Трудно проговаряне - 19

  • 118 359
  • 753
  •   1
Отговори
# 540
  • София
  • Мнения: 7 673
Моето дете има съвсем сериозен проблем с математиката, не може да усвои елементарните действия с едноцифрени числа  Cry иначе срича вече прилично и пише диктовки, но математиката е абсолютна абстракция...
Вероятно се касае за дискалкулия, то ти сигурно си наясно с това. http://www.logopedia.bg/index.php?option=com_content&view=ar … =9&Itemid=115

# 541
  • София
  • Мнения: 40 958
pandachina, не във всяка градина и училище има логопеди.
Можете да погледнете в Логопедичен цетър - София за вашия район - http://www.logoped.bg/i.php/cabinets.html
Обследването и записването обикновено е в началото на учебната година. Ако евентуално някъде има места може и да вземат детето.

# 542
  • София
  • Мнения: 5 611
дали има логопед към всяка държавна градина. Прочетох на няколо места да пишете за логопед в градината и оттам ми изникна въпросът.  

В нашето ОДЗ има логопед на принципа на допълнителните занимания (платен) за 3 и 4 група (подготвителните).
От тази (2015/2016) учебна година обаче вече има и ресурсен учител, логопед и психолог по програма за деца със СОП. С което искам да кажа, че нещата се променят, т.е. проверете актуалност и изговорете с директорката. Нашата обясни, че са кандидатствали по програма, което не става от днес за утре, т.е. вероятно биха знаели, ако се предвижда, въпреки че в момента може да няма. Успех!

# 543
  • София
  • Мнения: 10 805
Благодаря за отговорите!  Hug Задължително ще се поинтересувам. Списъкът от АнМари ми е много полезен.

# 544
  • София, Люлин-8
  • Мнения: 1 760
Здравейте момичета,  Hug
Ние снощи най-после завършихме заветния IQ тест и минавам да се отчета. Много съм доволна от психоложката, която направи обследването, беше много подробна, обясняваше всичко или в общи линии жената си свърши съвестно работата. Та в този ред на мисли да кажа че ако на някой му трябва клиничен психолог с две ръце гласувам за Жулиета Темникова.
Резултатите ни от теста са IQ=51,72 в границите на леко изоставане в психо-моторното развитие и интелектуален дефицит.
Или иначе казано изоставаме с 2 години от връстниците си, сиреч отговаря на дете на 2,5 години.
Не е нещо което да не знаехме до момента, но важното е че жената написа много насоки на какво да се наблегне с работата с детето, които ще помогнат и на ресурсния, и на логопеда и психоложката които работят с малката. Препоръчала ни е също така и работа с ерготерапевт, а такъв къде ще издирвам идея си нямам още.  newsm78
Така като я чета какво е писала в психологичния статус ние ще излезем с Диспраксия.

# 545
  • Мнения: 5
Здр. на всички ! Имам момченце на 2 г. и 3 месеца и все още не е проговорил. Има си негов език, издава наѝ-различни звуци, но нищо свързано. Да отбележа, че живеем в чужбина и според лекарите двуезичната среда оказва голямо влияние на проговарянето. Прекалено е разсеян, трудно се съсредоточава и не ми дава да му показвам и обяснявам. Като иска нещо ме хваща за ръка и ме води до това което иска, а аз като му говоря имам чувството, че не ме разбира.Като го накарам нещо не изпълнява. Казаха ,че слухът му е добре развит. Даѝте съвет,моля !

# 546
  • Cyberspace
  • Мнения: 1 325
Здр. на всички ! Имам момченце на 2 г. и 3 месеца и все още не е проговорил. Има си негов език, издава наѝ-различни звуци, но нищо свързано. Да отбележа, че живеем в чужбина и според лекарите двуезичната среда оказва голямо влияние на проговарянето. Прекалено е разсеян, трудно се съсредоточава и не ми дава да му показвам и обяснявам. Като иска нещо ме хваща за ръка и ме води до това което иска, а аз като му говоря имам чувството, че не ме разбира.Като го накарам нещо не изпълнява. Казаха ,че слухът му е добре развит. Даѝте съвет,моля !

1:1 с моето дете - момче на 2г. и 2м., само че ние не сме в чужбина.

# 547
  • Мнения: 5

1:1 с моето дете - момче на 2г. и 2м., само че ние не сме в чужбина.
[/qu
Консултирали ли сте се с логопед ?

