Сдружение „Фридрих Шилер“ - Тема 4 (прием 2016)

  • 149 941
  • 1 188
  •   1
Отговори
# 1 125
  • Мнения: 469
Отговорът е написан: "По критерии на у-щето"...

# 1 126
  • Мнения: 16
За първи клас нали трябва да са учили немски (за Шилер) или английски (за Дикенс) усилено? Как правят прием без изпит?
За Дикенс не е задължително, там от миналата година правят и прием за първи клас без изискване да са учили преди това английски.

# 1 127
  • Мнения: 23

Шилер е и било длъжно да се регистрира в обществена полза, тъй като по Закона за народната просвета училищните настоятелства и настоятелствата към детските градини се създават като юридически лица с нестопанска цел за осъществяване на общественополезна дейност.

Хайде сега Шилер стана настоятелство........
А какво правим с регистрираните настоятелства на 145 и 55? Кое ли настоятелство е регистрирано в нарушение на закона?

Разграничението за общественополезна дейност и в частна полза се прави от закона. Посочил съм и конкретната разпоредба, а тълкуването, което тя предполага, е само граматическо.

# 1 128
  • Мнения: 19 999
За първи клас нали трябва да са учили немски (за Шилер) или английски (за Дикенс) усилено? Как правят прием без изпит?
За Дикенс не е задължително, там от миналата година правят и прием за първи клас без изискване да са учили преди това английски.
Това за мен означава, че или напливът там не е голям, или децата в ПУК са учили толкова малко английски, че бързо биват настигнати от деца, които не са учили.

# 1 129
  • Мнения: 431
Видях тестовото изследване на сина ми. Доволна съм, справил се е добре.
Така коментираната задача след изпита, за рисуване на къща с дърво, не е имала допълнителни условия. Задължителното за къщата е било да се нарисува с врата, прозорци и покрив, комин с пушек е носело допълнителни точки. За дървото, при нарисувани плодове, също е имало допълнителна точка, но не са задължителни.
Задачата да се зачертае ягода пред цвете е с дълги разбъркани редове, не е сложна, но там целта е детето да не пропусне някой ред, т.е. да има добра концентрация за проследимост на редовете.
Задачите, в които е имало подобни предмети и да се определи излишното са 5, като вървят от по-лесно към по-трудно, последните са вече с доста детайли и се иска много добра наблюдателност.
Това, което е спънало сина ми е така наречената задача за критично мислене или какво е изпуснал художника, той е направил 4 от 8.
Др-та му сериозна спънка е едната задача за звуков анализ – в 4 и 5 буквени думи е трябвало да се определят гласните, като при думите е имало квадратчета, в които с Х е трябвало да се отбележи мястото на гласната. Лично аз смятам, че тази и др-та задача за звуков анализ са отделили приетите от неприетите, намирам я за най-сложна за възрастта им. Въпреки, че жената там ме увери, че имало деца, които са си изписали целите думи над квадратчетата и че имало 2-3 детски градини, в които децата се готвели в/у такъв тип задачи и се справяли без проблем с тях.
Лошото е, че не може да се разбере дали има задачи, които носят повече точки или са равномерно разпределени, защото в/у самите листа никъде не се виждат отбелязани точки. Вижда се само крайния резултат. Двама човека индивидуално проверяват теста и накрая трети като арбитър. Присъстващите жени там разгръщат страниците на теста, казват условията на задачите (не са написани на самите листове) и обясняват за допуснатите грешки.
Още нещо, което ми стори интересно – задачата за фина моторика – да се дорисуват 5-6 различен по вид линии (права, вълнообразна, като телефон, зигзагообразна и т.н.). Там се гледат три показателя – продължителност на линията, височина и наклон.
Това е което ми направи по-силно впечатление. Малко дълго стана, но дано е полезно за следващите ... Simple Smile

