За и против тръгването на училище от 6 години

  • 56 493
  • 485
  •   1
Отговори
# 300
  • Мнения: 61 896
Що бе, аз бях в ПГ, полудневна, също не спях и не ядях.

# 301
  • Мнения: X
Сигурно щото изобщо не бях ходила на ДГ. Отглеждаха ме баба и дядо и те ме научиха да чета, да смятам, че и френски да шпрехам. Ама станах на 6 години и родителското тяло ме прибра в София да ме цивилизова. Дадоха ме на целодневна детска градина и аз бях потресена от възмущение. Рев, рев, та до 15 октомври, когато избягах от там окончателно и безвъзвватно и кацнах в първи клас.

# 302
  • Мнения: 61 896
Охоо, ти даже и по-късно си започнала, интересно е било! Laughing

# 303
  • Мнения: X
Да, липсва ми един месец в образованието. Но за мен беше идеално да тръгна на училище на 6. Израстнала съм от бебе изключително с възрастни и до ден днешен нямам навика да общувам много-много с връстници. С по-големите винаги ми е било ОК. Като прибавим амбициозната ми баба, бивша учителка по френски, ми аз от как се помня, все уча.

# 304
  • Мнения: 24 467
Радвам се, че темата е станала отново четима.  Peace

Аз не отричам, че има такива деца. Има ги. Отличават се.
Но, все пак майките са тези, които искат такива деца, или пък доста по-посредствени, да тръгнат на 6.
Не самите деца.

Моята съседка също си пусна детето на 6, защото щяло да стои 2 години в ПГ и щяло да скучае.
Дрън-дрън! Пълни измишльотини! Crazy
После се чудеше какви учители да му търси, защото детето не можеше да се справя.
С триста зора го бута, не без значение, че има авторитетна професия, връзки и пари, разбира се.
А детето ходи с такова нежелание на училище. Tired Няма такава мъка...

За жалост това е още едно обобщение. Което, като такова, е и отново невярно.
Ако ще правим обобщения въз основа на единични пример, аз пак ще кажа за моя случай- при нас инициатор бе директорката, която предложи да преместим детето в предходната група. Аз не съм обмисляла дори такава възможност. Тя сподели опит, че се е случвало и друг път, когато детето се обслужва само, говори, играе, задържа си вниманието и, съответно не се чувства добре в неговата група, да го изместят в горната. Учителките в тази горна група организираха занимания за по- големи деца и моето се почувства още от първия ден чудесно там. И приятели си намери, и не плачеше, и в заниманията си се включваше. Което не се случи в групата с неговия "набор" /това си остава едно казармено понятие за мен, което е нелогично и неправилно да се ползва в други ситуации/.
Що се отнася до желанието на детето, и това писах два пъти в тази тема- та ние първо него питахме, преди да говорим с учителките в четвърта вече група,  Simple Smile то бе категорично, че ще продължи в училище.

Писах и за момиченцето от групата на малкия ми син. Неговите родители пък бяха посъветвани да го оставят още една година и те го направиха. Какви инати, какви амбиции? Градината е същата, не е постоянен и еднакъв подходът към различните децата, макар и ръководството да е едно и също. Просто учителките са преценили всеки случай като самостоятелен такъв. Както е редно и да бъде.

Моя колежка, като  wishmaster, е избягала от градината и отишла през септември на училище.  Laughing "Като големите деца" - нейни приятелчета - съседчета. Родителите й и учителката с училищната директорка решили пък да я запишат, щом има желание чак такова. Съответно тя е била отличен ученик и студент, в момента е чудесен професионалист, ценен в своята сфера.

Обобщенията, като горното, както и конкретните примери, нищо не доказват.
Лично аз се радвам, че и в градините, и в училищата работят и хора, които са добре запознати и с детската педагогика, и с детската психология, за да помогнат, например в случай като моя. Имали сме късмета да попаднем на такива, особено в градината и в началните училища на децата.
Всеки случай е сам, за себе си, и право да го решат не случайно имат само тези, които познават реалното дете - учителите и родителите му.
И пак казвам - не случайно има законова възможност за това и предвиден начин за проверка.
Ако проверките в конкретни случаи не се правят или се правят през пръсти или  пък родителят си е навил сам нещо си - това отново са си единични случаи.
И аз през цялата тази тема продължавам да се изненадвам на безпочвени обобщения, които правят иначе възрастни хора, с деца.  

