Трудно проговаряне - 19

  • 118 346
  • 753
  •   1
Отговори
# 525
  • Мнения: 5 044
Благодаря много. И моето момче е с високо небце. И аз си мислех за преглед от ортодонт. Сега е на 4 г и 2 м.

# 526
  • София
  • Мнения: 2 042
Браво!
Аз също съм давала антидоти за ваксини и на двамата. При малкия проблем даде именно полиомиелитния компонент Sad
Доника, може ли повече инфо какъв е бил проблема?може и на ЛС Peace

# 527
  • Мнения: 1 427
Какви са тези антидоти, може ли някой да сподели?
При моето си мисля причините са някои от тези:тежко раждане-вадиха го с форцепс, после беше 1 ден на кислородна маска; много тежко изживя престоя ни в болница, после имаше кошмари и "нощен терор"; отделно ваксините не знам дали са му повлияли нещо...
Но четох, че понякога и да направиш всякакви изследвания пак не се открива нищо...
Ето сега се борим с някаква хранителна непоносимост-изследвания, доктори и никой не може да ти каже какво е, що е...писна ми да обикаляме като алтави и накрая нищо  Crossing Arms
Затова аз лично се отказах да търся под вола теле и действам с логопеда, а по-натам мисля и на барокамера.

# 528
  • София
  • Мнения: 3 228
За каква възраст са тези упражнения? Моята дъщеря на 3 и 6 месеца ще избяга някъде, най-вероятно само плезенето ще направим и ще се откаже. Иначе си ги запазвам, защото и тя има голям проблем с артикулацията.
Тези с плезенето, облизването на устни с език и др. се правят пред огледало - ако детето иска да се гледа, де  Peace
Ние започнахме след 4год и от начало някои упражнения й бяха много трудни - не разбираше какво означава да си сложи езика зад горните зъби, бърках с пръст в устата, показвах къде да застане езика и пак не успяваше. Търпение му е майката, и постоянство. Твоята щерка може да те изненада, че идеално разбира какво се иска от нея, пък и да й харесат упражненията  Peace
Допълвам с още две, за които се сетих:
"Конче" - това не мога да го опиша, ама ме разбрахте, един вид  -как прави кончето.
"Часовник" - цъкането с език

Нашите упражнения си имаха имена и даже съм вадила плюшена играчка, която съответства на животното, което ще ми показва ...май трябва да дам пример, ще ползвам упражненията на  laurentin

1 усмивка - да се видят двата реда зъби, мноооого широка усмивка. Имахме нарисувана една на голям картон и я показвах
2. Слонче - това е въпросното хоботче - свиваш устни напред, в хобот.
Имахме да редуваме усмивка-хобот, като се задържа във всяко положение за малко.
3. Коте - опитваш се с език да си докоснеш зоната над горната устна
4. Куче - изплезваш език надолу, колкото може и дишаш като куче
За тези ползвахме плюшени коте и куче, много й беше забавно
5. Лисичка - кръгообразно облизване на двете устни - и тук вадихме една лисица, а аз трябваше да казвам "ммм, колко вкусно си хапва тая лисичка.."  Crazy
6. миене на зъби - почистване на горни, долни зъби с език
7. оградка - зъбите застават едно над друго, устните са широко отворени
5 тик-так - последователно докосване на ъгълчетата на устата с език /за нас "часовник" беше цъкането/
6 асансьор - докосване с върха на езика горните зъби отвътре и след това долните зъби отвътре при отворена уста. Това при нас беше усложнено до почти невъзможното - с език, опрян зад горните зъби да отваря и затваря зъби в "оградка", без да мести езика
7 бонбон -  език, опрян в лява, дясна буза

# 529
  • Мнения: 4 886
Доника е дала много хубави видеа. Някои от имената при нас са по-различни, не знам причина. На мен ми вършат добра работа и от тетрадката, защото мога да пътувам например и да я карам да ги прави, че пък са и много трудни
poppy-fairy на 3,6г. при моето дете това не се е правело. При нея тогава нямаше говор. Започнаха на 5 г., и пак не ги прави- не може , а и я е страх.
А останалите упр. описателно, при нас са:
8 лопатка - изваждане на широк език извън устата
9 игличка - изваждане на остър език извън устата
10 фунийка - широк език и след това сгъване на страничните му крайчета до образуването на улей
11 придържане на молив с устни
12 конче - многократно движение на езика, като неговия връх се засмуква от небцето и после рязко пада надолу
13 чашка - езикът е издигнат нагоре, страничните краища са повдигнати, гърбът е отпуснат надолу. Упражнението се прави вътре и извън устата.
Това са дали на моето дете. Мисля, че спомена как имало и други, но по-нататък ще са.
мандаринка писали сме едновременно, и при нас имат имена, но е трябвало да се постарая и да ги почерня, за да са по-прегледни Embarassed. Не питах защо, но логопедката веднъж ми спомена, че трябва в тази последователност да се тренират. Може и да не е вярно