# 1 130
  • Мнения: 2 391
Видях тестовото изследване на сина ми. Доволна съм, справил се е добре.
Така коментираната задача след изпита, за рисуване на къща с дърво, не е имала допълнителни условия. Задължителното за къщата е било да се нарисува с врата, прозорци и покрив, комин с пушек е носело допълнителни точки. За дървото, при нарисувани плодове, също е имало допълнителна точка, но не са задължителни.
Задачата да се зачертае ягода пред цвете е с дълги разбъркани редове, не е сложна, но там целта е детето да не пропусне някой ред, т.е. да има добра концентрация за проследимост на редовете.
Задачите, в които е имало подобни предмети и да се определи излишното са 5, като вървят от по-лесно към по-трудно, последните са вече с доста детайли и се иска много добра наблюдателност.
Това, което е спънало сина ми е така наречената задача за критично мислене или какво е изпуснал художника, той е направил 4 от 8.
Др-та му сериозна спънка е едната задача за звуков анализ – в 4 и 5 буквени думи е трябвало да се определят гласните, като при думите е имало квадратчета, в които с Х е трябвало да се отбележи мястото на гласната. Лично аз смятам, че тази и др-та задача за звуков анализ са отделили приетите от неприетите, намирам я за най-сложна за възрастта им. Въпреки, че жената там ме увери, че имало деца, които са си изписали целите думи над квадратчетата и че имало 2-3 детски градини, в които децата се готвели в/у такъв тип задачи и се справяли без проблем с тях.
Лошото е, че не може да се разбере дали има задачи, които носят повече точки или са равномерно разпределени, защото в/у самите листа никъде не се виждат отбелязани точки. Вижда се само крайния резултат. Двама човека индивидуално проверяват теста и накрая трети като арбитър. Присъстващите жени там разгръщат страниците на теста, казват условията на задачите (не са написани на самите листове) и обясняват за допуснатите грешки.
Още нещо, което ми стори интересно – задачата за фина моторика – да се дорисуват 5-6 различен по вид линии (права, вълнообразна, като телефон, зигзагообразна и т.н.). Там се гледат три показателя – продължителност на линията, височина и наклон.
Това е което ми направи по-силно впечатление. Малко дълго стана, но дано е полезно за следващите ... Simple Smile
Браво и определено полезно за следващите. Сега ще те скастрят да го изтриеш.  Mr. Green

# 1 131
  • Мнения: 350
Аз пък се радвам на написаното. След тази среща вероятно с станало ясно защо са платени 20 лв.

# 1 132
  • Мнения: 2 285
Да, плодовете носели допълнителни точки, както и нарисувани корени на дървото.  ooooh!
И да, имало деца, които така ги рисували.  Wink Сигурно.
Винаги съм била категорично против да уча сина си кое как се рисува на тази възраст. Предпочитам да използва фантазията си на белия лист, а не да го вкарвам в рамки.
Ама не му е стигнала една идея фантазията, че да нарисува дървото с цялата му коренова система. Stop  Mr. Green
Обаче, най-впечатлена останах от табелките с имената на градовете,  където отгоре над тях се очаквало 5-годишно дете да дорисува табелка с номера на пътя (!!!).  newsm78
Липсата на оценки на всяка задача, както и неотбелязването на грешките върху листата дори не знам как да го коментирам...

# 1 133
  • София
  • Мнения: 6 905
Обаче, най-впечатлена останах от табелките с имената на градовете,  където отгоре над тях се очаквало 5-годишно дете да дорисува табелка с номера на пътя (!!!).  newsm78
Shocked Shocked Shocked за тазгодишния изпит в Шилер ли говорим ?

# 1 134
  • Мнения: 2 285
Обаче, най-впечатлена останах от табелките с имената на градовете,  където отгоре над тях се очаквало 5-годишно дете да дорисува табелка с номера на пътя (!!!).  newsm78
Shocked Shocked Shocked за тазгодишния изпит в Шилер ли говорим ?

Да, последният пример от задачата за дорисуване на пропуснатия елемент.

# 1 135
  • Мнения: 431
Обаче, най-впечатлена останах от табелките с имената на градовете,  където отгоре над тях се очаквало 5-годишно дете да дорисува табелка с номера на пътя (!!!).  newsm78

Хех Simple Smile, синът ми това го е направил, аз самата в първия момент се зачудих...той е написал произволно число, т.е. не се очаква да знаят номера на пътя. Но не се беше сетил да направи дръжка на чайника с двете чаши, да нарисува липсващите венче листчета на цвете и вместо да довърши ухото на слона, е нарисувал др-о животно. Футболната топка и гребена ги беше направил. Не се сещам 8-то какво беше.

