по-скъпа от моята и друга марка,а остават петна и препарат по съдовете. И дори понякога не измито .Което  си е за възмущение.
 

Последна редакция: пн, 05 окт 2015, 10:57 от mamamari

# 3
  • Мнения: 1 597
Аз съм със Сименс всичко, освен миялнята, която е на Бош 45 см, но до свга нищо не съм ползувала. Другото лято ще мога да споделя впечатления. Във всеки случай когато човек купува техника трябва да си направи проучване в нета за отзиви. Не винаги марката е гаранция.

# 4
  • Мнения: 4 411
В сезона на покупката на акумулатори искам да похваля БОШ .Много са добри!

# 5
  • Мнения: 4
Според мен проблемът е простичък - заради регулаторните изисквания, производителите правят всякакви недомислици, за да покрият все по-високите екологични стандарти (за разход на ток, вода, препаратии т.н.). Също маркетинговите им похвати (да покажат, че се развиват и уж са по-добри от другите - респ. да те зарибят да си купиш). На практика обаче, потребителите се чувстват излъгани и повече няма да направят грешката да си вземат от същата марка (както споделих, само хладилника и плота на Бош, засега са читави и съответстват на високата си цена).

# 6
  • София
  • Мнения: 721
Хладилника ни е Бош- безупречен. Насочила съм се към съдомиялна Бош- ще чета и други мнения

# 7
  • here and now
  • Мнения: 4 253
От 6 години съм с всичко Бош (миялната ми е Сименс) . Не са върха на съвършенството, но поне си работят уредите и не се повреждат. Ако трябва да купувам не съм сигурна дали ще избера пак тази марка. Може би бих проучила кой производител в кое е най-добър и бих си взела различни марки уреди.

# 8
  • Мнения: 3
Здравейте,

Направих си регистрация специално в BG mamma, за да напиша за ютии BOSCH, тъй като скоро си купих и съм възмутена на качаството на артикула и от обслужването. Взех си най - скъпата ютия на мараката и се оказа  с дефект и влиза два пъти в сервиз. Освен двата дефекта, ютията трябваше да има функция вертикална пара, но се оказа че функцията не работи. Също така не им работи и системата  срещу прокапване, дрехите ми стават мокри. Признаха си че е така и ще ми върнат парите, но не искаха да поправят информацията на техния сайт, защото при определено положение на ютията функциите все пак работели, това го пишело в инструкциите на ютията. Отоговорих им, че човек като си купува уред не чете инструкциите, а гледа параметрите които са дали на уреда в магазина.

За мен тази марка умишлено заблуждава потребителите в предлаганите функции на техните артикули.

# 9
  • софия
  • Мнения: 25 480
Събуждам темата. Купихме хладилник Бош. Още с пускането не работеше. От сервиза дойдоха и казаха, че няма фреон. Хладилникът не е работил изобщо. Просто го пуснахме, опитахме 3-4 дни да сменяме настройки с мисълта, че може би грешката е при нас. Е, да, ама не. И сега, хладилник за над 1 000 лв., неработил дори и час е в сервиз с надеждата като го оправят да не се разваля.
Това, което отчитам като наша грешка е, че не пуснахме хладилника да работи след като го доставиха, а няколко месеца след това, но бяхме в ремонт и не живеехме в апартамента.
И така с големите марки. Повече Бош няма да купя.

# 10
  • Мнения: 1 597
zvanche, преди да си купиш хладилника трябваше да направиш проучване къде е правен хладилника и има ли мнения за него. За Бош перални, хладилници и големи миялни се правят голяма част от моделите им в Турция. Покрай тази продукция турците си създадоха марка Беко, тежко рейкламирана в началото и в последствие за почнала също да създава проблеми.