# 548
  • София
  • Мнения: 1 416
Абсолютно все едно описваш моето момченце на 2 годинки и малко. Не схващаше като го помоля да ми донесе еди коя си играчка, не искаше да посочва животни, драмуляше на измислен език. Добрата новина е, че на три години се превърна в друг човек- разбиращ, приятен, изпълнителен и любознателен. Познавам 5 момченца, които са в същото състояние и всички са много благоприятно развити след това. Лошата новина е , че си трябва много работа с детето и ваша и на логопед. Независимо, че е в двуезична среда, ако един мозък може да произведе дума, ще я произведе на всякакъв език. Бъди настоятелна и посочвай животни, предмети, изключи телевизията.
Все пак като проговорят по-късно и не наваксват магически, разликата с другите ранно проговорили е много голяма. Късното проговаряне рефлектира върху възможността за писане и четене след години. За мен честно казано да водя две годишно на логопед е странно, трябва да е някой много готин логопед, за да си струва усилието. При логопедката на сина ми ни едно две годишно не съм видяла. Рано ми се струва.

# 549
  • софия
  • Мнения: 110
Здравейте! Искам да помоля за съвет ако има някоя мама, която е давала Ноотропил. Изписаха ни го два пъти на ден и изрично ми казаха втората доза да е до 16ч. най-късно, но сина ми ходи на градина и не знам как да процедирам. Дали ще се съгласят те да му го дават като е назначено от лекар? Моля за съвет за да съм подготвена преди да говоря в градината.

# 550
  • Cyberspace
  • Мнения: 1 325

1:1 с моето дете - момче на 2г. и 2м., само че ние не сме в чужбина.
[/qu
Консултирали ли сте се с логопед ?

Тепърва ще го водя, намерили сме си специалист вече  Peace
Иначе той има няколко "думи" в речника и някой неща ги разбира, но наистина много малко неща. По-скоро даже имам чувството, че разбира много повече, отколкото демонстрира, но просто сякаш не му дреме какво говоря аз... В последно време виждам проблясъци, но не мога да го сметна за грандиозен успех. Щях да го заведа и по-рано на логопед, но изчакахме до две годинки по настояване на мъжа ми. Според него го сравнявах с няколко други дечица от обкръжението ни, спрямо които той изоставаше, а според него просто те били "по-напред с материала", да речем... Според нашия педиатър също си е съвсем нормално всичко. На две тръгна на ясла, посъветваха ме да почакам преди да го водя, щял както повечето деца да се "открехне" там. На мен, обаче, вече не ми се чака. Достатъчно си губихме времето. Общо взето, много ми е объркано и ми е трудно да обясня обективно и накратко кое е наред и кое не дори и от моята гледна точка.  ooooh!
Да видим какво ще каже логопеда.  Praynig

# 551
  • Мнения: 2 237

1:1 с моето дете - момче на 2г. и 2м., само че ние не сме в чужбина.
[/qu
Консултирали ли сте се с логопед ?

Тепърва ще го водя, намерили сме си специалист вече  Peace
Иначе той има няколко "думи" в речника и някой неща ги разбира, но наистина много малко неща. По-скоро даже имам чувството, че разбира много повече, отколкото демонстрира, но просто сякаш не му дреме какво говоря аз... В последно време виждам проблясъци, но не мога да го сметна за грандиозен успех. Щях да го заведа и по-рано на логопед, но изчакахме до две годинки по настояване на мъжа ми. Според него го сравнявах с няколко други дечица от обкръжението ни, спрямо които той изоставаше, а според него просто те били "по-напред с материала", да речем... Според нашия педиатър също си е съвсем нормално всичко. На две тръгна на ясла, посъветваха ме да почакам преди да го водя, щял както повечето деца да се "открехне" там. На мен, обаче, вече не ми се чака. Достатъчно си губихме времето. Общо взето, много ми е объркано и ми е трудно да обясня обективно и накратко кое е наред и кое не дори и от моята гледна точка.  ooooh!
Да видим какво ще каже логопеда.  Praynig
Cyberspace, моето момиче, на 3.6 живее в двуезична среда. Да двата езика пречат на проговарянето, обаче моето и с един език да беше, пак щеше да проговори трудно. Започна да казва повече думи чак след 2.6 годинки, до 3 имахме около 50. В момента има над 500, просто отдавна спрях да броя. Разбира на два езика, но ние минахме изключително на английски у нас, чува бг само като говори с баба си. Не говори добре, лошо произношение, много кратки неясни изречения. Напредък имахме чак след като тръгна на Монтесори забавачка. Тя също не искаше да учи от мен, но от другите деца много бързо научава всичко. Знае цветове, числата до 20, сега я слушам, че е научила дните от седмицата, обаче папагалската. Задава много елементарни въпроси и вече чух и първата щуротия, научена от градината.
Моят ствет - записвайте детето на градина и ако можете, говорете на един език. Ако може и работа с логопед, разбира се. Какъв е вторият език? Ние избрахме английският, защото е в пъти по лесен, а и тя иска да комуникира с децата. От скоро чувам и някои неща на български, които не предполагах, че е разбирала.