# 305
  • София
  • Мнения: 19 981
Джуди, тук просто се пише, не се чете...  И е кауза пердута опитът да се обясни, че валидното за 6 годишния Иван не е в сила за връстника му Драган, а още по-малко за Петкан. Назад бях написала, че инициативата при нас тръгна баш от от детето, беше съответно подкрепена от учител с многогодишен  опит в ПДГ и едва тогава от нас, родителите, при това не автоматично, а след  консултация с още един преподавател и психолог в комисия, която тогава провеждаше забранения сега в ДУ тест за училищна готовност.

# 306
  • Мнения: 24 467
Джуди, тук просто се пише, не се чете... Назад бях написала, че инициативата при нас е тръгнала от детето, беше съответно подкрепена от учител с многогодишен  опит и едва тогава от нас, родителите, при това не автоматично, а след  консултация с още един преподавател и психолог в комисия, която тогаваа провеждаше забранения сега в ДУ тест за училищна готовност.

Има и четящи.
Аз чета много теми, в които не съм писала и ред, например.  Grinning

# 307
  • София
  • Мнения: 19 981
Нямах предвид това, разбра ме... Simple Smile. Сред активно пишещите в тази тема преобладават тези, които пишат за спорта, без да прочетат по-задълбочено споделеното от друг. За тях истината е универсална във всеки един аспект в огромен период от време - като се почне от това от кого е инициативата и се стигне до незадоволяващата реализация един ден.

# 308
  • Мнения: X
И е кауза пердута опитът да се обясни, че валидното за 6 годишния Иван не е в сила за връстника му Драган, а още по-малко за Петкан.
А е съвсем просто. Голямото ми дете тръгна на училище на 7 години и 4 месеца. Малкото- на 6 години и 8 месеца. Очевидно, това, което е било валидно за едното не е било за другото. И моя работа като родител е да преценя това, защото аз наблюдавам децата си всеки ден и аз ги познавам най-добре. Разбира се, не изключвам и наличието на родители с болни амбиции и неадекватни решения за децата си. Има ги и лично познавам такива. Но няма как да направим такова обобщение за всички.

# 309
  • София
  • Мнения: 62 595
А какво конкретно да се напише за Иванчо, като Иванчо го няма пред нас да го видим дали е готов или не е готов да тръгне с предишния набор? Боб ли да хвърляме или да го изследванме енергийно на разстояние? Дори врачките искат снимка и възраст. В теми като тази може да се пише само общо или на личен пример, а личният пример по подразбиране е непредставителен за повече от конкретното дете. И именно защото имам наблюдения не като родител над собствените си деца, също и не като комшийката или лелята, а съвсем професионално, виждам ,че децата в градинските групи са си в болшинството на средното за възрастта. На една група я има 1 дете да е по-напред, я не, ама то си е очевадно, защото дори в първия момент като го погледне човек, като го чуе и понаблюдава, вижда че е доста зряло за възрастта си. Обаче тук това няма никакво значение, а се търси определен отговор "давай, да, супер е да тръгне преди набора си, Левски, Левски!". И както виждам, всяко мнение, включително моето, което не е на този принцип, се приема от достатъчно много потребители като адресирано специално към тях и поставящо под съмнение техния избор, демек, приемат го лично. Е, именно затова много рядко някой специалист, работещ с деца, ще си сложи главата в торбата да дава мнение, защото реакцията към мнението му е по-скоро емоционална, отколкото рационална. Всеки като родител е много чувствителен относно детето си, затова и хората се пазят, за да не си създават неприятности. Аз също излизам от темата, защото не си заслужава повече да се хабя. Тук нищо не играе, ако не е в угода на мнението на някои потребители (дза, Джуди, и теб имам предвид. С теб нямам какво да обсъждам, защото сме от различна отправна точка в различна роля").

