За образователните системи по света и у нас

  • 236 723
  • 3 787
  •   1
Отговори
# 2 835
  • София
  • Мнения: 17 652
...В гимназията на дъщерята вече имат предмет STEM. Винаги като имат домашни ги правим заедно, уж да мога да я увлека в процеса и да й е по-интересно, но не успявам  Rolling Eyes Намерих сайт с интересни активитис на STEM тематика. Хубаво е да се правят с група деца, не с едно, но мисля да пробвам с дъщерята да направим нещо от там.



Science, technology, engineering and mathematics (STEM, previously SMET) is a term that refers to the academic disciplines of science,[note 1] technology, engineering and mathematics.


Един предмет по физика, химия, биология и математика (всичките...) - и технология (каква, на какво)??? ЕДИН!?

По мое време, в България, учехме - в гимназията - отделно физика, химия, биология, алгебра и геометрия. А технологии - в съответните университети. Като цяло след 3ти курс.


Аз нарекох системата за отсъствия в Англия есесовска. Викане на социалните при 5% отсъствия, в които се включват и тези по болест, стимулиране на родителите да пращат болни децата, дори с температура и на антибиотик, който да се дава в училище. Чудя се какви са тези толкова извънземни неща, които не могат да се наваксат вкъщи, особено пък  първите 1-2-3 години? Явно смятат родителите за уникално тъпи същества, които не могат да обяснят на децата си буквите, смятане до 1000, умножение, деление,  дроби и т.н. Фокусът къде е в крайна сметка в успеха и напредъка или в присъствията?


Викане на социалните само по себе си не е лошо нещо. Ако детето има отсъствия идват социалните и ако е болно си отиват. Но ако е нещо друго реагират навреме. Къде му е лошото?
С антибиотиците е подобно - антибиотици се пият 7-10 дена и след четвъртия или петия децата са съвсем здрави. Защо да седят у дома още 5 дена?

Нищо не защитавам с този пост, само давам алтернативна гледна точка Peace


Не е точно така. АБ се пият нормално 5-7 дена. 10 е ако детето НЕ Е не само съвсем, ами и хич здраво след 7-дневен прием. И то след преглед и преценка от лекаря.


Може би е поради различното разбиране на "болест" - едни такива тежки болести като "сополи" и "кашлица" - тук не се броят за такива. Направени са проучвания свързващи присъствието с напредъка. Пращането на социални е лошо за тези, които не пускат децата си на училище без основателна причина, а за другите е в помощ - тук също има деца с хронични заболявания, деца прекарващи време по болници....Работата на социалните не е да отнемат деца, или да налагат глоби. В страна, в която всеки се чуди как да осъди другия, или институциите едва ли нещо се прави в ущърб на детето....


А, така ли.
Само че "несериозните" сополи и кашлица на другите, като не си стоят у дома за няколко дена, а ги разпространяват щедро в общността, мен ме приковават на легло за 10 дена и обикновено прекарвам поне още 10 закрепостена у дома - това е когато не ме вкарат в болница, де.
Понеже те "не ги броят за сериозни".
Ако хората се научат да броят правилно... може би ще създават по-малко проблеми на събратята си.

Последна редакция: пн, 06 фев 2017, 00:44 от katiABV

# 2 836
  • Bristol
  • Мнения: 9 458
...В гимназията на дъщерята вече имат предмет STEM. Винаги като имат домашни ги правим заедно, уж да мога да я увлека в процеса и да й е по-интересно, но не успявам  Rolling Eyes Намерих сайт с интересни активитис на STEM тематика. Хубаво е да се правят с група деца, не с едно, но мисля да пробвам с дъщерята да направим нещо от там.



Science, technology, engineering and mathematics (STEM, previously SMET) is a term that refers to the academic disciplines of science,[note 1] technology, engineering and mathematics.


Един предмет по физика, химия, биология и математика (всичките...) - и технология (каква, на какво)??? ЕДИН!?

По мое време, в България, учехме - в гимназията - отделно физика, химия, биология, алгебра и геометрия. А технологии - в съответните университети. Като цяло след 3ти курс.

Не съм се изразила явно добре и за хора, които са извън средите, в които съм аз, звучи странно и неразбираемо, съжалявам за това.
Те си учат математика, физика, химия, биология на академично ниво, дизайн и технологии на практическо, но отделно имат предмет STEM, с които искат да им покажат колко интересни и забавни са тези дисциплини и проектите им, как са се развивали исторически, канят хора работещи в тези области като гости, примерно инженери от Airbus и Rolls-Royce, обикновено са STEM ambassadors, за да представят различни проекти на децата, да отговарят на техни въпроси и тн. Въобще да ги зарибят и заинтригуват, за да проявяват повече деца желание да продължат в тези сфери.
ПП Ето това е един от проектите, с който ще се запознаят този месец http://www.bloodhoundssc.com/education/ambassador-programme
"inspire children and young people by bringing science, technology, engineering and mathematics to life in the most exciting way possible" кратко и ясно казано, не като мен   Laughing

Последна редакция: пн, 06 фев 2017, 02:54 от Merry

# 2 837
  • София
  • Мнения: 17 652

А. Извинявай, аз сигурно просто съм твърде дърта. По мое време шарените картинки в учебниците приключваха след 3ти клас... А това си ми звучи като предмет по "шарени картинки". Rolling Eyes В гимназията, обаче.

