Синът ми ме влудява!

  • 28 859
  • 340
  •   1
Отговори
# 300
  • Мнения: 9 052
Andariel мног оти благодаря за диагнозата. Вече знам , че интереса му към предмети различни от математиката ознажава само едно : имам си идиот в къщата и има нужда от мозъчна операция или ще бъде изхвърлен от стандартите.  Оу вая !
С математиката няма проблем. Оценките по математика са му много добри (за сведение) , но за мен е очевидно какво го вълнува и той зане какво иска да учи. Сега какво да правя? Май тряба да го затворя в някой умоизправителен дом ... какви са тези глупости в неговата тиква?!  

Ти с еднакъв интерес всичко ли вършиш или се наслаждаваш на съпротивлението и ако нещо е на зор, то ти дава повече смисъл във вършенето му? Аз да ти кажа имам друга стратегия.
Но нее добре всижки да сме еднакви. Нека си живеем и аз и ти и децата ни и всеки със своите разбирания  Peace

# 301
  • Мнения: X
Скрит текст:
Кой е казал, че трябва да става гений и математиката не е за него? За да не е за него, значи трябва да е със сериозна дискалкулия, интелектуални проблеми, мозъчни увреждания и пр., но това вече са извън плоскостта, на която обсъждаме нещата, макар че дори със сериозни предпоставки за "неуспех" могат да се постигнат доста добри резултати. Всяко обикновено дете може да се справи с училищния материал по математика със сигурност до четвърти клас, а също и до седми. Ако му е трудно, значи трябва да се работи допълнително.
Що за залитане от крайност в крайност - или хич не му се поллучава и защо да я учи, или трябва за дда учи, да е непременно гениалност!
Скрит текст:
Вие сериозно ли ги мислите тези неща?
В крайност изпадаш ти.
Дете, което трудно изкарва 4 или 5 по математика, е ясно, че тя не му е силната страна.Да, то ще решава задачите най-вероятно, но с постоянна помощ и в пъти повече време от дете, на което математиката му е силната страна.
Това е свързано с различното развитие на дяловете на мозъка.
Има една страхотна "приказка" по темата:"От всяко дърво свирка не става!"
Та, едни имат заложби да са математици, други стават писатели, трети-спортисти, четвърти-кранисти......
Със сигурност и бъдещият спортист се е потил над "Война и мир", ама като няма "литературно мислене", с право не се е ориентирал към журналистиката, например.

# 302
  • София
  • Мнения: 62 595
Каква диагноза? Къде проччете да поставям диагнози? Какви ги пишеш! Shocked

Четворка си е напълно нормална оценка и не  означава, че на някого предметът не му върви. Това означава, че е покрил материала в основните му параметри, но все още не е вникнал в тънкостите. Не може всички да са отличници, то и не е нужно.

# 303
  • Мнения: 9 052
Каква диагноза? Къде проччете да поставям диагнози?  Shocked


Кой е казал, че трябва да става гений и математиката не е за него? За да не е за него, значи трябва да е със сериозна дискалкулия, интелектуални проблеми, мозъчни увреждания и пр., но това вече са извън плоскостта, на която обсъждаме нещата, макар че дори със сериозни предпоставки за "неуспех" могат да се постигнат доста добри резултати. Всяко обикновено дете може да се справи с училищния материал по математика със сигурност до четвърти клас, а също и до седми. Ако му е трудно, значи трябва да се работи допълнително. Що за залитане от крайност в крайност - или хич не му се поллучава и защо да я учи, или трябва за дда учи, да е непременно гениалност! Вие сериозно ли ги мислите тези неща?


Четворка си е напълно нормална оценка и не  означава, че на някого предметът не му върви. Това означава, че е покрил материала в основните му параметри, но все още не е вникнал в тънкостите. Не може всички да са отличници, то и не е нужно.


но при положение , че повече му вървят езиците ще го запишеш ли в математическата или в езикова гимназия ?
пак ще учи математика, но в по-малко часове отколкот ов математическата за сметка на езиците.
ЗА това говорим , а не за малоумни.

# 304
  • Мнения: 30 802
То пък голямото потене, та да станеш журналист. Тая професия вече я няма. Ако искаш да работиш в медиа, просто отиваш и се учиш на място.