# 310
  • София
  • Мнения: 19 981
И е кауза пердута опитът да се обясни, че валидното за 6 годишния Иван не е в сила за връстника му Драган, а още по-малко за Петкан.
А е съвсем просто. Голямото ми дете тръгна на училище на 7 години и 4 месеца. Малкото- на 6 години и 8 месеца. Очевидно, това, което е било валидно за едното не е било за другото. И моя работа като родител е да преценя това, защото аз наблюдавам децата си всеки ден и аз ги познавам най-добре. Разбира се, не изключвам и наличието на родители с болни амбиции и неадекватни решения за децата си. Има ги и лично познавам такива. Но няма как да направим такова обобщение за всички.

+1 Едното ми дете тръгна на 6 и месец, близначките ми на седем и месец.  Peace

Андариел, именно де, щом не познават Иванчо, как го слагат някои в общия кюп? И пак те питам, защото миналия път не ми отговори. Защо е това обобщение, че рядко учител ще си сложи главата в торбата и ще се осмели да каже, че детето не е готово за училище? Споделих назад, че имам такива примери около себе си.. Защо не погледнеш от другата страна на нещата? За да угоди уж на родителя, казвайки му, че детето е тип-топ, той си слага главата в торбата много повече... Утре, ако детето не се справя, ще започнат приказките - пишман учител, никакъв специалист не е, доверих му се аз на преценката, а сега детето ми изостава.. Според мен им предостатъчно учители и специалисти, които нищо не премълчават. Както има и родители, които не реагират емоционално, а се вслушват в дадения им съвет.

Последна редакция: сб, 25 юни 2016, 09:03 от пенсионирана русалка

# 311
  • Мнения: 61 896
Чета ви най-внимателно.
И както вашите примери не са общовалидни, така и моите не са.
Идеята за мен е нещо да се печели, в глобален мащаб.
Аз такова не виждам.
Освен, че тръгналите по-рано, без значение как се справят, ще трябва да работят една година повече.
Това е. За мен не е плюс.
Може и да не работят, де. Но хипотетично е възможно.

# 312
  • София
  • Мнения: 62 595
Кой го слага? Поне аз не слагам Иванчо, щом не го познавам. Писах за това как са обследвани големи популации деца, конкретно в България и резултатите се нормализират. Тестове за училищна  готовност не се правят навсякъде, а на някои места като се правят, се претупват или правещите ги не са наясно с процедурата и резултатите се изкривяват. А индивидуална консултация малко родители се сещат да направят, защото те и не искат, и то на същия принцип, на който майки в градинките водят разговори от типа "а моето проговори на 6 месеца, проходи на 8..." Човешки фактор навсякъде. Затова написах неведнъж - ако някой си науми да запише детето си на училище по-рано, нищо, дори Господ не може да го накара да помисли още веднъж.

# 313
  • София
  • Мнения: 19 981
Затова написах неведнъж - ако някой си науми да запише детето си на училище по-рано, нищо, дори Господ не може да го накара да помисли още веднъж.

Ето това, извинявай, е тотално невярно. Същата учителка в ПДГ, която посъветва нас и родителите на още  едно дете да ги пуснем на училище, на следващата година  твърдо изяви несъгласието си дете от ПДГ (дъщеря е на наши  познати) да отиде в 1 клас. И майката се вслуша в съвета й и до днес я споменава само с добро. Малките ми деца,  4 години след каката, бяха в същата група, със същата учителка. Въпросната дама още на втория месец каза - надявам се, знаете, че те се отличават от сестра си, друг темперамент са, дечковци пълни и макар и да могат да  пишат и да четат, са емоционално и физически незрели да тръгнат на училище. Знаех го и за миг не съм реагирала емоционално на тази констатация. И пускането им на 7 го доказва.

Последна редакция: сб, 25 юни 2016, 09:14 от пенсионирана русалка

# 314
  • Мнения: 24 467
Нямах предвид това, разбра ме... Simple Smile. ...

Разбрах, разбрах... Grinning
Но въпреки това вярвам, че се чете И от пишещите.

...
Идеята за мен е нещо да се печели, в глобален мащаб.
...
Ето, че не си прочела, затова. А аз нас писах три пъти вече. Чиста печалба си е. Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт