Първи клас-тема 4

  • 48 031
  • 812
  •   1
Отговори
# 75
  • София
  • Мнения: 9 517
Писането на домашни в къщи не е добра идея, особено ако детето се прибира към 17 - 18 ч.

# 76
  • Мнения: 485
Г-жата от занималнята каза,че пишат домашни от 14-16ч ,като ги редуват,малко по писане,после математика,после пак писане и т.н. аз го взимам към 17ч. За два часа не успява да напише домашни,които вкъщи пише за 30 мин.Хубаво,много деца са,разсейват се,стават,играят,говорят,ама нали уж пак имат часове,все за 2 учебни часа би успял.Вчера се прибра с 3 домашни-точно 30 мин му отне.Не обвинявам г-жата,защото си познавам стоката,но все пак,трябва по някакъв начин да успеят още от сега да ги научат кое ,кога и защо се пише...Пак казвам,имам чувството,че грешката е в моя телевизор,не мога да си обясня някои неща.

# 77
  • Мнения: 10 589
Ние минахме през периода "домашни в къщи". Първоначално Али не ходи на занималня, а пишеше с баба си, но не се сработиха двете и за детето беше мъка. После започна да пише с мен, но след 17,00ч писахме до 19,30-20,00ч, накрая не издържах и я записах на занималня. Засега съм с много добри впечатления от госпожата, ако има някакви затруднения ми се казва и се упражняваме в къщи! Лошото е че тетрадките за домашно стоят в училище и нямам реален поглед как се справя !

п.п. Само да отбележа, че баткото ни никога не е ходил на занималня и нямахме проблеми с него! Но все пак си зависи от детето! Simple Smile

# 78
  • София
  • Мнения: 23 741
Дзвер, аз също не го намирам за добра идея. Събота и неделя не я карам да пише, а и все още няма какво да упражнява чак толкова (за момента няма домашни за през уикенда). За някакъв супер краснопис изобщо няма да я натискам, както едно време баба ми ме караше да преписвам с часове параграфи от приказки и ми се повръща като се сетя.

# 79
  • Мнения: 207
Аз се притеснявам малко, че целта ни е да научим децата да са самостоятелни и по отношение на домашни и по отношение на самоподготовка по-късно, а всъщност се налага да стоя "на главата" на моята госпожица, за да се получи "хубаво" домашно...
Понякога пише и съвсем самостоятелно, но определено и харесва повече и аз да присъствам. Аз от своя страна искам да се старае повече, което се получава обикновено с напомняне "пиши старателно" през 2 минути  Laughing
Та.. какво е удачното количество на намеса на родителите (респ. учителите в занималнята)  и къде е златната среда? Ясно е и че си е до дете, но все пак...

# 80
  • София
  • Мнения: 9 517
Всичко е до дете - синът ми пишеше само ако има някой на главата му - пишеше домашните на кухненската маса, докато аз готвех до него и надзиравах процеса и дуднех "Побързай!". Щерката не е връщала ненаписано домашно, домашните за уикенда ги пише сама и дори отказва да й ги погледна...

# 81
  • Мнения: 207
Да, но освен до дете е и както свикне... Предполагам.

# 82
  • София
  • Мнения: 9 517
Ако детето си пише домашното само като му висиш на главата, а ако те няма блее в тавана или в пода... не е до дете, освен ако нямаш железни нерви постоянно да намираш забележки по тетрадките му и да провеждаш разговори с учителката му...
Ако детето е среден варинат - склонно е да пише и само, но предпочита с мама (не съм имала такова дете), тогава бих пробвала да го насърчавам да пише само или да си намирам работа след като почне, така че да пише само.
Ако детето пише само няма спор - изобщо не е нужно да го приучваш да пише с теб  Peace

Има и вариации, естествено  Wink

# 83
  • Мнения: 4 017
Скрит текст:
caprice, бързо възстановяване. Истина е, че шев минава много по-бързо отколкото само рана или лепене. Госпожата сигурно се е притеснила и тя.
Имам едно организационно питане за тази ситуация - госпожата ли се обади да ти каже, че трябва бързо да отиваш да го взимаш, сестрата беше ли промила раната? Нали не са чакали да дойдеш да си го вземеш и да "видиш какво да го правиш"? Не соча никого с пръст, просто питам как е организацията на такива случки?
Веднага след като е паднал едно познато детенце се е обадило на баща си да му каже, той съответно ми звънна на мен. За да не ме притесни, не ми разказал с подробности, каза, че сина му е казал, че моя паднал и се ударил, но щом не са ми се обадили значи не е нещо сериозно и неговото дете е преувеличило. Т.к. аз тъкмо се обличах да тръгвам да го взема, тръгнах на бегом дори спрях едно такси по пътя да ме закара. Като пристигнах госпожата беше качила цялата група в стаята /имало е доста кръв, цялата му блуза беше изцапана, госпожата и тя/, децатата на двора ми казаха, че се ударил и имало кръв, обадих се на охраната и той се качи да ги извика. Като го погледнах и веднага в болницата, защото си беше доста сериозна рана. Всичко това се развива в рамките на 10-12 минути /после си гледах по телефона кога съм получила обаждането от моя познат/. Не знам дали е имало мед. лице в училището по това време /16:30ч./, по-скоро не, защото моя държеше една носка кърпичка върху раната и освен госпожата и охраната никой друг не видях.
Когато миналата година си сцепи главата в ДГ ми се обадиха веднага и ми казаха че си е сцепил главата, но да не се притесвам, защото нямало много кръв  ooooh! Мед. сестрата беше болничен в този ден, линейка не бяха извикали или пък такси примерно да го заведат да го види лекар, защото тогава работех в друг град и ми отне почти 30 минути, за да пристигна  ooooh! Айде, сега бях вкъщи, училището ни е на не повече от километър разстояние.

