ПЪРВИ КЛАС - тема 5

  • 52 021
  • 749
  •   1
Отговори
# 675
  • Мнения: 8 678
Vyara D, бабата ви  е ooooh!!

 Винаги \със съпруга си\ изискваме от децата си максимума от възможностите им. Не зная дали е правилно, защото двете ми деца са много различни. На сина си непрекъснато съм повтаряла " Можеш повече. Вярвам в теб ! ". Хубавото е че при него нещата се получават много лесно, един път обясняваш и е разбрал, още в училище е научил урока, почти никакви усилия и максимум резултат. Докато при първолачката трябва много труд, повтаряне и затвърждаване  на нещата, най- вече  защото е много разсеяна, но и при нея вече си личи напредъка от положените усилия!


# 676
  • Мнения: 526
Aktivity относно рисуването - моят син беше в паралека с рисуване /сега е 5 клас/ и от начало и на мен ми правеше впечатление, че господина се намесваше сериозно в рисунките. Позиционира обемите на листа, защото не всички деца имат усет колко голям да стане първият обект, къде да се разположи, за да има място за останалите, или пък да не направиш нещо дребно в средата и после да се чудиш с какво да запълваш останалото празно пространство. По-нататък те ще започнат да го правят сами, но някой трябва да им обърне внимание на това от начало. Също и предметите да са съразмерни - не цветята да са високи колкото къщата, например. Но пък детето не те лъже, че си го е нарисувало само - то нали е повторило контурите, работило е върху рисунката нататък, не просто е оцветило готова картинка..за оцветяване. Така че и то е право. А дори и в курсовете по рисуване учителите обикалят между децата и взимат молива да добавят някой детайл - я око, я сетлосенки, понякога даже с ръката на самия учащ.  Peace



Благодаря за отговора!

# 677
  • Plovdiv
  • Мнения: 382
Ох, да се оплача от нашата госпожа. Вярно аз исках взискателна учителка, но тя започва да ме изумява. Аз съм от строгите майки и ако синът ми донесе "намръщено човече" , много му се карам. Миналата седмица на диктовка донесе такова, имаше 3 грешки. Смъмрих го, преговорихме кое къде се пише, точки, главни букви. След 2 дни носи браво, а и госпожата го хвали, че все по-добре се справя, но има още за изглаждане. В петък ми носи диктовка с намръщено човече = двойка и "Препиши вярно!" Тъкмо се каня да побеснея и гледам детето написало прегледно, дори сравнително красиво, всичко където му е мястото. С червено е добавена само точката на последното изречение. Забравил я е. Но много строга ми се видя оценката. Понякога се чудя как да отговарям, когато детето е положило куп усилия и се вижда резултата, а там се мъдри само подпис, и той ме пита "Мамо, защо не ми е писала Браво?" А, аз го уча, че трудът се възнаграждава и трябва да полага много усилия. Веднъж излизал много от редовете в тетрадката и го беше наказала да препише учебника назад. Изписахме красиво половин тетрадка - само подпис. Детето беше разочаровано.

# 678
  • София
  • Мнения: 23 128
Teddyy, изключително неприятно и демотивиращо е това, което пишеш. Аз се ядосах, представям си на теб какво ти е.  Sad

# 679
  • Мнения: 8 265
При нас преобладават усмихнатите шестици. Ако има грешки е само подпис, но не се мъдрят изречения от рода на "Препиши правилно!". Така като се замисля, не се е случвало да има да препише нещо наново. Предполагам, че се отнася не само за него, а и за целия клас.
Класният всяка седмица ни изпраща по дожо информация как се справят в училище, не конкретно за всяко дете, а по-скоро общо - на какво да се набляга, кои неща са им трудни. Винаги призовава родителите за търпение и подчертава, че сега децата се учат и е нормално да допускат грешки.
Общо взето съм много доволна от отношението му към децата. Аз винаги казвам и на двамата, че ходят на училище за да се научат, ако всичко знаеха, нямаше да са ученици. Така че не се карам много за грешки, допускани върху изучавания в момента материал. Карам се, това важи за големия, ако допусне грешки върху нещо, което вече би трябвало да е усвоил добре.

# 680
  • около Варна
  • Мнения: 1 085
Ston,аз съм на същия принцип, училището е за да се научат децата,ще грешат,ще се учат от грешките си, ще поправят. Няма нужда от излишни натяквания и натиск,те водят до отрицание по-често, отколкото до положителен резултат. Освен това децата са различни, едно дете ще получи похвала за красиво и правилно написана дума, защото за него е успех, при друго за цял текст.

