Синът ми ме влудява!

  • 28 874
  • 340
  •   1
Отговори
# 315
  • Мнения: 21 632
Ето, за това става въпрос- 12 години учат всевъзможни глупости, без извинение, и накрая реално им трябват 1-2 оценки от дипломата! И за какво е цялото това напъване- за да може мама и тате да се кефят като отидат на родителска среща пред другите родители- моето е отличник, всички го хвалят и т.н. и да разказват на комшии и колеги. Супер ми е странно това. И за това да си тормозим децата в тийн възраст- защо примерно имаш 4, а не 6 по еди какво си и излишни конфликти да си създаваме с тях. Достатъчно други неща има- като чорапи, разхвърляни дрехи и опаковки например.  Grinning

 До тук стигнах и искам да попитам, какви са тия всякакви глупости, дето ги учат  12 години и после изобщо не са им необходими?  12 години се учат базови елементарни неща по всички предмети, които са общообразователни и необходими за да функционира човек нормално в обществото, независимо с каква професия ще се занимава впоследствие. Нима е възможно хуманитарист да няма елементарни познания по математика и математик да не умее да разбира текст или да не отбира от история и география грам?

  Че той ще е напълно невеж в неща, които са необходими в ежедневието.

Последна редакция: ср, 10 фев 2016, 12:41 от Iris04

# 316
  • Мнения: 8 970
Не е мое твърдението, но продължавам да твърдя специално за математиката, че доста излишни неща се учат в училище.
Аз съм завършила математическа гимназия и в живота ми не се е случило нито веднъж да приложа от материала, изучаван именно в гимназията.
Същото е мнението ми и относно задачите по химия и физика - излишно затормозяване в по-голямата си част.

# 317
  • Мнения: 21 632
  В математическа гимназия може би има и "излишни", но в обикновена гимназия се изучава математика, която е по силите на средностатистическия индивид. Като няма афинитет към математика, няма да я владее за шест, а за по ниска оценка - примерно добър, или много добър. Същото важи и за задачите по физика и химия. Но все пак някакви познания по основните науки  трябва да се получат отнякъде.

 Аз, например, след завършването на училище не съм развила задълбочено и професионално никакви знания по биология. Сигурно и много други хора са така. Значи цял живот си живея с познанията от училище, които обаче са ми достатъчни, та да не си блъскам главата над елементарни въпроси, които иначе често се задават в този форум...

# 318
  • Пловдив
  • Мнения: 382
 В математическа гимназия може би има и "излишни", но в обикновена гимназия се изучава математика, която е по силите на средностатистическия индивид. Като няма афинитет към математика, няма да я владее за шест, а за по ниска оценка - примерно добър, или много добър. Същото важи и за задачите по физика и химия. Но все пак някакви познания по основните науки  трябва да се получат отнякъде.

 
Както би трябвало да си забелязала и аз това казвам в поста си, естествено, ако си чела добре. Не става въпрос изобщо да не се учи и да няма основни познания , става въпрос за напъване за отлични оценки, защото не може всички да са добри във всичко(както и ти казваш).  А глупости и особено излишни в учебниците- бол, сигурно щом коментираш имаш деца в ученическа възраст и би трябвало да си разглеждала учебниците.

# 319
  • Мнения: 8 970
 В математическа гимназия може би има и "излишни", но в обикновена гимназия ...

И в обикновената е така да ти кажа....  newsm78

# 320
  • Мнения: 24 467
  В математическа гимназия може би има и "излишни", но в обикновена гимназия ...
И в обикновената е така да ти кажа....  newsm78

 Peace

Всъщност точно в математическата не са излишни, т.к. се предполага засилен интерес по предмета и, евентуално, продължаване на образованието в подобна насока.
За останалите е пълно с купища излишък.

Мога да предложа на Iris04 да поразгледа един учебник по география за ІХ, например.
Ето този е "прекрасен":

В три урока за почви и скали има общо около 80 и повече специализирани термина /броихме ги със сина/, които трябва да се наизустят и да се декламират значенията им. Що? Говорим си за общозадължителна подготовка, все пак! Вижте по- натам подробието на селскостопанските култури- та това е информация за икономическа специалност във ВУЗ и то от по- тесните- Икономика на земеделието или селското стопанство, примерно.

Цялото подробно езикознание в периода V-VІІІ клас по БЕЛ съдържа 50% чист баласт- видове подчинени изречения, литературни термини и подобни- неща, които нито един обикновен човек няма да ползва никога в живота си.

Просто поразгледайте няколко учебника, различни от тези, предназначени за начална степен. Бъка от излишък и безполезна информация. А полезната и необходимата пък я няма.

Последна редакция: чт, 11 фев 2016, 12:30 от Judy

# 321
  • Мнения: 9 052
За това съм за профилираните гимназии още от 5 ти клас. Да си знаят децата какво у4ат за професия и какво за обща култура. Но и даскалиците да си го знаят кое дете за какво у4и. 
5,6 клас може да се направят за ориентиране , но това е ако гимназията има няколко профила (при нас е така. всяка има няколко. обикн. : природо-математи4ески, хуманитарени няколко с разл. комбинации от езици), изкуство, спорт .