# 305
  • Русе
  • Мнения: 11 921
Каква диагноза? Къде проччете да поставям диагнози?  Shocked

За да не е за него, значи трябва да е със сериозна дискалкулия, интелектуални проблеми, мозъчни увреждания и пр., но това вече са извън плоскостта, на която обсъждаме нещата, макар че дори със сериозни предпоставки за "неуспех" могат да се постигнат доста добри резултати.
 Предполагам за това иде реч.
  Говоря като майка, с дете заплашено от подобни квалификации. Ако под добри резултати се разбира оценките му, които се случват и да надвишат дори 5, мога да кажа, че ми коства невероятно много усилия, като човек занимаващ се с математика ежедневно и наясно с нестандартни подходи и решения. Установих, че очевидното изобщо не е очевидно, както и да го съпоставя и да го онагледя. Математиката е абстрактна наука, колкото и точна да е, се гради на правила, които са въведени с цел удобство за решаване на количествени връзки.И аз докато не се сблъсках с проблема не допусках, че е възможно "очевидното" да не е очевидно. Да съм жива и здрава ще изкара математиката, най-веротяно и хубави оценки ще има. Обаче съм сигурна, че най-вероятно няма да я разбере.

# 306
  • София
  • Мнения: 62 595
Ии къде точно подчертаното е поставяне на диагноза, особено на твоето дете? Нещо си се объркала, Brideshead. Има обективни критерии за диагностициране, и то конкретно при среща и обследване на детето и снемане на анамнеза. Родиттелят има субективвни критерии за това дали детето е за едно или за друго, в частност дали е за математика или не, дали му върви или не, дали има някакви дефицити или не.

Дай сега, като няма да става журналист или писател, хич да не чете книги! Щуротии!

# 307
  • Мнения: 9 052


Дай сега, като няма да става журналист или писател, хич да не чете книги! Щуротии!
Ти в чие мнение откри думичката хич?

За останалото ще го оставя без коментар. Просто е прекалено.

# 308
  • София
  • Мнения: 62 595
И как се стигна до математическата гимназия и езиковата още в пети клас? Аз говоря за общообразователна подготовка, която е за всички, а не за профилирана подготовка на петокласници, нито за осмокласници. Децата, които имат проблем с аритметичните операции имат възможност да ползват помощни средства. Други имат проблеми с геометрията, но с аритметиката са ок. Аз със себе си съм давала пример тук из темите - навремето, в гимназията, планиметрията ми беше трудна, и сега ми е трудно да си ги представя всичките равнини как се пресичат и пр. Беше ми мъка да ги решавам тези задачи и на стари години, когато започнах да ги уча нещата в главата разбрах, че просто е моя особеност на моя мозък точно проявяващо се в планиметрията. Но не мога да твърдя, че математиката не е за мен и е нямало защо да я уча. Да, на  планиметрията нямах шестици, а по-ниски оценки, но в крайнасметка оценката за годината се формира от няколко раздела, не само от планиметрията.

Амбър, ваше право е да направите коннсултация със специалисти и, ако е необходимо да поискате ползването на някакви облекчения според затрудненията, повече време за правене на контролни и пр. Но пак си трябва минаване по каналния ред, за да е всичко оформено официално. Без диагностика, да не говорим да се врачува, не може да се каже нищо.

# 309
  • София
  • Мнения: 62 595


Дай сега, като няма да става журналист или писател, хич да не чете книги! Щуротии!
Ти в чие мнение откри думичката хич?

За останалото ще го оставя без коментар. Просто е прекалено.

Доста умерена и обективна съм в това, което съм написала. обективните критерии за диагностика са описани. Аз диагноза на никого не съм поставила - нито теб познавам, нито  детето ти.

# 310
  • Мнения: 9 052
Диагностика на кого и за какво? Или просто искаш да кажеш, 4е ги разбираш нещата и искаш на това да ти се обърне внимание? Добре. Ето на знаеш неща.

# 311
  • София
  • Мнения: 62 595
Не разбирам какви претенции имаш към мен и това, което съм написала.  Peace

# 312
  • Мнения: 9 052
 ами не мога да ти помогна след като не разбираш, и други се опитаха да ти обяснят. може пък да има диагноза за това?

# 313
  • София
  • Мнения: 62 595
Единственото, което мога да направя е да приключа разговора с теб. Написах достатъчно ясно и конкретно достатъчно неща, чиято достоверност може да бъде потвърдена в съответните специализирани източници.  Който иска, както иска да си го интерпретира - това не е моя отговорност.

# 314
  • Мнения: X
Темата е била интересна допреди няколко страници...

Авторката защо не пише вече?

Общи условия

Активация на акаунт