# 2 838
  • Мнения: 9 988
от заяждания на дребно няма нужда. 190 страници вече се обяснява, че системите са различни и не могат да се сравняват ябълки с круши.
за сополите - в много държави плуването в училище е просто задължително, часовете по спорт са задължително на открито, на децата от малки им се набива в главата кое хранене е здравословно, определени храни изобщо не се допускат и това се спазва.  В един момент виждаш резултати. Като се спазва режим, няма дори и пасивно пушене, спортува се, прави се профилактика, и тн и тн, няма как чужди сополи да те свалят на легло за 20 дни....

# 2 839
  • Мнения: 19 999
Стига с тези сополи моля ви се. Възрастни хора сте и би трябвало  от обща култура да имате поне малка представа за често срещаните болести при децата.

Мери, разбира се, че вече не вярвам на всичко написано в тази тема  Wink

# 2 840
  • Мнения: 51 109

Не е точно така. АБ се пият нормално 5-7 дена. 10 е ако детето НЕ Е не само съвсем, ами и хич здраво след 7-дневен прием. И то след преглед и преценка от лекаря.


Е, аз не съм лекарка, но споделям мнението на лекари. Та тези лекари казват, че една от причините за поява на резистентни бактерии е недостатъчния срок на пиене на антибиотици. Давали са ми пример със сливиците на децата и казват, че ако децата са били пиели антибиотиците по 10 дена при стрептококови инфекции, от операции почти няма да има нужда. То и в инструкциите към всеки антибиотик пише да не спираш като се почувстваш добре и неслучайно. Чувстваш се добре когато антибиотикът избие всички бацили там, обаче имало някакъв цикъл на размножение и затова трябвало да се продължи да се пие докато мине и той и всичко загине, защото оцелелите бацили вече стават страшни (резистентни). Затова антибиотици трябвало да се пият рядко, ама ако все пак се наложи - докрай. Според тези мои познати доктори 5 дена е крайно недостатъчно за да няма последици (за оздравяване си било ОК) и трябвало да се пие поне 7, даже 10 дена в зависимост вече там от конкретния бактерий. При някои стрептококи и седмици наред се пият и сменят, че гадовете не мрат.

# 2 841
  • Мнения: 12 123
Предполагам, че и климата е по-различен, но не съм чувала за грипни епидемии и за затваряне на училища поради тази причина.
Имам щастието да съм майка на не боледуващо дете - от децата със 100% посещаемост е, с изключение на една година, в която заради травми имаше отсъствие в две сесии...

# 2 842
  • Мнения: 19 999
Не само климатът, но и по-чистият въздух. Тук на места въздухът е замърсен много над нормата заради колите и топленето на дърва и въглища.
Приятелче на дъщеря ми замина за Англия миналата година. Тук се спукваше да боледува (и не говоря за сополи). Откакто са там (в малко градче) е все едно друго дете, а все по един и същи начин е гледано.

# 2 843
# 2 844
  • Bristol
  • Мнения: 9 458

А. Извинявай, аз сигурно просто съм твърде дърта. По мое време шарените картинки в учебниците приключваха след 3ти клас... А това си ми звучи като предмет по "шарени картинки". Rolling Eyes В гимназията, обаче.

Представено по интересен начин, ако щеш и с шарени картинки го наречи от професионалисти, които работят в тази сфера. Конкретно предмета в училището на дъщерята е за 7ми клас, 11-12 годишни. Предполагам 11 -12 годишните в България са много по-напред с науките и математиката и знаят какво е jet engine, wind tunnel за тестване на профила и тн Wink за съжаление аз явно съм забравила какво са ме учили в 5-6ти клас в гимназията  Laughing

# 2 845
  • Мнения: 51 109
Предполагам 11 -12 годишните в България са много по-напред с науките и математиката и знаят какво е jet engine, wind tunnel за тестване на профила и тн Wink за съжаление аз явно съм забравила какво са ме учили в 5-6ти клас в гимназията  Laughing

Е, стига ирония Peace В 5 или 6 не знам какво знаят, може и да им е обяснявано с картинки на елементарно ниво - учебници дал господ и все различни. Но малко по-късно учат и за двете неща, при това доста задълбочено. За реактивния двигател учат по физика покрай закона за запазване на импулса, учат и за Циолковски и уравненията за ракетата. Пак по физика учат за въздушно съпротивление, за профил на Жуковски, учат за опита на Галилей от кулата в Пиза и респективно правят експерименти с падащи топчета и перушинки... Може конкретно да не им е казано какво е wind tunnel, ама то е частен случай на база на принципите, които се учат подплатени с теория и математически апарат. И по мое време беше така, ама май се учи в 7-8 клас.