Последна редакция: ср, 02 мар 2016, 11:03 от laurentin

# 530
  • София
  • Мнения: 3 228
Не питах защо, но логопедката веднъж ми спомена, че трябва в тази последователност да се тренират.
А, да, потвърждавам, и нашите са в такава последователност  Peace /но имената на упражненията малко се различават от вашите, не че има някакво значение, де  Mr. Green /

Тези с език фунийка ми харесаха, преписвам ги веднага  Peace

# 531
  • Мнения: 1 498
Благодаря за хубавите съвети с упражнения, които се постнали. Ние вчера имахме консултация с логопед - изместиха ни часа с по-ранен, което ме радва. Наблюдаваше го как яде, огледа му устата срещу протест от негова страна и каза, че небцето му е стеснено и малко по-високо от нормалното. Обърна внимание и как държи бибероната, че не я засмуква цялата, а има половин сантиметър между бибероната и устничките. Не бях обърнала внимание на това. Каза, че това с бибероната го правят деца, които или имат увеличени сливици, или стеснена носоглътка. Много говорихме всъщност. В крайна сметка ще отидем пак след 2 месеца и там тя ще препоръча какво да правим и ще го прегледа пак по-обстойно, че той изобщо не беше в настроение. През декември казваше 2 думички, после спря и пак сме на вълна звуци и ''мучене''.

Последна редакция: ср, 02 мар 2016, 15:00 от MaxiTan4e

# 532
  • Мнения: 2 237
Аз чета за тези упражнения и пак се убеждавам, че на моето дете тази речева терапия, която му правят тук е едно голямо нищо... Никога никой не й е погледнал небцето или да я огледа така, както обяснявате. Изпадам в паника дали като ви чета дали ще се справим с тези набедени специалисти тука   ooooh!

# 533
  • Мнения: 1 498
Аз сега разбирам, че тези упражнения на езика са по-актуални за по-големи деца от моето. Аз просто няма как да му обясня как да ги направи, че и да му покажа. Обаче упражнението ''конче'' така, както го описвате, той го прави. Сам си разбра как и си цъка с език чат-пат. Започна и да се плези и да се пооблизва по малко наскоро. Но той е още малък, няма и година и половина ...

# 534
  • софия
  • Мнения: 110
Здравейте! Снощи попаднах на тази тема и четох до 4 часа! Доста неща научих, но и доста нови въпроси се появиха естествено.
Имам син на 4г.6м. Преди около година започнах да обръщам внимание на разликата в неговото говорене от това на връстниците - по телеграфно, без предлози и прилагателни, бебешки дори. Все си мислех, че просто още не се е научил да употребява правилно родовете, мин.време, противоположности и т.н. Лятото забелязах, че понякога не разбира условието на  дадена игра или други неща, които негови връстници разбират като напр." те са гаджета ?!" Есента започна да ходи на логопед в ДГ, но определено не му харесваше, а и аз виждах че тя му казва и показва неща които са абсолютно неразбираеми за него. Есента родих и го спрях от градина, но от нова година се заех сериозно с проблема защото оставайки вкъщи с него се убедих, че нещата не са никак добре. Сега посещава друг логопед 2 пъти седмично и психолог , които му направиха тест за псих.възраст и казаха че изоставането е около 1 год. Заведох го и на невролог (като май не избрах най-правилния) който каза че като сензитивност и рефлекси е ок и изписа Ноотропил. Мен обаче това лакарство нещо ме притеснява и мисля да пробвам първо с някакви добавки - тук прочетох доста полезни неща по темата.
Благодаря ви за споделения опит и поне на мен ми дадохте някаква надежда, защото точно в момента ми е много отчаяно.

# 535
  • Мнения: 2 237
Ние сега ги направихме пред огледалото, беше й интересно и ги направи много хубаво. Благодаря ви, момичета. Ще се опитаме да ги правим всеки ден, дано не загуби интерес.

