За образователните системи по света и у нас

  • 236 764
  • 3 787
  •   1
Отговори
# 2 820
  • Мнения: 2 885
Аз съм продукт на Бг системата. Но това, че не искам децата ни да са също такъв, защото тя се е променила и това не е само мое становище, не значи тотално отричане.

Русалке, говоря за действията на МОН и кой седи зад тях. Да се сравнява дейността на един учител с друг учител е забава за пейките.

# 2 821
  • София
  • Мнения: 19 955
А кой те е причислил към тотално отричащите я? Wink
И не, не са само за пейките сравненията. Защото тогава следва аз да те приканя да почетеш малко от писанията на учители в бг мама.. Ще видиш, че далеч не всички обвиняват системата. Правят съпоставка в една и съща система как крайно различно откъм резултатност протичат часовете им в отделните училища, с различни деца в относително близки времеви интервали.. Е, ако системата е една, недъзите й са същите, учителят и той е същият, подходът му си е все неговият си, къде е тогава проблемът?

Последна редакция: пт, 03 фев 2017, 22:35 от пенсионирана русалка

# 2 822
  • Мнения: 2 885
А кой те е причислил към тотално отричащите я? Wink

 Whistling

# 2 823
  • Мнения: 12 123
Ако съм в Англия пък, нивото навсякъде е абсолютно еднакво, няма разлика между елитно училище в града и малко селско училище. И дръзналият да каже друго със сигурност греши. Само ако съм в България, където и съм всъщност, знакът е обратен на 100% - всичко от А до Я е зле.... И всеки опит за споделяне на обратното се парира моментално с обяснението, че човек преценява системата само на база справянето на детето си, демек не гледа общата картинка в блатото..
Това е , защото в града са по-умни хората/децата може би...или защото в Бг "елитни" училища има само в градовете? Училищата се оценяват по едни и същи критерии, без значение дали са градски, или селски. Факт е, че селата в двете държави доста се различават...
Вярно е, че всеки преценява с-мата спрямо себе си - ако беше толкова добра с-ма нямаше да допусне поколения български граждани да не говорят български....  Чудно ви е защо се държат изкъсо учениците да посещават училище до 16г. - ами ако не друго, то поне ще говорят езика.
Образователната с-ма на една държава не е само за гражданите, нито само за академично настроените.
Според мен за качеството на една образователна с-ма е показателно какъв % неграмотни има, и колко деца отпадат преди завършване.... Академично настроените и амбициозни деца/родители винаги ще намерят начин - проблема за едно общество са другите.... То хубаво, че ще има високо образовани началници, ама все пак трябва и на подчинени да случи.....

# 2 824
# 2 825
  • София
  • Мнения: 19 955
Не знам, Ladybird, защо реши, че ми е странно и неприемливо учениците да се държат изкъсо.. Rolling Eyes  Друг обяви тези мерки за есесовски. Peace

Нима в Германия, Франция, Швеция и сие държави няма множество деца, легитимни граждани на страната, които са обаче изолиарни, капсуловани (оттам в последствие и радикализирани, което не е във връзка с тази тема), не знаят добре езика, не ходят на училище или ако ходят, то е в такова, в което едва ли би ти се искало да е детето ти, нищо че се застъпва тук позицията, че уж на запад от нашите ширини училищата били относително еднакви като ниво..

Последна редакция: сб, 04 фев 2017, 01:07 от пенсионирана русалка

# 2 826
  • Мнения: 12 123
Училищата не са еднакви като ниво и едва ли някой е казал това. Не знам къде има родени в дадена държава, които не знаят езика й.
Училищата дърпат назад при висок % деца с майчин език различен от официалния и това са най-често училища в градовете. В селата е доста по-различно, защото няма е/имигранти. Та вероятноста да живееш на село и детето ти да е в добро училище е доста по-голяма, от тази, ако живееш в града.
В Англия училища с изпид след 11г. има на юг - на север ги няма. Това изобщо не означава, че трябва да се изселиш, за да получи детето ти добро образование, или че в районите, където тези училища не са разпространени, няма училища, които да са на същото ниво, нищо, че в тях приема не е с изпит, а на териториален принцип.

# 2 827
  • Bristol
  • Мнения: 9 458
В UK има недостиг на такива специалисти и правителството и бизнесите работещи в тези сфери се опитват да променят ситуацията, но за сега аз лично не виждам резултат. Дори и моите деца ги изпускам за тази кауза Sad В гимназията на дъщерята вече имат предмет STEM. Винаги като имат домашни ги правим заедно, уж да мога да я увлека в процеса и да й е по-интересно, но не успявам  Rolling Eyes Намерих сайт с интересни активитис на STEM тематика. Хубаво е да се правят с група деца, не с едно, но мисля да пробвам с дъщерята да направим нещо от там.
Apprenticeship в тези области е силно спонсорирано от правителството и бизнесите. Реално получаваш отлично образование и стаж без да плащаш нищо. Въпреки това много ученици въобще не го обмислят това като вариант. Не мога да си го обясня защо...
За учители тук също правителството спонсорира обучението им и ако си се насочил към математика и науки да преподаваш, сумата която ти плащат е по-голяма от колкото за хуманитарните дисциплини.

