За образователните системи по света и у нас

  • 236 690
  • 3 787
  •   1
Отговори
# 2 865
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 660
Как стават нещата със стъклото? За атомната електроцентрала няма да питам, че ще трябват пространни обяснения.

В Империята ловяха риба, добиваха дървен материал за къщи и копаеха злато, за да строят кораби и пристанища. Нали не очакваш, че след като са си поиграли, ще спретнат всичко това, за което пишем тук?

За мен много по-ценно е да знае как да си зашие копчето, отколкото да цъка копченцата на играта без идея за реално приложение.

# 2 866
  • Bristol
  • Мнения: 9 458
Комбинация от огън и пясък, но да е в пеща, не просто огън  Laughing Има си инструкции и като започнеш играта съответно нямаш много ресурси, постепенно ги трупаш и се развиваш. За атомната електроцентрала трябва повечко време и ресурси   Mr. Green
Теоретично научават децата физически правила и химичешки процеси, не от скучните книги, където я зазубрят нещо, я не, а по интересен за тях начин.
То и копче да зашиеш е полезно практическо умение, някой отрича ли го? Аз просто наблегнах на физика, химия, биология и математика, недостига на специалисти в тези области във Великобритания и как се опитват да мотивират младото поколение в училище.
То и спорта и изкуствата не трябва да се пренебрегват, но не това привлече вниманието ми в случая.

# 2 867
  • Bristol
  • Мнения: 9 458
Ако някой е пропуснал, включих се след тази публикация.
Ако имам какво да споделя за шиене на копчета, ще се включа  Peace

# 2 868
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 660
Теоретично научават децата физически правила и химичешки процеси, не от скучните книги, където я зазубрят нещо, я не, а по интересен за тях начин.
Мдаа Flutter скучни... със сигурност  Wink

За четенето си трябва култура. Нима бъдещето на развития и прогресивен запад упорито отказва да чете и предпочита да цъка копченцата?   

# 2 869
  • Bristol
  • Мнения: 9 458
Споделих практика на запада, като конкретната възраст за която говорех в момента е до 12 години. Не за да споря коя е по-добра и по-лоша. Ако те прави по-щастлива да си мислиш, че всички западняци са тъпи, ограничени и прости, както и образователната им система, за да оправдаеш свои решения и да си оправиш самочувствието, мисли го. Много важно е човек да е щастлив, а щастието е доста относително понятие. Това май също не се учи в училище.

# 2 870
  • София
  • Мнения: 17 652
katiABV, сигурна бях, че ще се захванеш за jet engine и wind tunnel  Laughing

Не всеки може да представи подобна материя на ниво достъпно за учениците. Ето ти дори и не можеш да си представим, как може да бъде обяснено такова нещо на 11 годишно дете. Точно това и аз споделих (ако беше наблегнала на четенето, щеше да го забележиш), че не винаги неуспяват да представят проектите си по достатъчно интересен начин, така че да завладеят децата.


Не, не бих се захванала с това. Струва ми се безсмислено. Не бих се опитала и да обясня работата на атомната централа на 11 годишно дете. Забележи, обясних степенуване и коренуване на сина си във 2ри клас - и ме разбра. Не всичко може да се обясни с шарени картинки. Нито пък е необходимо.



На 11 да не са малоумници някакви? Всичко е адаптирано за възрастта.
Днешните трудно може да впечатлиш с каквото и да било. Наситени са откъм визуализации. Тази програма има много амбициозни цели, дано има успех. Нека все повече се увличат от технологиите не само като консуматори.
Винаги ми е било интересно какво толкова има в майнкрафт. Освен ориентиране, превземане на пространство и развитите на стратегически умения, какви толкова са ползите от тази игра? Сто пъти приветствам плетене, шиене, готвене и подреждане на стаята пред виртуалния ред на майнкрафт.


Не са малоумници на 11. И въпреки това малцина сред тях биха се справили с частните диференциални уравнения. Не понеже са малоумници, а просто понеже натрупването на познания иска време.
Полезен е майнкрафт. Развитието на стратегически умения е важно нещо, а там най-вече става дума за архитектура.

# 2 871
  • Bristol
  • Мнения: 9 458
Може би затова не им се получава в училище  newsm78 Въпреки, че аз дъщерята като я подхвана в къщи и успявам да я заинтригувам, само където не ми идва често музата. Скоро я пробвах и гледахме super structures построяването на Burj al Arab. Идеята за филма ми дойде след разговор с нея, в който тя каза, че вътрешен дизайн била много скучна професия. Мислех, че няма да издържи до края на филма, за да види реално какво е вътрешен дизайн. За моя изненада не само издържа, но и откри много неща, които са учили в училище, примерно за силите, за разширяването на обем при нагряване и тн. Но ги е учила по учебник само. Друго беше да ги види като проблем в реален проект. Дори излизаше с идеи, защо не пробват да направят това или онова. Успоредно с филма дискутирахме как понякога трябва да се съобразяваш с желанията на клиента, дори и да не си съгласен с него и как проектът трябва да е завършен за определено време. За финансите не дискутирахме, защото това ограничение в конкретния случай не съществуваше  Money Лично аз, ако трябва да работя с голяма група деца, не съм сигурна, че бих постигнала този резултат и сигурно ще ги отегча.