# 11
  • Варна
  • Мнения: 6 877
И ние поръчахме хладилник. Надявам се да няма проблеми ...

# 12
  • софия
  • Мнения: 25 480
zvanche, преди да си купиш хладилника трябваше да направиш проучване къде е правен хладилника и има ли мнения за него. За Бош перални, хладилници и големи миялни се правят голяма част от моделите им в Турция. Покрай тази продукция турците си създадоха марка Беко, тежко рейкламирана в началото и в последствие за почнала също да създава проблеми.
Къде прочете, че не съм го направила? Защо реши, че просто отидохме и си купихме хладилник само, защото е с марка Бош? Питахме изрично след като изчетохме достатъчно мнения и от Експо ни увериха, че това не е проблем, защото се спазват и следят немските стандарти. Приехме, че са коректни, защото преди година от тях купихме пералня Сименс и с нея нямаме проблем, поне за сега. По същият начин бяхме купили доста преди монтаж фурна, абсорбатор, плот, миялна. Всички работят при включването им. Много лесно се установява колко време е работил един уред, ако желаеш. Когато купувам уред на сериозна марка не мога да очаквам, че го купувам развален. Решила съм, че ще пиша в централата, защото наистина не мога да повярвам, че уред на реномирана марка, който не е работил се взима за ремонт, а не се подменя. Приятелка се оборудва в момента и се беше насочила към плот и фурна Бош. Днес, ставайки свидетел на абсурда, се отказа.
Флаш, включето го и пробвайте дали работи.

Последна редакция: пн, 10 окт 2016, 19:39 от zvanche

# 13
  • Мнения: 1 597
zvanche, не ми се сърди, не го казвам с упрек. Просто когато се дават повече пари човек очаква и по-високо качество, а това не винаги е така за германски уреди правени извън Германия. Същият проблем съществува и с хладилниците Либхер правени у нас. Има страшно много оплаквания от потребители в мрежата. Вярно е, че твоят случй е абсурден - хладилник без фреон, та това е много голям пропуск. Настоявай да ти го сменят. Кой знае какво още е пропуснато, щом фреона са пропуснали.

# 14
  • Варна
  • Мнения: 6 877
Ще го докарат заедно с другите уреди чак след месец като дойдат да монтират кухнята. Rolling Eyes
Оф, тъкмо мислех, че съм приключила с притесненията и само ще си чакам кротко месец и ще си мисля за пердета и покривки. Tired
Аз имам перална комбинирана Бош на 10г и досега не е ремонтирана нито веднъж. От скоро забелязах, че сушилната не суши както трябва, ММ я отваря, после и сервизен техник идва - и двамата едно и също видяха  .. нищо и няма. ooooh! Освен варианта повредата да е в програматора ... Засега ще си карам така, по-нататък ще мисля струва ли си нов програматор да купуваме или направо нова перална.
Преди тази бях с една немска Bauknecht ... на повече от 20г е и още си работи, у баба е.

# 15
  • софия
  • Мнения: 25 480
Не го мисли. Просто тествай в срок. Peace
Ако знаех щях да го направя, но не съм очаквала подобна свинщина. Ако беше хладилник на неизвестна марка за 200 лв. щях да го направя, но марка, която си е плеснала, че e superbrand не очаквам. Явно съм твърде наивна.

Последна редакция: пн, 10 окт 2016, 20:41 от zvanche

# 16
  • Мнения: 1 597
Изобщо не се доверявам на супербренд или не. В нета даже за Милето има оплаквания от определени модели. Но пак повтарям настоявай да ти го сменят.

