СЕДМИ клас - 2

  • 56 262
  • 766
  •   1
Отговори
# 600
  • Градът на света Богородица
  • Мнения: 204
    Момичета, хайде да се разберем по един въпрос, че темата е често обсъждана. С най-добро чувство го казвам. Ученето на езици се Удава на някого, а котлонът например ОТдава топлина, или някой ОТдава нещо под наем. Поне в тази тема да запомним това, че на всеки втори пост някой ОТдава нещо, което не му се Удава. Простете за забележката, ама ще объркате децата си за изпита, остави другото... Hug

 newsm62 Peace

# 601
  • Градът на света Богородица
  • Мнения: 204
Елина, трябваше да смените училището...много демотивационно действа присъствието на незаинтересовани и недисциплинирани съученици. Peace

Нашето у-ще е уж едно от трите "елитни" в града, но подобни елементи се срещат и учителите полагат неимоверни усилия да ги "озаптяват" .Засега -без особен успех.Тези ученици и техните родители просто не се интересуват от образованието много, много..защо-загадка и за мен
Имаме и "интегрирани"-слава богу е само едно циганче. което си е двойкаджия от всякъде, но си знае мястото....

Моят хубостник засега се ориентира към езиковата гимназия с АЕ..то, не че имаме голям избор, след като не желаем в математическа гимназия, други алтернативи в средно глям областен град-просто няма. Sad

# 602
  • София
  • Мнения: 1 233

ElinaKalina, твърде черно-бяла представа за Англия и Германия.
Съгласна Simple Smile


..........
rally, аз просто споделих каква би могла да бъде мотивацията за учене на НЕ евентуално.  Wink Образованието е чуждите университети е по-добро и поради тази причина
.................................
Твърде крайно изказване Simple Smile Има безкрайно лоши университети из чужбина, а редица специалности, според мен, могат да се научат на напълно конкурентно ниво в България Simple Smile

rally, аз съм на противоположното мнение относно изучаване на език в детска възраст.....
И така прекрасни инженери и медици, решени да емигрират, остават тук като таксиметрови шофьори и продавачки....  
До човек си е явно. Аз не познавам медик, който е продавач (те всъщност всички са дистрибутори на фармацевтичните компании, но то е друго Wink) или таксиметров шофьор, но може и да има. Бих казала, че ако човек е научен да следва плановете си, един език не би следвало да е е препъни-камъка. Наистина не си представям да си изучил медицина или ядрена физика (като хората) и един език да ти се опре Wink

На мен езици не ми удават, определено, както и на големия  ми син. Но съм научила два езика, и то след 7-ми клас, и то на доста добро ниво. Защото съм знаела, че ще ми трябват; чак след това ми е станало приятно  Mr. Green И около мен е пълно с такива хора. Надявам се и децата да узпеят да научат по един английски Simple Smile

Аз до 7-ми клас позволявам обучение по интереси (учене с удоволствие, пък било то шахмат вместо английски или музика вместо нески) Party След това се надявам на достатъчно амбиция у тях самите.


.............................
Учителя по математика имах предвид и аз.
Искаш да кажеш, че не се знае кой учител паралелка с какъв език ще поеме ли?
Обикновено учителите, които водят 5-7 клас взимат по една немска и по една английска паралелка, т.е. при желание от двете страни, би следвало да има възможност да си продължите при същия учител, който ви е водил математика 5-7 клас, независимо от класа Simple Smile

# 603
  • Мнения: 335
   Момичета, хайде да се разберем по един въпрос, че темата е често обсъждана. С най-добро чувство го казвам. Ученето на езици се Удава на някого, а котлонът например ОТдава топлина, или някой ОТдава нещо под наем. Поне в тази тема да запомним това, че на всеки втори пост някой ОТдава нещо, което не му се Удава. Простете за забележката, ама ще объркате децата си за изпита, остави другото... Hug

 newsm62 Peace
Момичета, глаголът е с дублетна форма. Аз лично използвам Удава ми се, само когато става въпрос за случай/възможност и за нищо друго. Peace