# 681
  • Мнения: 526
  Teddyy, в случая  с вярната диктовка и лошата оценка,аз бих похвалила детето,и бих дала някакво обяснение за учителката , че не би трябвало за такава хубава диктовка да лсага лоша оценка или нещо от този сорт,за да не се впечатли детето и да се демотивира.Че и учителите грешат и ти като майка също нямаш обяснение защо е поставила лоша оценка и с това ще прекратя темата ,няма да задълбавам пред детето.
Ако забележа че е тенднциозно ,тогава бих се притеснила и бих говорила с учителката-но не да я упреквам защо слага слаби оценки,а ще попитам къде не се справя,защо има лоши оценки и къде трябва да наблегнем.Така ще разбера реалната ситуация,какво и защо се случва.
Разбира се това е моето мнение спрямо ситуацията,не е задължително да се съгласяваш.
Но аз вярвам в максимата че "В спора се ражда истината" Simple Smile

Иначе аз лично не се вторачвам в човечетата.Имал е и усмихнати,имал е и забележки,препиши,намръщено.Не съм го упреквала защо ми носи намръщено човече.Факт е че не знаеше да чете,смята и пише септември,а сега имам пишещо,смятащо и четящо дете.За 2-3 месеца.Значи резултат има.Има грешки,и в писането и в смятането.Постоянно ме пита тази дума с а или ъ си пише,и аз му отговарям.При задачите забелязвам че му е трудно с големите числа-изваждане и събиране,опитах се да му обясня така че да го разбере,защото забелязах че преписва готовите отговори,защото не знае сам как да  го сметне.Не бързамда  упреквам учителката че не го е научила на големите числа,може той да не е внимавал тя като е обяснявала.
Ще започна да се притеснявам,когато забележа ,че тотално изостава от другите,и да речем на контролни дава много слаби резултати.
За мен е рано за упреци и забележки,пилците се броят на есен както се казва.
Дудна му единствено да сяда да пише домашни,там е голямото дуднене.Докато седне е зора Simple SmileПише пише,иска почивка,пак пише и така Simple Smile

# 682
  • София
  • Мнения: 3 526
При голямо госпожата казваше на тази по английски какви оценки да им пише. Веднъж сина ми имаше две страници контролно от които на две места имаше "the Mary" и оценка 4. Отидох при нея, попитах я защо и тя ми каза, че оценката била комплексна. Направо побеснях вътрешно, но външно спокойно и в пряк текст й казах, че следващия път ще дойда със сертификатите на сина ми по английски и пак ще говорим за комплексните оценки. След случката ми е носил червени отгоре до долу контролни с оценка 6=
За себе си знам, че ако отида да кажа на госпожата какви оценки да пише на детето, ще ги пише 4 години и аз няма да имам обратна връзка.

Убедих детето, че оценките нямат никакво значение и вече не се впечатлява нито от 6 нито от забележки. Щом има подпис на госпожата, значи темата е приключена. Имаше празна страница в печатната тетрадка и написано "без домашно ( подпис)". Попитах го защо не го е написал - Не си е записал и пропуснал. А защо сега не го пише, а той ме изгледа учуден: "ако е искала да го пиша, да не е слагала подпис. След подпис не се пише!"

# 683
  • около Варна
  • Мнения: 1 085
Подготвяме се за Математика без граници, трудни и идват задачите на моята ученичка, няма логическа мисъл,а повечето задачи искат мислене, не толкова пресмятане. Мислех да я пуснала само на Аз и числата, но не, другите деца щели да участват и тя да е там Simple Smile

# 684
  • Мнения: 770
Къде има теми от минали години на Аз и числата, не успях да намеря. И дата има ли, учителката е казала след 22 щяла да ни каже?

# 685
  • около Варна
  • Мнения: 1 085
Миналогодишни тестове има в сайта на СБНУ, датата и аз не съм я проверявала още.

# 686
  • София
  • Мнения: 1 535
Аз и числата е на 28.01. При нас искаха най-късно до 12.01 да потвърдим участие Thinking

# 687
  • Майничка
  • Мнения: 12 665
При нас Математика без граници е в събота сутринта, девойката още се чуди, дали си струва да се размърда в този студ и лед, пък и не е много близо мястото, където се провежда и най-гадното, на баир е.
Иначе й давах задачите от миналата година през коледната ваканция и не й се опираха. Тя обича много задачи с думи, повече от обикновени цифрови.

Датата за Аз и числата е 28.01.

# 688
  • Мнения: 770
Аз и числата е на 28.01. При нас искаха най-късно до 12.01 да потвърдим участие Thinking
И нас ни искаха потвърждение до 12-13.01.
Благодаря за датата

# 689
  • София
  • Мнения: 2 112
Аз съм леко потресена от задачите, които се дават на състезания, в сравнение с тези от учебниците и ЗИП помагалата. Не може без да си показал логиката на решаване на определен тип задачи, да очакваш децата да ги решат. Явно се разчита на самостоятелна работа с детето и работа в разни школи, но за мен това е показателно за упадъка на публичната образователна система и плачевните резултати от матури през последните години...

Общи условия

Активация на акаунт