# 17
  • Мнения: X
Още с пускането не работеше. От сервиза дойдоха и казаха, че няма фреон. Хладилникът не е работил изобщо.
zvanche,
Това е сериозен проблем (да не те плаша), означаващ, че от някъде е "изтекъл" фреона.
Дано открият мястото от където е изтекъл (капилярки, изпарител) и да го заварят,
а не само да го заредят.
Скрит текст:
Всъщност как установиха на място, че няма фреон?
Скрит текст:

# 18
  • софия
  • Мнения: 25 480
Не знам, PAV1. Дойде човек от официалния сервиз и би трябвало той да знае. Хладилникът отзад има панел, който закрива всички части, защото е предвиден за плътно поставяне към стена. Не е отваряно и гледано нищо там. Нали и в друга тема бях писала, че лампичката на алармата мига непрестанно и пищи от време на време, оказа се, че фризерът не замразява, а Т в хладилната част не се променяше, независимо на колко я променяхме. Предполагам, че това са някакви признаци, които са показателни.
Никога, никога повече няма да купя скъп уред от Бг. Ще си купувам евтини, да не ме е яд като не работят. Да не говорим за продуктите, които бяха в хладилника и фризера. Защото и те струват пари. Честно казано съм като болна от вчера. И то не за друго, ако беше работил, беше се повредил - ок, случва се, но хладилникът съм го купила като работещ, нов, за прилични пари, а той не е работил и 1 ден. Когато го включихме се охлади от вътре, след това започна да писка алармата и ние започнахме да опитваме да нацелим Т, търсейки причината в нашето непознаване на уреда.

# 19
  • Мнения: 2 099
В къщата когато се преместихме купих всички уреди от Германия.Почти всичко ми е на Bauknecht.Експлоатира се безобразно много и нямам никаква,ама никаква забележка!Върху керамичния плот е събаряна от горния ред шкафове от лятия чугун тенджера и няма и драскотина.Фурната е обикновена,без пиролизи,катализи и прочие анджъклами и пече като звяр.У нас са на почит сладкишите и се прави почти всяка седмица нещо домашно-курабии,кифли,козунаци,паьове,тартове и какво нещеш.Всичко е идеално.Абсорбатора е от друга немска марка и също е супер.
Бош от БГ няма да си купя ни-ко-га!Едно,че го карат от Турция и второ в Технополис,Техномаркет и подобни са такива нагли говеда в които и една моя стотинка няка да оставя!Отделно Бош много им падна качеството сякаш последните години и като ги видя на живо ми се струват много пари за посредственото нещо насреща си.
Още по-отделно пък няма да нашия 2 хилки в печка ,освен ако не ми я предложат с гол атлетичен готвач към нея  Mr. Green.

Последна редакция: вт, 11 окт 2016, 08:41 от Рибозом

# 20
  • софия
  • Мнения: 25 480
Аз, честно казано, към Експо 2000, от които го купихме, нямам забележки като отношение. Лошо впечатление ми направиха от клона на Бош. Пълна незаинтересованост, когато ги питах дали им звучи нормално нещо, което не е работило и 1 ден, купено за ново и работещо, да се ремонтира, защото няма фреон, а не да се заменя (защото много е ясно колко време е работил един уред - дни, месеци, години), те казаха, че нищо не можели да направят, уредът бил купен преди месеци. Казах, че повече нищо на Бош няма да купя от тях и те казаха "ОК". Mr. Green Нагли.
Хладилник Bosch KGN39VW35, "работил" по-малко от 1 ден, купен нов на пълна цена, 21 век:
Скрит текст:

Последна редакция: вт, 11 окт 2016, 08:53 от zvanche

# 21
  • Мнения: X
 zvanche,
Направи всичко възможно да ти заменят хладилника с нов, а не да ти връщат този "отремонтиран".
/ако наистина проблемът е изтекъл фреон/
Хладилник без фреон и включен не е добре за компресора.
/не е от личен опит, малко като ЕЖК  Embarassed/
Посъветвай се с някой познат техник за хладилна техника.
Лошо впечатление ми направиха от клона на Бош.  Нагли.

Сещам се и друго. Има хладилници, на които не може да се сменя изпарителя.
От сервиза дават заключение: непоправимо, и ти предоставят нов (или ти връщат парите).