# 604
  • София
  • Мнения: 5 781
rally, има и лоши (слаби) университети в чужбина, да, но аз нямах предвид тях... Темата има време да ни стане актуална и тогава ще я обсъждаме пак, сега е рано (за седмикласниците имам предвид)... Има разни класации на световните университети и според тях нашите Бг университети са по-назад от редица университети (не всички!) в Германия и Англия (за които говорехме преди това). Но ако ти смяташ, че класациите нямат никакво значение и нашите университети са супер, ок... Няма да споря, защото не виждам смисъл в споренето, както съм се опитала да обясня преди това...  Peace

# 605
  • Мнения: 335
Според мен никак не е за подценяване това, че образованието в Германия и Австрия е на символична цена, а в Англия и САЩ е сериозна цифра. Освен това в Германия нашите деца могат да учат медицина, а в Англия не приемат българи в тази специалност. Самата издръжка на студент в Германия е около 2 пъти поне (зависи от града) по-ниска, отколкото в Англия. Инженерните специалности в Германия са за предпочитане пред тези в Англия. Така че зависи децата с каква насоченост са, но за НЕ има сериозни мотиви.  Wink
+1  newsm10

Русалка, в НЕГ организират ли групи за лятно обучение по езика в Германия или няма такава практика?

# 606
  • София
  • Мнения: 19 925
Unna, няма подобна практика. Peace

В Германия на разменни начала ходат децата от лайстунг.  Това си е перфектна езикова практика.Има и проекти по разни програми в горните класове, наградата за спечелилите е престой в Германия, някои от тях са и с езиково обучение. Хорът също пътува до Германия/ Австрия, но  целта е очевидно друга. Тоест във вида , за който питаш, лятно езиково обучение няма. Peace

Назад прочетох мнения, че следването в немски/английски университети било предимно родителска амбиция... Ами не е, доста от децата през годините са отишли в Германия по проекти като упоменатите (често включващи и посещение на лекции и упражнения в унита), харесал им е начинът на обучение, средата, изборът на специалности, някои от които тук ги няма и са решили (достатъчно големи са да имат вече своя преценка за нещата) да следват в Германия. Не мога да приема, че амбицията на един родител е по-силна от мотивацията на  един 11-12 класник... Разбира се, всичко това при положение, че е намерен вариант това следване да бъде финансирано. И не всички имат за цел да останат там. Познавам хора, върнали се и повече от успешно реализиарали се тук.

Последна редакция: ср, 16 дек 2015, 12:53 от пенсионирана русалка

# 607
  • Мнения: 335
А лайстунг класът как се формира? По бал от приема или на по-късен етап чрез вътрешен изпит? Извинявай, това сигурно го има в темата за немската...

Родителските амбиции ги споменаваме, защото сме в седмокласна тема и мотивацията на един седмокласник да учи определен език, ако въобще я има, е много различна от тази в 12 кл.

Дъщеря ми, обаче, (7 клас), още от сега иска да учи в Германия. Ходи на алианс от 1 ви клас. Там учителката успя да й предаде любовта си към тази страна и култура. Като говорех за езиково обучение на деца, имах предвид това в алианса. За децата алиансът е нещо много повече, отколкото просто усвояване на езикови знания, които може да наваксаш бързо в 8-ми клас. Учителката им (една и съща през всички години) добива голям авторитет и също като госпожата Simple Smile от началното училище  оказва съществено влияние върху мирогледа на мъниците.

Последна редакция: ср, 16 дек 2015, 13:21 от unna

# 608
  • София
  • Мнения: 19 925
С отделен изпит (писмен и устен) по немски в края на 8 клас Peace Балът на входа няма никакво значение. Не е един клас, два са, паралелките Д и Е.

# 609
  • Мнения: 335
Благодаря за информацията, Русалка  bouquet

Последна редакция: ср, 16 дек 2015, 13:38 от unna

# 610
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Но аз и неотдаването не разбирам - еизк се учи като всичко друго според мен - добра основа, добро преподаване, практика и насищане.