# 2 872
  • София
  • Мнения: 17 652

А, виж, за такива ефектни експерименти, подходящи за деца, мога да ти кажа...

И забавни при това.

И аз си ги измислям (не че откривам топлата вода, далеч съм от тази мисъл) - което ги прави по-... ами, "истински" в очите на дребното.

За разширяването (на газовете, че е най-лесно) при повишаване на температурата може да пробваш следното: вземи един балон (по-качествен по възможност, презерватив би свършил чудесна работа) и го надуй (и завържи). Бутни го в хладилника (или най-добре във фризера, за по-бързо). Извади го след известно време и го наблюдавайте... как се разширява. После може да го продухаш със сешоара (да знаеш, че ако е тънък балонът ще изгърми много неприятно в ръцете ти). Забавно е - и демонстрира явления, които изучават и са смислени за тях (а разлика от "ламинарен поток" и "турболенция").

Един, с който демонстрирах понятието "несвиваемост" по-рано тази година. Вземи по-голяма спринцовка, изтегли буталото и запуши края (с лепило би било най-добре, ама ако искаш да я ползваш същата за втората част - само с пръст). Натисни буталото и гледай до къде ще влезе - и как ще започне да се съпротивлява. После дай на детето да пробва. Втората част е да се напълни същата (или сходна) спринцовка с вода и да се повтори същия опит.

Ако разполагаш с термометър за храна, газово котлонче, канче и планина наблизо (ама не просто някой хълм) можеш и температурата на завиране на водата в зависимост от налягането да покажеш.

И... други неща - но неща, които да са... как да кажа - обозрими като теория, поне на някакво ниво. за дете на тази възраст.

# 2 873
  • Мнения: 12 123
Такива опити и демонстрации се правят в училище - част от обучението са. Само демонстрацията с планината ще трябва да я правим извън Англия  Mr. Green

# 2 874
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 660
Споделих практика на запада, като конкретната възраст за която говорех в момента е до 12 години. Не за да споря коя е по-добра и по-лоша. Ако те прави по-щастлива да си мислиш, че всички западняци са тъпи, ограничени и прости, както и образователната им система, за да оправдаеш свои решения и да си оправиш самочувствието, мисли го. Много важно е човек да е щастлив, а щастието е доста относително понятие. Това май също не се учи в училище.
А аз ти зададох въпроса дали наистина вярваш, че цъкането на копченцата ще измести четенето на "скучните" (както ги нарече) книги. Детето ти сега може да се увлича от архитектура, но за нея  трябва много математика, а там определено си иска подготовка отрано и яко четене впоследствие. Как ще се кандърдисвате, не знам.

# 2 875
  • Мнения: 9 988
А наистина ли не допускате съчетаването на двата метода?

# 2 876
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 660
Не знам  Rolling Eyes При толкова скучни книги...

# 2 877
  • София
  • Мнения: 62 595
Една картинка може да говори повече от хилади думи, но няма как всичко да се направи на картинки и да се демонстрира нагледно. Затова ще им се налага и да четат и да съобразяват. Проблемът на повечето, които са зле с този начин е, че имат проблем с разбирането, и то не буквалното, и конструирането на образ в ума или на хартия.

# 2 878
  • Мнения: 24 467
Една картинка може да говори повече от хилади думи, но няма как всичко да се направи на картинки и да се демонстрира нагледно. Затова ще им се налага и да четат и да съобразяват. Проблемът на повечето, които са зле с този начин е, че имат проблем с разбирането, и то не буквалното, и конструирането на образ в ума или на хартия.

Важното е да се прецени добре кога, за каква възраст, кои и колко картинки е подходящо да заместят или да се добавят към даден текст. Какви практически задачи да се дадат, за да се разбере това, за което става въпрос.
Целта е все пак, поне би трябвало, знам, че на практика е различно, да се разбере материалът, а не да се отчетат едни часове и едни учебници.

А наистина ли не допускате съчетаването на двата метода?
Дори не са само два. И се съчетават чудесно. Стига да има специалисти и на тях да им се работи. У нас са кът и двете неща често пъти.

# 2 879
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 660
... да се разбере материалът, а не да се отчетат едни часове и едни учебници...
Няма смисъл да се напъваш да разбираш нещо, ако не намираш приложение. Днешните деца са практични.
Скрит текст:
И ние упорито отказвахме да разберем задачите с басейни. Логично - не всеки вкъщи пълни басейн Mr. Green

Общи условия

Активация на акаунт