Последна редакция: вт, 11 окт 2016, 09:00 от Анонимен

# 22
  • софия
  • Мнения: 25 480
Моят казус има положителна развръзка за нас - ще ни сменят хладилника. Не съм сигурна каква е причината и дали промяната в решението не е продиктувана от факта, че писах жалби, където се сетих, вкл. централата в Германия. Обадиха се и се съгласиха, че хладилникът "не е бил работил изобщо". Доста нерви изхабих, някой и друг развален продукт, леко неприятен вкус от контакта с някои представители на Бош и нежеланието на ЕКСПО да вникнат в проблема, но важното е, че ще имаме нов хладилник, какъвто сме купили.

# 23
  • Варна
  • Мнения: 6 877
Чудесно, браво, че сте се преборили! Peace

# 24
  • софия
  • Мнения: 25 480
Не знам защо всички нормални неща трябва да стават толкова трудно в България. Ако мине номерът. Както и да е. Длъжна бях да напиша, за да е пълна картината.
Благодаря ви за подкрепата и помощта!

# 25
  • Мнения: 1 597
Браво, Звънче! Искрено се радвам за вас. Така трябва да бъде. Тази схема, ако мине номера е много типична за страната ни и за това сме на тоя хал, защото във всичко сме схемаджии. Имала си пълното право да настояваш за мсяна, независимо, че е купен преди 6 месеца. Дефекта е много сериозен и е резил за компанията, а за Експо да не говорим. Всъщност това, че си писала до централата им е променило нещата.

# 26
  • Sofia
  • Мнения: 4 033
Ще следя темата. Имам добри впечатления от кухненски робот на Бош, купих го от Франция, не помня в коя държава е произведен. Наскоро купихме пералня Бош, но не е инсталирана все още - след около месец ще споделя мнение. Дано да няма проблем.

# 27
  • ту тук, ту там
  • Мнения: 7 400
А как се разбира колко време е работил действително един уред, от вас разбирам, че е възможно?

# 28
  • Мнения: X
elleni,
От типа на дефекта, довел в конкретния случай на липса на фреон(неработещ хладилник).
Фреонът, според пропуска "излита" за определено време.
Преценили са колко е това време, което може да се окаже, че е било 5мин., т.е. още в завода.
zvanche,
Радвам се за хубавата развръзка, все пак стана бързо.
Спомням си сагата на съфорумка с изгърмяло стъкло на фурна,
която пак беше с добър край, но тогава много яко я разиграваха от сервиза.

На който му е интересно - ето това е емайла, който пуснах до Горение груп.
Скрит текст:

To whom it may concern:

Dear decision-makers in Gorenje,

I am approaching you with the hope that the Gorenje Group does want to know what I have to say, as I am a client of yours as hundreds of thousands others.

Three months ago I have bought built in stove Gorenje (BO 7367 AX) in Bulgaria. Few days ago as I was cooking dinner in my brand new Gorenje oven when we have heard very loud explosion. We rushed into the kitchen and realized that the glass of the oven (the one which is in the inside) has exploded and has broke into thousands of peaces.

I have contacted the company that is responsible for after-sale service in Bulgaria ("G-Service" AD), the people there informed me that "this happens" and Gorenje does not provide warranty in such cases. They advised me to order a new glass, which will cost 1/4 of the price of the oven, will be delivered in some 20 business days and I will be happy to have my oven ready-to-cook then. I have asked whether they can guarantee that this new glass will not explode again, they said they do not provide such a guarantee and this may happen again and again.

I have called the Bulgarian Consumer Protection Commission and asked them for advice given the situation and the refusal of the official after-sale service provided for Gorenje in Bulgaria  to take responsibility and provide us with an oven glass that is safe and complies with all the applicable standards for heat-resistance, stability etc. The Commission has confirmed that this must be fixed by Gorenje (regardless of the reservations that Gorenje Bulgaria have included in the local warranty certificates, which is separate mostly legal issue). The Commission advised me to file a complaint to the store that I have purchased the product from. 