Mи то и другото не се учи еднакво... Един клас, една добра и ясно обясняваща материала преподавателка по математика, едни изисквания,еднакво количество решени задачи в калс, едни критерии, едни домашни и две съвестни, внимаващи в час деца насреща, упражняващи се допълнително.... с много осезаема разлика в нивото на финала.

Моят опит показва, че нивото е с пренебрежими разлики ако става дума за училищен материал.
Ако детето има изявен интерес към математика, физика, музика, биология /каквото и да е/ и влага повече усилие и любов, като и попива всяка информация по въпроса, това не може да остане без последици. Но в общият случай добро преподаване, старателно учене и подходящ контрол в училище водят до ниво около и над 5,50 съвсем обектнивно.

Изобщо не коментирам таланти, дарби и други такива. Те правят голяма разлика, но изобщо захванахме темата във връзка с мнение за трудно учене на език.

Имам подозрение, че "трудно учещите език" деца са бързо учещи други неща и така се получава лека измама - че учат езика бавно.

# 611
  • София
  • Мнения: 7 673

.............................
Учителя по математика имах предвид и аз.
Искаш да кажеш, че не се знае кой учител паралелка с какъв език ще поеме ли?
Обикновено учителите, които водят 5-7 клас взимат по една немска и по една английска паралелка, т.е. при желание от двете страни, би следвало да има възможност да си продължите при същия учител, който ви е водил математика 5-7 клас, независимо от класа Simple Smile
Точно това ме интересуваше. Благодаря за отговора. bouquet

# 612
  • София
  • Мнения: 19 925
Ом, въобще не ства дума за дарби.  И най-добре това се вижда в 8 клас, когато в езиковите се акцентира най-много на езика,няма  през цялата година учене по биология, химия, физика, география, история.. А математика и БЕЛ децата имат 3 пъти седмично, тоест не са кой знае какъв товар на фона на 20 (на места и повече) часа език. Логично е да приемем, че с  наистина висок бал са влезли предимно достатъчно мотивирани деца, които няма от самото начало да кръшкат от ученето на езика, който сами са си избрали. И въпреки относително еднаквата им мотивация и еднакво поднесения материал, само след 3-4 месеца сред стартиралите от нулата с новия език има осезаеми разминавания като ниво на усвояване и прилагане на граматиката, като обем активна лексика, като преодоляна бариера за устна комуникация, а оттам и като оценки, явяващи се измерител на справянето.. То според твоята гледна точка излиза, че в един мотивиран и учещ клас с добре предаваща учителка по езика, всички ще имат 5 и 6... Ама далеч не е така. Peace

# 613
  • Мнения: 335

.............................
Учителя по математика имах предвид и аз.
Искаш да кажеш, че не се знае кой учител паралелка с какъв език ще поеме ли?
Обикновено учителите, които водят 5-7 клас взимат по една немска и по една английска паралелка, т.е. при желание от двете страни, би следвало да има възможност да си продължите при същия учител, който ви е водил математика 5-7 клас, независимо от класа Simple Smile
Точно това ме интересуваше. Благодаря за отговора. bouquet

И аз така мислех, докато дъщеря ми не ми съобщи, че учителката по математика им е казала при кандидатстването да правят избор на езика, а не на преподавателя по математика, и че не и е известно кои паралелки ще води в 8 кл.

# 614
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Мерси, Русалке, за споделеното.

Аз самата съм учила език допълнително и отдавах разминаванията вътре в групата основно на положените усилия и отделеното време. Нямам наблюдения върху гимназиален езиков клас.

ПП В местнана МГ, мисля, че няма предварителна яснота кой клас поема учителят до 7ми клас. Наскоро говорих с майка на останало след 7ми клас дете. Направи ми впечатление обаче, че точно както коментираното в темата, миналогодишните кандидат гимназисти са кандидатствали в пакет - всички с едно желание. Е, "всички" - голяма компания.

Общи условия

Активация на акаунт