Момичета, едва 3 седмици от началото на уч. година и започнахме с класната да влизаме в пререкания. Моето дете е от тези, които не се справят. Нужно му е повече време и внимание. Всичките му домашни са със забележка от поне 3 реда като например: "Не приемам това домашно, защото не мога да харесам нито един елемент от него. Упражнявай се повече" или " Не така!", или от днес " От цялото ти домашно мога да приема едва 2-3 цифри, всички други са под всякаква критика!" . Той не може да чете, но му е пределно ясно, че щом има толкова много написано, не е нещо хубаво. Това съвсем го подтиска и още по-трудно го карам да седнем да се упражняваме. Днес я помолих тези писаници да ми ги пише на мен, на съобщение във фейса /понеже пише за какво ли не в този фейс  ooooh! / или отзад на тетрадката, но той да не ги вижда. Не можело, защото щяло да и отнеме твърде много време, пък и нито един учител нямало да го жали по този начин. Не знам какво да правя. Съветвах се с други майки, обединяват се около мнението, че има лично отношение, но на мен не ми се иска да мисля в тази насока. Тръгна с огромно желание, а напоследък все е унил и тръгваме и се разделяме с рев. Казва, че госпожата все му "мрънкала". Оставя го да пише след часовете, или пък онзи ден от единия час изобразително той е писал, а другите деца са рисували. Чувства се зле от това и не знам какво да направя. От друга страна не искам да го места в друг клас или училище /както ми предложиха познати/, защото по начало трудно се адаптира и ме притеснява да не стане още по-зле.  Tired
Стана много дълго, но, ако някой е изчел всичко, ще се радвам на мнения  Hug

# 84
  • София
  • Мнения: 23 741
Ха, забравих да споделя, че на РС госпожата обърна специално внимание на предстоящия Хелоуин. Каза, че в нашето училище е на почит (не ме питайте защо) и че кой с каквото може да облече детето си, дори само да е маска на лицето, е добре. Също така добре дошли са и лакомствата. Направо не можех да повярвам, защото в градината ни бяха доста тесногръди в това отношение. А тук иде реч за едно просто забавление, на което децата много се кефят.

# 85
  • около Варна
  • Мнения: 1 095
caprice, не приемам поведението на вашата учителка, никак не е педагогично така да обезсърчава детето още от първите му дни в училище. За първи път чувам за такива рецензии в тетрадката на първокласник. има деца, които по-трудно се справят, колкото и да е зле писането, редно е учителката да се обърне персонално към теб и да ти обясни какви са пропуските на детето, как да ги преодолеете. Госпожата на занималнята също не е постъпила правилно, като не те е уведомила веднага за инцидента. Детето ще се научи да пише, дали по-красиво или не толкова, но тази травма, която му остава от училището като лошо място, трудно се преодолява. Едно детенце от моя клас така много трудно се справяше в първи клас, много бавен, все не успял да напише, каквото е написал пък неправилно, все лееше едни сълзи над тетрадката, много тежко го преживяваше, сега е в трети клас и е от първенците на класа.

Що се отнася до така наречените "занимални", не може да очаквате госпожата да успее да обгрижи всички 28 деца, както вие бихте го направили вкъщи с едно дете. Работата на госпожата е да помогне на всеки поотделно, да обясни, това което не е ясно, да научи децата САМИ да учат. Неслучайно часовете се наричат самоподготовка/сам се подготвям/, домашното е на детето, не на мама, не на госпожата. Има и учители, които не успяват да си свършат работата качествено, не говоря за такива случаи.

# 86
  • при моите любими
  • Мнения: 2 867
caprice   аз бих говори отново с учителката и отново и отново, докато не промени нагласата и отношението си. Ако не получавам разбиране и корегиране от страна на учителката, бих се обърнала към директорката. И според мен това не е педагогическо и напълно смазващо детето.  Моето дете е много чувсивутелно към подобни неща и само мога да си представя, как би се почувствала в подобна ситуация. И ние имахме драма с нетактичен преподавател, но в много по-лека форма. Но тя го прие много тежко и засили заекването.

# 87
  • Пловдив
  • Мнения: 3 853
Направо съм учудена от тези забележки.Аз днес говорих с нашата учителка,че не пише красиво,а тя все казва-не е развита фината моторика.Възхитена съм от търпението на тази жена.Няма притискане на децата.Същевременно виждам колко много ги е опознала за тези дни.Наистина за сега съм повече от доволна.

# 88
  • гр. Варна
  • Мнения: 124
Мами,да ви попитам как се процедира,когато половината клас не е доволен от госпожата по занималня.Освен оплакване до директора какво друго може да се направи по въпроса?

# 89
  • Мнения: 10 589
Не мисля, че учителката би си променила отношението, ако имаше такова намерение щеше да се вслуша в думите ти  Tired! Нямате ли училищен психолог или педагогически съветник в училището да се консултираш с него как е най-добре за детето да постъпиш в тази ситуация? Системно ли се пишат тези неща в тетрадките на детето? Има ли "Браво" въобще писано до сега?

П.П. И моята ученичка днес се върна с "По-старателно работи" в тетрадката по БЕЛ и "Пиши цифрите правилно!" по Математика, но това се случва за първи път. Иначе има подписи, поощрителни и заслужени -"Браво!", печати и "Мн.добре" ! И не беше видимо разстроена, но явно и тя го преживява, защото ми каза че иска да се горея с нея Heart Eyes!

Стискам палци да се нормализират нещата ! fingerscrossed Flowers Four Leaf Clover

Общи условия

Активация на акаунт