I have called the store where I have bought the Gorenje oven (ET "Georgi Arnaudov") and the manager of the store, explained that Gorenje do not take any responsibility for their oven glasses exploding under certain temperature. I have asked him to register my complaint in accordance with the law and to proceed further in a manner required by mandatory provisions of the Bulgarian law. He advised me to call Gorenje Bulgaria and explain them the situation as he said that it is all decided on a case by case bases, but the prevailing practice is that Gorenje Bulgaria does not take responsibility in case of exploded glasses.

I have called Gorenje Bulgaria and talked to the deputy manager of the company and have explained her the situation. She was very nice to listen to my story and she has confirmed that Gorenje Bulgaria does not provide warranty for exploded glasses of the ovens.
Dear decision-makers in Gorenje,

in case you are not informed by your Bulgarian partners or local consultants, I do inform you that consumer's protection laws and regulations do apply in the current case and any company selling products in Bulgaria needs to comply with the mandatory provisions of the Bulgarian law, which in fact transpose the European Consumer Protection Directives.

In fact, I do believe that the Consumer Protection and Product Liability Policy of Gorenje is the same Europe-wide. Thus, I do not understand the position taken by Gorenje Bulgaria and wonder if this has been approved globally in the company. I wonder whether in Germany (for example) Gorenje Vertriebs GmbH would refuse to provide warranty in the discussed case.

Dear decision-makers in Gorenje,

The position of Gorenje Bulgaria not providing warranty for exploded glass of a Gorenje oven is:
- unacceptable in the context of the leading market position of Gorenje and its global commitment for Social Responsibly and Quality Products;
- illegal as it is in breach of mandatory provisions of the Bulgarian consumer protection laws and regulations;
- it does causes damage to the reputation of the brand, which is the most valuable asset of your company and it is so difficult to repair.   

My best regards and wishes for unceasing strive for ever increasing quality services.

I am looking forward to hearing your views on the above.

Sincerely,
Скрит текст:
Явно е имало ефект от моето писмо до Горение, т.к. днес от сервиза ми се обадиха и казаха, че ще дойдат в понеделник да ни монтират стъклото и всичко ще бъде безплатно и ще се поеме от гаранцията!! Йухухууу! Това е истинска победа на справедливостта!
Поздравления за всички вярваши в каузата и кураж за отстояване на гражданските ни права! Peace
Хубави празници!

# 29
  • софия
  • Мнения: 25 480
За всяка несправедливост трябва да ходим и да се оплакваме на "моля другарката". Няма да станем бяла държава!

# 30
  • ту тук, ту там
  • Мнения: 7 400
Ясно. Аз помислих, че има някакъв механизъм да се измери колко часа е работил моторът на даден уред!  Laughing

# 31
  • Мнения: 1 597
zvanche, няма, защото всички ние трябва да се променим и мислим като бели хора.

# 32
  • София
  • Мнения: 721
Здравейте! Хладилника ни е Бош-миналата година купуван.
Днес 2-3 пъти виждам долу в ляво на земята вода. Не можах да разбера от къде? Имате ли идеи от какво може да е? На дисплея нищо не изписва.
Мерси предварително.

# 33
  • Мнения: X
Bossa Nova Hug,
Изворът на реките от вода е при теб!  Wink
Съдомиялната  Събира се вода на дъното щато приключи програмата. Какво може да е?
Профилактика!
Относно хладилник:
- ваничка(над компресора), където се събира вода
или
- маркуче (продухай) към тази ваничка
Относно съдомиална:
-филтър (непочистен), както са те посъветвали
- недостатъчна височина на монтаж на маркуч на изходяща вода
Аз помислих, че има някакъв механизъм да се измери колко часа е работил моторът на даден уред!  Laughing
elleni,
Има методология за изчисляване на работата на мотор.
 (вътрешно горене, електрически/ четков, безчетков/), [urlhttps://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB][/url]
но в случая (хладилник) компонента е компресор, който за да функционира му е необходим фреон(отсъстващ).
Не мисля,
че имат в сервиза надлежната апаратура за обследване на работа на компресор(с/без фреон),
която да е сертифицирана и да "издържи" в съдебно заседание.