# 322
  • София
  • Мнения: 62 595
предлагам направо от първия ден нараждането да ги профилираме.

# 323
  • Мнения: 9 052
предлагам направо от първия ден нараждането да ги профилираме.
или направо да ги пращаме на терапия ?

# 324
  • София
  • Мнения: 62 595
каква  терапия?

# 325
  • Мнения: 5 508
За това съм за профилираните гимназии още от 5 ти клас. Да си знаят децата какво у4ат за професия и какво за обща култура. Но и даскалиците да си го знаят кое дете за какво у4и. 
5,6 клас може да се направят за ориентиране , но това е ако гимназията има няколко профила (при нас е така. всяка има няколко. обикн. : природо-математи4ески, хуманитарени няколко с разл. комбинации от езици), изкуство, спорт .
Когато бях 5-ти клас исках да продължа в езикова гимназия. В 7-ми изпаднах в истерия, защото не изкарах изпита по математика (по онова време се държеше БЕЛ и Математика след 7-ми, сега не знам как е). Все си мислех, че математиката е възможно най-сложното нещо на света, а химията и биологията ми бяха ужасно скучни.
В 8 клас нещата се обърнаха на 180 градуса. Зарязах езиците, засилих се по математика, химия и биология и записах Екология и ООС след това, а по математика нямах равна на олимпиадите, на които ходех. До ден днешен съм благодарна, че в онзи ден бях толкова притеснена за въпросния изпит по математика, че не направих нищо и не кандидатствах в езикова гимназия след това Whistling
Не, че има нещо лошо в ЕГ-тата, но моята сила определено не беше в тази посока.

Та в този ред на мисли за мен лично едно дете в 5-ти клас все още не е готово да избере своята посока.

# 326
  • Мнения: 8 970
Според мен и в 7-ми клас не е готово да избере.
Дъщеря ми се сърди, че сме я насърчили да запише немски. Бил грозен, труден и т.н. Ама английски вече всеки знае. Надявам се един ден да го оцени!

# 327
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Според мен и в 7-ми клас не е готово да избере.
Дъщеря ми се сърди, че сме я насърчили да запише немски. Бил грозен, труден и т.н. Ама английски вече всеки знае. Надявам се един ден да го оцени!


Всеки знае ,ама друг път.По-скоро всеки си мисли,че го знае.  Simple Smile  А дали ще го оцени ,не е сигурно. Най-много цял живот да натяква как заради вас го е учила "грозния "немски.  Simple Smile

# 328
  • Мнения: 9 052
Явно не е за немска гимназия Simple Smile
Немския не е за всеки. Не просто звучи грубо, но и граматиката му е като за математици.

Последна редакция: чт, 11 фев 2016, 10:08 от Brideshead

# 329
  • Мнения: 24 467
Според мен право на избор след VІІ клас си е съвсем добре.
Стига някой да не е "седял" до тогава върху решенията на детето за всяко нещо и непрекъснато да го е "напътствал". Добронамерено, разбира се, не ще и дума.  Simple Smile
Моят син знаеше добре какво му е интересно и това си учи. Доволен е.
Най- доволен е, че не сме го "насърчавали" да поема по поредните модни за набора пътища.  Simple Smile Сам знаеше и какво твърдо няма да запише.
А иначе човек винаги може да промени живота и интересите си. Дори на 20, на 40, че и на 60 години. Това не значи, че до пълнолетие всеки трябва да се занимава с всичко на камара. Пълна загуба на време и потенциал е това.
Само че в гимназията вече децата трябва да могат да избират между различни нива по различните предмети, а не да учат по всичко информация като за ВУЗ, от която нищо не им остава в главите. Понеже това не е и възможно- в този обем, в такава дълбочина и по толкова предмети.
Много сме зле. Ама много.

Според мен и в 7-ми клас не е готово да избере.
Дъщеря ми се сърди, че сме я насърчили да запише немски. Бил грозен, труден и т.н. Ама английски вече всеки знае. Надявам се един ден да го оцени!
Всеки знае ,ама друг път.По-скоро всеки си мисли,че го знаеSimple Smile  А дали ще го оцени ,не е сигурно. Най-много цял живот да натяква как заради вас го е учила "грозния "немски.  Simple Smile
Peace
С това съм се бъзикала често и още го правя- ние сме най- полиглотската нация.  Laughing
Смайвам се все още, независимо от възрастта ми, колко самонадеяни са хората, вкл. и по отношение познанията си по език. От руснаци съм чувала, примерно, лично да недоумяват поради що нашенци си кривят езика, мъчейки се да говорят руски, като ни приемат, ни предават на езика.
Една сръбкиня направо се смееше зад гърба на двама юнака, които опитваха да й говорят на сръбски с промяна в ударения и окончания. То така и на китайски можем да проговорим.
С английския е същата работа- 500 думи въртят хората масово в активен и малко повече в пасивен речник и се обявяват за знаещи. За граматика и дума да не отварям, че жалко става. Не могат едни документи да си подготвят на английски и дори уики информация да прочетат, да си видят обявите за работа в Лондон и да проведат един елементарен разговор на интервю. Обаче са направо родени англичани като ги слушаш.  Laughing

Общи условия

Активация на акаунт