Да, това са задачите за критично мислене.

# 1 136
  • Мнения: 7 683
 bybardyny, много благодаря за подробния и толкова информативен пост! Най-накрая някой да обясни какви са задачите.

Др-та му сериозна спънка е едната задача за звуков анализ – в 4 и 5 буквени думи е трябвало да се определят гласните, като при думите е имало квадратчета, в които с Х е трябвало да се отбележи мястото на гласната. Лично аз смятам, че тази и др-та задача за звуков анализ са отделили приетите от неприетите, намирам я за най-сложна за възрастта им. Въпреки, че жената там ме увери, че имало деца, които са си изписали целите думи над квадратчетата

Мен ако питаш, ми се струва, че е по-лесно да си напишеш цялата дума, отколкото да отбележеш по квадратчетата къде има гласни. Друг въпрос е, че не може да се очаква от 5 годишни деца да знаят да пишат, но определено ако може човек да пише, е по-лесно да си изпише думата, отколкото да отбележи къде има гласни.

Обаче, най-впечатлена останах от табелките с имената на градовете,  където отгоре над тях се очаквало 5-годишно дете да дорисува табелка с номера на пътя (!!!).  
А това пък просто не мога да го повярвам. Ми то някой от нас знае ли номерата? И това предполага и да можеш да прочетеш табелката, а нали не се иска да могат да четат. Аз пътувам много често с кола из България, а знам само Е79 и не съм сигурен кой точно път беше, май този през Благоевград за Гърция, ама не си залагам главата за това.

 bybardyny, приети ли сте? Ако след всичко това, което е направило детето ти, се окаже, че не сте приети, просто ще си задраскам завинаги Шилер от вариантите.

# 1 137
  • Мнения: 431
bybardyny, много благодаря за подробния и толкова информативен пост! Най-накрая някой да обясни какви са задачите.

Др-та му сериозна спънка е едната задача за звуков анализ – в 4 и 5 буквени думи е трябвало да се определят гласните, като при думите е имало квадратчета, в които с Х е трябвало да се отбележи мястото на гласната. Лично аз смятам, че тази и др-та задача за звуков анализ са отделили приетите от неприетите, намирам я за най-сложна за възрастта им. Въпреки, че жената там ме увери, че имало деца, които са си изписали целите думи над квадратчетата

Мен ако питаш, ми се струва, че е по-лесно да си напишеш цялата дума, отколкото да отбележеш по квадратчетата къде има гласни. Друг въпрос е, че не може да се очаква от 5 годишни деца да знаят да пишат, но определено ако може човек да пише, е по-лесно да си изпише думата, отколкото да отбележи къде има гласни.

Не, не сме приети, моят човек е объркал задачата с определянето на гласните.
Както ми обясниха, някои деца точно това са направили, напр. топка, в/у петте квадратчета са написали ТОПКА и отдолу са задраскали с Х квадратчетата под О и А.
В др-та звукова задача е трябвало да се свърже първата буква със съответния предмет. Тази задача не е толкова трудна, повечето деца се справят.
Обърнах и внимание на задачата с фината моторика, защото там не се очаква само да се довърши линията, на пръв поглед изглежда лесно, но се иска прецизност.

Има специфика в задачите, някои са с под условия, като се започва от по-лесно и отива към по-трудно, като в трудната част вече детайлите стават много повече, без подготовка трудно би станало.


# 1 138
  • Мнения: 431
Напр. в тази книжка има задачи с повече детайли:
https://www.book.store.bg/p133322/misli-byrzo-reshavaj-byrzo-byd … pryv-kniga-1.html

# 1 139
  • Sofia
  • Мнения: 4 832
Препоръчвам книжката. Две такива решихме, има и доста трудни задачи вътре, за някои съм му помагала.

Общи условия

Активация на акаунт