Последна редакция: нд, 16 окт 2016, 17:22 от Анонимен

# 34
  • София
  • Мнения: 721
За хладилника никакъв маркуч няма човече. Нито ваничка и тн За 1700 доста изчистен дизайн са стъкмили, но тая чуденка не мога да отгатна

# 35
  • Мнения: X
За хладилника никакъв маркуч няма човече.
Има, ама трябва да обследваш из от зад хладилника.
Напиши модел, ако мога да изнамеря нещо по същество.

# 36
  • София
  • Мнения: 721
Някъде от уплътнението тече.
Модела е KGE39BI40/ 02    FD 9408

# 37
  • Мнения: X
Bossa Nova,
На изображението(синя отсечка) съм отбелязала "пътя" на водата, която отива във ваничка в/у компресора.
Обаче, на изхода на маркучето има нещо, наподобяващо капаче (клапа),
което не може да се отвори, съответно водата не може да се изтече във ваничката.
Водата(конденз) остава в хладилната част, натрупва се лед (не се вижда),
понеже е зад видимата вътрешна част на хладилника.
Изключете хладилника за 24ч и попивайте вода.
Махнете задния капак. Отстранете гореописаното капаче, за да нямате бъдещи проблеми.
Скрит текст:

# 38
  • София
  • Мнения: 721
Благодаря ти ама много.
Сега индианската питам...
Капачето което трябва да се отвори за да се изтича конденза къде е
Ваничката която е върху компресора е куха када мъжа ми. Ма до там...

# 39
  • Мнения: X
Капачето което трябва да се отвори за да се изтича конденза къде е
Маркуче, гофра, нещо насочено към кухата ваничка. На края му е. Може и гумена клапа да е.
Снимай.
Кога махнахте толкова бързо задния капак?

# 40
  • София
  • Мнения: 721
Малко развален телефон стана Simple Smile
Но препредавам от мъжо Simple Smile няма заден капак. Компресора седи отворен с ваничка.

# 41
  • софия
  • Мнения: 25 480
Аз чакам да ни донесат нов хладилник утре, уж. Дали превантивно да не взема да махна тази клапа? Ние сме с паркет. Ако почне да тече не знам какво ще правя. Еййй, голяма беля тези хладилници Бош! Направо ме е страх да го пипна/ползвам. Не знам какво може да му стане.

# 42
  • Мнения: X
 zvanche,
Нищо не мога да те посъветвам. Не съм компетентна.
Хладилникът си е хубав.
Просто "витае" мнението, че хладилниците No Frost не образуват конденз (скреж).
Образуват, имат изтичане на вода във ваничка, но е скрито зад вътрешната задна стена на хладилника.
Не трябва да образуват лед или да тече.
Скрит текст:
no frost хладилник/фризер - запушен дренаж
http://forum.napravisam.bg/viewtopic.php?f=23&t=42863&si … ba01&start=20
http://www.tehcomservis.com/forum/topic.php?forum=2&topic=805

# 43
  • here and now
  • Мнения: 4 253
Аз чакам да ни донесат нов хладилник утре, уж. Дали превантивно да не взема да махна тази клапа? Ние сме с паркет. Ако почне да тече не знам какво ще правя. Еййй, голяма беля тези хладилници Бош! Направо ме е страх да го пипна/ползвам. Не знам какво може да му стане.
Моя халдилник е на 6-7 години и до ден днешен не е протекъл нито веднъж.

# 44
  • софия
  • Мнения: 25 480
Мисля, че не ни е писано да имаме хладилник Бош. Днес са докарали новия хладилник с вдлъбната врата. Опакован, нов с дефект на вратата. До края на седмицата чакам нов нов  ooooh! Започвам да приемам всичко като знак, но за съжаление не ми предлагат да ми върнат парите, а и направихме кухнята около хладилника по размер на този, който бяхме избрали.