# 2 828
  • Мнения: 19 999
Аз нарекох системата за отсъствия в Англия есесовска. Викане на социалните при 5% отсъствия, в които се включват и тези по болест, стимулиране на родителите да пращат болни децата, дори с температура и на антибиотик, който да се дава в училище. Чудя се какви са тези толкова извънземни неща, които не могат да се наваксат вкъщи, особено пък  първите 1-2-3 години? Явно смятат родителите за уникално тъпи същества, които не могат да обяснят на децата си буквите, смятане до 1000, умножение, деление,  дроби и т.н. Фокусът къде е в крайна сметка в успеха и напредъка или в присъствията?

# 2 829
  • Мнения: 2 885
Хехе, двете крайности.  Mr. Green
Home schooled girl, 12, whose mother lets her spend seven hours  … ends online'

На островите момичетата са ограничавани да учат STEM и ICT, последните години има промяна.

# 2 830
  • Мнения: 51 114
Аз нарекох системата за отсъствия в Англия есесовска. Викане на социалните при 5% отсъствия, в които се включват и тези по болест, стимулиране на родителите да пращат болни децата, дори с температура и на антибиотик, който да се дава в училище. Чудя се какви са тези толкова извънземни неща, които не могат да се наваксат вкъщи, особено пък  първите 1-2-3 години? Явно смятат родителите за уникално тъпи същества, които не могат да обяснят на децата си буквите, смятане до 1000, умножение, деление,  дроби и т.н. Фокусът къде е в крайна сметка в успеха и напредъка или в присъствията?


Викане на социалните само по себе си не е лошо нещо. Ако детето има отсъствия идват социалните и ако е болно си отиват. Но ако е нещо друго реагират навреме. Къде му е лошото?
С антибиотиците е подобно - антибиотици се пият 7-10 дена и след четвъртия или петия децата са съвсем здрави. Защо да седят у дома още 5 дена?

Нищо не защитавам с този пост, само давам алтернативна гледна точка Peace

# 2 831
  • Мнения: 12 123
Може би е поради различното разбиране на "болест" - едни такива тежки болести като "сополи" и "кашлица" - тук не се броят за такива. Направени са проучвания свързващи присъствието с напредъка. Пращането на социални е лошо за тези, които не пускат децата си на училище без основателна причина, а за другите е в помощ - тук също има деца с хронични заболявания, деца прекарващи време по болници....Работата на социалните не е да отнемат деца, или да налагат глоби. В страна, в която всеки се чуди как да осъди другия, или институциите едва ли нещо се прави в ущърб на детето....

# 2 832
  • Мнения: 19 999
ЧС, децата отсъстват макс по ден-два и. Погледни известно време темите за УК и ще видиш колко хора се оплакват.
Лейдибърд, какво има да му разбирам за болест. Ходене с температура на училище ми е достатъчно. Това основателна причина ли е за отсъствие от училище според системата? Т при един грип трае до пет дена, после има възстановителен период. Ок ли е да се отсъства или и това спада към есните сополи? А кашлица може да значи и пневмония.
А за социалните съм съгласна, но само до някаъде, защото точно Англия има много лоша слава в тази връзка.

# 2 833
  • Мнения: 12 123
Нормално е да има хора, които се оплакват. Все пак всеки гледа себе си. Законите не се пишат за съвестните хора, а точно за другите, които за съжаление са повече..... Дет се вика "покрай сухото гори и мокрото". Никой не е забранил болните деца да са си по къщите. Друг е въпроса дали децата се лекуват адекватно, че да се налага често отсъствие от училище....
Ако ти си съвестна и твоето дете отсъства само когато е наложително от училище - да този закон ще е драконовски, но за огромно съжаление, един доста голям % от обществото не е такова. По принцип законите са насочени към масата, а не към изключенията. Един по-либерален закон дава достатъчно вратички на несъвестните да не пращат децата си на училище и от там ще тръгнат доста проблеми...

# 2 834
  • Bristol
  • Мнения: 9 458
Пролетен дъждец, не вярвай на всичко което пишат хората Wink Мен са ме привиквали за нисък процент присъствия и да, казаха, че ако не мога да се справя сама с проблема и присъствието процентно продължи да пада, ще ме свържат със социален работник, за да ми помогне и решим проблема  Peace
Това, че за някои хора социалните работници са врагове, нищо не знаят и на пук правят обратното на това, което социалният работник ги съветва, за мен вече е висше ниво на простотия! Няма перфектни родители, всички от грешките си се учим. Ако мислиш, че си безгрешен родител и всичко знаеш за правилното отглеждане и възпитание на децата си, те слагам точно в кюпа на простите. Много често самите родители са причина за проблемите на децата си и им вредят, но те не го осъзнават, нито желаят да чуят мнението на страничен наблюдател.
И социален работник за councelling една година ползваме, нещо като психолог детски и семеен се явява. Много съм доволна от подхода и резултатите. Познавам не един и двама родители, които имат подобни проблеми, които аз имах с моето дете, които обаче или считат че това не е проблем или ги е срам да си го признаят, а още по срам да потърсят помощ от специалист. И точно когато се чудех, дали да приема или откажа тази помощ, чух коментари от сорта, недей да приемаш, само проблеми със социалните ще си навлечеш и етикет на детето ти ще му лепнат за цял живот. Две години от как свършихме с councelling, нито проблеми със социалните съм имала нито етикет му лепнаха, а само положителни промени има при дъщерята  Peace
И всичко това безплатно с голяма подкрепа и търпение и от училището и учителите, за което съм им супер признателна!

Общи условия

Активация на акаунт