# 2 846
  • Bristol
  • Мнения: 9 458
Аз не съм тръгнала да споря какво учат и какво, не. Нещата тръгнаха от там, че казах, че тук има недостиг на такива специалисти и гледат да зарибят децата по някакъв начин и освен всичко останало написано по-горе споменах и за часовете по STEM, които са въведени в гимназията на дъщерята. И някои потребители започнаха да се подиграват на този предмет, да правят иронични забележки и да тълкуват нещата пречупени през тяхната си гледна точка, базирана на информацията и знанията, с които разполагат.
Аз в спор не желая да влизам или да се меря, но да ми изкривяват думите, защото им липсва основна информация за някои неща, имам против  Peace
Най-малкото, като нямат информация, могат да отворят линка и да се информира човек за какво точно говоря.

# 2 847
  • Мнения: 9 052
мноооого сте интересни с тези присъствия. много е естествено. то е като в службата. Болен си - отиваш на лекар - взимаш бележка - отсъстваш и няма проблеми ... кръшкаш и някой ти търси сметка ... Каква е целта? децата от малки да се у4ат да кръшкат ? Този пък стил на живот с болни4ните и телковете ми се вижда много тъп.

# 2 848
  • Мнения: 19 999
Бандиера, никой не е писал за кръшкане. 5% са отсъствията, включващи  тези с болнични и бележки. Поне се информирай преди да пишеш измислици  ooooh! За 80 учебни дни примерно, това са 4 дни отсъствия по болест.


# 2 849
  • София
  • Мнения: 17 652
от заяждания на дребно няма нужда. 190 страници вече се обяснява, че системите са различни и не могат да се сравняват ябълки с круши.
за сополите - в много държави плуването в училище е просто задължително, часовете по спорт са задължително на открито, на децата от малки им се набива в главата кое хранене е здравословно, определени храни изобщо не се допускат и това се спазва.  В един момент виждаш резултати. Като се спазва режим, няма дори и пасивно пушене, спортува се, прави се профилактика, и тн и тн, няма как чужди сополи да те свалят на легло за 20 дни....



Напротив, има как. Имуносупресирана съм, и при това автоимунните ми заболявания се засилват при болест - дори и най-елементарната - и в действителност имунната ми система повече унищожава мен, отколкото външния нападател... И, колкото и да ти е странно, това не е резултат от лошо хранене в детството. Домати от градината на баба съм яла. И на слънце по цяло лято съм тичала. Но с гените и със случайностите не можеш да се пребориш.
И какво? Да изхвърлим такива като мен от обществото в името на свободата на свободно раздаващите бацили ли предлагаш?

Болестта, която мен ме тръшна за 20 дена Давид я изкара за 10на часа, впрочем.



А. Извинявай, аз сигурно просто съм твърде дърта. По мое време шарените картинки в учебниците приключваха след 3ти клас... А това си ми звучи като предмет по "шарени картинки". Rolling Eyes В гимназията, обаче.

Представено по интересен начин, ако щеш и с шарени картинки го наречи от професионалисти, които работят в тази сфера. Конкретно предмета в училището на дъщерята е за 7ми клас, 11-12 годишни. Предполагам 11 -12 годишните в България са много по-напред с науките и математиката и знаят какво е jet engine, wind tunnel за тестване на профила и тн Wink за съжаление аз явно съм забравила какво са ме учили в 5-6ти клас в гимназията  Laughing


Ами аз лично тези неща ги учех в 4ти и 5ти курс (теоретична специалност съм). И честно, на моменти очите ми се кръстосваха от математиката. Какво точно й обясняват на дъщеря ти на 10-11 години... не знам. По-скоро е именно шарени картинки. "Виж сега един фокус Няма да ти обясня как става, понеже нали знаеш, фокусниците никога не си издават триковете".

И в тази връзка... ти знаеш ли профили на какво се изследват в турбулентния тунел? И мислиш ли, че като напишеш реактивен двигател на английски, той става по някакъв начин по-... мистериозен? Децата тук знаят какво е средно от 3-5 годишни. А конкретно устройството му се изучава на няколко места - граждански и военни инженерни профили , общо взето, след 4ти курс.

Последна редакция: пн, 06 фев 2017, 15:11 от katiABV

Общи условия

Активация на акаунт