# 45
  • Мнения: X
Започвам да приемам всичко като знак, но за съжаление не ми предлагат да ми върнат парите, а и направихме кухнята около хладилника по размер на този, който бяхме избрали.
Не се "вкарвай във филм"! Peace
Хладилникът е хубав.
Продавачът няма ли други бройки от този модел?
Не мога да разбера кой си прави тези "заигравки". Може би сервиза? и
Е, като мине месец няма как да не ти върнат парите, ако не ти доставят нов, без драскотина и работещ.
А, пожелай преди да ти го носят във Вас, ти на място да отидеш и да огледаш,
понеже с всяко носене започва наново да "тече" едномесечния срок.
Спомням си преди една година, след наводненията във Варна от големите вериги какво правеха.
Стоката е застрахована. Наводнен склад. Опис.
Изплащане на застрахователна премия.
Снабдяваха се с документ, че е отишла за скрап, а по пътя се разтоварваше по търговци,
които продаваха уредите като с транспортни дефекти.

# 46
  • софия
  • Мнения: 25 480
Хладилникът е бил в оригиналните кашони. Отворили са ги на място.

# 47
  • Мнения: 3
zvanche, преди да си купиш хладилника трябваше да направиш проучване къде е правен хладилника и има ли мнения за него. За Бош перални, хладилници и големи миялни се правят голяма част от моделите им в Турция. Покрай тази продукция турците си създадоха марка Беко, тежко рейкламирана в началото и в последствие за почнала също да създава проблеми.
Къде прочете, че не съм го направила? Защо реши, че просто отидохме и си купихме хладилник само, защото е с марка Бош? Питахме изрично след като изчетохме достатъчно мнения и от Експо ни увериха, че това не е проблем, защото се спазват и следят немските стандарти. Приехме, че са коректни, защото преди година от тях купихме пералня Сименс и с нея нямаме проблем, поне за сега. По същият начин бяхме купили доста преди монтаж фурна, абсорбатор, плот, миялна. Всички работят при включването им. Много лесно се установява колко време е работил един уред, ако желаеш. Когато купувам уред на сериозна марка не мога да очаквам, че го купувам развален. Решила съм, че ще пиша в централата, защото наистина не мога да повярвам, че уред на реномирана марка, който не е работил се взима за ремонт, а не се подменя. Приятелка се оборудва в момента и се беше насочила към плот и фурна Бош. Днес, ставайки свидетел на абсурда, се отказа.
Флаш, включето го и пробвайте дали работи.

Успех, ние писахме до централата и нямаше резултат.

# 48
  • софия
  • Мнения: 25 480
Благодаря! Вече писах в темата - имаше ефект. Донесоха ни нов хладилник с ударена врата. В петък донесоха 2-ри нов. За сега работи, но го гледам с недоверие и притеснение. С мъжа ми се радвахме като деца като го пуснахме и лампичката за алармата спря да свети. Ходя от време на време да отварям и да проверявам дали работи. Не е истина, че всичко това е за един тъп хладилник в 21 век. Със сигурност нищо на Бош повече няма да погледна.

# 49
  • Мнения: 1 600
Такива големи уреди като хладилници, перални и т.н. на Бош нямам, но имам пасатор, който вече търкалям едно 7-8 години, изтормозен много със неща, които по-принцип не са за пасатор (например, варен нахут да го направя на пюре, пасатора тормози се, вие, загрява, но пюрира). Омотан е малко с изолирбанд от около 2 години (знам, че е смотано, но така си го обичам и не ми се ще да го сменям) но не ме оставя. Вчера ММ купи ми  кухненски робот на Bosch MUM54251, но понеже в България ще съм чак след 1 месец, тогава ще го проверявам как работи, и, надявам се, да е добре.