# 552
  • Мнения: 167
Здр. на всички ! Имам момченце на 2 г. и 3 месеца и все още не е проговорил. Има си негов език, издава наѝ-различни звуци, но нищо свързано. Да отбележа, че живеем в чужбина и според лекарите двуезичната среда оказва голямо влияние на проговарянето. Прекалено е разсеян, трудно се съсредоточава и не ми дава да му показвам и обяснявам. Като иска нещо ме хваща за ръка и ме води до това което иска, а аз като му говоря имам чувството, че не ме разбира.Като го накарам нещо не изпълнява. Казаха ,че слухът му е добре развит. Даѝте съвет,моля !

1:1 с моето дете - момче на 2г. и 2м., само че ние не сме в чужбина.

и при нас така, водихме го 2-3 пъти на логопед, но ми се струва малък още, не става работата с логопеда или поне при нас - не е работила с 2 годишни, май месец сме на наблюдение в Карин дом Варна за седмица при логопеди и психолози да видим те какво ще видят и свършат

# 553
  • Cyberspace
  • Мнения: 1 325
На моя приятелка детенцето също има проблем с проговарянето. Обиколиха всевъзможни специалисти, докато намерят своя. Според нея това е много важно, защото може и при най-най-най-прехваления да водиш детето, но нещата да не се получават, както беше и в техния случай. В крайна сметка си намериха логопед, който през цялото време им е бил под носа. Детето я харесва и наистина виждат напредък, бавничко, но напредва. И аз ще го водя там и дано се харесат.

Да отговоря, детето не расте в двуезична среда, в БГ сме си, но забелязвам нещо странно - по принцип харесва песнички, слушаме, танцува, но харесва повече такива на английски, дори на овцата казва "ший" от една песничка и "шуу" на обувка... Като цяло харесва "Ш", "Щ", "Ч" и мисля, че затова му харесва повече английския или по-точно определени думи на английски, заради произношението, по-кратки, което явно му е по-лесно. На български има производни срички от някой думички, като "ка" на кола, например, казва си и цялата думичка "кола", когато го накарам да повтори, но като види кола и веднага изстрелва "КА". Сега покрай яслата е научил "чай" на чайника. Предполагам, че е от там, защото вкъщи чайник нямаме и не се е случвало да му правя "презентация" точно на чайник, но на един рожден ден онзи ден с гордост разнасяше един детски чайник и ми повтаряше "чаааай"... От няколко дни казва и на цветята "ийййя". Въпреки, че повече му харесва, с английските песнички приключихме преди доста време, защото съвсем се обърква, но наистина и много малко е слушал такива, а го попива доста по-бързо. Повтарям като папагал лесни, прости думички за някой предмети. Дори някой от тях той несъзнателно си ги бърбори, но щом започна да му обяснявам, че това е еди-какво си, просто ме игнорира или ме гледа умно, но не желае да повтори думичката, въпреки, че може да я произнесе.  Имаме проблем със това да ме слуша, в буквалния смисъл. Игнорира ни и мен, и баща си, и бабите. Говоря му, доста му говоря даже. Всичко, което правя го описвам, просто за да не мълча. Интерес - нула. Дори когато го няма с мен ми се случва вече по навик да изстрелвам "Виж, мамо - кученцето, бау-бау... Дрън-дрън..." и после се усещам, че не е с мен  Mr. Green

В последно време става все по-нервен от факта, че наистина не мога без думи винаги да разбирам какво точно иска, а претенциите му се увеличават с възрастта и не винаги го разбирам само с посочване с пръст, например.

И отново не знам разбира ли се нещо от обърканият ми пост, трудно ми е да формулирам нещата явно.

# 554
  • Мнения: 2 237
Cyberspace, аз нещо ви обърках с g-mal за двуезичната среда. Горния ми коментар за ограничение на езиците е бил към нея. Аз съжалявам, че при моето дете не минахме на един език още, когато виждах на 1.6 че не разбира елементарни команди и думи.
А във връзка с това, което описваш, всяко труднопроговарящо детенце е различно. Затова е добре да направите консултация с невролог, логопед и психолог, едва ли има мама тук, която ще ти даде друг съвет на база описание. Ние си помагаме основно като си споделяме информация за занимания, специалисти, добавки и т.н. Не губете време и потърсете помощ и започнете работа възможно най-скоро. А за телевизията на английски също мисля, че трябва да я изключите, както сте направили, за да не обърквате детето допълнително.

Общи условия

Активация на акаунт