# 536
  • София
  • Мнения: 3 228
Ние сега ги направихме пред огледалото, беше й интересно и ги направи много хубаво.
Видя ли, а ти се притесняваше, че е малка и няма да ги разбере  Hug

Идеята на огледалото /според нашата логопедка/ е сама да види дали ги прави правилно. Разбира се - ако не се получава трябва да се плезиш и ти, за да показваш  Laughing Ммного бързо запомнят срещу името на упражнението какво трябва  да покаже, а после и последователността на упражненията ще си запомни, може да я тестваш, ако пропуснеш някое как ще скочи - а "лисичката???" примерно...

Аз пък да ви се оплача - преди 2 месеца училищната психоложка ме викна и ми каза, че иска да кандидатстваме за ресурсен учител. Каза да направим облседване в Св. Никола или св. Наум, но по-добре в св. Никола. Аз тогава започнах да чета тук усилено и благодарение на ваши отзиви реших, че наистина трябва да е в св. Никола. Говорих с педиатърката ни, която също каза - оо, да, св. Никола. Записах час, но е чак през април, много се чака за там...какво да направя. Казах на класната и на психоложката и сега си чакам датата. Обаче, междувременно психоложката напълно спря да вима дъщеря ми и да работи с нея...не я е взимала откакво ходих на среща, а това беше преди 2 месеца. Вчера я срещнахме в двора на училището, даже дъщеря ми се хвърли да я прегръща и я пита кога ще я вземе пак. А дамата се обърна към мен с думите "аз ви казах да отидете в св. Наум, след вас пратих друго дете и те отдавна си взеха документа от там, работим с детето вече по план, ама вие решихте да чакате - щом така сте решили..." Останах като гръмната - нали тя ми каза, че предпотича св. Никола, сега малко нацупена го играе, а аз се почуваствах като някоя тотално незаинтересована майка, която отказва да помогне на детето си  Sad
Та, тези, които имате опит с двете клиники - да чакам ли април, или да отказвам часа и да ходя в св. Наум, че и педиатърката ни и тя е малко препъни-камък, не знам дали би ми дала направления и за двете места...
Не че трябва непременно да видя черно на бяло "диагноза", с логопедката работят в посоката, в която вероятно ще ни тласнат. Диагнозата ми трябва за пред РИО за ресурсен учител. Моето дете има съвсем сериозен проблем с математиката, не може да усвои елементарните действия с едноцифрени числа  Cry иначе срича вече прилично и пише диктовки, но математиката е абсолютна абстракция...

# 537
  • Мнения: 4 886
О, не!
Като четях, в мен остана чувството, че психоложката си има доверен човек в св. Наум, а от там си търсят пациенти, т.е. пари.
Обаче не мога да помогна с мнение

# 538
  • София
  • Мнения: 10 805
Здравейте!
От известно време се опитвам да следя тази тема. Не мога да изчета всички постове, но това, което прочитам ми е много полезно и благодаря на всички за споделения опит. При възможност ще споделя с вас и моите дилеми, но на този етап бих искала да ви попитам дали има логопед към всяка държавна градина. Прочетох на няколо места да пишете за логопед в градината и оттам ми изникна въпросът.  На нас ни предстои кандидатстване за детска градина, в ясла така  и не успя да влезе. Имаме проблем с артикулацията на звуците. Никой не разбира какво говори. Само вкъщи се научихме да различаваме няколко думички, но нищо повече, а тя бълва словесни потоци ежедневно. Водих я на логопед няколко пъти, но финансово не смогвам за редовни посещения. От няколко дни започнах да се опитвам сама да я упражнявам пред огледалото, но рядко е склонна да "сътрудничи".

# 539
  • София
  • Мнения: 2 042
Здравейте!
От известно време се опитвам да следя тази тема. Не мога да изчета всички постове, но това, което прочитам ми е много полезно и благодаря на всички за споделения опит. При възможност ще споделя с вас и моите дилеми, но на този етап бих искала да ви попитам дали има логопед към всяка държавна градина. Прочетох на няколо места да пишете за логопед в градината и оттам ми изникна въпросът.  На нас ни предстои кандидатстване за детска градина, в ясла така  и не успя да влезе. Имаме проблем с артикулацията на звуците. Никой не разбира какво говори. Само вкъщи се научихме да различаваме няколко думички, но нищо повече, а тя бълва словесни потоци ежедневно. Водих я на логопед няколко пъти, но финансово не смогвам за редовни посещения. От няколко дни започнах да се опитвам сама да я упражнявам пред огледалото, но рядко е склонна да "сътрудничи".

доколкото съм запозната не във всяка държавна ДГ има логопед, това си зависи от директорката и от това колко е активна и колко присърце приема нещата.

Общи условия

Активация на акаунт