# 50
  • here and now
  • Мнения: 4 253
Имам MUMXX40G и работи супер.

# 51
  • Countryside
  • Мнения: 11 631
Не е вярно, че Бош се правят само в Турция. В Турция се прави само най-ниския клас, средния клас е в Испания и най-високия клас и за немския пазар производството е в Германия. Моите уреди Бош са или от Испания или от Германия. Миялната ми е от Германия, е няма такава екплоатация, работи на пушка и мие и суши супер вече 8 години. Да чукна на дърво никакви проблеми не съм имала. От фурна Бош и плот съм супер доволна също. Фурната си има специфики, но като ги научиш няма проблем. За пералня и абсорбатор не мога да коментирам. От хладилника не съм във възторг, ама не е ноу фрост, затова събира доста лед и доста бръмчи понякога. Сега ще го сменям с ноу фрост на Сименс, надявам се да е ок.

# 52
  • here and now
  • Мнения: 4 253
Нещо специфично за фурната да споделиш?
Пералня, абсорбатор, хладилник... с нищо нямам проблем, моя не бръмчи.
Ако подменям уреди, пак бих си взела на същата марка. Вече 7-8 години ми служат вярно и безпроблемно.

# 53
  • Мнения: 4
Като човекът, стартирал тази тема, нека споделя с вас последните приключения с уредите Бош.
Миналата година абсорбаторът тотално "замина" (изгоря му мотора). Ремонтът щеше да струва приблизително 70-80 от цената на нов. Купих си същия проблем и според мен направих голяма грешка отново (взех го всъщност, за да не преправям елементи от кухнята си - размерите бяха водещите).
Вчера обаче фурната ми, отново на прехвалените Бош, буквално гръмна. Получи се красива волтова дъга и всичко изчезна. Днес разговарях със сервиза - имало три различни елемента в управляващия блок. Можело да са заминали 1 или повече. Прогнозна стойност на ремонта: между 320 и 600-700 лв.
Този път обаче няма да правя същата грешка. Купувам си AEG (такива са уредите ми в другия ми апартамент - 11 години вече един не е отказал).
Миялната вече я правиха 3 пъти. Протича - два пъти правиха реглажи, а на третия път смениха пружините на вратата.
Плотът почва да дава случайни грешки. Чакам го и него.
Пералнята притропва леко, но се надявам да изкара поне още година-две.
Засега само хладилника държи фронта (може пък да го предизвикам с този пост).
Хора, категорично не си давайте парите за тези боклуци.

# 54
  • Мнения: X
Моя съвет е да прочетете малко повече за уредите на AEG.Последно време отзивите са лоши.

# 55
  • София
  • Мнения: 681
Привет, пералнята, която купих на Бош е произведена в Турция, а не в Германия или Испания. Закупувана е от Техмарт. Трябва ли да ме притеснява, че е произведена там с оглед на качество?

# 56
  • в града на вечния купон
  • Мнения: 1 091
Привет, пералнята, която купих на Бош е произведена в Турция, а не в Германия или Испания. Закупувана е от Техмарт. Трябва ли да ме притеснява, че е произведена там с оглед на качество?
изобщо не.
В Германия  да не би немците да са в заводите, разбира се  гастербайтерите.
Аз с хладилник от най високия клас Бош,произведен в Турция  и съм супер доволна!

# 57
  • Countryside
  • Мнения: 11 631
Спасов супер странно, всички уреди отказват накуп?
В единия апартамент имаме уреди Бош на около 15г, среден клас, произведени в Испания, не са мръднали. Така, че моят опит сочи точно обратното. Чак пък боклуци не са.

# 58
  • София
  • Мнения: 12 006
Привет, пералнята, която купих на Бош е произведена в Турция, а не в Германия или Испания. Закупувана е от Техмарт. Трябва ли да ме притеснява, че е произведена там с оглед на качество?
Как ви хрумна да пишете в тема от преди 4г. Има актуална тема за пералните: https://www.bg-mamma.com/?topic=1280767.720 ; За другите уреди също си има теми.

# 59

Общи условия

Активация на акаунт